fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70

בובה של בובר – הונדה Rebel 500 במבחן בכורה בישראל

בובה של בובר – הונדה Rebel 500 במבחן בכורה בישראל

אסף לביא

בוחנים: ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אריק רוזנבלום, עודד גביש, אסף לביא
צילום: אדם בלנגה / רוזנבלום
שורה תחתונה: הרבל מעוצב בסגנון בובר מינימליסטי, ביחד עם מנוע נעים וגמיש, מקסימום קלות תפעול ותג מחיר נמוך. הרבל 500 הוא אופנוע מעולה למתחילים, אך לא רק. 


מי מאיתנו לא מכיר את האופנועים של חברת הארלי דיווידסון? גם מי שלא רכב מעולם על אופנוע יוכל לזהות כזה ברחוב. טוב, לא בדיוק – כי מבחינת האזרח הפשוט, כל אופנוע קרוזר- או "קאסטום" כפי שנקרא בלשון העם- הוא הארלי. ההונדה CMX500 רבל לא כזה. הוא מעוצב באופן מינימליסטי ששומר על ערכי הליבה של הקטגוריה אך לא מתהדר בנוצות לא לו; אין כאן ניקלים או מנוע וי-טווין גדול, לא החביאו את הרדיאטור או יצרו צלעות קירור לרושם וחיקוי המקור האמריקאי. לשפת העיצוב שלו קוראים "בובר", סגנון מינימליסטי שמקדש את חוסר הפרופורציות עם גלגלים שמנים, כנפיים קצוצות, רגליות שלא נשלחות קדימה, כידון ישר או גבוה. ניקלים כמעט לא תמצאו שם, צבע מט כהה- דווקא כן. האופנוע הזה לא מתבייש להיות קרוזר יפני, אך כזה החף מיומרות "הארליסטיות", לא כמו בימי הויראגו העליזים אז היה לכל יצרן יפני "חיקוי הארלי" מעוצב, במידות XXL ולרוב גם עם תג מחיר גבוה.

 

CMX500 Rebel

 

בשנים האחרונות סבלה קטגוריית הקרוזרים היפנים בנפח הבינוני מפגיעה במכירות שנבעה בין היתר משינוי דרגות הרישיון, צמצום ליין הדגמים מהיצרנים והמשבר הכלכלי שהכריח רוכבים רבים ללכת עם המוח ולא הלב. מי שכן הרוויחו היו היצרנים מסין וקוריאה שהציעו עיצוב מרשים ותג מחיר זול. הרבל מציע את אותו השילוב בין הרגש לשכל- אך בתוספת אמינות יפנית והנדסת אנוש נכונה. מצד אחד, אופנוע קרוזר מעוצב, מסובב מבטים ואוזניים עם הצליל הנכון ואפשרויות קסטומיזציה רבות, ומצד שני אופנוע עירוני נוח, קל ונעים לרכיבה שמכוון לכל רוכב, עם תג מחיר נמוך של 45,900₪.


לרבל מנוע טווין מקבילי בנפח 471 סמ"ק, מקורר מים ומוזרק דלק, המספק 45 כ"ס ב- 8,500 סל"ד ו- 4.5 קג"מ ב- 6,000 סל"ד, ומגיע מסדרת ה- 500 של הונדה אך מכוון לספק יותר כוח בסל"ד הנמוך, שם הוא מרגיש משמעותית חזק יותר. תיבת ההילוכים בת 6 הילוכים, מדויקת ורכה, ומחולקת מצוין לתנועה עירונית. כאופנוע קרוזר בינוני מתברג הרבל למשפחת דגמים שכבר כוללת אופנוע אדוונצ'ר, אופנוע ערום ואופנוע ספורטיבי, ומעט מזכיר לנו נשכחות מלפני 20 שנה כשגם לקוואסאקי הייתה משפחה כזאת, גם היא בנפח 500 סמ"ק. 

 

למנוע יש המון כוח בסל"ד נמוך ובינוני, ובכבישים צפופים הוא מרגיש חי, עם גיר מדויק שעובד נהדר. ההילוך הראשון קצר ונגמר מוקדם, וגם בהילוכים שבאים אחריו המנוע עולה מהר בסל"ד ומרגיש נעים מאוד במהירות שיוט של 120 קמ"ש, שם גם החוסר במיגון רוח לא מורגש במיוחד, כאשר מעבר למהירות הזאת הרוח כבר עושה את שלה. להונדה ישנו משקף קצר מקורי שניתן להוסיף לאופנוע ולא פוגם כל כך בעיצובו. 

האופנוע הזה מרגיש כמעט קטן מדי עם מימדיו הצנועים: בסיס הגלגלים עומד על 1,488 מ"מ, מעט ארוך מה- CBR500R, ממנו הוא גם קל בכ- 10 ק"ג ושוקל 185 ק"ג. המושב מצוין למי שלא התברך בגובה רב ורחוק מהקרקע ב- 690 מ"מ, ולמרות זאת הוא מאכלס בנדיבות גם רוכבים גדולים יותר, ויעיד על כך כתבנו אדם בלנגה שגובהו 179 ס"מ… המושב עושה עבודה מספקת בתוך העיר, אך מחוצה לה מגלים כי הוא דל בריפוד ולא מיועד לרכיבות ארוכות ללא מנוחה. 
תנוחת הרכיבה מוזרה כפי שציין סטפן, הכידון משוך קדימה, המושב נמוך, הרגליות קרובות לרוכב ומעט גבוהות מדי, לא תנוחה אידיאלית ברכיבה מאומצת מחוץ לעיר, גם מכסה הקלאץ' הבולט בצידו הימני של המנוע לא משפר את הנוחות על האופנוע. 


רגלית הבלם האחורי נמצאת במיקום טוב מבחינה ארגונומית והבלם הקדמי חזק ונושך. בהחלט אפשר לומר שמערכת הבלימה עושה עבודה מעולה, וכשמערכת ה- ABS מתערבת היא זאת במידה ובזמן הנכון. מקדימה ישנו דיסק יחיד בקוטר 296 מ"מ ומאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ. 

 

הגלגלים הרחבים- במידות 130/90-16 מקדימה ו- 150/80-16 מאחור- מוסיפים המון, וחוץ מהפן העיצובי הם גם מרסנים את רוב תחלואי האספלט, אך מייצרים מעט תחושת ערפול וכבדות מהפרונט. למרות התחושה הזו, ההיגוי זריז גם במהירויות גבוהות והאופנוע משנה כיוון בקלות. בכבישים מפותלים האופנוע מרגיש כמעט ספורטיבי, בשינוי כיוון מהירים הוא יורד בפניות מרגלית לרגלית, ואם תרצו- הוא גם יצא בהחלקת זנב נשלטת תחת גז בצורה שרוב אופנועי הקרוזר לא מכירים.

את האופנוע 
לקחנו לסביבת המחייה העירונית, שם יבלה כנראה את רוב חייו. המתג הראשי נמצא בצידו השמאלי של האופנוע מתחת לכידון. בסיבובי סרק צליל האופנוע עמוק ומזכיר מעט מנוע וי-טווין. מראות האופנוע קצרות ולא בולטות מעבר לכידון, וזהו פלוס גדול בנסיעה בעיר. לוח המחוונים קריא אך דל במידע: תמצאו שם מד מהירות, מד מרחק מתאפס, שעון ומד דלק, אך בולטים בחסרונם מד סל"ד, מד חום מנוע, מחשב תצרוכת דלק ומחוון הילוכים, מדדים שניתן למצוא בהרבה אופנועי הונדה ואת רובם בסדרת ה- 500. 

 

מיכל הדלק מכיל 11 ליטרים ובמהלך המבחן נמדדה תצרוכת דלק של 37 קמ"ל, משמע מרחק תדלוקים של כ- 400 ק"מ. המתלים עושים עבודה טובה בריסון מהמורות כל עוד קצב הרכיבה לא גבוה. המתלה הקדמי בקוטר 41 מ"מ, עם זוג משולשים רחבים ומהלך של 230 מ"מ, זוג הבולמים האחוריים היו רכים אך ניתן להעלות עומס קפיץ ולהקשיח אותם. זה אופנוע- כפי שהגדיר סטפן- "חמוד" או "מותק". המנוע לא פראייר, הוא קל לרכיבה וזריז. הגיר והקלאץ', המושב ומרכז הכובד הנמוכים, הכל כאן ידידותי. הרבל יתאים למגוון רוכבים, החל מרוכבים נמוכים או מתחילים, דרך רוכבים מנוסים שמחפשים אופנוע קרוזר קטן, זול ושימושי, ועד לרוכבים מבוגרים שמחפשים אופנוע קרוזר- אך לא רוצים או יכולים לרכב על אופנוע ששוקל כמו מכונית קטנה.


לאחר שיצאנו מהעיר גילינו את סביבת מחייתו השנייה של הרבל. הרבל הוא פרטנר ראוי לכבישי הפרברים, ומשהו בשילוב הנוף הפסטורלי והכבישים המתפתלים משתלב טוב עם הרבל- החל מכבישי אזור השרון והשפלה ועד לנגב והגליל. כל עוד הכבישים מפותלים ומוגבלים עד למהירות של כ- 100 קמ"ש הרבל משדר את הוויב הנכון ומבצע כל פעולה שיידרש: שינוי כיוון מהיר, רכיבה על שביל סלול, לרדת בכל פניה עד לרגליות, נסיעה מהירה או בקצב רגוע. בכבישים מהירים יותר הרבל לא מבריק, כאשר השילוב של תנוחת הרכיבה הלא אידיאלית והחוסר במיגון הרוח פוגעים ביכולותיו לרכיבה ארוכה על כבישים מהירים בתדירות ומהירות גבוהה, אך ניתן לפתור זאת בקלות ע"י צלילה לקטלוג האביזרים של הונדה. הצביעה סולידית ונעימה לעין והאופנוע קטן אך מסובב ראשים ומושך שאלות- בעיקר מרוכבים, וכל זאת עוד לפני כל אפשרויות האבזור של האופנוע שעוד לפני הגעתו לארץ הוצג בהמון תערוכות כבסיס לאופנועי קסטום רבים.

מתחריו של הרבל הם הקוואסאקי וולקן 650 וההארלי דיווידסון סטריט 750, שניהם גדולים ממנו בנפח ובמידות. הוולקן מוצע כעת במחיר קרוב לרבל 500, ההארלי יקר יותר, ושלושתם בדרגת רישוי A1. נשמח להפגיש ביניהם במבחן השוואתי.

 

סיכום:

הרבל 500 נבנה על בסיס ה- CBR500R ועוצב בסגנון בובר. משקלו ומידותיו לא מאיימים, ובשילוב הגיר והקלאץ' המדויקים, הרבל מהווה פרטנר מושלם לצליחת מטרופולין גדול או פרברים. בכביש מפותל האופנוע מתנהג לא פחות טוב מאיך שהוא נראה, ובעיר הוא לא יעייף את הרוכב. כמו רוב הקרוזרים, רכיבה בין עירונית ארוכה באופן יום יומי היא לא כוס התה של הרבל, אך ניתן לשנות זאת ע"י אבזור נכון. הרבל הוא בשורה בשוק הקרוזרים, מהווה את אחד מהאופנועים היפנים היחידים בקטגוריה, ויכול בקלות למשוך רוכבים רבים שחיפשו קרוזר בינוני ואיכותי במחיר השווה לכל נפש.
 

גלריה

10 תגובות ל בובה של בובר – הונדה Rebel 500 במבחן בכורה בישראל

  1. מישהו קנה ואיבזר? מגן מנוע ארגזי צד? איפה כמה?

  2. אופנוע מגניב ויפה במחיר שפוי.
    הבנו לפי התמונות שבנות המערכת נאות- לזכור שזה לא ירחון בלייזר

  3. וגם ביטוח יותר יקר וגם אוכל יותר דלק וגם טיפול כל 6,000 ולא כל 12,000 כמו כל הקוואסאקים.
    וגם בשורה התחתונה אלו שני אופנועים בסגנון שונה, זה בובר והקוואסאקי קאסטום יפני טיפוסי.

  4. מי שהוא יודע כמה עולה ביטוח על אופנע כזה

  5. 37 ק"מ לליטר זה נתון לא הגיוני בעליל כי זה נתון שקטנועי 125 סמ"ק לא מגיעים אליו אלא 25 ק"מ לליטר זה הרף של רוב הכלים בסגמנט הכי חסכוני…אופנועים וקטנועים בנפח 125 ו 250 …אז אתם רוצים לשכנע שהנתון הזה של 37 ק"מ לליטר זה מה שקיבלתם על כלי בנפח גדול פי ארבע …לא מאמין.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל