fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

בלעדי – מכירות דו-גלגלי חדשים בישראל 2015: השוק עלה בכ-7%, מי כיכב ומי התרסק?

בלעדי – מכירות דו-גלגלי חדשים בישראל 2015: השוק עלה בכ-7%, מי כיכב ומי התרסק?

גיא בן ברק

צילומים: יחץ, יצרן, מערכת דוגרי

נתוני מכירות הקטנועים והאופנועים החדשים בישראל בשנת 2015 מלמדים על גידול מכובד של כ-7% בהשוואה לשנת 2014, נכון שהשנה טרם הסתיימה אולם עיקר הנתונים בידינו, ודצמבר שנותר אין בכוחו לשנות הרבה אם בכלל (ראה שיטת החישוב בהמשך). הנתונים פירושם בהחלט בשורה טובה, הכפלת קצב גידול השוק יחסית למה שהיה בין 2013 ל-2014, מאחר ובשנת 2015 לפי הערכתי נגיע בסוף דצמבר לנתון של כ-15,500 דו גלגלי שנמכרו בכול שנת 2015, עליה של כ-7% יחסית ל- 2014.

אולם האצת הצמיחה משמחת ככול שתהיה אינה הבשורה הגדולה לשנת 2015 אלא היחלצות השוק מהתמהיל העגום של 96% קטנועים ו-4% אופנועים כפי שהתקבע מאז תחילת שנות האלפיים, לתמהיל מכירות של הרבה יותר אופנועים ופחות ופחות קטנועים הנמכרים בשנת 2015. האופנועים חוזרים אבל לא כפי שהורגלנו בשנות התשעים עם אופנועי סופרבייק ו-500/600 ספורטיביים שעולים על הכביש במאות יחידות כול שנה – ב-2015 כשאומרים "ספורט" אופנועי שטח הם הבון טון, ישראל נהנית מהמותגים המובילים בעולם בשטח, ק.ט.מ, הוסקוורנה ואף יצרני בוטיק בראשות TM וזה מורגש בכול שביל ובכול קוליס. בכביש נצפים עוד ועוד אופנועים קטנים, 250-500 סמ"ק של קאוואסאקי, ק.ט.מ והונדה, אך נצפית גם התופעה של הצלחת אופנועים גדולים, ה-MT של ימאהה, הרלי דייוידסון שחזר בענק, ב.מ.וו שממשיכה לגדול כמו-גם אפריליה, דוקאטי השומרת על כוחה גם תחת תחרות גוברת של איטלקים. 

קטנועים הם כמובן עיקר השוק גם ב-2015, אך גם כאן נצפה שדרוג של השוק עם מעבר מואץ ב-2015 מקטנועי 125 ששלטו שלטון מוחלט מאז 2007 ושינוי תקנות הרישוי – לקטנועי 250 ומעלה. גם מבחינת איכות הקטנועים ניכרת עליה, כאן אין אלא להלל שוב ושוב את הימאהה טי מקס שמכירותיו לא מפסיקות לגדול ונראה שהוא לוקח איתו את שוק הקטנועים הישראלי כולו למקום יותר טוב. 

פילוח מכירות מותגים ויבואנים בישראל ב-2015 – מי עלה בהשוואה ל-2014 ומי ירד


שיטת החישוב: נתוני המסירות התקבלו מאיגוד לשכות המסחר הכולל גם את איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי, מתייחסים לקטנועים ואופנועים חדשים שנמכרו בישראל בין 1.1.2015 לבין 30.11.2015,  לנתוני חודש נובמבר הוספנו  3% מאחר ונתוני נובמבר עדיין לא שלמים, את חודש דצמבר הוספתי  כהערכה המבוססת על נתוני חודש נובמבר המשוקלל וזאת מניסיון של שנים קודמות. מאחר ומדובר בהערכה יש לקחת בחשבון סטייה של אחוזים בודדים, הנתונים הסופיים יפורסמו במהלך ינואר 2016.

סאן יאנג מוביל את השוק כפי שעושה ב-15 השנים האחרונות ברציפות, ב-2015 מכר סאן יאנג 4,030 קטנועים חדשים, ירידה של כ-5% בהשוואה לשנת 2014, נמשכת המגמה של עזיבת קטנועי 125 ועליה ל-250/300 סמ"ק, אך עדיין 125 מהווים כ-35%.

קימקו שמרה על כוחה ב-2015 עם כ-2,850 קטנועים, נתון דומה מאוד למכירות שלה בשנת 2014,  הפילוח מראה כי עיקר המכירות הן בקטנועי 125 סמ"ק במגוון דגמים, כשהמלך הוא כמובן מובי 125 התופעה שמוכר לבדו כ-1,350 יחידות ומחזיק בתואר הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל בשנת 2015.

דאלים ללא ספק הירידה של השנה, מ-1,683 יחידות ב-2014 לכ-730 קטנועים ב-2015. 

ימאהה היא סיפור ההצלחה של השוק הישראלי בשנת 2015. בשנת 2013 מכרה ימאהה בישראל 815 כלים, ב- 2014 עולה ל-1,233 כלים, וב-2015… עליה לכ-2,230 כלים, עליה מטורפת של למעלה מ- 80%…. ואין מדובר בקטנועים זולים או באופניים חשמליים כידוע אלא בכלים יקרים ואיכותיים, צוות מטרו בהובלת הבעלים והמנכ"ל הבלתי נלאה גדי אבירם ראוי לכול שבח. הציבור הישראלי אהב ב-2015 שורה של דגמי ימאהה מוצלחים בראשם הטי-מקס 530 הלא יאמן שמכר בשנת 2015 כמעט 600 יחידות (!), מקום ראשון בהפרש עצום מכול כלי אחר מעל 125 סמ"ק, וזאת לכלי שעולה כ-80,000 שקל. גם אופנועי ימאהה MT-07 ו-MT-09 פצחו את הגנום של האופנוען הישראלי כמו שעשו בכול העולם. MT-09 הוא האופנוע הנמכר בישראל עם כ-165 יחידות שנמכרו בשנת 2015.

הונדה מכרה ב-2015 כ- 1,170 יחידות, עליה של כ-10% בהשוואה ל-2014. הונדה מככבת בספורט לצעירים עם ה-CBR300 שמכר קרוב ל-60 יחידות, אולם הכוח העיקרי מצוי במנועי ה-500 שני צילינדרים במגוון דגמי CB500 ו-CBR500 שימושיים וחסכוניים ואמינים. במעל 500 הונדה מצליחה מאוד עם ה-NC750  שמכר בשתי הגרסאות (הילוכים ו-DCT) כ-80 אופנועים.

פיאג'יו מכרה ב-2015 כ-1,050 קטנועים, עליה מזערית בהשוואה לשנת 2014.

ק.ט.מ מכרו כ-635 כלים, מלכת השטח בישראל מאז 1994 מעידה במכירות המדהימות של 2015 על הנהירה של הישראלים לרכיבת שטח, עליה מעולה של 60% בהשוואה לשנת 2014, שאפו אדיר לצוות בהובלת נעמן זוהר, אבי ששון, זיו אופנהיים, נדב לוגסי ועופר תימור מאופרוד. הדיוקים הקטנים מהודו מכרו כ-145 יחידות, דגמי השטח והאדוונצ'ר מאוסטריה מכרו כ-490 יחידות. 

קאוואסאקי מכר כ-650 כלים, עליה של לא פחות מ-60% בהשוואה ל-2014. הגידול הוא בזכות אופנועי ה-250 כביש, נינג'ה 250 וגרסתו העירומה Z250, כמו-גם עליה עצומה במכירות האופנועים המיוצרים בתאילנד, ובראשם מלך המכירות של קאוואסאקי Z800 שמכר לבדו למעלה מ-70 יחידות.

סוזוקי מכרו בישראל בשנת 2015 כ-293 כלים, עליה של כ-20% בהשוואה לשנת 2014. האופנוע הנמכר ביותר הוא וי סטרום 650.

ב.מ.וו מכרה בשנת 2015 כ-275 אופנועים וקטנועים, עליה של כ-20% בהשוואה לשנת 2014. רב המכר R1200gs בגרסה רגילה ואדוונצ'ר מכרו יחד 70 יחידות, S1000RR הוא הסופרבייק הנמכר בישראל עם כ-20 יחידות.
 

הוסקוורנה מכרה בישראל בשנת 2015 כמות נהדרת של כ- 240 יחידות. הוסקוורנה החלה פעילות תחת היבואן עופר אבניר במאי 2014 וסגרה את 2014 עם 66 יחידות; השנה מזנקת הוסקוורנה לכ-240 יחידות. החדירה האדירה הזאת הודות לגב חזק של היבואן עופר אבניר ובחסות אישית של הסמנכ"ל לשיווק אופנועים בחברה קובי גילון שאף החל לרכב על הוסקוורנה 125 אנדורו בעצמו, צוות חזק ומקצועי בהובלת שחר עמרמי ומכירות אינטנסיביות ושיווק בשטח תוך אירוח כוכבים בינלאומיים של הוסקוורנה.

הרלי-דייוידסון מכר בשנת 2015 כ- 135 אופנועים. מדובר בלא פחות מנס, הרלי לא היה קיים בישראל בשנת 2014, אפס רישוי נרשם, והנה הצוות של אלבר בהובלת ניסים בנימין הוותיק עושה את הלא יאמן ומוכר כמות כזו של אופנועים לא זולים.

טי.גי.בי מכרה בשנת 2015 כ- 140 קטנועים, זו שנתו הראשונה של הדגם תחת היבואן החדש, רק 20 כלים נמכרו בשנת 2014, יש שיפור.

דוקאטי מכרה כ- 83 אופנועים בישראל בשנת 2015, שניים פחות מאשר בשנת 2014. זאת למרות כניסתו של רב המכר סקרמבלר שמכר כ- 22 יחידות ומולטיסטרדה החדש עם כ- 14 יחידות

יוסאנג מכרה כ-80 כלים בשנת 2015, עליה מ-69 אופנועים וקטנועים בשנת 2014.

  

אפריליה מרשימה עם 42 אופנועים וקטנועים גדולים שנמכרו בשנת 2015, מדובר בעליה של למעלה מ-100% בהשוואה לשנת 2014.

TM מותג הבוטיק-שטח האיטלקי מכר בשנת 2015 כ-40 אופנועים, עליה מדהימה יחסית ל-2014 בה נמכרו… 7 אופנועים.

גאס גאס לעומת זאת הולכת לכיוון ההפוך, היצרנית הקטנה מספרד סיימה את חייה עם 53 יחידות שנמכרו בישראל ב-2015, היצרן בספרד קרס, לא נמכר אופנוע שלהם בישראל מאז יולי 2015.

זירו יצרנית האופנועים החשמליים הרצינית בעולם וכמובן הרצינית בישראל, מכרה בישראל בשנת 2015 כמות מעולה של 45 אופנועים, כמעט כפול ממה שמכרה ב-2014. אולם בכלל מבחינת החשמליים אין לדבר על כול הצלחה אלא הפוך, אם ב-2014 פעלו בישראל 10 מותגים עם מנוע חשמלי, רובם סינים קטנים שמכרו יחידות בודדות, הרי שב-2015 המספר הזה נחתך בחצי. על רקע נתונים אלה עלייתה של זירו מרשימה במיוחד, השורה התחתונה שוב ושוב היא שכול עוד מחיר הנפט ימשיך לדשדש אין סיכוי למנועים חשמליים.

אם וי אגוסטה מכרה ב-2015 כ- 19 אופנועים, דומה למה שמכרה בשנת 2014.

מוטו-גוצי מרשימה עם מכירה של כ- 19 אופנועים בשנת 2015, היצרן הקלאסי שהמציא עצמו מחדש תחת כנפי הענק פיאג'יו ובישראל קם לתחייה ביבוא עופר אבניר שמקדם אותו בתשוקה ראויה, מכר בשנת 2014 רק 4 יחידות, השנה כאמור נושק ל-20…

שרקו מכרה ב-2015 כמות דומה למה שמכרה ב-2014, כלומר כ- 20 יחידות.

גלריה

36 תגובות ל בלעדי – מכירות דו-גלגלי חדשים בישראל 2015: השוק עלה בכ-7%, מי כיכב ומי התרסק?

  1. אם אתה קונה דיאלים עליך לקחת בחשבון ש
    1. או שלא תמכור אותו בחיים. אבל בחיים.
    2. אם תמכור אותו לא יתנו לך אפילו 30 אחוז ממחירו. (ואם לא הבנתם, לא בהנחה של 30 אחוז. כן גם לא 30 אחוז ממחירו)

  2. אני חייב להוסיף מעט ממה שאני עברתי עם הדיאלים.
    1. בזמנו הצליח למכור לי אותו מוכרן עלוב ושקרן בשם משה משהו שאפילו הבטיח לי שתמיד אוכל להחזיר אותו בטרייד אין.
    שמחתי כי ככה לא הייתי צריך למכור את הקטנוע שלי וחסך לי זמן.
    כשרציתי להחליף אותו אפילו בסוכנות של דיאלים לא נתנו לי גם לא 50% מערכו ורצו מחיר מלא על הכלי החדש.
    דבר שהוא כבסיס לא הוגן כי אפשר להשיג קטנועים של דיאלים כחדשים בהנחות מוטרפות.
    לסיכום. ממליץ לא לגעת ולא להתקרב.
    קטנוע רע, מלא תקלות. ולא אכנס כאן לביקורת שיש לי על המוסך שלהם.

  3. היו לי שלושה כאלו.
    רכבתי עליהם המון קילומטרים מהנים וללא כל בעיה.
    ממליץ לכל מי שמחפש קטנוע אמין זול לאחזקה וקל למכירה כמשומש.

  4. מי שקונה את הזירו הוא לא אופנוע בנישמתו.
    אופנוע לא יכול להיות חשמלי. צריך בוכנה ,טלטל, גל ארכובה ובכלל נשמה.
    לכל האופנועים והקטנועים (שזה פחות חשוב) החשמליים אין את זה.
    אולי כשיוציאו מנועי מימן אז יהייה שווה כרגע לך תיסע לאילת ותרצה לחזור מיד. מה תעשה?

  5. אחלה קטנוע בלי בעיות עם שוק מצויין.
    אני מאוד מרוצה ומחליף תמיד אחד בחדש יותר.

  6. וזה בטח לא בגלל ובזכות ניסים בנימין.
    אולי גואטה אבל לא בנימין.
    היה ואקום והרלי נכנס בפנים.
    טיפש מי שקונה הרלי או סתם משהו שלא מבין ורוצה בגיל 60 לעשות קעקוע של שני צלינדרים מזיעים משמן.
    תתעוררו אנשי ההרלי לכו על יפני . יותר יפה יותר אמין, יותר סחיר, יותר בטוח לרכוב עליו.
    רק יפני.
    הרלי זו פוזה ולא יותר.

  7. גם בארה"ב הרלי זה האופנוע השני כי האמריקאים לאומנים ומאוד חשוב להם. רובם מחזיקים אופנוע יפני או גרמני.
    למרות שהרלי מאוד השתפרו בשנים האחרונות ואין להם הרבה נזילות ואלי בכלל לא.
    אני הייתי בוחר יפני. נקודה.

  8. למגיבים . אשר (תגובה 9)אביהו (תגובה 10) אני לא יודע מה בדיוק מסתתר מאחורי התגובות שלכם …..בכל אופן לי יש הארלי 883 שנת 2011 נוסע מצויין . ללא שום בעיות אפס תקלות !!!ורכבתי במשך 40 השנה האחרונות על עשרות אופנועים . אז די ללכלך סתם ….חיים מגן יבנה

  9. בד"כ אני מחבב אותך.
    אומנם אתה כל הזמן מחפש ריגושים ותשומת לב.
    אבל להגיד שהרלי לא נוזל.
    זה כמו להגיד שרולקס מדייק.
    אתה יודע אומרים שאם רולקס מדייק סימן שזה לא רולקס.
    אז אם יש לך "הרלי" שלא נוטף שמן סימן שאתה אפילו לא מבין בדו גלגלי ועדיין לא החליפו לך את הקליבלנד.
    סע בזהירות חיים ותמשיך לעשות חיים. חיים.

  10. על הכלי שלי הורידו 15-20% מהמחירון (תלוי מזומן/אשראי). משום מה נראה לי ששי (2) ושרון (1) זה אותו לקוח ממורמר.
    לגבי המוצר – יש לי דיאלים Roadwin 125 כבר שנתיים – איכות גימור על הפנים (חלודה וחומרים זולים) אבל אמינות מלאה. אפס תקלות. "מניע בנגיעה" כמו שאומרים.

  11. הורידו לך 20 אחוז?
    ומה רצו שתקנה חדש במחיר מלא?
    אתה סאקר.!!
    לא יעזור לך כלום.
    תנסה למכור דיאלים.
    כנס לאן שתאה רוצה. כל סוכנות כנס ליד 2 …תעשה אפילו כנס דיאלים.
    אם נותנים לך יותר מ50 אחוז על קטנוע שיראה חדש.
    תמכור. אל תתקשר אפילו לשאול אם שווה.
    ואז תקנה מה שתרצה.
    תקנה
    הונדה
    ימהה
    סוזוקי
    קימקו
    סאניאג
    תקנה עפיפון. אבל לא דיאלים.

  12. אתה צריך להתקשר לפסיכיאטר המחוזי ולא אלו משטרה.
    מה הקשר עכשיו לכתבה ולשרת את הקרטל?
    נתנו לך כאן נתונים פשוטים של מה נמכר.
    ריכזו עבורך הכל שתראה שבחברה שאתה עובד אין עתיד.
    אז תעזוב את החברה שבה אתה עובד ולך לאבניר ואו מטרו ואז לא תצטרך להתלונן.
    אויש כמה טיפשים האנשים.

  13. ידידי,
    דעתך האישית מקובלת ונשמע שהיא מאוד מגובשת. אני מאתגר אותך בלבדוק את זה – צא לרכיבה על הזירו אולי יתחיל בך ספק לגבי נשמות…

  14. אני דווקא כן מצטרף לדעתו של תומר.
    ביום שלא יהיו אופנועים עם מנוע בערה פנימית. מבטיח כאן שאעבור לרכב ולא ארכב שוב על דו גלגלי בחיי.
    זירו זה זירו כמו השם שלו.
    ואל תפגע אם יש לך אחד כזה, או שאתה עובד בחברה הזו ואו שאתה בכלל בעל החברה.

  15. אני בטוח שזירו זה טיל בליסטי. אז מה!
    זה מנוע חשמלי. אין כל עיניין בכזה מנוע.
    מה אנחנו ילדים משחקים בקקה?
    אתה יכול להצמיד מנוע חשמלי לקטנוע שליחויות שיעבוד ויתפור ביום איזה 100 עד 200 קילומטר ובערב יזרקו אותו עד למחרת בכניסה לבית.
    אבל אופנוע עם מנוע חשמלי זה פשע.

  16. לא רוצה להיכנס ללמה כן או לא אופנוע חשמלי.
    כי ראיתי כאן הרבה תגובות לטוב ולרע.
    אז את דעתי בדוגמה.
    האם היית מעדיף לזיין בובה מתנפחת שתהייה יפה ו"אמיתית" ככול שתהייה או איזו בחורה יפה מבשר ודם?
    זו התשובה שלי בקצרה לאופנוע חשמלי.
    זה פשוט לא אמיתי. זה בלוף.

  17. חברים יקרים,
    ולמספר 28,
    הדוגמא שלך עם הבובה לא טובה. נסכים שהמנוע הוא הלב של האופנוע. תראה אופנוע עם מנוע חשמלי כמו אדם שהשתילו בו קוצב לב. האם הבנאדם הזה, שזורם בו הדם באמצאות חשמל ולא פעימות לב, האם האדם הזה חסר נשמה? האם המוח שלו, המחשבות, הרגשות, החוויות, המהות שלו כבן אנוש השתנתנה? באמת? רק בגלל שיש לו לב חשמלי?

    הדיון אינו על כן או לא לגיטימיות של מנוע חשמלי באופנוע, אלא הפחד, השנאה והבורות מהשונה ומכל דבר שאנחנו לא מכירים.
    מדוע להתנגד נחרצות למשהו שלא חוויתם בעצמכם? אינכם סקרנים לבדוק בעצמכם ולחוות לפני שאתם כל כך נחרצים?

    אתם יודעים כמה מתנגדים היו לאיפון הראשון שיצא? ובכלל לטלפון סלולרי…
    הסיבה היחידה שאופנוע חשמלי לא תופס נפח שוק זה בכלל בגלל כסף! לא קשור לנשמות. ביום שהוא יהיה זול יותר יהיו הרוב חשמלי על הכביש. זהו. לא שום סיבה אחרת.

    אבל הנושא אינו מנוע חשמלי! זו רק דוגמא לדפוס פעולה מעורר דאגה,
    מספיק לצאת נחרצות נגד משהו שאנחנו לא מכירים, זה דבילי ומסיג את האנושות אחורה לימי הביניים!

  18. האופנוע ככלי רכב דו-גלגלי ממונע החליף לפני כמאה שנה את הסוס. מי שרוצה לרכב על סוס מכני לא איכפת לו מה מקור האנרגיה, ובלבד שלא יזדקק לאורווה ולקש כי זה בלתי אפשרי באורך החיים העירוני להחזיק אורווה ואסם, בקושי יש מקום חניה לאופנוע. כשיפתרו את בעית האנרגיה, אם זה יהיה דלק ירוק נשאר עם מנוע בעירה פנימית, ואם זה יהיה תא-מימן שמייצר ביעילות חשמל נעבור לאופנועים חשמליים. "נעבור" זה כולל את כל הגיבורים שכותבים כאן שלא יעברו, כמובן בתנאי שהם יהיו עד אז מספיק צעירים בשביל לעלות על סוס.

  19. ברשותי שנתיים ואני עובד איתו בשליחויות.תפסיקו לרשום שטויות על סמך מקרים בודדים,יש המון שמרוצים ממנו.

  20. כי בהדרגה אני שומע אנשים מאד מתלהבים מהם, אז ציפיתי לראות שהם מכרו הרבה יותר. מניח שמגמת המכירות שלהם תשתפר בשנה הבאה כשהרוכבים הישראלים יהיו יותר רגילים להם.

  21. הציבור כפרטים קונה כמויות קטנות של קטנועים. קטנועים 125 ו 250 הם רוב המכירות. אלו שמציגים את עצמם כעומדים בראש המכירות הם אלו שזוכים במכרזים תפורים, כך לגבי מטרו-מוטור, כך לגבי עופר-אבניר, הסקנדל האחרון הוא עם מכירת MP3 למשטרה שאחר כל המליצה לוועדה בכנסת על הנחות במיסוי לMP3, כי המשטרה בדקה שזה יותר בטיחותי. חחח…המשטרה גם לא בדקה, וגם שיקרה, MP3 יותר מסוכן. מושחטים עד הסוף! אלבר הלכו באותה דרך מלוכלכת, איך שהם נכנסו לשוק הם זכו בכמה מכרזים שמנים, והציגו כאילו הציבור קונה מהם בגלל המבצע של ביטוח חובה חינם. הם שיקרו. מה שקרה להם השנה שהם הפסידו את אחד המכרזים השמנים לטובת מטרו-מוטור, זה נבלה וזה טרפה. המותגים כולם טובים, היבואנים חזירים וגנבים. עד שלא יטפלו בסירחון ויהיה מי שישלם את המחיר בכלא, הם לא ירגעו. איכס!

  22. אתה יודע הכל. ובטח גם אני יודע שאת מקדם מכירות של דיאלים וחברת אלבר.
    אם היה לך באמת קטנוע כזה היית מייל בוכה ומורט את השיער.
    חרה כלי נקודה.
    תתפטר כי עוד מעט יפטרו אותך כי הצלחת להצחיק ויגידו לך ללכת לעבוד בסטנאפ.

  23. אני לא מגן על אלבר, כי אלבר נכנסו חזק לשוק באותם שיטות מלוכלכות שנוהגים במטרו& אבניר ושות' (זכיה במכרזים תפורים). המותגים עצמם של כל הקטנועים הנמכרים היום בישראל הם מאותו הסגמנט, כמעט אותם חלקים, אותה הנדסה: קימקו, סאן-יאנג דיאלים, קיוואי, אותו הסגמנט אותה האיכות. רק שסאן יאנג גוימקס250 עולה 10,000 ש"ח יותר מקיוואי סילברבלייד250, גם אלבר תקעו מחיר. לשלם הרבה ולקבל פחות זה חרא של עסקה גפ שהקטנוע טוב(מטרו-אבניר-אלבר ושות'), לשלם פחות ולקבל יותר זה סבבה והוגן(קיוואי, לונסין, קליבלנד). קפיש?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל