fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

האופנוע של טויוטה הוא רובוט פוקימון משנה צורה

האופנוע של טויוטה הוא רובוט פוקימון משנה צורה

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יח"צ

במסגרת פרויקט שנתי מיוחד, עובדי טויוטה יפן בנו אופנוע רובוטי משנה צורה בדמותו של הפוקימון Miraidon, המככב בסדרת המשחקים הנוכחית Pokemon Scarlet & Violet, כחלק מצמד יצורים אגדיים משני צורה בדמות אופנוע.

במסגרת פרויקט מיוחד של עובדי טויוטה ביפן, ה־Toyota Engineering Society (פרויקט ההנדסה החברתי של טויוטה), המתקיים מאז 1947, עובדי מחלקות ההנדסה, העיצוב והטכנולוגיה של היצרנית היפנית משתפים פעולה מחוץ לשעות העבודה ועובדים על בנייה מורכבת ומאתגרת של מוצר מיוחד, במטרה לרכוש במהלך הפרויקט ידע ומיומנויות חדשות, לשפר את עבודת הצוות, החברות והיכולות הטכניות. בין היצירות השונות שלהם במהלך השנים תמצאו ניסיונות והצלחות בבניית רובוט שיודע לשחק כדורגל, רובוט שיודע לשחק כדורסל, רחפן מהסרט בחזרה לעתיד 2, חיות מחמד רובוטיות, פתרונות אנרגטיים, בינה מלאכותית ועוד, וגם פרויקטים פחות רציניים דוגמת ייצור דגמי מכוניות מציורי קונספט של ילדים, כלי רכב בעלי מאפיינים מצחיקים ועוד.

הפרויקט החדש שלהם משתייך לשתי הקטגוריות, מכיוון שהוא מבוסס על דמות בדיונית ממשחק מחשב, אך מהווה אתגר הנדסי וטכנולוגי מורכב. Miraidon הוא אחד מתוך שני פוקימונים 'אגדיים' חדשים שנוצרו בשביל המשחקים Pokemon Scarlet & Violet שיצאו בנובמבר 2022. שני הפוקימונים מבוססים בכבדות על אופנועים והם יצורים דמויי לטאה המסוגלים לשנות את צורתם לבקשתו של השחקן לצורת כלי רכב דו-גלגלי המשמש אותו להתניידות ברחבי מפת המשחק.

החשיפה הרשמית של הפרויקט התקיימה בסוף נובמבר ביפן, אליה הוזמנו מספר מצומצם של אנשים לחוות ראשונים את היצירה המרשימה ואת תהליך העבודה שהחל במידול תלת ממדי של הפוקימון בכל צורותיו, תכנון הרובוטיקה והיצירה של המודל הסופי בגודל מלא, המסוגל לשנות צורה מיצור בעל 4 גפיים לדו-גלגלי, כשה'גלגל' הקדמי נוצר בניפוח החזה של מיראידון והאחורי בגלגל הזנב.

הפרויקט יוצג במלואו לכלל הציבור במהלך חודש מרץ, בבניין Midtown Hibiya בטוקיו, יפן, אז תפרסם החברה תמונות רשמיות של הפרויקט המעניין והמאתגר, שכל חובב אופנועים ומכניקה, כמו גם כל חובב פוקימון, יכולים להעריך, במיוחד כשמדובר בשיתוף פעולה של אלפי עובדים של החברה היפנית בשעותיהם הפנויות.

מה שנחשב היום לזיכיון המדיה המכניס ביותר אי פעם החל בשנת 1996, כששוחררו ביפן צמד המשחקים הראשונים של פוקימון, "Pocket Monsters: Red and Green", כשהשם Pokémon הוא למעשה קיצור של השם המקורי 'מפלצות כיס'.

מי שיצר את המשחקים היה סטושי טג'ירי, שרצה להפוך את תחביב ילדותו – איסוף חרקים – למשחק וידאו בו יוכלו לשחק ילדים בכל העולם. המשחק שיצר כולל מגוון של 'מפלצות', פוקימונים, אותם יכול השחקן לאסוף – ללכוד בכדור קטן אותו הוא שומר בכיסו (ומכאן השם) – במהלך מסעותיו להיות מאמן הפוקימונים הטוב ביותר, בדרך הוא נלחם בפוקימונים ומאמנים נוספים, מביס את יריביו ומפתח את יכולותיו שלו ושל הפוקימונים שלו.

את החשיפה הגדולה קיבל המותג היפני בסוף שנות ה־90 ותחילת המילניום כשסדרת הטלוויזיה של פוקימון החלה להיות משודרת במדינות רבות ברחבי העולם, כשלצידם של המשחקים המסורתיים החלו להימכר גם קלפי משחק, בובות ועוד. עד היום ממשיכים לצאת משחקי פוקימון חדשים לקונסולות המשחק של נינטנדו, בכל כ־3 שנים נחשף דור חדש של משחקים המביא עמו הרפתקאות חדשות ופוקימונים חדשים, כשהעולם של פוקימון הפך לתופעה גלובלית נרחבת שלא מיועדת לילדים בלבד ושיוויו של הזיכיון מוערך ביותר מ־100 מיליארד דולר.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

4 תגובות ל האופנוע של טויוטה הוא רובוט פוקימון משנה צורה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל