fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מכירות אופנועים וקטנועים: חציון ראשון 2023

מכירות אופנועים וקטנועים: חציון ראשון 2023

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרנים

למרות החשש מפני ירידה בהיקף המכירות, רגע לפני שתעריפי ביטוח החובה עלו, שוק האופנועים הישראלי נשאר יציב עם 11,335 יחידות שעלו לכביש מתחילת השנה ועד סוף חודש יוני. קימקו היצרנית היחידה אשר רושמת עליה חדה במכירות ומאזן הכוחות בחלוקה לדגמים משתנה – עם הישג מרשים להונדה.

מתחילת השנה עלו לכביש בחציון הראשון של 2023 11,335 אופנועים וקטנועים, מתוכם 7,646 קטנועים ו־3,689 אופנועים. המותג הנמכר ביותר הוא סאן יאנג עם 2,607 יחידות (לעומת 2,932 יחידות באותה התקופה אשתקד), אחריו הונדה עם 2,197 יחידות (2,297 אשתקד), שלישי ימאהה עם 1,952 יחידות (1,925 אשתקד), רביעי קימקו עם 1,441 יחידות – כמעט כפול מ־795 היחידות שנמכרו בחציון הראשונה בשנה שעברה.

במכירות קטנועים בלבד סאן יאנג מוביל, אחריו הונדה עם 1,554 קטנועים, שלישי קימקו ורביעי ימאהה עם 1,174 קטנועים. במכירות אופנועים בלבד מוביל מותג ימאהה עם 778 אופנועים, אחריו הונדה עם 643 אופנועים, שלישי קאווסאקי עם 471 אופנועים, אחריו ק.ט.מ עם 331 אופנועים בלבד, זאת לעומת 580 יחידות בתקופה המקבילה ב־2022, ירידה שנראית משותפת לשאר יצרניות אופנועי האנדורו ומהווה קיטון של כ־40% במכירות אופנועי האנדורו בחציון הראשון של 2023.

הקטנוע הנמכר ביותר הוא קימקו Movie S 125 עם 518 יחידות, אחריו סאן יאנג Joyride 125 עם 460 יחידות, במקום השלישי הוא ההונדה ADV350, שנמכר זו השנה השנייה בלבד, עם 453 יחידות, רביעי סאן יאנג CRUiSYM Alpha 300 עם 391 יחידות, חמישי ימאהה XMAX 300, שהגיע לישראל בגרסה חדשה רק בחודש יוני, עם 382 יחידות, אחריו סאן יאנג ג'וירייד 200, כשאת המקום של קטנוע-העל המוביל תופס ההונדה X-ADV 750 עם 308 יחידות, אחריו הפורצה 350 על 289 יחידות וסוגר את העשיריה הפותחת ימאהה TMAX 560 עם 283 יחידות.

האופנוע הנמכר ביותר הוא ימאהה MT-09 עם 183 יחידות, שני הקוואסאקי Z900 עם 139 יחידות, שלישי ימאהה Tenere 700 עם יחידה פחות, אחריו ימאהה MT-07 עם 123 יחידות, חמישי ההונדה CB500X עם 108 יחידות – נתון שככל הנראה מושפע מכניסתו של האח הגדול XL750 Transalp, אחריו ה־BMW R1250GS עם 91 יחידות, אותו הטרנסאלפ החדש במקום השביעי עם 76 יחידות, מלווה באופנוע האנדורו הנמכר בישראל – KTM 300 EXC – שנכר יחידה פחות מההונדה ואת הרשימה סוגר עוד אדוונצ'ר של הונדה, האפריקה טווין עם 73 יחידות.

היבואנית הגדולה ביותר היא מטרו מוטור עם 47.1% מכלל מכירות האופנועים והקטנועים בחציון הראשון של 2023, במקום השני מאיר עם 20% מכלל המכירות – ועם שני מותגים בלבד, שלישית עופר אבניר עם 18.9% מכלל המכירות ורביעית ד.ל.ב מוטוספורט עם 5%. במכירות קטנועים בלבד חלקן של מטרו מוטור ועופר אבניר גדל עם 52.1% ו־23.8%, בהתאמה, ושלישית מאיר עם 21.3%. במכירות אופנועים מטרו מוטור עם 36.9% מכלל המכירות, אחריה מאיר עם 17.4%, שלישית ד.ל.ב מוטוספורט עם 14.9% ורביעית עופר אבניר עם 8.7%.

השנה התחילה בעליה משמעותית במכירות לעומת נתוני השנה שעברה, 2,740 יחידות בינואר 2023 לעומת 2,007 יחידות בינואר 2022, עם ירידה קלה בפרבואר ועליה נוספת במרץ, אך מאז נמצאת במגמת ירידה קלה שנעה בין 200 ל־400 כלים פחות. זה נתון חשוב מכיוון שכמעט בכל שנה חודש השיא במכירות הוא ינואר – זאת בגלל עסקאות שמתבצעות בסוף השנה על כלים שיעלו לכביש בשנה הבאה – אחריו חודשי הקיץ, יוני-יולי-אוגוסט, הם החודשים בעלי מספר העסקאות הגדול ביותר.

בנוסף לירידה במכירות בחודש יוני, בתחילת יולי נכנסה לתוקף עליה בתעריפי ביטוח החובה, שנעה בין 500 ₪ ל־1,500 ואפילו 2,000 ₪ במקרים מסויימים, עוד מוקדם להגיד האם התעריף החדש יפגע במכירות כל הכלים, אך ברור שהעיוות החדש שיצר הממונה על הביטוח, שמבדיל בין כלים בנפח 249 ל־250 סמ"ק וקובע ביניהם פער של כמעט 2,000 שח במחירי הביטוח, יפגע במכירות של הכלים שברישיונם רשומים כ־250 סמ"ק.

 

יצרן סה"כ קטנועים אופנועים
סאן יאנג 2,607 2,607
הונדה 2,197 1,554 643
ימאהה 1,952 1,174 778
קימקו 1,441 1,441
קוואסאקי 471 471
KTM 331 331
פיאג'ו 272 272
BMW 220 10 210
גוגורו 199 199
רויאל אנפילד 186 186
בנלי 125 125
הוסקוורנה 103 103
בטא מוטור 94 94
אפריליה 92 52 40
טיוואין 86 86
הארלי דוידסון 78 78
דוקאטי 74 74
NIU 72 72
סוזוקי 72 72
CFMOTO 56 56
ידאה 53 53
טריומף 50 50
פאנטיק 47 47
גאסגאס 40 40
סורון 38 38
שרקו 37 37
ווג 37 6 31
אינדיאן 34 34
QJ Motor 27 3 24
UM 27 14 13
זונטס 22 8 14
בליץ 20 20
זירו 20 20
קיוואי 17 17
לונג'יה 16 13 3
TM רייסינג 14 14
פיג'ו 13 13
זאפ 13 1 12
סופר סוקו 12 5 7
טארו 11 11
מוטוגוצי 11 11
דוהאן 9 9
Cake 9 9
אנרג'יקה 6 6
סיילנס 5 5
סקייטים 3 3
צ'אנג-ג'יאנג 3 3
SWM 3 3
איטלג'ט 2 2
LUKI 2 2
מוטומורני 2 2
טרומוקס 1 1
ריאחו 1 1
AJP 1 1
MV אגוסטה 1 1

 

 

 

 

7 תגובות ל מכירות אופנועים וקטנועים: חציון ראשון 2023

  1. חח נתון מעודד .משפט שכל רבעון קוראים בכל המדיות .המחירים כאן הם חולניים והזויים כי אנחנו עם מושחת שאוהב לשנוא ולדפור אישמאת רעהו .ישנה כאן מדיניות של ריכזיות הון חמורה וחוסר תחרות בכל התחומים שהפכה את ישרעהלל ליקרה בעולם ,עם משכרת חציונית שהיא חצי מארצות העולם המערבי ,תפסיקו כבר לקנות עם טיפש ושיחנקו כל בעלי ההון עם הסחורה שלהם,אתם עבדים של בעלי ההון ועבדים תשארו ,הם נעשים עשירים יותר ויותר ואתם עניים יותר ויותר וזאת האמת ועל כך צריכים לשרוף את הרחובות.במקום להוריד מחירי דוג וביטוחים במדינה כה פקוקה הם מאלים אותם עוד ועוד עד אין קץ ודופקים עוד ועוד את מעמד הביניים של העבדים.

  2. צודק 100 אחוז הגוי מקס שלי לא שווה 30k
    זה קטנוע גג של 15בלחץ , הדגם האחרון ממש גרוע
    מחירי שחיטה למוצרים נחותים
    והנה באה קרפור גם לעשות עלינו קופה , המוצרים הזולים שלה לא שווים כלום
    השבוע הביאו מותגים מובחרים ביבוא שלהם
    נמכרו באותם מחירים כמו בכל הרשתות
    אבל איזו פרסומת הם מקבלים כמה פעמים בשבוע בתוכנית של קרן מרציאנו !!!!
    עוד אחד שבא לעשות קופה

    • לא להאמין שרויאל אנפילד מוכרת פי 2.5 יחידות מסוזוקי!

  3. את הנפילה לא תראו עכשיו. את הנפילה תראו בעוד שנה.

  4. היי, אשמח לדעת מהיכן מקבלים את נתונים המכירות? מה המקור שלהם? משרד התחבורה? לשכת המסחר? הרשות המרכזית לסטיסטיקה?
    האם זה מידע שגיש לציבור?

    • מידע של איגוד לשכות המסחר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל