fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

המזרח הקרוב – קיוואי RKS 125 במבחן

המזרח הקרוב – קיוואי RKS 125 במבחן

צילום: אריק רוזנבלום

ערך גב"ב,     בחן וכתב: עמית ידידיה

פעם היו קונים אופנועים מהלב – עכשיו קונים מהכיס. גדולי וחשובי היצרנים, מהונדה דרך ב.מ.וו ועד הרלי דייוידסון, למדו לייצר אופנועים אסייתיים בזיל הזול – אבל שעדיין אפשר למכור אותם תחת דרישות הרישוי באירופה וארה"ב וישראל. ובמצב בו אפשר לקנות קאוואסאקי או ק.ט.מ שנותנים 40 כוח סוס ונראים מצוין – אך עולים מאוד בזול, היכן יכנסו האופנועים הסינים הזולים והפשוטים מלכתחילה? התשובה היא שאין להם ברירה אלא לרדת במחיר עוד יותר, בעוד המפרט הטכני שלהם עם מנועים מקוררי אוויר מצליח עדיין איכשהו ובזכות הספק מנוע נמוך במיוחד לעבור מגבלות אקולוגיה בשווקים המערביים. 

 

וכך מגיע אלינו קיוואי 125 נוסף, מסדרת RKS העדכנית של המפעל המשולב קיוואי-בנלי ושלא במפתיע המחיר הוא הנקודה החשובה, 14,500 שקל (במבצע) לאופנוע עם מנוע ושני גלגלים ושילדה והכול, רוב קטנועי ה-125 סמ"ק בישראל יקרים יותר. עדיין ה- RKS 125 מפתיע בגזרת העיצוב ולטובה בזכות הבעלות מזה 11 שנה של קיאן'גיאנג הענקית הסינית יצרנית קיוואי על מותג העבר האיטלקי בנלי, ה- RKS מצליח להיראות ממש טוב ועדכני, צביעה אדומה בוהקת, ופס ה"מירוצים" הלבן הרץ לאורכו של מיכל הדלק, עליו מוטבעת בגאון חותמת "Benelli Design" (שלא יהיו כאן טעויות כן?). הבולם האחורי האדום משלים את הלוק. 

 

יוצאים לסיבוב

לאור המחיר ורמת המכלולים הופתעתי כי חווית הרכיבה על ה-RKS 125 ממש לא רעה, האופנוע נוסע חלק ונעים, הגיר עובד פיקס, לוח שעונים דיגיטלי מודרני, כולל חיווי הילוכים! ואפילו הבולמים והבלמים אוקי למרות שהבורות אחרי הגשם בתל אביב לא ממש עשו טוב למיתלים, באמת קיוואי שמרגיש לא רע בכלל. אבל… בתחום הביצועים זה לא אופנוע אלא עדיין קטנוע 125 פשוט, מנוע חד צילינדר 4 פעימות 125 סמ"ק מקורר אוויר מוזן שני שסתומים וקרבורטור קטן, מפיק 11.4 כוחות סוס. 

כלומר מדובר באופנוע עירוני קטן, קליל משקל (121 ק"ג) ולא מאיים (גובה מושב 760 מ"מ, רוחב 780 מ"מ). אופנוע היכול להתאים לכל אחד – גברים, נשים וטף (טוב נו נוער) שהם לא בהכרח אוהבי דו גלגלי בנשמתם, אלא פשוט כאלה שהבינו כי במחיר נמוך לקניה ואחזקה הם זוכים בכלי זריז וקומפקטי והיתרונות שאחד כזה מציע בהתניידות בעיר. וגם מי שמוכן להרפתקה (ממושכת…) מחוץ לעיר בטיול איטי של שבת, כול עוד לא תעלו על כביש מהיר זה יכול להיות כיף, מה עוד שב-RKS יש המון מקום לשאת מורכב/ת בנוחות או לקשור משאות. יש לו גם גלגלים גדולים שתורמים לתחושת הבטיחות, מיכל דלק בעל קיבולת של 16 ליטר שאמור להספיק לההממווןן זמן והוא אחד המשתחלים הטובים שיש בנמצא בזכות צרות הגוף והגובה הנמוך בו ממוקם הרוכב. 

 

סיכום ארוך ואופטימי

לטעמי הקיוואי RKS מהווה הזדמנות של ממש לשוק הדו-גלגלי בישראל בפרט ולמערכת התחבורה שעומדת בפני קריסה טוטאלית בכלל. למה לא קיוואי 125 RKS בעצם? נסיעה בדרום תל אביב של 2016 לא שונה מאד מנסיעה באחת ממדינות המזרח/ דרום אמריקה/ מדינות עולם שלישי אחרות, שם תחבורה באמצעות אופנועים זולים מכל מיני מינים לשימוש במגוון משימות רחב שהן לא בהכרח אופנועניות גרידא היא מקובלת ביותר. 

כל מוצ'ילר/ מטייל ישראלי שסיים צבא והיה ביעד כזה או אחר מכיר את התופעה, וגם אני לא אשכח שבנקודה מסויימת אליה הגעתי בטיסה בטיול של האחרי צבא בדרום אמריקה ביציאה מה- "טרמינל" הבוליביאני (מחסן עץ באמצע הג'ונגל עם מנחת מאדמה) חיכו לנו "מוניות" – אופנועים בנפחי 125- 200 סמ"ק שמסוגלים לשאת שני נוסעים עם תיק ענק או לחילופין משפחה בת 3 – 4 נפשות, משלוח של בלוני גז, קונטיינרים עם אוכל ומה לא. האופנועים הידניים הקטנים האלה בדרך כלל מציעים יכולת מפתיעה ועמידות טובה ויכולים לשרוד ימים שלמים של רכיבה בלי לעצור ואם זה טוב למליוני אנשים ברחבי העולם, אין סיבה שאופנוע ידני עם גלגלים גדולים, מעוצב בטיב טעם ועם תג מחיר נוח ביותר, בדיוק הקיוואי RK125 המגיע אלינו, לא יצליח גם כאן בארץ ישרואל. דמיינו לרגע את איזור שוקן- הרצל-סלמה בדרום ת"א, עכשיו דמיינו אותו שוב מתמלא באופנועים קטני נפח בשלל צבעי הקשת. נראה מתאים לא? להערכתי, אם וברגע שיתפוס הנושא, לא מן הנמנע שנראה את רחובות הערים ואולי גם אזורים אחרים מתמלאים להם באופנועים קטנים וזולים כאלה, בהם יעשו שימוש מגוון גדול של משתמשים – לאו דווקא אופנוענים בנשמתם כאמור, ממש כמו שקורה במדינות עליהן דיברתי קודם. 

 

 

מה צריך לקרות כדי שזה יתממש? שני תנאים הכרחיים: תנאי ראשון – הוזלת הביטוח. למשל – ביטוח ל-RKS ודומיו בחצי מחיר, מתוך הבנה שכל נהג רכב שיוותר על הפרייבט ויעלה על אופנוע קטן תורם ישירות להקלת הגודש בעיר, ורק מסה רצינית של עוברי-צד כאלו יוכלו להשפיע באמת. הוזלת הביטוח תוכל להנגיש את הרכיבה ליותר אנשים, ואולי תעזור לגרום להם לשקול פעם נוספת את השימוש ברכב פרטי…  תנאי שני – שינוי התנהגות הצרכנים, קרי הנהגים עצמם. רק שינוי מחשבתי ושחרור מהקבעון של הרכב הפרטי יוכל להביא לשיפור של מצב הכבישים, ממנו כל תושב במדינת ישראל סובל בתדירות כזו או אחרת. חשבו על 2000 נהגים שעוברים משימוש ברכב הפרטי לשימוש באופנועים צרים וקטנים, חשבו על כמה חנייה זה אומר, כמה פחות מכוניות בפקק, כמה פחות זמן להגיע לעבודה/ לגן/ לסידורים וכמה פחות זיהום אוויר… נשמע טוב נכון? אנחנו קונים גם כמה מאות ספורות של דוג"ים במקום פרייבטים. 


מזרח הרחוק OUT, מזרח הקרוב IN. תזכרו איפה קראתם את זה בפעם הראשונה. 
 
 
 
 

תעודת זהות

קיוואיי סופרלייט 125

מחיר במבצע: 14,500 ש"ח
(במקום 20,197 ש"ח מחיר מחירון)
לפי מחירון 01/16
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
(אגרה: 1,086 ש"ח)
דרגת רישיון: A2

אחריות: שנתיים / 24,000 ק"מ על כל המכלולים, מערכת חשמל, גיר, מנוע.
דרגת זיהום אוויר: 2

נתונים טכניים

מנוע: ארבע פעימות, צילינדר יחיד, מקורר אוויר

הספק: 11.4 כ"ס


הזנת דלק:
קרבורטור

הנעה:
חשמלית (יש גם קיק)

מערכת הצתה:
TLI

מערכת שימון:
התזה מאולצת


גיר:
5 הילוכים

בלמים:
קדמי: מערכת בלם דיסק 230 מ"מ
אחורי: מערכת בלם תוף 130 מ"מ
צמיגים:
צמיג אחורי: 110/80-17

צמיג קדמי: 90/90-17

מדידות

אורך: 2040 מ"מ
רוחב: 780 מ"מ
גובה: 1070 מ"מ

בסיס גלגלים:
 1260 מ"מ

גובה מושב: 760 מ"מ

משקל:
121 ק"ג

מיכל דלק: 16 ליטר
מחירי טיפולים:
1,000ק"מ –  422.88 ש"ח
5,000 ק"מ –  593.22 ש"ח

10,000 ק"מ –  758.44 ש"ח

 * המחירים כוללים מע"מ.

 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

למה לא קיוואי 125 RKS בעצם? נסיעה בדרום תל אביב של 2016 לא שונה מאד מנסיעה באחת ממדינות המזרח/ דרום אמריקה/ מדינות עולם שלישי אחרות, שם תחבורה באמצעות אופנועים זולים מכל מיני מינים לשימוש במגוון משימות רחב שהן לא בהכרח אופנועניות גרידא היא מקובלת ביותר.
                                     

 

15 תגובות ל המזרח הקרוב – קיוואי RKS 125 במבחן

  1. קניתי את הסופרלייט 125 אופנוע מדהים חיקוי מושלם לקסטום עם תיקי צד אופנוע שובה עין כולם עוצרים לראות ןהמחיר בדיחה 15000 שח והכי חשוב לא פלסטיק 90 %ברזל כנפים מיכל דלק ועוד שווה כל שקל

  2. הגעתי לסוכנות והיחס היה מעולה.
    קיבלתי נסיעת מבחן ואהבתי את הכלי מאוד.
    הכלי נראה ממש ממש ממש מרשים ואיכות הבניה טובה מאוד.
    בנוסף יש אחריות לשנתיים אז אני לא חושב שיהיו בעיותץ
    לדעתי היחיד מקטגורית 125 כביש(לא ספורט) בארץ.
    עכשיו בהרצה אעדכן אם יהיו תקלות.

    • אתמול היתי בסוכנות שלהם באמת נהנתי מהנסיעה עליו איך הוא?

  3. האם הכלי הזה מתאים לנסיעה בכביש בין עירוני הלוך/חזור ראשון-שדרות ומה המהירות המירבית שאליה מגיע?
    תודה

  4. היי הייתי מעוניין לדעת איך האופנוע בנסיעה בין עירונית

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל