fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מייקל דנלופ שובר את השיא של דודו המנוח ב־TT

מייקל דנלופ שובר את השיא של דודו המנוח ב־TT

כתב: סר אלן קאת'קארט

מייקל דנלופ מטפס לפסגת הר האוורסט של מרוצי האופנועים עם לא פחות מארבעה ניצחונות ב־TT של 2024 ובכך שובר את שיא הניצחונות של דודו, ג'ואי דנלופ ז"ל, עם 29 ניצחונות סה"כ ב־TT של האי מאן.

המשימה הושלמה! ב־TT של 2024 שהסתיים בשבוע שעבר, הרוכב הצפון-אירי מייקל דנלופ בן ה־35, שבר סוף סוף את שיא כל הזמנים של דודו המנוח ג'ואי, שעמד על 26 ניצחונות TT בתחרות בת 117 שנים. למעשה, הוא רשם ארבעה ניצחונות במרוץ בשבוע אחד, כדי להביא את מניין הניצחונות שלו ל־29 – וזה לא כולל את שלושת הניצחונות שדנלופ רשם במרוצי ה־Manx Grand Prix בספטמבר, שנערכו באותו מסלול כביש ציבורי באורך 60.72 ק"מ, עם בין 240 ל־264 פניות, תלוי מי סופר. ואם לא היה נאלץ לרדת מהמסלול כדי להחליף משקף לאחר ארבע מתוך שש ההקפות בסופרבייק TT, כמו גם עצירת פיט שהשתבשה, שהורידו אותו למקום הרביעי עם פער של כ־30 שניות, הוא היה מצליח גם להשתוות להישג של איאן האצ'ינסון ב־2010 עם ניצחון בחמישה מרוצי TT בשבוע אחד, ומעלה את מספר נצחונות ה־TT שלו ל־30. אולי בשנה הבאה?

מייקל דנלופ הוא השורד היחיד למשפחת המלוכה של מרוצי הכבישים הציבוריים שהוכחדה על ידי הספורט שאהבו, עם אביו רוברט – בעצמו חמש פעמים מנצח ה־TT – שנהרג בשנת 2008 ב־NW200, אחיו וויליאם שמת בהתרסקות במרוץ הכביש הציבורי County Dublin’s Skerries בשנת 2018, וכמובן דודו ג'ואי שנספה ביולי 2000 במרוץ כביש ציבורי באסטוניה, פחות מחודש לאחר שכבש את ניצחונו ה־26 ב־Senior TT של אותה שנה. עם זאת, מייקל ממשיך לצבור הישגים רבים מאז כבש את ניצחון ה־TT הראשון שלו בסופרספורט בשנת 2009. על הדרך, הוא לא רק הפך לרוכב הראשון שהקיף את מסלול האי בפחות מ־17 דקות, תוך קביעת שיא הקפה עם ה־BMW שלו ב־Senior TT של 2016, אלא ששלושה ימים לפני הניצחון ה־27 שלו קבע שיא הקפה חדש על ההונדה שלו במהירות של 218.822 קמ"ש, שני – לעת עתה – רק לזמן ההקפה של יריבו הנוכחי, פיטר היקמן, העומד על 219.446 קמ"ש במרוץ ה־Superstock TT של 2023 על גבי ה־BMW. כן – אלו מהירויות ממוצעות להקפה של פחות מ־17 דקות שעוברת ברחובות של שתי עיירות גדולות, כמו גם דרך האזור הכפרי של מאנקס, במעלה ומורד הר בגובה 620.8 מטר.

וזה מדגיש את רמת ההישג שלו – כי זה לא כאילו מייקל דנלופ פשוט צריך לשייט מקו הזינוק עד לדגל המשובץ כדי להוסיף עוד ניצחון לקורות החיים שלו. רק לצורך הבהרה: 6 שניות בלבד הפרידו בין שלושת המקומות הראשונים ב־Supersport TT, שהיה הניצחות הראשון שלו ב־TT של 2024, כשהפרייבטר דנלופ על הימאהה ניצח את רוכב המפעל של הונדה דין הריסון ב־3.889 שניות בלבד לאחר 181.8 ק"מ של מרוץ. והעובדה שמייקל היה צריך לתת את המיטב שלו בתחרות מול היקמן וכוכב ה־TT החדש, דייבי טוד, בשני מרוצי הסופרסטוק מדגישה את עוצמתם של המתחרים ברמה הגבוהה ביותר של ה־TT.

לנצח רק במרוץ TT אחד הוא הישג מדהים, שחלק גדול מבעלי המזל שעשו זאת רואים בו את פסגת המאמצים הספורטיביים שלהם על שני גלגלים. אבל לעשות זאת 29 פעמים זה כמו לטפס שוב ושוב על הר האוורסט! ובלי להתרסק פעם אחת בלמעלה מ־120 הקפות וכ־7,300 ק"מ של מהירות גבוהה בין הגדרות, השיחים, המדרכות, הבתים, עמודי הטלפון, הסלע ועמודי התאורה. מייקל דנלופ הוא ללא ספק הסופרמן של מרוצי האופנועים. כמותו, "זה לא קשור למקום בו נולדת, או איזה כוחות יש לך, או מה אתה לובש על החזה. זה קשור למה שאתה עושה…".

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין