fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

מטרו עונת 2015-2016

מטרו עונת 2015-2016

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום

במושגים של קבוצת כדורגל, אפשר לומר שמטרו לקחה אליפות, אולי אפילו דאבל.
במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה היום בבוקר במלון "הרודס" בהרצליה פיתוח קיבלנו סקירה של מה שהיה, ומה שעוד צפוי לבוא, מהיבואן שמוביל את השוק בישראל.
מטרו לא מובילים רק את השוק הדו- גלגלי- היום למדנו שגם בקטגוריות 4- גלגליות, יש להם בהחלט מה לתרום. 

2015- השנה שהייתה:
את 2015 של  הדו"ג אפשר לסכם בשתי מילים- רכבת קלה. תחילת החפירות של הפרוייקט הענק שעתיד לשתק את מטרופולין תל אביב הוא אולי גזירה למרבית האוכלוסיה, אך ליבואן כמו מטרו מדובר בברכה משמיים. 


גדי אבירם מנכ"ל ובעלים מטרו-מוטור מככב על ההצגה

מתחילת חודש יוני- תחילת עבודות הרכבת ניתן לומר בביטחון כי פרוייקט הרכבת הוא הוא הגורם העיקרי לגידול במסירות הדו- גלגלי. 

הייתה גם ירידת מיסים שהיטיבה עם הכלים בנפחים בינוניים (250- 700 סמ"ק) והריעה את מצבם של הכלים הגדולים יותר ובעיקר הקטנועים.

אך עדיין ולמרות זאת, במטרו מדווחים כי שנת 2015 הייתה אחת השנים עם הביקוש הגבוה ביותר לסופר סקוטר של ימאהה, ה TMAX כמובן. כמה גבוה? במטרו סיפרו לנו כי נותרו בשלב מסויים עם חוסר גדול באספקת הכלים. 

מלבד ה TMAX, שנת 2015 הייתה גם תור הזהב של משפחת ה MT על כל בניה. נראה כי כמו בכל העולם הנייקד הצליח לקלוע גם לטעם של הרוכב הישראלי ולהמכר בכמויות יפות. גם ב MT דווח על חוסר בכלים במהלך החודשים האחרונים של השנה הנוכחית. 
ב 2015 נמכרו גם כ- 400 יחידות של התלת גלגלי של ימאהה- ה "טריסיטי" שללא ספק קלע גם הוא למטרה. 
כל אלו גררו איתם עליה משמעותית של מצטרפים חדשים/ רוכבים "חוזרים" לאחר נטישת השוק. שנת 2015 הייתה שנה טובה לחזור לרכב בה. 
3 סניפי מטרו חדשים נפתחו השנה:
מטרו טרייד- מרכז טרייד אין ארצי בתל אביב
מטרו השרון
ומטרו דרום- לרווחתם של אנשי הדרום. 
נכון להיום מונה חברת מטרו 9 סניפים בבעלות ועוד 32 בתי עסק של מפיצים מורשים. 
סך הכל נמכרו בישראל של שנת 2015 15,370 כלים חדשים- מתוכם 11,315 קטנועים ו 3,526 אופנועים- טוב יותר משלוש השנים האחרונות. 
המספרים הגדולים הלכו כאמור לנפחים שבין 250 ל 500 סמ"ק (877 חדשים), בין 500 ל 750 סמ"ק (602 חדשים) ואולי קצת במפתיע מספר יפה של 947 דו"ג חדשים בנפח של 750 סמ"ק ומעלה. (רק כדי לסבר את האוזן באותה קטגוריית נפח בשנה אשתקד נמכרו 590 בלבד). 
הנתח הגדול ביותר בעוגה השנה שייך ל- ניחשתם נכון- מטרו, שמסיימת את השנה עם 7,010 דו"ג חדשים שנמכרו, המהווים כ 45 אחוזים מסך המכירות. במקום השני עופר אבניר עם כ 28 אחוזים ואחריה חברת מאיר עם 7.5 אחוזים. 
4 גלגלים
2015 היא גם השנה השלישית בה ממשיכה חברת מטרו מוטור להרחיב את פעולתה בתחום ה 4 גלגלי. 
הפעילות בתחום זה מתחלקת לשלושה מגזרים:

1. פנאי וטיולים
בתחום הפנאי נוכל למצוא את ה TERYX- התשובה של קוואסאקי ומטרו לקטגוריית ה SBS הרותחת. אמנם לא מדובר בכלי שנחשב ל TOP OF THE LINE  כמו רכבי ה SBS טורבו השונים של היצרנים המתחרים, אך עדיין מדובר בכלי פנאי- שטח וטיולים מעולה. האופציה השנייה היא טרקטורון (זוכרים? זה עם ה 4 גלגלים וכידון) של חברת ACCESS. ענף הטרקטורונים, שחטף מכה אנושה מאז באו לעולם ה SBS, עדיין חי פה ושם. 
ב 2016 צפוייה להתרחב משמעותית פעילות ה SBS בחברה.

2. עבודה
בתחום העבודה נוכל למצוא את הקוואסאקי מיול האלמותי. הפרד שהמציא את המושג רכב עבודה עדיין כאן.

3. תפעולי
כאן מדובר על רכבים חשמליים ורכבי בנזין "קלים" המיועדים לשטחים תפעוליים כגון בתי חולים, קיבוצים, שדות תעופה, צבא וכו'…
מטרו מוטור היא כיום היבואנית הגדולה בתחום, והמהלך שנחתם בשנה האחרונה עם חברת -EZGO יצרן הרכבים התפעוליים מארה"ב רק מחזק את מעמדה.

תחזית להמשך:
מה צופן בחובו העתיד? מבחינת מטרו, התחזית של 2016 ממשיכה את הקו של 2015- משמע המשך והעמקת עבודות הרכבת הקלה ובכך החרפת משבר התנועה במרכז. זמני הנסיעה ברכב פרטי יתארכו וכתוצאה מכך יגרמו לעוד ועוד נהגים להפוך לרוכבי דו- גלגלי. החברה צופה עלייה של כ 10 אחוזים במכירות בשנת 2016. 
האופנועים והקטנועים הבינוניים ימשיכו להתחזק, ועלייה גם צפוייה בקטגוריית ה 125 סמ"ק. 
מחיר הביטוח הגבוה נשאר פקטור מרכזי בענף, והוזלה בו מתבקשת, וכמובן שתביא לגידול במכירות. בעקבות "עודפים" המצויים ב "קרנית" קיים סיכוי כי הוזלה כזו או אחרת אכן תכנס לתוקפה. 


תומר קומרוב משנה למנכ"ל מטרו-מוטור מציג את הכלים החדשים לבוא

חידושים ושינויים:

SYM

ג'ויירייד 125/ 200

צמד רבי המכר מתחדשים- שני הכלים מקבלים מנוע חדש לחלוטין. ה 125 מקבל לוק חדש, מערכת הזרקת דלק, ומערכת בלימה משולבת CBS. ה 200 מקבל לראשונה מערכת ABS כסטנדרט. 

ימאהה


 MT10
אח נוסף למשפחת המצליחנים. חמוש במנוע, שלדה ומתלים של האח הסופר- ספורטיבי ומציע חבילה שימושית קצת יותר, ה MT10 מוכן לכבוש את ישראל. 

XSR900
אופנוע רטרו המבוסס על ה MT09 המצליח, יש יותר טוב מזה? כחלק מסדרת FASTER- SONS, ימאהה מציגה את ההשראה שלה ל TZ750 האגדי.
הגעה משוערת- חודש אוגוסט 2016. 
מחיר צפוי- 75,985 ש"ח. 

XSR700
האח הקטן ל XSR900. מבוסס על ה MT07.
מועד הגעתו נקבע לינואר, וימכר במחיר של 62,985 ש"ח.

MT03
האח הצעיר למשפחה עם מנוע הלקוח מה R3, נכנס היישר לקטגוריה החמה אליה הצטרפה גם ב.מ.וו אך זה מכבר.
יגיע באפריל, ויעלה 41,985 ש"ח. 
WR250F
אחד האופנועים לו מצפים כבר בכיליון עיניים עשרות רוכבי שטח. ה 250 חוזר ארצה במהלך אפריל ויעלה 55,985 ש"ח
יגיע באפריל, ויעלה 41,985 ש"ח. 
קטנועי ימאהה גם הם מקבלים אי אילו חיזוקים ושדרוגים לקראת השנה החדשה. הטי מקס מקבל גרסה חדשה עם צבע חדש- אפור ייחודי, ותקרא T-MAX LUX. ה LUX יגיע בפברואר ויעלה 83,985 ש"ח. 
ה X- MAX 250/400 המשודרגים עיצובית ייקראו מעתה IRON ויגיעו לישראל בינואר. מחירים עומדים על 42,985 ש"ח ו 32,985 ש"ח בהתאמה. 
קוואסאקי
צמד אופנועי האינדורו מבוססי מוטוקרוס אותם השיקה מטרו ביום שישי האחרון  נחתו בארץ וכבר זמינים לרכישה מיידית. המחירים עומדים על 58,985 ש"ח ל KL250 ו 56,985 ש"ח ל KL450

NINJA ZX10R
הסופר ספורטיבי של קוואסאקי ממשיך לככב בראש מצעד המכירות. יגיע עם מנוע חדש 4 בשורה המפיק 197 כ"ס, מערכת פליטה חדשה מטיטניום, שלדה חדשה, מערכת בלימה חדשה של ברמבו ועוד ועוד. 
ההגעה צפוייה איפשהוא בין חודש ינואר לפברואר והתענוג יעלה כ 128,000 ש"ח.

TERYX
כאמור, מטרו מרחיבה את הפעילות ה SBS שלה, ותביא לארץ את גרסאות ה- 2/ 4 מושבים של הדגם. 
הTERYX כבר קיים במלאי לרכישה מיידית ויעלה כ 99,985 ש"ח לדו מושבי ו 114,985 ש"ח לגרסת ה- 4 מושבים .
הדובדבן שבקצפת
בעצם שני דובדבנים. האחד- הודעתה של מטרו על פתיחת אגף "מטרו- רייסינג"- בית לרוכבי האינדורו והמוטוקרוס (הרישוי האפור שמהווה נתח לא קטן ממכירות כלי השטח), שייפתח במטרו כפר סבא.
והשני- השקת "אלוף נולד" פרוייקט מוטורי סטייל תוכניות ריאלטי שמיועד למצוא את רוכב השטח הצעיר הבא. מתוך הבנה שצריך להשקיע כמה שיותר בדור הצעיר ולמשוך כמה שיותר משפחות לכוון הספורט המוטורי.
תוכניות רבות ישנן, וחברה שמסתכלת קדימה. לא לשנה הבאה או לחודשים הספורים הבאים, אלא על כמה השנים הקרובות כמהלך כולל. 

4 תגובות ל מטרו עונת 2015-2016

  1. לפעמים אני כועס כי המחירים בארץ יקרים.
    אבל זה נכון שהיבואנים חייבים להרוויח.
    ואני באמת חושב שהיבואנים מרוויחים אבל עדיין הם נותנים לנו במסגרת של מה שניתן את הטוב ביותר.
    דווקא כאן אתן חיזוק.
    תצליחו.
    סיקור טוב.

  2. מה עם ה yz250fx? הרבה יותר מתאים לארץ מה f הרגיל!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל