fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה: Voge SR1 125 במבחן דרכים

רכיבה ראשונה: Voge SR1 125 במבחן דרכים

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קטנוע עירוני מגניב, עם רמת אבזור גבוהה, עיצוב נאה ונוחות טובה.

בזמן שמגוון הדגמים של ווג צומח מעלה, עם ה־900DSX החדש שמעטר את חלקו העליון, הוא מעמיק שורשים עם ה־SR1, קטנוע ראשון בנפח 125 סמ"ק המנצל את ההצלחה והפופולריות של אחיו הגדול, ה־SR4. הדרך של ווג ממותג צעיר מבית לונסין אל עבר המטרה של הקונצרן הסיני – להפוך למותג משפיע ונחשב בשוק האירופאי – התחילה מהקטגוריות הפופולריות ביותר בנפח הביניים, עם דגמי 500 סמ"ק מגוונים, כשמגמת ההתרחבות מתבצעת אט אט אל כל הקטגוריות, כולל אופנועי דגל אבל גם אופנועי צעירים, שהם לדעתנו הדרך הבטוחה להתבסס בשוק העולמי.

שני הנציגים של ווג לקטגוריית רישיון A2 הם ה־125R, אופנוע נייקד נאה למראה, וה־SR1, קטנוע חצי-מנהלים, משהו בסגנון ה־PCX וה־NMAX בואכה ג'וירייד, עם עיצוב בהשראת ה־SR4 שמתורגם בצורה טובה מאוד למידות הקומפקטיות והאורבניות יותר ע"י Massimo Zaniboni, שאחראי לעיצובם של עשרות אופנועים וקטנועים, ביניהם רוב דגמי קימקו המודרניים, כמו גם דגמי ניסיון ההחייה של מונדיאל בראשית שנות ה־2000. ה־SR1 מאובזר מאוד, עם מערכות ABS ובקרת אחיזה, מצלמת דרך קדמית, התנעה ללא מפתח, מערכת עצור-וסע, איתות חירום בבלימה חזקה, תאורת LED מלאה ולוח מחוונים דיגיטלי. הוא מגיע בצבעי שחור, אפור או כסוף – ולא תזיק לו אופציה צבעונית יותר.

כמו קטנועים רבים המשתייכים לקטגוריה שלו, גם הוא מצויד בגלגל 14 אינץ' מקדימה ו־13 אינץ' מאחור, עם צמיגי 110/70-14 ו־130/70-13, בהתאמה. ממדיו קומפקטיים, עם בסיס גלגלים של 1,320 מ"מ, אורך כללי של פחות משני מטרים וכידון ברוחב 740 מ"מ, כמו גם משקל רטוב של 139 ק"ג מדובר בקטנוע קטן וזריז. גם גובה המושב נגיש, עם 775 מ"מ ומושב די צר באזור מותני הקטנוע, מאפשרים לכל רוכב ורוכבת להגיע בבטחה עם שתי רגליים לקרקע ולתמרן אותו בחנייה ולטפס מדרכות.

למרות אותם ממדים קומפקטיים, הוא מאוד מרווח וניתן לזוז על המושב קדימה ואחורה, למתוח את הרגליים קדימה או להניח אותן על רצפת הקטנוע בזווית ישרה, ואפילו בהרכבה יש מספיק מקום כדי להכיל שני רוכבים בלי אינטימיות יתרה, כשרגליות המורכב מתקפלות וממוקמות בצורה טובה למדי. הוא קליל ומאוד נוח למחייה, אפשר למצוא את תנוחת הרכיבה הנוחה ביותר לכל רוכב, ואם רוכבים בזוג אין השפעה ניכרת על ההתנהגות או הביצועים.

השלט החכם שנמסר לידנו גרם לנו לחשוב שהתבלבלו ונתנו לנו רכב יוקרתי למבחן, ביררנו ואין שום בלבול – ל־SR1 שלט גדול ומפואר שמזכיר אחד של רכב, עם כפתור לאיתור הקטנוע ולנעילה. אם הזכרנו באחת מהפסקאות הקודמות את הקטנוע של הונדה בעל התצורה הדומה, ניכר שב־Voge לא הגיעו בטעות לתוצאה הזו וכנראה שכיוונו לשם. נתחיל מכך שמנגנון הסוויץ' וההתנעה כולו, כולל שני הכפתורים שלצידו לפתיחת המושב ותא הדלק, פועלים בדיוק כמו בהוא, ונמשיך ליחידת ההנעה השקטה שגם בנויה בדומה לזו של ההוא.

המנוע של ווג, צילינדר יחיד מקורר נוזל עם רדיאטור צמוד מנוע מצידו השמאלי, בעל שני גלי-זיזים עליונים ו־4 שסתומים, בנפח 124.9 סמ"ק מייצר הספק של 11.6 כ"ס ב־8,500 סל"ד ומומנט של 1.1 קג"מ ב־6,500 סל"ד. הוא נטול ויברציות לחלוטין ושקט במיוחד, בתנאי המבחן הקשוחים הוא לגם בחיסכון ליטר אחד של דלק בעבור 33 ק"מ, ועם יד יותר זהירה ומיכל דלק של 8 ליטר יכול לספק טווח נסיעה של מעל ל־300 ק"מ.

יש לו מגן רוח לא נמוך ולא גבוה, יעיל מאוד במהירויות עירוניות, פחות כשיוצאים החוצה לכבישים בין-עירוניים ומהירותם – אבל יותר טוב מרוב הקטנועים בסגנונו. גם תאורת ה־LED המעוצבת בחזית מקבלת ציון גבוה עם יכולת מרשימה בעת ערב. לצערנו לא הייתה לנו ההזדמנות לבחון את יכולות הצילום של המצלמה הקדמית המובנית, אך לדברי היצרן זו בעלת איכות של 1080P ומצריכה כרטיס זיכרון SD להקלטה. מתחת למושב תמצאו תא אחסון סביר בנפחו עם 29 ליטרים המספיקים לקסדה מלאה ומעט חפצים דוגמת כפפות, ארנק ואולי מעיל. מקדימה יש תא עם שקע טעינה USB.

ב־Voge רוצים להראות רצינות ולקבל את אמונו של הרוכב, על כן הם מפרסמים נותנים מכובדים של מבחני ייצור ופיתוח הכוללים בדיקה מחמירה של 200 שעות עבודה רצופות למנוע, העמסת מתלים ושלדה של 150,000 פעם, מעל ל־60,000 ק"מ לקטנוע כולו ועוד מאוד שעות מבדקי עמידות לצבע – או במונחים ברורים יותר לנו, שווה ערך יותר מ־3 שנים של שימוש בעצימות גבוהה.

אנחנו יכולים לומר שבכל הנוגע לאיכות הגימור וההרכבה, לא מצאנו שום דבר יוצא דופן, הוא מרגיש מהודק ובנוי טוב, ההשקעה והרצינות של ווג התולה בכלי הקטן את אותן תקוות גבוהות שהיא תולה בדגם האדוונצ'ר הבכיר שלה מורגשת ללא ספק, עבודתו של המעצב האיטלקי גם היא באה לידי ביטוי וה־SR1 מרגיש מצוין עוד בחניה.

השקט הכמעט-חשמלי של המנוע נשמר בכל מהירות, כשהוא מאיץ בזריזות מעמידה ועד ל־112 קמ"ש, למה אנחנו מציינים את המספר הלא עגול הזה? מכיוון שהמרנו אותו ממיילים לשעה. כן, בגאונותנו הרבה הצלחנו להעביר את תצוגת הנתונים של לוח המחוונים למיילים במקום קילומטרים ובעצלנותנו שלא-יודעת-סוף פשוט השארנו אותה ככה. אז 70 מייל, שהם המהירות הסופית הריאלית של הווג הקטן, הם 112 בקמ"שית. אם לדייק את עניין התאוצה, במטרים הראשונים הוא מגיב מעט יותר באיטיות אבל תופס תאוצה משם, בצורה ליניארית ומאוד יעילה לתנועה בעיר.

המיילים מוצגים על מסך דיגיטלי צבעוני ונוח לקריאה, בעל ספרות גדולות ותצוגה של סל"ד, מד דלק, שעון זמן, מחשב צריכת דלק, מד מתח ועוד, זאת בנוסף לחיישן אור שמחליף את התצוגה ממצב יום ללילה ומלילה ליום. אם כבר עסקנו בסביבת הקוקפיט של הקטנוע, המראות הרגישו לנו מעט קטנות וקצרות, והיינו שמחים למשהו גדול ורחב יותר.

ה־SR1 מתברך בהתנהגות דינמית טובה, נוסך ביטחון, בעל היגוי קליל אך מדויק ומאפשר לרוכב – מנוסה ושאינו כאחד – להטות אותו עמוק אל הפניה. המתלים והגלגלים הגדולים מאפשרים לו לעבור את מכשולי הכבישים והבורות מבלי שגוף הרוכב יחלוק בנטל – אפילו באלו של דרך השלום, שכבר צריכה לשנות שמה לדרך הסללום. כצפוי, הוא עובד מדהים בעיר, בין המכוניות ובתוך הפקקים, בעומסים וברחובות הצרים. עוד כצפוי אחד, הבלמים עובדים מצוין, עם מספיק רגש ועוצמה. יצא לנו לרכוב עליו גם באחד מימי הגשם הלא-נדירים של האביב, אז מורגשת במיוחד אותה תחושת ביטחון, כשהמנוע נשלט וצפוי ובקרות האחיזה וזו המונעת נעילת גלגלים תחת בלימה עבדו נהדר והתערבו כשצריך.

האח הקטן במשפחת הדגמים של ווג עשה את דרכו כל הדרך מסין לדרום תל אביב בשביל לזכות בליבם של הלקוחות הישראלים, בשמו ובשם אחיו הגדולים, הוא רוצה להיות להיט המכירות של המותג, שכן הוא בן לאחת מהקטגוריות הפופולריות ביותר בארץ, בשביל זה הוא מאובזר מאוד, איכותי, קל משקל, מצויד ביותר מערכות בטיחות מהסטנדרט – שאפילו מעניקות הנחה קטנה בביטוח החובה – והוא עושה זאת תוך שמירה על תג מחיר דרומית ל־20 אלף שקל, או 18,900 ₪ ליתר דיוק. זה אכן פחות ממתחריו הוותיקים יותר – הונדה PCX125, ימאהה NMAX 125 וגם במידה מסוימת אפריליה SR GT 125 – וכן, אולי ציפינו לפחות, אבל מצד שני – גם מהקטנוע ציפינו לפחות, והוא נתן הרבה יותר.

תעודת זהות

 

2024 Voge SR1 125

 

מחיר: 18,900 ₪

 

דרגת רישיון: A2

 

אחריות: שלוש שנים או 36,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, עם 4 שסתומים ושני גלי-זיזים עליונים

 

נפח: 124.9 סמ"ק

 

הספק: 11.6 כ"ס ב־8,500 סל"ד

 

מומנט: 1.1 קג"מ ב־6,500 סל"ד

 

בלמים: דיסק בקוטר 240 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה, דיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-14, א' 130/70-13

 

מידות כלליות: אורך 1,945 מ"מ, רוחב 740 מ"מ, 1,265 מ"מ

 

גובה מושב: 775 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,320 מ"מ

 

משקל רטוב: 139 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 8 ליטר

 

מדידות

 

 

מחירון טיפולים מומלץ לצרכן:

 

טיפול הרצה 1,000 ק"מ
190 ₪

 

טיפול קטן 6,000 ק"מ

250 ₪

 

טיפול גדול 12,000 ק"מ

700-900 ₪

 

2 תגובות ל רכיבה ראשונה: Voge SR1 125 במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין