fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אלבר טריומף קוביה עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

תעריפי ביטוח החובה יעלו בחדות?

תעריפי ביטוח החובה יעלו בחדות?

גיא בן ברק

צילום: אריק רוזנבלום

יד ימין לא יודעת מיד שמאל – בעוד האוצר מוריד את מס הקניה לקטנועים במטרה לעודד נסיעה בדו-גלגלי, אותו משרד אוצר הולך ככול הנראה להכות את המגזר הדו-גלגלי בהעלאת תעריפי ביטוח החובה באופן חד של 20% מינואר 2017. כך שידר הערב ערוץ 10 במהדורת החדשות המרכזית שלו והם פירטו כי העליה בתעריפים מקורה בהמלצות ועדת וינוגרד שבדקה "נושאי ריבית" בביטוח החובה מול חברות הביטוח, וכאן תרשו לי לחלוק עליהם. עליה כזו אין מצב שמקורה ב"התאמות ריבית" בוודאי במציאות בה הריבית הבסיסית במשק היא אפס. למרבה הצער עליה חדה כזו אם אכן מתוכננת מקורה יכול להיות רק אחד, העליה המפחידה בשנתיים האחרונות בתאונות דרכים בהן מעורבים דו-גלגלי, הנתון הנורא של כ-480 הרוגים ופצועים קשה בשנה אחת בלבד בדו-גלגלי, עליה גדולה בהשוואה לשנים קודמות, ללא ספק נלקח בחשבון על ידי משרד האוצר שהוא כידוע הרגולטור של תעריפי ביטוח החובה לדו גלגלי וברצונו יעלו התעריפים או לא. 

המלחמה המיידית במזימה להעלות את התעריפים תעשה באמצעות ידידי הענף הדו-גלגלי במערכת הפוליטית בראשם משה כחלון שר האוצר שהצהיר על תמיכתו בעידוד השימוש בדו-גלגלי ומשה גפני ראש ועדת הכספים שרואה בדו-גלגלי אמצעי לעידוד שכבות חלשות, אנשים חזקים שללא ספק יקשיבו לזעקות השבר על עד כמה העלאה של התעריפים תכה בענף הדו-גלגלי שממילא כורע תחת נטל עלויות שבעל מכונית לא חולם עליהן. אבל חייבים לתת לתומכי הענף כלים ובראש ובראשונה להתחיל בהיפוך המגמה של עליה מתמשכת בתאונות דרכים של דו-גלגלי, במידה ונמשיך עם העלייה בהרוגים ופצועים שום פוליטיקאי לא יוכל לעצור את עליית תעריפי הביטוח. ועוד לא דיברנו על המחיר בחיי אדם שהופך בלתי נסבל.

באנר פרסומי:

32 תגובות ל תעריפי ביטוח החובה יעלו בחדות?

  1. העליה בפגיעות דו גלגלי כוללת רוכבי אופניים?

  2. מדינה הרוצחת את חלומותיהם של הנתינים ,צריכה להסגר לאלתר! זאת לא מדינה ,זאת רשות כושלת שהוקמה עבור בעלי ההון וכך הכל נראה כאן.

  3. תודה לך משה כחלון כן גם אני קראתי במוסך שלי פלאייר שלך שמבטיח להיות לצידנו במאבק במחירי הביטוח לאופנועים , עוד אחד שרכב על הרוכבים כל הדרך רק כדי לדפוק אותנו בסיבוב , וגם לא נצא לרחובות כי מי שמייצג אותנו הרוכבים לא מרגיש את זה כמונו הוא בעצמו מרופד היטב אז לא נורא עוד אלף שקל להשכיב ליד האדוונצר הגרמני החדיש .

  4. מדיניים זבל מכריחים אותך להיות עבריין

  5. אני בשוק שאנשים עוד מאמינים שכחלון באמת יעשה משהו

  6. הבעיה זה לא כחלון יש הרבה נבלות מסביבו ואני מאמין שזה לא קל להעביר כל מה שהוא רוצה

  7. לא אהבתי את הקביעה שבגלל עליה בתאונות של דו גלגלי צריך להעלות את הביטוח. אתה שוכח שהרבה תאונות הן באשמת רכבים שלא סופרים דו גלגלי. אני נתקל בזה יום יום בנהגים שעוברים מסלולים בלי לאותת ובלי להסתכל וגונבים רמזור אדום. אז שנהגי המכוניות או שיסעו כמו בני אדם או שיסעו בעלויות הביטוח.

  8. דוד, 30% מתאונות האופנוע הם תאונות עצמיות. בנוסף, אובייקטיבית, קשה למכוניות לראות אותנו, ואנו רק על שני גלגלים. ממפגש קליל בין שני מכוניות, מפגש שבקושי נגמר בשריטה, מפגש כזה בין מכונית לאופנוע יכול להרוג אופנוענן! כאשר אנו מאבדים שווי משקל ונופלים, אנו סופגים את המכה בגופנו(אין כלוב ברזל שיגן, אין חגורות בטיחות, אין כריות אוויר). מוכרים לנו אשליה של בטיחות עלובה עם ABS לאופנועים, רק שבאופנועים זה קישקוש אחד גדול. תכל'ס אופנועים זה מסוכן, אם היה אפשר, אז היינו מורידים אותם מהכביש בכלל. אי-אפשר, כי כולנו צריכים שליחים, ויש עוד סוגי מקצועות שבלי אופנוע הם בלתי אפשריים והחברה צריכה אותם. גם תחביב האופנועים הוא תחביב נחמד שמדינה דמוקרטית צריכה לדעת להכיל. להאשים את המכוניות, זה לשחק לידיו של הקרטל החזירי שמרוויח הון מביטוח החובה על מכוניות, ולא רוצה לבטח את אוכלוסיית האופנועים החלשה. פתרון אמיתי יפגע באופן ישיר בחברות הביטוח, יקצץ להם את כל הפוזה. לדוגמה: שהמדינה תבטל את נושא ביטוח החובה לחלוטין. רמי, אתה אמור לאהוב את הפתרון הזה.

  9. אם אתה מרשה לעצמך להחליט מה טוב עבורי אז הציע לך כנס לממ"ד ואל תצא,כי שם הכי בטוח לאנשים מהסוג שלך…

  10. abs באופנוע ממש אבל ממש אינו קשקוש ,כי אם מערכת מצילת חיים וזה עוד לפני מערכות בקרת משיכה ועוד… בכלים החדישים . בקשר לרכיבה בכלל, אופנוע הוא כלי פיזיקלי מופלא ואינו נופל סתם !!הוא נופל כי רוכבים מסויימים ,ברכיבה מסויימת, שלא תמיד תואמת את התנאים, גורמים לכך שיפול והייתי עדין.גם תאונות מעורבות אינן מחוייבות המציאות ובהחלט ניתן ברוב המקרים להמנע מהן. עכשיו תגיד אבל רכב ארבעה גלגלי בטיחותי יותר ,לרוב נכון ובהחלט לא דבר מוחלט ותלוי בדינמיקה של התאונה. הבה לא נשכח שחדשות לבקרים אנו שומעים על פצועים והרוגים גם ברכב וגם ללא רכב כלל, החיים מסוכנים.בקשר לביטוח צודק אבל כך מורכבת מדינתנו המופלאה ולא רק בתחום האמור.

  11. תגובה לרמי הרגיש(17), ויובל הלמדן(18) הגיב:

    יובל, הכינוי "מערכות מצילות חיים" מתאים למערכות-מצילות-חיים. כאשר יצרני אופנועים הופכים את זה למטבע לשון כדי להגביר שיווק, ובלי קשר לבטיחות, לזאת אני קורה קשקוש. כל הבקרות שנועדו לסרס מנועים עם נפח מפלצתי, הם באמת תורמות לבטיחות. רק ברור לך שליצר הספק שגורם לסיכון, ואחר כך ליצר מערכת שמסרסת אותו ומונעת את הסיכון, זה קצת מצחיק, אפילו פתטי. ABS באופנועים זה גימיק, זה בכלל לא דומה למה שקורה במכוניות! יש מלא הבדלים שגורמים ל ABS להפוך ללא רלוונטי באופנועים, לדוגמה: בלם הרגל במכונית מספק הרבה פחות רגש מידית בלם כף היד באופנוע. כשאין רגש יש נטייה מוגברת לנעול גלגלים. מתי לאחרונה יצא לך לנעול גלגל קדמי באופנוע עם בלם דיסק מקדימה, ובלי ABS. זה לא קורה! זה היה קורה בדור שלי, כשרכבנו על אופנועים עם בלם תוף מקדימה, זה באמת היה קטסטרופה. לבלם התוף הקדמי היה מעט מאוד כוח בלימה, ואם היו לוחצים קצת יותר חזק הוא היה ננעל. בדור שלי לבלם האחורי היה משקל רב, ובסך הכל מרחקי הבלימה היו ארוכים מאוד. כשגדלו הנפחים והמהירויות נולד הצורך להמציא את בלם הדיסק(לקדמי, לאחורי גם היום אין צורך בדיסק), כי אחרת מרחק העצירה של אופנוע במשקל נוצה היה נשאר כשל רכבת מסה. עם דיסק בגלגל הקדמי הבעיה של נעילת גלגל קדמי לא קיימת, וה-ABS סתם מפריע ומאריך את קו העצירה. כלומר, גורע מהבטיחות. עם המילה קשקוש מעצבנת? כן, היא מעצבנת. אז סליחה. לא-רלוונטי זה יותר פוליטיקלי קורקט. יובל, אתה טוען שיושבי מכונית ורוכבי אופנוע נמצאים על אותו מדרג סיכון? כי הסטטיסטיקה, וההיגיון מראים אחרת. בטיחות המכונית לא נובעת מ 4 הגלגלים, היא נובעת מהעובדה שנמצאים בכלוב סגור, חגורים, ומוגנים עם כריות. בעיית הבטיחות העיקרית של האופנוע היא לא בגלל 2 הגלגלים, אלא בגלל שנופלים וסופגים את המכה בגוף. החיים מסוכנים כפילוסופיה, אני מנסה לטעון במישור המעשי עובדתי, וגם הוכחתי. במישור העובדתי ABS לאופנועים זה לא רלוונטי. בו נושיב אופנוענים על כיסא מפלט עם מצנח, מה הסיכוי שהוא יופעל מתחת לגשר, או שנצנח על שיח סברס, לעומת הצלת חיים בתאונה חזיתית? יצרני האופנועים כל כך במצוקה, בגלל קפיצת המדרגה בבטיחות מכוניות, שהם מסוגלים לשווק לנו מחר כמה בטיחותי לשבת על פצצה(כיסא מפלט). לא צריך ללכת אחרי היצרנים בעיניים עיוורות ולומר שכל טכנולוגית מוסיפה לבטיחות באופנועים, כי לפעמים היא גורעת.

  12. כאשר אתה יוצא מהממ"ד כנראה מחקה לך בחניה טנק מרכבה ממוגן.

  13. לא שב"כ, לא ממ"ד, ולא טמ"מ. אני זה אני, מי לא מכיר? אם אתה רוצה לעודד אנשים לרכב בלי ביטוח-חובה, סבבה. שמענו את השקר הזה על 25% שלא משלמים ביטוח חובה. בכל תחום יש אחוז של מתחמקי תשלום. הקרטל יספר לנו חצאי אמיתות כדי להסיט אותנו מהפשעים שלו. הנה האמת: יש בישראל אוכלוסיות אזרחים טפילות(כמו בכל מדינה), הם לא משלמות מיסים, לא מים, לא ארנונה, ולא חשמל, חלקם לא מתגייסים לצבא, וחלקן לוקחות תשלומים מביטוח לאומי. זה אותם אלו שגם לא משלמים את ביטוח החובה, אתה צריך שמות? מנפנפים לנו בחצאי אמיתות. הבעיה של אי תשלום לא ייחודית רק לביטוח החובה לאופנועים, זה נכון גם למכוניות, ולא קשור לגובה התעריף. אני מחדש לך? אז שיפסיקו לנפנף ברמאות הזאת. או שמדברים על האוכלוסייה הטפילה, או שמדברים על אופנועים, כי האוכלוסייה הטפילה משפיעה על כל תחומי החיים ולא רק על אופנועים. בפעם הבאה שאתה מאמץ פתרון של לא לשלם ביטוח חובה, תדע ששוב נפלת קרבן לקמפיין של קרטל האופנועים שמסיט אותך/אותנו כדי שלא תראה שהוא גונב אותך/אותנו. אתה משחק לידיו. רמי …קאוואסאקי? אתה קונה חלקים מהונדה? או שהגנבים ששמם מתחיל ב "מ"? אם אני צריך לשיטתך טנק, אתה צריך בונקר אטומי.

  14. גם אני נפלתי בפח, אבל זה לא חוכמה, אני טמבל ביחס אליך. תשמ'ע רמיKAWASAKI, אל תשלם ביטוח חובה, הרי זה בדיוק מה שהם רוצים שתעשה. קרטל חברות הביטוח מפסיד מאוכלוסיית האופנועים, הזבלים לא רוצים אותנו בכלל. אם תוזיל את הביטוח חובה, יהיו יותר אופנועים, יותר ביטוחי חובה, ו"המסכנים" יצטרכו לשלם פיצויים גבוהים יותר. זה יפגע להם ברווחים, המשכורת של המנכ"ל תרד מחצי מיליון בחודש ל- 490 אלף, ממש רחמנות! כאשר הם לא מבטחים אותנו, הם רק גוזרים את הקופון מביטוחי החובה של המכוניות. הנבלות רוצים לבטח רק את האוכלוסיות החזקות שמכניסות להם רווחים, זה כאילו קופת חולים הייתה אומרת שהיא מבטחת רק אנשים בריאים. קטל הביטוח הם נבלות ממש!!! החבר שלך מ"מ הוא המסייע הבכיר, הוא זה שמנסה להסיט אותנו מהבעיה האמיתית, כדי לאפשר לקרטל חבות הביטוח להמשיך ולגנות אותנו. מ"מ מקבל את המעטפה שלו, ולנו הוא נותן כינים. אתה שולח אותי לממ"ד? ומסתבר שאתה עמוק בפנים. לפחות יש מי שמדווח לך על הנעשה בחוץ. תגיד תודה:-) יום טוב לך.

  15. ניכר ששטיפת המוח שממשלות "ישרא-hell" מבצעות על הנתינים עובדת עליך שעות נוספות. טפילים זה דבר רע והם כמובן שאינם מועילים לחברה ,אך כל מה שקורה כאן, הוא עקב ריכוזיות הון מזוויעה שאינה מחלחלת לאזרח הקטן ונובעת מרדיפת הבצע המובנית כאן וממשלות העובדות את בעלי ההון כעובדות אלילים. אין כל קשר לסיכון של אף רוכב או נהג, למחירי הביטוח ההזויים שאין להם אח ורע בעולם ,אך כל התחומים כאן נגועים באותה רדיפת בצע אין סופית ולצערי אין אור בקצה המנהרה.

  16. עם כל הכבוד לך ,ניסויים רבים בוצעו בעולם וגם לאחרונה בארץ באחד מאתרי האופנועים. מסקנתם היא ,שרוכב בין תמותה לעולם יבצע בלימת חרום מהירה יותר עם abs. רוכבים מקצועיים על מסלול מוסדר ונטול הפתעות ,קצרו על יבש אך לא על רטוב וגם הם בתנועה ציבורית ,ספק אם יבצעו עצירת חרום קצרה יותר ללא המערכת. זה שאתה רושם מה שאתה רושם תוך הפגנת יהירות ,אינה הופכת את דבריך לדברי אלוהים חיים, האמת כידוע מונחת לרוב אי שם באמצע!

  17. ראשית אני לא רגיש אני המשיך לרכב על אופנוע גם עם ביטוח אופנוע יעלה כמו דירה. שנית בתגובה שלך הפעם נגלות פנים חדשות וסוף סוף אתה תוקף את הנוכלים האמיתיים חברות הביטוח החוק הדפוק ועוד… ועל זה אני מברך.

  18. אני מונע מעצמי את חווית הקאוואסאקי רק כי אין לי כוח לראות את הנבלות מקרוב. אבל בכל מקרה הגנבים "דוחפים" את היד המטונפת שלהם לכיס שלי, עובדה, אופנוענות בישראל היא לעשירים בלבד, וזה בגלל הקרטל. כן, יש את קרטל חברות הביטוח, ויש את קרטל האופנועים שמטרו מובילה אותו. מטרו הוא סייען לקרטל חברות הביטוח. מטרו תעשה הכל כדי שלא נקנה אופנועים(מחירים מופקעים + שירות גרוע), כדי שחברות הביטוח לא יפסידו מביטוחי החובה של האופנועים. מה שמטרו מפסידה במכירות מתגמד לעומת מה שחברות הביטוח מרוויחות כשהם לא צריכות לשלם פיצויים לנפגעי תאונות דרכים על אופנוע, ושני הקרטלים חולקים ברווחים. זה שיש רמי שאוהב קאוואסאקי ואוהב אופנועים, וזה שיש אותי, הקרטל החזירי לא רואה את שנינו ממטר. ועוד לא אמרתי כלום, יש חבר'ה בענף(לא אתה), שמתפרנסים ממרוצים לא חוקיים, גם כאן הקרטל מ"מ קוצר קופון שמן, מיליארדים. אז שישתפו ברווחים, מה ביקשנו, אופנועים וביטוח חובה במחיר הוגן (אירופאי). מה לעזאזל כבר ביקשנו? אז דוחפים לנו אופניים-חשמליים שרוכבים עליהם כמו במערב הפרוע, שים לב שלא עושים להם כלום, כי העיקר שאין להם ביטוח חובה. שים לב שגם הוציאו מהחוק את נושא ביקורת ביטוח החובה. כששוטר עוצר אותך הוא לא שואל על ביטוח החובה, כי אם אין לך, הקרטל שמח. אז אמרו לשוטרים לא לבקש.

  19. אני חושב שיש לנו יופי של מדינה. הקשר הון שלטון קיים משחר ההיסטוריה, בעל המאה הוא העל הדעה. אני מציעה לך לא להתרגש ייתר על המידה מהמילה "דמוקרטיה", לא היא זאת שיוצרת שינוי, אלא מכלול היחסים בין האזרחים לשלטון המרכזי בירושלים, ורמת החיים הכוללת. כל העולם במיתון, נתון למתקפות טרור אכזריות, וכאן בישראל המצב לא יותר גרוע, אפילו טוב. בבקשה בו נתמקד בכשל השוק שהוא אופייני לתחום שלשמו התכנסנו: אופנועים. בענף האופנועים המצב רע. אני עוד לא התייאשתי, אם אתה מגיב כאן, אני מניח שגם מחזיק בשביב תקווה שאפר גם אחרת. לא נמציא את הגלגל מחדש, נסתפק בהשוואת מצב ענף האופנועים לאירופה?

  20. המדינה הזאת הוקמה ע'י מפאי ההיסטורית על ברכי השחיתות! דבר רע לעולם לא מפסיק מעצמו! היום השחיתות אכלה כל חלקה טובה וזאת אחת המדינות היקרות בעולם, מחירי מנהטן תמורה של בנגלדש, כך שאני חןלק עליך שיש לנו יופי של מדינה. קצרה כאן היריעה מלפתח את הדיון וזה גם לא המקום. מה שבטוח יש לנו "ישרא-hell"

  21. כן, יש לנו יופי של מדינה. מטרו הורסים את ענף האופנועים, והכל כפי שהסברתי קודם. לך כנראה אין חלק בטוב שקורה כאן, תנחומי. הייתי אומר שאתה שתול של הקרטל, אבל באותה מידה אתה יכול להיות טוקבקיסט נפלא של דאעש. פחחח…

  22. אכן זהו שמי ואני ממש לא מבולבל ואינני מסיט דבר! אתה הוא המבולבל ,שלא מסוגל להביט בתמונה הגדולה ולהבין שכל השחיתות המתחוללת כאן, הכוללת גם את עניין האופנועים החביב עלינו אחת היא ונובעת מכך שהמדינה שייכת בערך לעשר משפחות, כשכל השאר כאן הם יחידות יצור רכש ושמירה.

  23. מה כן. יש בך נאיביות שגורמת לך להיות מאוכזב מהעולם באופן קיצוני. 10 משפחות? מצידי שתהיה משפחה אחת. אולי המילה "דמוקרטיה" היא זאת שמבלבלת אותך? כי יש בה הרבה צביעות. הון ושלטון זה הכי טבעי, כך משחר ההיסטוריה, בעל המאה הוא בעל הדעה. אם אתה מתכחש למציאות עובדתית זה מסביר את התסכול הגדול שלך. עכשיו מה? יש מלך טוב ומלך רע. בישראל ה"מלך" טוב. זה שיש לפעמים נושאים שצריכים הסדרה ופיקוח צמודים יותר, כזה הוא ענף האופנועים. הענף קצת רחוק מלב הקונצנזוס. אופנועים זה צורך, לפעמים קורח, גם תחביב, אבל ברוב הציבור הם נתפסים כמסוכנים וקשורים במוות. בצדק, הסטטיסטיקה לא משקרת. עד שלאיזה חבר כנסת יש חשק לשנות משהו, הלובי של הקרטל החזירי בכנסת מזין את חבר-הכנסת באינפורמציה שקרית. מעט מבינים בתחום, עוד יותר מעט מוכנים להילחם כדי לשנות לטובה. יש כאן כשל שוק קלסי. זה לא הענף היחידי שיש בו כשל שוק, וכשל שוק בענף קטן של אופנועים לא הופך את כל המדינה לחרא. יש בישראל הרבה דברים שכן מסתדרים לטובה, לא כל רגולציה צריכה להסתיים כמו פרשת הסלולר המפורסמת(שם נחתכו המחירים במאות אחוזים-זה היוצא מהכלל). ענף האופנועים נמצא בשפל עולמי, הבטיחות של מכוניות גדלה, וזה רק העצים את עליבות לבוש המיגון שלנו. יצרני אופנועים בפניקה, מיצרים אופנועי תלת, מכניסים ABS כסטנדרט, אך כל הפטנטים האלו הם רק אשליה של בטיחות(גימיק שיווקי). פטנטים לצורך שיווק "בטיחות" שלא באמת קיימת. מדינה ששומרת על שלום אזרחיה לכאורה צריכה לעשות הכל כדי לא לעודד רכיבה על אופנועים, כי זה מסוכן. זוועת האופניים החשמליים מוכיחה אחרת, מדינת ישראל כן מכירה בחשיבות של דו-גלגלי ממונע כ"חולץ פקקים עירוני", כאמצעי תחבורה זול להמונים. אז למה לא לאפשר גם רכישת אופנועים ובזול, במחיר אמיתי ולא קרטלי? כי באופנועים הקרטל החזירי של חברות הביטוח מפסיד על ביטוח החובה. מטרו-מוטור גונבים אותנו, כדי שנקנה פחות אופנועים ויותר אופניים-חשמליים בלי ביטוח חובה. קרטל האופנועים וקרטל חברות הביטוח חולקים בניהם את הרווחים. כרגע זה כשל השוק העיקרי בענף: גם מחירי אופנועים קרטליסטים, וגם תעריפי ביטוח חובה לאופנועים שהם קרטליסטים. עכשיו השאלה מי, מתי, ואם, מישהו ישים לזה סוף? ועל כמה אנשים באוכלוסיה זה ישפיע? אוכלוסיית האופנועים בישראל קטנה, אולי 125 אלף? לא מספר זניח, אבל הבעיה שלנו לא בסדר העדיפות הלאומי, בטח לא כאשר מדובר בתחביב-אופנועים, ולא כאשר הציבור מאמץ באהבה את זוועת האופניים-החשמליים בלי ביטוח החובה. אם תשלים עם מה שכתבתי לך, לא תהיה כזה חרדתי וממורמר מהמדינה. ואחרי כל זאת, יש מקום לאופטימיות, בענף קורים גם דברים טובים. מתי יכולת לקנות בישראל אופנוע טוב ב 13,000 ש"ח(הסופרלייט125 של קיוואי), או אופנוע טוב ב- 8,000 ש"ח(ניפוניה וקיוואי)? נרשם גם שיפור גדול במבחר אופנועי 250 סמ"ק עממיים וטובים בתקציב של 20 אלף.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל