fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אלבר טריומף קוביה עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

ביטוח חובה והקשר בינו לבין הזדכות על הוצאות הרכב

ביטוח חובה והקשר בינו לבין הזדכות על הוצאות הרכב

ביטוח החובה לרכב נחלק בין השאר בסוג הבעלות על הרכב – פרטי או עסקי. החלוקה הזו נובעת מהנחיה של המפקח על הביטוח במשרד האוצר, בעקבותיה חברות הביטוח אוכפות את הנושא.

למרבה התרעומת של רבים מאתנו, הקטגוריה העסקית כוללת גם מקרים בהם 'רק' מזדכים על הוצאות הרכב מול רשויות המס.

שלושת המקרים בהם נדרש לשלם את התעריף הגבוה מפורטים להלן:

1. אופנוע שרשום על שם תאגיד (חברה/שותפות/אגודה שיתופית/עמותה)

2. האופנוע ישמש לצרכי עסקו של אדם או גוף כלשהו (כל מקצוע חופשי עסקי או אחר ו/או למטרת שליחויות, לימודי נהיגה פרטיים או בי"ס לנהיגה)

3. עלותו של האופנוע ו/או הוצאותיו השוטפות ו/או הפחת שחל עליו דווחו או ידווחו בעתיד לשלטונות המס כהוצאה עסקית (מופיעים בספרי העסק)

על אף העיוות המקומם, הקיים על דרך המשל במקרה בו בעל משרד ועובד שלו מתגוררים באותו בניין ורוכבים על אותו דגם ואותו שנתון ייסעו כל יום מהבית למשרד וחזרה אך העובד ישלם פחות על ביטוח החובה, לא בגלל שוני בנסועה אלא בגלל שוני ביחס להוצאות הרכב.

אין לנו אלא לדווח נאמנה ובמדויק בעת הקמת ביטוח חובה לרכב שלנו, מעבר לחובה המוסרית שבדבר ישנם קנסות פיצוי מוסכמים שיהיה על בעל פוליסה שלא דיווח אמת לשלם כפיצוי לחברת הביטוח, כפי המתואר בסעיף 9 בפוליסת הביטוח: 'השיב בעל הפוליסה לשאלת חיתום תשובה שלא הייתה מלאה וכנה בעת שניתנה, ובשל התשובה נקבעו דמי ביטוח נמוכים מדמי הביטוח שהיו נקבעים אילו היה בעל הפוליסה עונה תשובה מלאה וכנה'. היה ומדובר בבעל פוליסה שהוא הנפגע יגיע הפיצוי עד לכדי סכום של 10,000 ש"ח (הסכום מקוזז לרוב מדמי הפיצוי שיקבל בעל הפוליסה), במקרה שבעל הפוליסה הוא הפוגע באדם אחר ישלם בעל הפוליסה סכום פיצוי של עד 2,500 ש"ח עבור כל אדם אחר שנפגע בתאונה ושקיבל פיצוי מחברת הביטוח.

אז עם וגם בלי קשר להד הציבורי שתרצו לעורר בנושא, אנא הקפידו לענות תשובות כנות ומלאות בבואכם להקים או לחדש את ביטוח החובה שלכם, מתוך שימת לב לפרטים, בכדי שלא תחשבו כמי שמסרו מידע שגוי או לא מלא ולא תהיו חשופים לפגיעה מסוג זה.

יש לזכור כי פוליסות הביטוח בכללן ולא רק פוליסת ביטוח רכב, הינן חוסות תחת "חוק חוזה ביטוח", כלומר, חוזה אישי בין המבוטח לבין חברת הביטוח. חוזה כפי שאנו עורכים עם ספק או לקוח. חוזה שבו רשומים תנאי התשלום, תקופת החוזה ומה הכיסוי אותו אנו מקבלים מכוח אותה התקשרות. על אותו חוזה/פוליסה, אנחנו חותמים וברגע שהחוזה אושר ונשלח חזרה אלינו יש לנו חוזה לכל דבר ועניין. אי עמידה בתנאי החוזה, יכולה לגרום למצב של תת ביטוח, או הפרה של תנאי החוזה, דבר שלא יזכה אותנו בפיצוי כלל. על כן יש לוודא כי כל הפרטים המופיעים בפוליסה/חוזה, החל ממספר הרישוי, דגם , שנתון, נסועה, פרטי המבוטח, ותק, סוג רישיון וכל פרט אחר, רשומים בצורה הנכונה.

כמי שייצג בעברו חב' ביטוח עפ"י חוק חוזה ביטוח, אציין כי כל בעיה או אי עמידה בתנאי הפוליסה במלואן, גרמו לדחיית תביעת נזקי הרכוש ו/או גוף, תלוי בפוליסה. לחברת הביטוח יש מספיק עורכי דין שייצגו אותן בהליכים משפטיים מהסוג הזה והן יכולות בקלות להעביר את הנושא להכרעת בית משפט, דבר שיכול לקחת שנים.

לסיכום: כפי שאתם משקיעים בהסכמי ספק/לקוח, הסכמי עבודה, הסכמי ממון וגירושין ועומדים על קוצו של יוד, גם כאן. נא להשקיע מחשבה ולראות שהפוליסה תפורה למידתכם כפי שרציתם וככל ולא מוטב להתייעץ עם איש מקצוע או סוכן מטעמכם, לגבי סעיפים לא ברורים.


כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי במאמר זה הינו מידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

עו"ד שמעון צור עם ניסיון של כ־23 שנה בתחום התעבורה עם התמחות במקרים מורכבים בתחום תאונות הדרכים ותביעות לפי תקנות התעבורה.
לפרטים ושאלות: 050-8461977 או במייל shimon@tzur-law.co.il

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין