fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

בימוטה חוזרת לאליפות הסופרבייק העולמית ב־2025

בימוטה חוזרת לאליפות הסופרבייק העולמית ב־2025

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יח"צ

אחת מיצרניות האופנועים האייקוניות ביותר חוזרת לזירת המרוצים העולמית לראשונה מזה כ־25 שנה, בתמיכה משמעותית של קוואסאקי שתהפוך את קבוצת המרוצים שלה לקבוצת Bimota by Kawasaki Racing Team, עם דגם חדש על בסיס הנינג'ה ZX-10RR.

הסיפור של בימוטה יכול למלא סדרת סרטי דרמה באורך מלא, עם ניצחונות והישגים אדירים לצד כישלונות מפוארים, נסיבות נוראיות ולא מעט חזרות מהמתים. החברה שקוריה על שמות מקימיה – Valerio Bianchi, Giuseppe Morri ו־Massimo Tamburini – נולדה בשנות ה־70 ע"י אנשים מוכשרים שייצרו שלדות משופרות לאופנועים יפנים פופולריים שבאותם ימים ניחנו במנועים מצויינים ושלדות נחותות, בהמשך הגדילה החברה את פעילותה לייצור מלא של אופנועים – אך המשיכה לעשות שימוש במנועים של יצרנים שונים דוגמת הונדה, סוזוקי, דוקאטי ועוד.

ההצלחה של בימוטה במרוצים בשנות ה־80 ותחילת ה־90, לצד כמויות הייצור המוגבלות של הדגמים ועיצוב השלדות שכולל הנדסה לא שגרתית ,כמו מתלה ההיגוי הטבורי של הטזי, הקנו לה מעמד של יצרנית אקזוטית מיוחדת. בישראל היא זכתה להכרה משמעותית כיצרנית נחשקת בזכות טל שביט שבחן את אופנועי החברה ברימיני, מולדתה, בראשית ימי מגזין מוטו ואף אמר ש"אלוהים רוכב על בימוטה". אך בתחילת המילניום היצירתיות של בימוטה הייתה בעוכריה כשה־V Due, אופנוע ספורט עם מנוע וי-טווין דו-פעימתי בנפח 500 סמ"ק התברר כבעייתי והחברה נאלצה לרכוש בחזרה את כל האופנוע ולתכנן אותו מחדש, אך ללא הצלחה עם הדגם – שפיתוחו עלה לה הרבה כסף – ועם בור כלכלי שנוצר בגלל נותן חסות שנעלם בעונת 2000 של אליפות הסופרבייק העולמית, בימוטה נסגרה ופשטה רגל.

סר קאת'קארט על הבימוטה V Due 500, האופנוע שהיה למפלה של החברה.

מאז מצאה את עצמה החברה נמכרת ממשקיע למשקיע, מנסה להתאושש וממשיכה להציג דגמים חדשים תחת הבעלויות השונות, שחלקם רואים אור וחלקם נשארים רק בגדר קונספט, בשנת 2014 בימוטה מנסה לחזור להתחרות באליפות הסופרבייק העולמית עם ה־BB3 מבוסס הב.מ.וו S1000RR, אך לא מצליחה לעמוד בתנאי הסף להומולוגציה ונפסלת בסוף העונה, כאשר הצלילה הבאה של בימוטה אל סכנת הסגירה מתרחשת ב־2017, כשדיווחים מצביעים על חוסר בחלקים, בעיות באספקת אופנועים וסגירה של המפעל ברימיני.

באוקטובר 2019, רגע לפני שתערוכת מילאנו נפתחת, קוואסאקי מודיעה על רכישה של 49% מהחברה, ובכך הבטיחה את עתיד החברה, בייצור מגוון דגמים על בסיס מנועים ומכלולים נוספים של קוואסאקי – במפעלה ברימיני. מאז חשפה החברה את ה־Tesi H2 שהוצג ב־2020 ומבוסס על הנינג'ה H2 של קוואסאקי, אחריו ה־KB4 וה־KB4 RC שהוצגו ב־2021 על בסיס מנוע הנינג'ה 1000SX, המוטוקרוס BX450 וה־Tera, דגם אדוונצ'ר-ספורט על בסיס ה־Tesi H2.

אחרי כמעט 4 עשורים באליפות הסופרבייק העולמית קוואסאקי לא תתחרה בעונה הבאה, עונת 2025, וקבוצת המרוצים שלה תהפוך לקבוצת בימוטה, שתעשה שימוש באופנוע סופרבייק חדש של בימוטה שיבנה על בסיס מנוע הנינג'ה ZX-10RR וטכנולוגיות נוספות. רוב אנשי הצוות של הקבוצה ימשיכו את עבודתם בקבוצה החדשה ל־2025, שתקרא Bimota by Kawasaki Racing Team, אך עוד לא פורסם מידע רשמי על הרוכבים.

המהלך נועד לסייע לבימוטה בהגדלת נתח השוק שלה, גם בזכות אופנוע הסופרבייק החדש של החברה שללא ספק יזכה ללא מעט מכירות, אך בעיקר על ידי הנוכחות של החברה על מסלול המרוצים – ובתקווה גם להישגים משמעותיים.

ה־SB8R, האופנוע האחרון של בימוטה באליפות הסופרבייק העולמית.

מנכ"ל ונשיא החטיבה המוטורית של קוואסאקי, הירושי איטו: "לבימוטה יש מוניטין מעורר קנאה של מצוינות בעיצוב וייצור אופנועים. כחלק מהחזון שלנו לאבולוציה של המותג המפורסם הזה, אנחנו רואים במרוצים השלב ההגיוני הבא, הן במונחים של פיתוח מוצר והן במונחים של חשיפה למותג בזירה העולמית. המחויבות שלנו ל־WorldSBK חזקה כתמיד ואנו מקווים שפרויקט המרוצים החדש הזה ימריץ את מעריצי בימוטה וגם מעריצי קוואסאקי. התשוקה להצלחה במרוצים נותרה בעינה ואנחנו מצפים להישגים של קבוצת המרוצים בימוטה מאת קוואסאקי על גריד ה־WorldSBK ב־2025".

מנכ"ל בימוטה, פיירלואיג'י מקרוני: "ההנדסה, הטכנולוגיה והתמיכה העסקית היומיומית שקוואסאקי כבר מציעה החזירו את בימוטה לתודעת התקשורת והלקוחות הפוטנציאליים, כעת הגיע הזמן לעשות את הצעד הבא באבולוציה שלנו. מרוצים היו לחלק מה־DNA של בימוטה מהיום הראשון, ולהתחרות ב־WorldSBK לצד פיתוח מגוון הדגמים החדש שלנו והרחבת רשת הסוכנים העולמית, הם צעדים הגיוניים קדימה. הניסיון של מומחי קבוצת המרוצים של קוואסאקי, בתוספת התמיכה המלאה ושיתוף הפעולה של קוואסאקי יפן, ממלאים אותנו בגאווה ואופטימיות. קבוצת המרוצים בימוטה מאת קוואסאקי תהווה את היסודות של הפרק הבא בסיפור של בימוטה".

מנהל קבוצת KRT, גיום רודה: "ב־13 השנים האחרונות התמסרנו בלב שלם לקוואסאקי בסופרבייק וזכינו בשבעה תארי רוכב באותה תקופה, בתוספת פרסי קבוצת ויצרן רבים. כעת – לאחר שקוואסאקי התחרה במשך כמעט ארבעה עשורים באליפות הסופרבייק – אנחנו גאים להיות חלק מעידן חדש שיוצר את התשתית של קבוצת בימוטה החדשה. אין ספק שננצל את הזמן שנותר כדי לחגוג את המורשת של קוואסאקי במרוצי סופרבייק, אבל אנחנו גם נרגשים מאוד להיות מרכיב מרכזי במיזם המשותף החדש הזה של בימוטה וקוואסאקי. זוהי אבולוציה של הגישה של קוואסאקי לרמה הגבוהה ביותר של מרוצים ואנחנו מתכבדים למלא את תפקידנו בפרויקט החדש הזה. אני בטוח שיש לנו את הטכנולוגיה והמשאבים האנושיים הדרושים כדי להצליח, ולהעמיד קבוצה מרשימה מאחורי שני רוכבים באליפות הסופרבייק העולמית בשנת 2025 תהיה ללא ספק חוויה מרגשת".

ה־BB3 היה למעשה האחרון שלה ב־WSBK, אבל נפסל כי לא עמד בתנאי ההומולוגציה.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל