fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
MV קוביה

פיאג'ו X-אבו 400 – ללכת על הכל

פיאג'ו X-אבו 400 – ללכת על הכל

תומר לשר

צילום: תומר לשר

אי שם, בשנת 2008, זמן קצר לאחר הצגתם, הגיעו לארץ דגמי ה-X-אבו (או אקסבו בלשון העם) בנפחים של 125, 250 ו-400 סמ"ק. על פניו, באופן ויזואלי, כמעט ולא היה אפשר למצוא הבדל בניהם בעין בלתי מזוינת אבל, מי שהיה מתעמק היה מגלה הבדלים בין הדגמים. דגמי ה-125 וה-250 צנועים יותר במידותיהם, קצרים ב-11 ס"מ באורך הכללי ובעלי בסיס גלגלים קצר ב-5 ס"מ לעומת גרסת ה-400. גרסת ה-400 מצוידת בצמד דיסקים לפנים לעומת דיסק בודד בגרסאות קטנות הנפח ותא המטען מרכזי קטן משמעותית לעומת ה-250 עקב גודלו של המנוע. בנוסף שוקלת גרסת ה-400 כ-30 ק"ג לא מבוטלים לעומת האקסבו 250 מה שיצר מאפייני התנהגות שונים.

האקסבו 400 בא לתת מענה לאלו שרצו לגמוא מרחקים טיפה יותר ארוכים מבלי להרגיש מאמץ מצד המנוע ושאר המכלולים, זאת בקטנוע בעל גודל פיזי יחסית קטן ביחס לשאר העמיתים לנפח בשוק הקיים. בנוסף, הפך האקסבו 400 לקטנוע הבכיר של פיאג'ו מול קטנועי ה-400 הגדולים והתיוריים כמו הסוזוקי בורגמן והימאהה מג'סטי, עד שנחשף ה-X10 החדש בתערוכת מילאנו האחרונה. מסיבות אלו ואחרות "עופר אבניר" הביאה את גרסת ה-400 רק בשנת 2008/9 ויבואה הופסק כאשר גרסת ה-250 המשיכה לשגשג ולקצור שבחים בכל מבחן השוואתי (מבחן של טל שביט לאקסאבו 250 תוכלו לקרוא כאן).עם הגעתו של סאניאנג מקסים 400 מורידה "עופר אבניר" את הכפפות ומחזירה את הבן הבכור של פיאג'ו במחיר אטרקטיבי שנועד להוות אופציה משכנעת כנגד שאר המתחרים בנפח ועל אחת וכמה וכמה מול המקסים 400 בעל המחיר הדומה. לפני שנצא לדרך גילוי נאות: בימים כתיקונם אני מתנייד על גרסת ה-250 של האקסבו.

השורה התחתונה
האקסבו 400 הוא כלי נוח מאוד, עם התנהגות כביש מצוינת ומתאים בדיוק לאלו הרוצים לעבור מרחקים יום יומיים ארוכים המלווים גם בנסיעה בתוך העיר. ביחס לקטנועים אחרים בקטגורית הנפח הזו האקסבו 400 קטן יחסית ומאפשר התמודדות נעימה עם תנאי התנועה העמוסה. עם זאת ,הוא לא מוותר על נוחות ופרקטיות מחוץ לעיר. איכות החומרים וההרכבה מעולה והמנוע מרגיש נעים יחסית לסינגל של 400 סמ"ק. האקסבו אומנם איטלקי, אבל ידוע והוכח כאמין מאוד וכאחד שלא בא לראות רופא חוץ מבדיקות שגרתיות וטיפולים תקופתיים. הוא אמנם לא מרווח ומפנק כמו המתחרים היפניים אך הוא מציע פשרה אידיאלית בין נוחות לזריזות וזאת במחיר דומה לקטנועים גדולי גלגלים בנפח 300 סמ"ק.

מנוע, תמסורת, ביצועים
בשונה מגרסת ה-250 המנוע באקסבו 400  כויל יחד עם התמסורת למטרה אחת ברורה: שיוט נינוח בנסיעה בין עירונית. בתוך העיר ההאצות מהמקום זו לא בדיוק המעלה של האקסבו. חיבור המנוע לווריאטור  מתרחש בסביבות 3,000 סל"ד מה שמשפיע ישירות על האצות לא מרקיעות שחקים. לא מעט קטנועים צנועים יותר בנפחם ימצאו את עצמם מזנקים לפניו אך עם זאת, לקראת מהירות של 50-70 קמ"ש מתעוררים להם 33 הסוסים ושם מתחיל לו הפאן האמיתי. הקטנוע מתעורר לחיים ויורה את עצמו למהירויות מכובדות ביותר.

בדרך כלל מנועי סינגל בנפחי 400 סמ"ק מאופיינים בוויברציות מעצבנות עקב בוכנה יחידה שרק במעלה הסל"ד עובדת בצורה יחסית חלקה ונעימה. לטובת האקסבו יש לציין כי הוויברציות הללו לא רק שנסבלות אלא כמעט ולא מורגשות ביחס למתחרים, אך עדיין קיימות.  האצות במהירויות בין עירוניות הן סבירות אך רחוקות מלהיות בעלות אופן תזזיתי וספורטיבי. שוב, מורגש כי היעוד של הקטנוע הוא מהירות שיוט גבוהה עם עבודת מנוע "רגועה". ההזרקה בקטנוע עובדת מעולה יחד עם מנוע הסינגל והשליטה במצערת בכל תחום הסל"ד קלה ונעימה. באופן מפתיע מצהיר היצרן על מהירות מרבית של 155 קמ"ש אך בפועל מדידות מגלות שנתון זה פסימי למדי.

מתלים, התנהגות, בלמים
האקסבו 400 מצויד בצמד בולמים מאחור הניתנים לכוונן ל 4 מצביי עומס קפיץ כשמלפנים ישנו מזלג טלסקופי בקוטר של 35 מ"מ. את קטנוע המבחן קיבלנו כאשר מצב המתלים מאחור הוא על הרך ביותר ואחרי נסיעה עירונית ובין עירונית אני ממליץ בחום להקשיח מעט את הבולמים האחוריים. התחושה היא שהמתלים אינם מסונכרנים לצורת עבודה זהה ומעט קשה להם להתמודד עם ה-30 הק"ג שנוספו עליהם. בשונה מגרסת ה-250 האקסבו ה-400 לא מרגיש כל כך אתלטי וספורטיבי. עד מהירויות של 120 פלוס/מינוס האקסבו יעמוד בכל אתגר פיזי שתתנו לו אבל מעבר לקח שינוי כיוון מלווים בנדנודים קלים ויש מעט הרגשה של חוסר יציבות. בסיבובים ארוכים הקטנוע יושב היטב, מרגיש יציב ומקנה תחושת ביטחון.

בעיר לרוב המתלים יגהצו את רוב תחלואי הכביש אך היו מספר מהמורות חדות שיצא לי להרגיש מעט בגב התחתון. כאן שוב פעם אני ממליץ בחום להקשיח את הבולמים האחוריים. דבר זה לא יהפוך אותם לנוקשים אלא יתאים את עבודתם למשקל הקיים.
על הבלימה באקסבו מופקדים צמד דיסקים מלפנים ואחד מאחור, כולם בקוטר של 240 מ"מ. הבלמים בקטנוע מעולים לדעתי ומכוילים היטב לאופי הנסיעה ולמהירויות שהכלי מציע – רגש מעולה לצד עוצמה בריאה.

עיצוב, נוחות, שימושיות
על טעם וריח אין להתווכח. כבעלים גאה של גרסת ה-250 אני אישית מאוד אוהב את עיצובו המשלב בין מראה אלגנטי וקווים נקיים עם דגש על קומפקטיות ביחס לנפח. מושב האקסבו מרווח נוח ומעגן היטב את פלג הגוף התחתון ובשילוב עם כידון הממוקם גם הוא בצורה נוחה רכיבה ארוכה מהנה ולא מסורבלת. תמרונים עירוניים גם הם מתבצעים בקלילות והמראות ממקומות גבוהה ומפרגנות בהרבה אינפורמציה. משקף הרוח מעט נמוך ויוצר מערבולות באזור הקסדה אך רכינה לאחור תפתור את הבעיה.

מתגי התפעול ממוקמים בצורה סבירה ושליטה בהם לא תסיח את דעתנו מהכביש. איכות החומרים באקסבו ללא דופי. הכול יושב במקום והפלסטיקה הכללית רחוקה מלהרגיש זולה דבר המשלים את אותה הרגשה מכובדת אותה נותן האקסבו בזמן הרכיבה. תא המטען האחורי נפתח הישר ממתג הממוקם בכידון ומסוגל לאכלס קסדה שלמה. תא המטען המרכזי גם הוא נפתח על ידי מתג הממוקם בכידון קטן אך ביחס לגרסת ה-250 הוא אינו מסוגל לאכלס אפילו קסדת 3/4. רוצים עוד נפח מטען? שימו ארגז. אפרופו ארגז, ניתן להתקין ארגז מקורי של חברת פיאג'ו שבזכותו ניתן להשתמש בתא המטען האחורי והוא אינו מפריע כלל לתפקודו.

לוח השעונים הנאה מעוצב בפשטות ונותן את כל האינפורמציה הרצויה. חבל רק שמעבר בין האופציות התצוגה הדיגיטלית הוא על ידי כפתור הממוקם בתא האכסון הממוקם מתחת לכידון. על פניו נראה שמיקום הכפתור הנ"ל מטופש, אבל עם מחשבה טיפה יותר עמוקה נראה שפיאג'ו רוצה למנוע מהרוכבים שלה להתעסק בכפתורים לא רלוונטיים בזמן רכיבה וממקמת אותו שם. כאחד הרוכב על אותו קטנוע מעולם לא התעסקתי עם הכפתור בזמן רכיבה. נקודה למחשבה. אותו תא אכסון הממוקם מתחת לכידון יכיל ארנק, סלולארי ואולי גם חפיסת סיגריות ובנוסף תמצאו שקע מצת להטענה. שימושי ופרקטי.

למורכבים ישנה משענת גב איכותית התומכת נפלא בגבו של המרוכב/ת אך המקום המיועד לאכלוס הרגליים של המורכב קצת בעייתי. איכשהו המורכב  תמיד ימצא את עצמו עם כפות רגליים המצביעות כלפי חוץ דבר המעט מפריע בעת רכיבה עירונית במיוחד שאותו מקום המיועד לרגליים הוא המקום הכי רחב בקטנוע. גם המרווח למורכב לא נדיב כמו בקטנועי 400 גדולים אחרים, כורח יוצא של המידות הקומפקטיות.
אחת החולשות היחידות מבחינתי של הקטנוע הוא הג'ק צד. הוא ממוקם כמעט בקו אחד עם דופן הקטנוע ואינו משרה אוירה של  "תשאיר אותי פה ואני עדיין אשאר בתנוחה הזו".  עם זאת מיקום של הג'ק אמצע פשוט מעולה והוא ממוקם כך שהנפת הקטנוע היא פעולה פשוטה לכל אחד ואחת. אולי גם פה באו האיטלקים לרמוז לנו משהו…

מחיר, אחריות, תחזוקה
מחירו של האקסבו 400 עומד על 33,105 ש"ח, כ-8,000 ש"ח יותר מגרסת ה-250. מדובר בהפרש לא מבוטל למרות היתרון המשמעותי בביצועים כך שמי שמתלבט בין השניים רצוי שיביא בחשבון את אופי הנסיעות העיקרי שלו. יחד עם הסאניאנג מקסים 400, שהגיע לא מכבר ויקר בכ-1,000 ש"ח, הוא מתמקם באזור התחתון של קטנועי ה-400 סמ"ק. המקסים מציע לעומתו בעיקר יתרון של גודל ומרווח. מחירם של קטנועי 400 יפניים כמו הימאהה מג'סטי חוצה את קו 40 אלף השקלים מה שמעמיד את האקסבו 400 בנקודת פתיחה מצוינת עבור רוכבים שלא שמעוניינים האופי הכורסאתי של קטנועים אלו.

האקסבו מגיע עם אחריות לשנתיים או עד 24 אלף ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על אחת ל-10 אלף ק"מ כאשר במחצית המרחק יש להיכנס לבדיקה במוסך המתבצעת ללא תשלום. עלות הטיפולים ל-25 אלף ק"מ עומד על כ-5,600 ש"ח היקרים משמעותית מעלויות הטיפולים של גרסת ה-250 ויקרים באופן כללי ביחס לקטנועי 400.

פיאג'ו X-אבו 400 – מחירי טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ, נכון ליום פרסום הכתבה)

טיפול 1,000 591 ש"ח
טיפול 5,000 ללא תשלום
טיפול 10,000 2,434 ש"ח
טיפול 15,000 ללא תשלום
טיפול 20,000 2,546 ש"ח

תעודת זהות

פיאג'ו X-אבו 400
מחיר: 33,105 ש"ח
אחריות: שנתים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1
עלות טיפולים ל-25 אלף ק"מ: 5,571 ש"ח

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 399 סמ"ק, 4 פעימות, 4שסתומים, גל זיזים עילי יחיד, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 34 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 3.8 קג"מ ב-5,500 סל"ד
קדחXמהלך: 69X85.8 מ"מ
יחס דחיסה: 10.5:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 35 מ"מ, מהלך 94 מ"מ
אחורי – שני בולמים עם כיוון עומס קפיץ, מהלך 90 מ"מ
בלמים:
קדמי-  דיסק כפול 240 מ"מ
אחורי – דיסק 240 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/70-14
בסיס גלגלים: 1,540 מ"מ
גובה מושב: 790 מ"מ
מיכל דלק: 12 ליטר
משקל: 198 ק"ג (יבש)
מהירות מרבית: 155 קמ"ש

מדידות

מהירות מרבית על השעון: 178 קמ"ש
מהירות מרבית מדודה: 167 קמ"ש
סיבוב פרסה: 3.41 מטר
צריכת דלק: 19 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 228 ק"מ

29 תגובות ל פיאג'ו X-אבו 400 – ללכת על הכל

  1. נוחים לרכיבה וביצועים ברמה אחת מעל המג'סטי, הבורגמן הג'וימקס.

  2. עם ארון מתים מאחור. אפשר לעבור דירה בלי להזמין הובלה.

  3. חבל כי נראה לי שזה במקום להביא לארץ את בורלי350 שאולי יוצא יותר יקר אבל טכנולוגית מתקדם בכמה רמות מכל הכלים שיש בשוק היום בסגמנט…

  4. למי שלא עשה רכיבה על הקטנוע הזה. אתם חייבים. קטנוע עם מרווח הטייה התנהגות כביש מעולה ואפס תקלות.תאמינו לי . רק הנאה.

  5. אני עושה כמעט 150 ק"מ ביום. כרגע רוכב על מובי 125.

  6. 5600 שקל ל20 אלף ק"מ? יותר זול להחזיק R1. מישהו באבניר התחרפן

  7. מישהו יכול להסביר מה הסיבה? חבל אחרת היה יכול להיות אופציה מעניינת אבל עדיף לחסוך 8 אלף ש" וללכת על ה-250

  8. מה לעשות, לפעמים אין תחליף לגודל. עדיף לחכות ל-X10 שאמור להיות חללית על שני גלגלים

  9. מעניין איך הוא בהשוואה ישירה מול המקסים

  10. אל תתנו להם להיתיחס לבטיחות שלנו בזילזול, כל רכב בשקל יש לו מערכת ABS.
    באו ונכתיב ליבואנים!!

  11. דוגרי היקרים, כמי שממשיכים את דרכו של טל שביט, מן הראוי להשקיע קצת יותר בהגהה ועריכה לשונית, הכתבה הזאת הייתה עפה משולחנו של האורך אחרי קריאת הפסקה הראשונה, חבל.

  12. נחמד שתיקנתם, אם כי עדיין לא חסרות טעויות בכתבה ולא רק בזו, רמת ההגהה הכללית באתר טעונה שיפור.

    אגב, התגובה הקודמת שלי לא פורסמה (סביר שגורלה של זו יהיה זהה).
    מה קרה? לא מסוגלים לפרסם ביקורת עניינית?
    טל היה תמיד פתוח לביקורת וענה לה בצורה מכובדת.

  13. התגובות שלך פורסמו באיחור שכן התגובות באתר לא מתפרסמות אוטומטית אלא נבדקות ונקראות קודם לכן.
    אנחנו מודעים לכך שיש מקום לשיפור ברמת ההגה באתר ומשתדלים לעשות את המיטב בנושא ויש לאן לשאוף. לצערנו אנחנו לא מחזיקים כרגע מגיהה במשרה מלאה וגם יתר האנשים שמשקיעים וכותבים באתר עושים זאת בהתנדבות. טעויות קורות ויקרו אבל אנחנו תמיד שואפים לשפר ולהשתפר.
    כמו אנחנו תמיד פתוחים לביקורת עניינית ובונה ולא מפחדים לפרסם אותה.

  14. יש גם גירסת האצ'בק או שלארץ מביאים רק את הסדאן?

  15. תודה רבה על התגובה 🙂

    מכיוון שנעשתה עריכה בכתבה בטרם פורסמה תגובתי הראשונה, שלחתי את השניה.
    שמח שפרסמתם את שתיהן ושאינכם חוששים מביקורת.

  16. אני אישית בדקתי את ה-XEVO 400 והתאכזבתי קשות.
    – הרגשה של פלסטיקה זולה, ויברציות חזקות וקרקושים מהפלסטיקים בנסיעה.

    – תאי מטען קטנים, לא הצלחתי להכניס את הקסדה שלי (M) בשני התאים.

    – תנוחת ישיבה מרגישה מאוד גבוהה ולא משרה ביטחון.

    – מגן רוח לא רק שלא עוזר, אלא אפילו מפריע בקו הראייה.

    – חלפים וטיפולים יקרים.

    בקיצור, המבחן הזה לא נראה לי אובייקטיבי בכלל. לא הבנתי מה קרה פה.

  17. הקשחתי בדרגה אחת אולי שווה להקשיח עוד רמה?

  18. אולי תחשבי רגע לפני שאת דוחפת קסדה? הגיב:

    יש לי XEVO400 מזה כשנתיים. אני מרוצה עד לגג מהכלי הזה. ואיכשהו אני מצליח לאפסן קסדת M עם דיבורית סקאלה בתא המטען בלי בעיות מיוחדות. גם לתא האחורי נכנסת קסדת M, אבל חייב לומר שלא כל קסדה. יש קסדות עם של גדול שלא ייכנסו לשם..אחרי שנתיים, עדיין אין לי קרקושים ורעשים שונים מהפלסטיקה או מהחיבורים, והוויברציות? מתונות יחסית לכלי עם סינגל צילינדר בכזה גודל. אז למה להשמיץ סתם?

  19. עובדה
    התנהגות כביש מצויינת
    אחעזה טובה בסיבובים ומהירות בסיבוב ויישורת
    תחזוקה זולה בעיקר לטיםולים פשוטים שאפשר לעשות לבד
    צריכת דלק מצויינת
    אכסון בלי סוף בעיקר בתוספת ארגז
    לוח שעונים מושקע
    תדלוק במקום נוח
    לדיקה עשירה
    לייק לפיאג'ו
    בלי אינטרס רוכב
    על כבד ימאהה TDM 900
    ופיאג'ו לעיר ומחוץ נהדר!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל