מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי
החודש פורסם ריקול -קריאה לתיקון, לאופנועי ימאהה R3 ו-MT03, האופנוע שלנו כמובן ביניהם. לאחר קבלת ההודעה שמנו פעמינו אל מוסך מטרו תושיה לביצוע התיקון, מדובר בעצם בצינור אחד במערכת הקירור, המועד לכשל אפשרי ושאותו החליטה היצרנית להחליף. ההחלפה ארכה פחות משעה והיא ללא עלות, כמובן.
אחרי התיקון העברנו את האופנוע לידיה המוכשרות של אחינועם הראל וזאת חווית זאבת השטח על חתול האספלט:
שמעו קטע… בחיים לא נסעתי על אופנוע כביש. טוב, נסעתי נסיעת מבחן על Duke 390 (ומיד ביקשתי לרכוש אופנוע דו-שימושי) אבל חוץ מזה – נאדה. במהלך חמש השנים בהן אני רוכבת על אופנועים רכבתי כמעט אך ורק על אופנועי שטח ואופנועים דו-שימושיים, אם כי צברתי שעות כביש מכובדות. אז מערכת מוטו החליטו ללמד אותי איך זה מרגיש לרכב בכביש על אופנוע שאשכרה מיועד לזה. אופנוע שאני מגיעה עליו עם הרגליים לרצפה (!), אופנוע שלא רועד במהירויות גבוהות בגלל הקוביות בצמיגים, אופנוע זריז ונינוח שמרגיש לגמרי בשלו כשהוא מזגזג בין מכוניות ומגיע לכביש מפותל.
דווקא בגלל זה אולי אני הבן האדם המושלם לבחון את ה-YZF-R3 של ימאהה, כלי שנועד למתחילים ומתחרה בקטגוריה הזו מול הקאוואסאקי נינג'ה 400, וה-RC390 של ק.ט.מ.
למרות שמדובר במנוע 2 צילינדרים בנפח 321 סמ"ק שמפיק רק 42 כ"ס, שני דברים הופכים את הכלי הזה להרבה יותר מאשר רק אופנוע למתחילים – ראשית, המנוע של ה-R3 בשרני ומעניק לרוכב חוויה ספורטיבית שלא יכולה להשאיר אף אחד אדיש. בשורה התחתונה, מדובר בכלי כיפי שמרגיש הרבה יותר חזק ממה שרשום במפרט הטכני. גם משקלו בגדר חירטוט של דפי הנתונים – 167 ק"ג, לא מעט, אך ממש לא מורגשים. התוצאה היא שמקבלים הרבה מאוד אופנוע עבור מחיר של אופנוע 300 סמ"ק.
שנית, ה-R3 מעוצב כך שייראה כמו הדבר האמיתי, אופנוע עם פיירינג מלא שתופס די הרבה נפח ומרגיש בין הרגליים הרבה יותר גדול ומאסיבי. צ'יטה שמחופשת לממותה – אם ממותה הייתה סקסית וספורטיבית, אבל הבנתם את הפואנטה. לוח שעונים גדול ואינפורמטיבי, ממוקם היטב ככה שכל תנוחת הרכיבה נמוכה וספורטיבית. תנוחה אגב, שזרה לי לחלוטין… אבל עם אופנוע כזה, מי לא ירצה לשכב כל הרכיבה ולחבק אותו?
ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח, דיווח שלישי – הדרך הפתוחה