fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אלבר טריומף קוביה עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

אליפות ישראל במוטוקרוס 2024 – סבב 3

אליפות ישראל במוטוקרוס 2024 – סבב 3

כתב אורח: ערן אביבי | צילום: אלכס גילנסון

כ־60 רוכבים ורוכבות התייצבו במסלול צ'אמפ פקטורי בפרדס חנה, לסבב השלישי לעונת 2024 של אליפות ישראל במוטוקרוס, ואיתם הגיע גם קהל מלא – כל כרטיסי הצפייה לקהל נמכרו מראש – שנהנו מאקשן מוטורי במיטבו, כמו גם דוכני מזון, מתנפחים לצופים הצעירים, ודוכנים למכירת ציוד; אפילו פיזיותרפיסט לטיפול ברוכבים המתחרים היה.

ראשונים לעלות היו רוכבי קטגוריית ה־IMX65, רוכבים צעירים בגילי 8-11 על אופנועי 65 סמ"ק. במקצה הדירוג איה ויינר היתה המהירה ביותר וזכתה לבחור את המיקום הטוב ביותר על קו הזינוק. אחריה היו דוד פאוקר ובן כרמל. במקצה התחרותי הראשון ויינר פתחה מצויין ועם מפגן רכיבה מרשים שמרה על ההובלה לאורך כל הדרך ועד לסיום. איתמר עציוני סיים שני ודוד פאוקר סיים שלישי. במקצה השני ויינר זינקה היטב ולקחה את ה־Holeshot, אך נעקפה על ידי עציוני ששמר את ההובלה עד לסיום. גם במקצה הזה פאוקר סיים שלישי. על הפודיום: במקום הראשון איתמר עציוני, שנייה איה ויינר ושלישי דוד פאוקר.

קטגורית הנשים WMX הולכת וגדלה ועל המסלול עלו 7 רוכבות מוכשרות. במקצה הדירוג הייתה זאת אלינור שחר שקבעה את הזמן הטוב ביותר, אחריה היו עלמא אמיר ומאיה קלנר. במקצה הראשון אמיר מזנקת חזק ולוקחת את ההובלה כאשר שחר ממוקמת מאחוריה… בהקפה השנייה אמיר מחליקה ושחר עוברת למקום הראשון ושומרת עליו עד לסיום. אמיר סיימה במקום השני. וקרל האשול מסיימת שלישית. במקצה השני אמיר מזנקת היטב ולוקחת את ה־Holeshot. בהקפה השלישית שחר עוברת להובלה עד לסיום. אמיר מסיימת במקום השני והאשול במקום השלישי. על הפודיום: במקום הראשון אלינור שחר, שנייה עלמא אמיר ושלישית קרל האשול.

בקטגוריית IMX85, אחרי מקצה דירוג, שני מקצי חצאי הגמר ומקצה LCQ – הזדמנות אחרונה לעלות לגמר לעוד שני רוכבים שלא עלו בחצאי הגמר – החבר'ה הצעירים מלאי העוז יוצאים לשני מקצים תחרותיים. בראשון טל עובדיה פותח חזק מאוד, כאשר מאחוריו מתייצבת חבורה חזקה ואנרגטית. איתמר עמר מוצא את מקומו מאחורי עובדיה ומתחיל לנשוף בעורפו. נדב ברדה מתייצב אחרי הזינוק במקום השלישי ושומר עליו עד לסיום כשעובדיה מנצח ועמר מסיים במקום השני. במקצה השני עובדיה שוב פותח חזק, לוקח את ה־Holeshot, והפעם, למוד ניסיון מהמקצה הראשון, לא מאפשר לעמר לעשות שום מהלך והסדר נשמר עד הסיום. ראשון עובדיה, שני עמר ושלישי ברדה. וזה גם הסדר על הפודיום בסוף היום.

בנימה אישית, בעיני זאת הקטגוריה הכי מעניינת. חבורה של נערים שכבר צברו הרבה שעות במרוצי מוטוקורס, ומגיעים עם המון אנרגיה ורצון להראות שהם הם הדבר הבא בענף. השילוב הזה מייצר מלא אקשן ורגעים מותחים כמו שחווינו בשבת.

רק שני רוכבים התייצבו בקטגוריה הבכירה ביותר, ה־MX1, ולכן הם רכבו עם הקטגוריה הפתוחה IMX Open. במקצה הראשון אלחמידי פותח חזק ונעלם לשאר הרוכבים, הפעם הבאה שבה הם פגשו אותו היתה כאשר הוא עקף כמעט את כולם בהקפה מלאה או בסיום. שחר בלולו סיים שני. במקצה השני אלחמידי חוזר על התרגיל מהמקצה הראשון, לוקח את ה־Holeshot, ונעלם בענני האבק עד לסיום. על הפודיום: אקרם אלחמידי ראשון, שחר בלולו שני.

בפתוחה, אוחנה שרכב על אופנוע אנדורו סיים במקום הראשון. דדיה סיים במקום השני ולי ארביב מסיים שלישי. במקצה השני אוחנה מתמקם במקום השלישי כללי – ראשון בפתוחה – וגם הוא שומר על המיקום שלו עד לסיום. לי ארביב סיים שני ודדיה שלישי. על הפודיום: אליקו אוחנה ראשון, לי ארביב שני ואריאל דדיה שלישי.

הקטגוריה החזקה והמהירה ביותר בסבב, MX2, סיפקה לקהל כמה מרגעי המוטוקרוס הטובים שנראו לאחרונה. קרבות חזקים בין גלב פורמנוב, שגם היה המהיר ביותר במקצה הדירוג, בן נהרי ונועם ביאלי. שני האחרונים רכבו על אופנועי 125 סמ"ק שתי פעימות ואילו פורמנוב על 250 סמ"ק 4 פעימות. השלשה הזאת הייתה המהירה בדירוג, כאשר אחרי פורמנוב זה היה הזמן של ביאלי ולאחריו נהרי.

במקצה הראשון אורי שטרק מזנק מצוין אך מחליק ויורד למקום האחרון. זה מאפשר לביאלי שהיה אחריו לקחת את ההובלה כאשר נהרי ופורמנוב צמודים אליו. נהרי מתחיל ללחוץ על ביאלי ופורמנוב מחכה מאחור להזדמנות שלו. בהקפה ה־8 נהרי מוצא את הפרצה, עוקף את ביאלי ולוקח את ההובלה. פורמנוב מנסה לנצל את המומנטום ולעקוף גם הוא את ביאלי אך רק שתי הקפות מאוחר יותר הוא מצליח. בינתיים נהרי כבר הגדיל את הפער ביניהם והמצב נשאר ככה עד הסיום. נהרי ראשון ואחריו פורמנוב וביאלי.

במקצה השני, פורמנוב מחליט להמר על כל הקופה ופותח חזק מאוד, לוקח את ה־Holeshot, ולא נותן לאף אחד לעקוף אותו עד לסיום. נהרי פותח חזק אחרי פורמנוב אך נעקף על ידי ביאלי בתוך ההקפה הראשונה והסדר הזה נשמר עד ההקפה ה־12, בה ביאלי מחליק, ומאפשר לנהרי לטפס למקום השני ולשמור עליו עד הסיום, כאשר ביאלי מתאושש במהירות מהנפילה, ומסיים שלישי. בסוף היום לפורמנוב ונהרי היה מספר הנקודות זהה, שניהם גם ניצחו וגם סיימו במקום השני. במקרה שכזה המיקום הסופי נקבע לפי המקצה האחרון. על הפודיום: גלב פורמנוב ראשון, בן נהרי שני ונועם ביאלי שלישי.

לפני הסבב הבא, שיתקיים ב־08.06.2024, מילה טובה על ההפקה למיכאל חן ויובל מלמד, להתאחדות לספורט מוטורי ולנותני החסות ד.ל.ב מוטוספורט, עופר אבניר, מטרו מוטור, מונסטר אנרג'י והדר Off Road. נתראה בסבב הבא!

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין