מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מלחמת העולמות- ימאהה וולברין R-spec 2016
אביעד רייס
צילום: יצרן
הוולברין הוא שם עם עבר עשיר בתחום השטח הכחול, שלבטח מצלצל מוכר בעיקר לחובבי השטח ובמיוחד הטרקטורונים משנות ה- 90.
הוולברין שהחל את דרכו בתור טרקטורון 4X4 ספורטיבי (נקודת האמצע בין טרקטורוני עבודה כבדים ומסורבלים לבין טרקטורונים ספורטיבים וקלילים) הצליח מאד בסגמנט אליו היה שייך, אמנם פחות בארץ מכיוון שלא הרבה יחידות מדגם זה נמכרו אז ע"י ימאהה, אך מעבר לים הוא נחל הצלחה רבה והציע יכולת שטח טובה בשילוב עם ספורטיביות.
בחלוף השנים זנחה ימאהה את השילוב של ספורט 4X4 ובחרה להתמקד בנישות ממוקדות: חובבי הספורט בחרו לעצמם את סדרת ה YFZ או את הבאנשי האלמותי, וחובבי הבוץ והשטח הקשה הלכו עם משפחת הגריזלי והקודיאק של החברה.
כיום כבר ברור שקטגוריית ה-SIDE BY SIDE דחפה הצידה את הטרקטורונים והשתלטה לחלוטין על לבבותיהם של הנהגים/ רוכבים. החברות הגדולות לא נשארו אדישות, והן משקיעות את מרבית המאמצים במירוץ החימוש לתפיסת מקום של כבוד בקטגורייה הכה מבוקשת.
לאחרונה הצגנו כאן את הפיוניר 1000– הכלי שהונדה "שמה עליו את הכסף" ע"מ להשיג דריסת רגל בקטגוריה. אין ספק כי השליטה בעולם ה- SBS עדיין נתונה בידיהן של קאן-אם ופולאריס (אשר המציאה את המושג SBS עם הרייזר כמובן), אך לזכותם של יצרנים כמו ימאהה והונדה עומדת העובדה כי יש מספר לא מבוטל של לקוחות ברחבי העולם ובעיקר בארה"ב (שם התחום מצליח יותר מבכל מקום אחר) שנאמנים למותגים האלו וייקחו כל כלי שלהם, גם אם מדובר בדגמים שהם לא "המילה האחרונה" מבחינת חוזק מנוע וקיצוניות, אך מציעים יותר אמינות ומוכיחים את עצמם לאורך זמן.
לקראת 2016 מציגה ימאהה את הוולברין R-spec- השם הישן קם לתחייה ומתאים את עצמו למציאות החדשה.
בימאהה מבינים כי קטגוריית ה- SBS מתחילה להתפצל לכיוונים שונים, עם כלים יותר ממוקדי מטרה: רכבים ספורטיביים- דוגמת הRZR 1000, רכבי יוטיליטי (קמפינג וציד) כדוגמת הימאהה וייקינג, ו-SBS המיועדים יותר לנסיעה בתנאי שטח קשים ובלתי מתפשרים- למשבצת הזאת נכנס הוולברין.
עם מנוע מוזרק בנפח 708 סמ"ק, מתלים נפרדים מקדימה ומאחורה, בורר מצבים בין 4WD ל- 2WD,מיגון תחתון ומערכת שתבלום את 4 גלגלי הכלי במקום שניים ותיתן הרגשה בטוחה יותר במדרונות תלולים- מדובר ברכב SBS שמוכן לטרוף כל שטח שתציבו בפניו.