fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

דוקאטי מולטיסטרדה ממותקן ג'קט כרית אוויר – גאווה ישראלית!

דוקאטי מולטיסטרדה ממותקן ג'קט כרית אוויר – גאווה ישראלית!

גיא בן ברק

פעם כשעוד האמינו כאן כי המדינה צריכה לעודד יזמות טכנולוגית הקימו גוף בשם "החממה הטכנולוגית", ממומן מתקציב המדינה תמכה החממה בסטודנטים שהיה להם רעיון טוב אבל לא כסף, התוצאות היו המצאות נהדרות, חלקן אף הפכו מסחריות.

אחת החשובות שבהמצאות החממה הטכנולוגית, ולא רק לעולם האופנועים, הייתה חליפת המגן המתנפחת לאופנוען. הרעיון פשוט – מה יותר טבעי מכרית אוויר המתנפחת סביב גוף הרוכב ומגנה עליו בתאונה – אבל הביצוע מאוד מסובך. כיצד גורמים לכרית אוויר להתנפח מהר מספיק כך שתהיה במצב מנופח שבזמן הזעיר שבין מגע האופנוע עם עצם אחר, מכונית לצורך העניין, לבין הפגיעה בכביש כבר תהיה מנופחת במלואה כך שתוכל להגן? הסטודנטים הישראלים, שלצערי שכחתי את שמותיהם, בכול זאת נפגשנו לאחרונה לפני יותר מ-15 שנה, אמנם לא היו ראשונים להתמודד עם הסוגיה אבל הם ורק הם מצאו פיתרון גאוני שעובד. להבדיל מכריות אוויר אחרות שהופעלו באמצעות כבל שחובר לאופנוע, מתקן שנכשל לגמרי מעצם סירוב כול אופנוען נורמלי לקשור את עצמו בכבל לאופנוע ולא משנה לאיזו מטרה, הכרית הישראלית הופעלה באמצעות משדר ומקלט. המשדר חובר למזלג האופנוע ובמקרה של פגיעת המזלג בעצם כלשהו מעל ג'י מסוים בו ברור כי אין מדובר בפגיעה רגילה אלא בתאונה – שידר אות למקלט ששכן בכיס החליפה וזה תפעל מכלי גז קטנים במעיל, אלה ירו את תכנם לכיסי אוויר יעודיים ובתוך פחות משתי אלפיות השנייה מרגע קבלת האות המעיל כבר היה מנופח, מגן על עמוד השדרה ועל האברים הפנימיים.

ההמצאה הישראלית נבדקה במיטב המעבדות בעולם וזכתה רק לשבחים. המילארדר הישראלי יוסי מימן השקיע בהמצאה זו כמיליון דולר והתקשר עם דיינזה כדי שיכניסו את ההמצאה למעילים שלהם עוד בשנת 2000 – אבל ללא הועיל. רק בסוף שנות האלפיים כאשר דיינזה כבר הבעלים היחידים של ההמצאה ואינה צריכה לשלם דבר לממציאים הישראלים, יצאה כרית האוויר באופן סדרתי ולראשונה הותקנה בחליפות המירוצים של המוטו GP.

במקביל לפניה לדיינזה פנה יוסי מימן ליצרני אופנועים רבים בעולם והציע להם להתקין את חיישני המערכת על מזלגות אופנועיהם, אבל גם הם סירבו. ההתמהמהות של דיינזה ויצרני האופנועים אפשרה למתחרים ובראשם ב.מ.וו לפתח מערכות דומות – אבל לא מוצלחות כמו ההמצאה הישראלית.

הנה היום מודיעה דוקאטי כי היא תתקין את חיישני כרית האוויר במקור בדגם המולטיסטרדה 1200 המאוד פופולארי שלה, ובכך מקדימה את ב.מ.וו כיצרן הראשון בעולם בתחום. למען הסר ספק, ההמצאה הזאת עולה פי אינסוף על כרית האוויר המגוחכת המותקנת בהונדה גולדווינג, הונדה היתה בין היצרניות אליהן פנה יוסי מימן עם ההמצאה הישראלית אך גם הכנף האדומה הייתה יהירה מכדי להבין שמה שהישראלים עשו כאן הוא פשוט הכי טוב שאפשר.

2 תגובות ל דוקאטי מולטיסטרדה ממותקן ג'קט כרית אוויר – גאווה ישראלית!

  1. יש המצאה אדירה בתחום הדו גלגלי אז איך אני מגיע ליוסי מימן מישהו יודע ?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל