fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

ראלי דקאר 2023 יוצא לדרך

ראלי דקאר 2023 יוצא לדרך

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, DPPI, GASGAS Factory, Yamaha Racing, KTM Red Bull, Husqvarna Monster Energy, Rieju

קבוצת הרפתקנים צרפתיים יצאה בסוף שנות ה־70 לכיוון העיר דקאר שבסנגל בשביל לגלות מי יגיע לשם ראשון. הם לא תיארו לעצמם לאיזה מימדים יגיע האירוע, שמאז הספיק לנדוד למשך עשר שנים לדרום אמריקה בגללל איומים מצד ארגוני טרור, וכעת יוזנק בפעם הרביעית בסעודיה, שם גם יהיה קו הסיום.

המרוץ השנה יכלול פרולוג ועוד ארבע-עשר סטייג'ים שיתפרשו על שישה-עשר ימים ולאורך 8,549 קילומטרים. מעל ל־50% מהמרוץ, 4,706 קילומטרים ליתר דיוק, ייחשבו כקטעי ספיישל – למעשה קטעי השטח שבהם המתחרים נמדדים בזמן, כשהשאר נקראים ליאזון (או בצרפתית Liaison) ונחשבים קטעי קישור.

365 כלי רכב הגיעו לקו הזינוק בפרולוג שחל אמש וסידר את הרוכבים לקראת הסטייג' הראשון שיתקיים היום, יום ראשון, שהוא גם היום הראשון לשנת 2023. כלי הרכב מחולקים לקטגוריות – ביניהן משאיות, מכוניות, רכבי סייד-ביי-סייד (Lightweight vehicles), טרקטורונים ואופנועים.
בנוסף, מסורת חדשה-ישנה היא קטגוריית "דקאר קלאסיק" בה יתחרו רכבים שיוצרו לפני שנת 2000.

גם השנה נמליץ לכם לעקוב אחרי קטגוריית ה־"מאל מוטו" (Malle moto) שנחשבת לקשוחה ביותר בתחום ואליה יוצאים אופנוענים פרטיים, כאלו בלי הרבה תקציב, בה למתמודדים אסור לקבל עזרה, למעשה הם המכונאים של עצמם ובסיום כל סטייג' מטפלים לבד באופנוע.

סאם סנדרלנד, בדרך לניצחון נוסף?

כמידי שנה, הארגון משנה מעט את התקנות, בדרך כלל בכדי להגביר את הבטיחות ואת התחרותיות. הנה מספר שינויים שיכנסו לתוקף השנה.

לאחר פיילוט עם מספר מכוניות ומשאיות בשנה שעברה, מעתה ספרי דרך יהפכו לדיגיטליים אצל כלל המשתתפים. הארגון אמנם נפרד מספרי הדרך ה״פרימיטיביים״ מנייר אך שיטת הניווט תישאר זהה וכמובן שהמשתתפים לא יוכלו להשתמש במכשירי GPS או משהו דומה לניווט.

בשנים האחרונות ראינו מספר רוכבים שמנסים בכוונה לא לסיים במקומות הראשונים את הסטייג׳ים של תחילת המרוץ, וזאת בכדי לא לפתוח את הסטייג׳ הבא ללא עקבות של רוכב אחר, זאת במיוחד בסטייג׳ים שכללו הרבה דיונות. החל מהשנה יקבלו שלושת המקומות הראשונים בונוס זמן ובכך מקווים בהנהלת המרוץ לדחוף את הרוכבים לדחוף את עצמם מעט יותר בכל סטייג׳.

בכל סטייג׳ יהיו שני מסלולים שיתפצלו בחלק מהתוואי, מסלולים אלה יחולקו באופן רנדומלי בין המשתתפים ויגבירו את הצורך ביכולת ניווט אישית.

שינוי אחרון שיקרה השנה נוגע למשתתפים פרטיים שיקבלו פרסים כספיים מדי יום.

"המחנה הימי" ממנו יצא ואליו חזר הפרולוג.

קצת סדר במתחרים המובילים בקטגוריית האופנועים; סאם סנדרלנד הבריטי, מנצח המרוץ בשנה שעברה, יקווה לנצח גם השנה ובפעם השלישית שלו באופן כללי. חברו לקבוצת גאסגאס שמתחרה זו השנה השניה לאחר שנקנתה על ידי ק.ט.מ, דניאל "צ'אקי" סנדרס האוסטרלי היה מועמד לזכיה בשנה שעברה, אך התרסקות בקטע קישור ושבירת כמה עצמות מנעו ממנו להגיע לקו הסיום והוא כמובן מועמד לזכיה גם השנה.

אנחנו בטוחים שחלק לא מבוטל מקוראינו חושב ישר על ה"מאלט המעופף" – טובי פרייס שמגיע גם הוא מאוסטרליה, וכבר ניצח שני דקארים לאחר השתקמות משבר בחוליה בגב. פרייס, שכבר נחשב מבוגר לתחום בגיל 35, הצהיר שישמח לפרוש (ולעבור לקטגוריית המכוניות) לאחר זכייה שלישית. שני חבריו לקבוצת ק.ט.מ הם רוכבים שזכו כבר אף הם ואי אפשר להתעלם מהם, מתיאס וולקנר האוסטרי וקווין בנאבידס מארגנטינה.

אחיו של קווין, לוסיאנו בנאבידס רוכב בקבוצת הוסקוורנה יחד עם עוד מתחרה מיוחד, סקיילר האוס, שמכר את כל רכושו לפני שנתיים כדי לסיים במיקום גבוה כמתחרה פרטי ולקבל חוזה מהוסקוורנה.

קבוצת הונדה מורכבת מריקי בראבק האמריקאי שזכה בשנת 2020, ז'ואן בארדה הספרדי, וצמד הרוכבים הארגנטיניים חוסה איגנסיו קונרחו ופאבלו קינטנייה.

האם בראבק ישיב להונדה את הניצחון?

שם חם בחלון ההעברות השנה היה אדריאן ואן בוורן הצרפתי, שעבר להונדה לאחר שקבוצת ימאהה הודיעה על הפסקת פעילותה במרוץ – על שני גלגלים, לפחות. חברו לשעבר בקבוצת ימאהה, רוס ה־"קלהארי פרארי" בראנץ', עבר להתחרות עם קבוצת הירו ההודית. לא ניתן להגיד שקבוצת פאנטיק תיקח את מקומה של ימאהה, אך היא תכנס לראשונה למרוץ השנה.

אחרון חביב שנדבר עליו הוא מייסון קליין האמריקאי הצעיר, שהגיע שנה שעברה למקום הראשון מבין ה"רוקים" (שנה ראשונה במרוץ) ובמקום התשיעי והבלתי נתפס בסיכום הכללי.

בגזרת המכוניות, סטפן פטרהנסל וקרלוס סאינס ינסו לשפר את תוצאות השנה שעברה ואף אמרו שינסו להגיע לפודיום על גבי האאודי RSQ e-tron בעלת ההנעה החשמלית.

כלל הסיכומים עולים בצורה מונגשת (באנגלית) לאתר הרשמי של הדקאר, לערוץ ביוטיוב ובאפליקציה אף אפשר לעקוב אחרי רוכבים ולהתעדכן בזמן אמת במרוץ.

גם השנה נסיים את כתבת הפתיחה למרוץ במילותיו של מייסד הראלי, תיירי סבין, שמאז הראלי הראשון שינה ללא מעט אנשים את החיים: ״אתגר לאלו שהולכים, חלום לאלו שנשארים מאחור". עד לנורמליזציה עם סעודיה אנחנו מאחור ונמשיך לחלום להגיע.

אכן, חלום…

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל