fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

לראשונה בישראל: מרוץ ראלי רייד בסגנון SCORE

לראשונה בישראל: מרוץ ראלי רייד בסגנון SCORE

כתבה וצילמה: כפרה עדי שפרן

מרוצי הראלי רייד מאוד פופולריים בעולם, אלו מרוצי ניווט על פי ספרי דרך או בניווט עם מכשירי GPS, במסלולים ארוכים המשתרעים על הרבה ק"מ ומתפרסים על פני כמה ימים, במרוץ ראלי רייד רגיל המתחרים מקבלים את ספרי הדרך או קבצי הניווט לפני ההזנקה או ערב לפני ומנווטים על פיהם את המסלולים.

מרוצי הראלי רייד בסגנון SCORE קצת שונים. המשתתפים מקבלים את קבצי הניווט מראש, מיד עם הרשמתם לאירוע וכך יש להם זמן ללמוד את תוואי הדרך – המסלולים שנבחרו למרוץ – הם יכולים להגיע לשטח בזמנם החופשי, להתאמן ולהכיר את כל המכשולים או הדרכים המהירות במסלול הנבחר. זהו מרוץ שמשלב גם את אלמנט הניווט וגם את אלמנט המהירות.

לאחד מוותיקי המרוצים בארץ היה חלום, לקיים מרוץ SCORE גם בארץ, כמו במרוצים בחו"ל. אז הוא דאג בכל הזדמנות לשבת עם גורם כזה או אחר בסצנת המרוצים שיארגן, יפיק את המרוץ המדובר. בעל החלום הוא לא אחר מאשר עידו כהן, שבונה רכבים ומתחרה שנים עם רכבי מרוץ בשטח. לימים, ותיק נוסף בעולם מרוצי השטח, רן סיטון מעמותת הראלי רייד, שמע והקשיב לרחשי ליבו של עידו והחליט כי מרוץ כזה יופק גם בישראל, בהפקה של עמותת הראלי רייד בישראל.

עידו כהן והטרופי טראק

לצורך כך הוכן מסלול מעגלי שיוכל לשלב מגוון מתחרים מכל הקטגוריות, ברכבי שטח ובאופנועים, והמיקום שנבחר וגם בדיוק מתאים לעונה זאת – אזור הדרום, צאלים.

לפרולוג, מסלול מדוד זמן למתחרים כדי למקם אותם בסדר הזינוק בכל קטגוריה, נבנה מסלול באורך של 15 ק"מ, למרוץ נבנה מסלול של 65 ק"מ בו ביצעו המתחרים 2 הקפות בזמנים מדודים והצוות עם זמן הכי מהיר תוך כדי הניווט ניצח.

בכל סופ"ש במהלך החודשיים האחרונים, התאמנו הצוותים (וגם הרבה אחרים) על המסלול שנשלח, למדו את המקומות המאתגרים שיש לשים אליהם לב וכן את המקומות בהם ניתן לפתח מהירות. בסופ"ש אחד אף אורגן על ידי חברת ד.ל.ב מוטוספורט יום אימונים והכרת המסלול לרוכבי שטח שנרשמו ולסקרנים, את קטגוריית אופנועי השטח הדריך דן מיה ואת קטגוריית אופנועי האדוונצ'ר הדריך ברק דודאי. צעד מבורך מאוד ובתקווה שיתקיימו עוד הדרכות כאלו בעתיד לקראת מרוצים נוספים. קבוצת הווצאפ של העמותה הופצצה בתמונות, סרטונים, אזהרות והצעות מתוך האימונים שהתבצעו וצוותים הכינו את הכלים שלהם ליום המרוץ שנקבע.

ברק דודאי, קטגוריית סניורים

יום שישי, ה־17.2.23, שריקת הפתיחה בשעה 6:00 בחורשת מרכוף, צאלים.
הדרך מהצפון לנקודת המרוץ נראתה אין סופית, יצאנו בשעה 3:00 לפנות בוקר, בקור מקפיא (על צג המכונית שלי היה רשום 0 מעלות), בדרך לצאלים, בתחנות הדלק פוגשים מתחרים נוספים ואווירת המרוץ מתחילה לזרום באוויר. אור ראשון עולה ממש כשאנחנו כבר בפתחו של אזור הכינוס.

45 צוותים מגיעים אט אט למקום, רכבים ואופנועים נפרקים, תיקונים אחרונים, הרשמה ותדלוקים, מפגשים על קפה ושיחה עם צוותים ותיקים וחדשים, חולקים ציוד, עוזרים בכל דרך המתאפשרת, שאפו לכולם על האווירה שזה מייצר – ויוצאים לדרך. רשימת הזינוק לפרולוג נשלחה מראש למשתתפים, כך שכל צוות עמד בזמן שלו לקטע המדוד אשר יקבע את גורל זינוקו למשך המרוץ.

הצוותים יוצאים לדרך על פי רשימת ההזנקה, ראשית יוצאים הרכבים, אחריהם מוזנקים האופנועים, זמן המתנה של 3 דקות בין רכב לרכב ודקה אחת בין אופנוע לאופנוע, הקפה מדודה של 15 ק"מ על פיה יקבע בהמשך סדר הזינוק, אך ההקפה הזו גובה מחיר כבד מכמה צוותים. עידו כהן ונמרוד קיד אופיר ברכב הטרופי טראק לא מסיימים את הקפת הפרולוג ונאלצים לפרוש לגמרי מהמרוץ, זאת לאחר שבירת הגיר ברכב, בק"מ ה־11 של הפרולוג.

עמדת ההזנקה

אצל כל הצוותים שמשתתפים האדרנלין כבר באוקטן גבוה, רגע ההזנקה ל־2 ההקפות הבאות הגיע, והראשונים לפתוח את המרוץ הם קבוצת המרוצים GEVA Racing Team בקטגוריית רכבים Open ברכב הבאגי Ultra4.

בקטגוריית ה־Open התחרו 3 רכבים: עירא אבני ועמית שדות ברכב מרוץ מדגם Ultra4, ירון כהן שחזר אחרי תקופה ארוכה ואופיר אורי ברכב הטרופי טראק, יוחאי כהן ואביב ספקטור ברכב המרוץ שעידו כהן בנה והכין אותו במיוחד למרוץ מדגם Ultra4.

זינוק מעולה ומהיר לצוות גבע, במהלך ההקפה הם מגיעים למהירות של כ־130 קמ"ש, אך חוסר זהירות בנקודה מאתגרת ומוכרת, גורם להם לתקלה ברכב, לא משהו שעצר אותם והם ממשיכים עם רגל דבוקה לדוושת הגז עד לסיום ההקפה וחזרה לנקודת הכינוס לבדיקת נזקים, את ההקפה הראשונה הם מסיימים במקום השני.

לאחר אבחון מומחי צוות הסיוע, נמצא כי שברו קורונה פיניון, חלק שלא ניתן להחליף במקום ובזמן הקצר של ההפסקה בין ההקפות, לכן הוחלט להוציא ולפרק את הנעילות, ארזו וחיברו מחדש באזיקונים (תרופת פלא להרבה דברים) וכך הם יוצאים להקפה השנייה בתצורה של רכב 2X4 ולא 4X4. את ההקפה השנייה הם מסיימים גם כן במקום השני.

ירון כהן ואופיר אורי מוזנקים שניים ומסיימים במקום הראשון בהקפה הראשונה, בהקפה השנייה הם מחליפים נהג ואת ההגה אוחז הדר זוהר, הצוות מסיים את ההקפה השנייה במקום הראשון. יוחאי כהן ואביב ספקטור, מגיעים למקום השלישי בהקפה הראשונה והשנייה.

תוצאות:
ירון כהן , אופיר אורי – 46:38.329 ש'
עירא אבני, עמית שדות – 49:26.069 ש'
יוחאי כהן, אביב ספקטור – 49:55.746 ש'
עידו כהן, נמרוד אופיר – DNF

צוות גבע ברגל דבוקה על דוושת הגז לנקודת הסיום

בקטגוריית T3, רכבי שטח קלים, מתחרים 10 צוותים: קטגוריה מרובת צוותים והקרב על המקום הראשון היה מאוד קשוח וצפוף בין אלירן יפרח לנתנאל אזולאי, גם בקטגוריה הזאת היו לא מעט תקלות וצוותים שנאלצו להיפרד מההקפה השנייה, היו גם כאלו שנתקעו בלי דלק ולא סיימו את המרוץ.

דרור כהן ואבי פרימט שוברים צרייה, יריב קלר ברוך ודודי יפרח מבצעים את ההקפה הראשונה על קובץ הניווט של הפרולוג ומגלים זאת כשהם חוזרים לנקודת הסיום, כך שנותר להם לבצע רק הקפה נכונה אחת, לטל גלמידי וזיו גלמידי היתה תקלה בפרולוג, אך הם התגברו והמשיכו, בהקפה הראשונה נשברה להם ציריה קדמית, וגם כאן הם תיקנו והמשיכו להקפה השנייה – אך גם בה לא שפר עליהם המזל והבולם האחורי נשבר.

תוצאות:
נתנאל אזולאי – 43:52.406 ש'
אלירן יפרח – 44:40.035 ש'
מסעוד טהא, עמרן טהא – 47:20.713 ש'
שגיא נוי, עדי בן גיל – 49:55.450 ש'
מתן מימון – 50:42.124 ש'
דרור כהן, אבי פרימט – 48:18.775 ש' – DNF
יריב קלר ברוך, דודי יפרח – 49:05.162 ש' – DNF
טל גלמידי, זיו גלמידי -1:03:18.646 ש' – DNF
סרסור מוחמד, אציל סרסור – 2:14:33.777 ש' – DNF
דודו אברהם – DNF

בקטגוריית הטרקטורונים מתחרים 3 צוותים: במקום הראשון חיים שרעבי עם זמן של 54:58.972 ש', במקום השני בר אלעד עם זמן של 59:08.888 ש' ובמקום השלישי רפאל בן גרא עם זמן של 1:02:22.273 ש', שלושת הצוותים שמרו על אותם מיקומים כמו בפרולוג.

בקטגוריית OP3000 מתחרים 2 צוותים: איציק מיני ורועי זמיר במקום הראשון עם זמן של 49:28.005 ש'. הדר אור ואוהד יקוזה לא מסיימים את המרוץ, זאת בשל תקלת מחשב שהופיעה בהקפה הראשונה שלא ניתן לתקן במקום ולהמשיך להתחרות.

קרב צמוד על השניות במקומות הראשונים בקטגוריית T3

בקטגוריית האופנועים עד 250 מתחרים 5 רוכבים: רועי כהן במקום הראשון עם זמן של 48:14.743 ש', רותם בדש במקום השני עם זמן של 56:37.006 ש', איציק למברוזו במקום השלישי עם זמן של 57:01.554 ש'. אלונה בן נתן מסיימת במקום הרביעי עם זמן של 1:05:06.427 ש' ואלכס אולייניק לא מסיים את המרוץ.

בקטגוריית האופנועים 250-350 מתחרים 7 רוכבים: דן מיה שהתאמן והדריך על המסלול, סובב את ידית הגז על לסופה בכל הקפה ולא ויתר על המקום הראשון עם זמן של 43:58.382 ש', נמרוד חמו במקום השני עם זמן של 47:11.142 ש' ודרור כהן במקום השלישי עם זמן של 48:15.151 ש'. אחריהם סיימו צחי כפרי ותום שלומוביץ', כשאושר אלהרר ואבי גולדברג לא מסיימים את המרוץ.

בקטגוריית האופנועים 350-690 מתחרים 7 רוכבים: שי ספקטור רוכב במגרש הביתי שלו, מסובב את גז בכל אחת מההקפות ומסיים כל הקפה בפחות מ־40 דקות, טורף את השבילים ומרחף מעליהם בפער גדול מכל הצוותים בכל המרוץ, ההקפה הכי מהירה שלו היתה בזמן של 39:13.216 ש', שי גם זוכה בגביע על הצוות המהיר ביותר בכל המרוץ – אלוף האלופים. במקום השני ליאור ארצי עם זמן הקפה של 43:54.611 ש' ובמקום השלישי זיו כרמי עם 45:36.931 ש' להקפה. אחריהם מסיימים אייל עוקבי ואריה ברנשטיין, כשאושר בושארי ורוני רונן לא מסיימים את המרוץ.

דן מיה ברגע של מנוחה בין ההקפות

בקטגוריית אופנועי האדוונצ'ר מתחרים 2 רוכבים: קטגוריה מועטת במשתתפים, אך בעלת פוטנציאל גדול, אם עוד משתתפים יגיעו להתנסות ולהתחרות. טל אשכנזי מגיע בהקפה הראשונה למקום השני אחרי אלכס וטנין, אך בהקפה השנייה משפר זמנים וזוכה במקום הראשון עם הקפה של 1:03:22.36 ש'.

בקטגוריית האופנועים סניורים מתחרים 5 רוכבים: במרוצי הראלי רייד מתחרים בקטגוריית הסניורים מגיל 52 (להבדיל ממרוצי אנדורו, שם גיל הסניורים החל מ־40), אבל אין כאן גיל גג להתחרות ויוחנן רזניק הוא הרוכב הוותיק, הן בגיל והן בשנות הרכיבה, שמוכיח לכולם שגם בגיל 71 אפשר להתחרות ולהנות מכל מצב.
את הפודיום במקום הראשון מכבד ברק דודאי, שהתאמן במשך התקופה וגם אימן והדריך רוכבים חדשים ומתעניינים לקראת המרוץ, התוצאה מראה שהעבודה הקשה באימונים נשאה פרי על הפודיום. במקום השני גדי נחמני ובמקום השלישי רון יזרעאלי, ברכת החלמה מהירה למשה שמידוב שלא סיים את המרוץ.

תוצאות:
ברק דודאי – 55:41.265 ש'
גדי נחמני – 58:30.509 ש'
רון יזרעאלי – 1:03:17.569 ש'
יוחנן רזניק – 1:20:24.996 ש' – DNF
משה שמידוב – DNF

הצוותים ממתינים להזנקה

המרוץ ה־SCORE הראשון בארץ ובליגת ראלי רייד מסתיים, הצוותים מחליפים רשמים וחוויות מהיום המיוחד הזה. לכולם מצטרפים גם אורחים וצופים שהגיעו, כמו גם מתחרי עבר בליגת הראלי רייד ומתחרים חדשים שהגיעו לעודד, כל אחד מספר את החוויה מהזווית האישית שלו, כולם היו נחושים וכולם סיימו בחיוכים ועם טעם של עוד להמשך פעילות מרוצים מהסגנון הזה. יש משהו מיוחד באווירת המרוץ בין הצוותים המשתתפים, ההדדיות והחברות מתחילות עוד בשלב ההכנות, איפה שניתן לעזור לצוות, יהיו מי שיפשילו שרוולים ויעזרו, גם בחלקים, אפילו שעל המסלול הם מתחרים.

בעונת 2023 יתקיימו עוד 2 סבבים של מרוצי SCORE – הבא ב־21.04.2023 ואחריו ב־07.07.2023, מיקומים עוד לא פורסמו.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל