מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ב.מ.וו K1600GTL בישראל
אופיר דואק
צילום: יצרן
חברת 'קמור מוטורס' יבואנית אופנועי ב.מ.וו והוסקוורנה לישראל מודיעים על תחילת שיווקו של ה-K1600GTL, גרסת העילית בהיצע אופנועי התיור של ב.מ.וו. ה-GTL מצטרף ל-K1600GT שכבר משווק בארץ מזה מספר חודשים. למעשה ה-GTL היא גרסה מאובזרת עוד יותר של ספינת התיור מבית ב.מ.וו. ההבדל בין גרסת ה-GT ל-GTL מתבטא מעבר לאיבזור גם במושב שונה וכורסאתי יותר ומיכל דלק גדול יותר ב-GTL.
שתי הגרסאות עושות שימוש במנוע ששת הצילינדרים של ב.מ.וו בנפח 1,649 סמ"ק המספק 160 כ"ס ו-17.8 קג"מ כשלמעלה מ-12.5 קג"מ זמינים כבר ב-1,500 סל"ד. המנוע המתקדם נשלט על ידי מצערת אלחוטית ומאפשר בחירה בין שלושה מצבי תפוקה.
הטכנולוגיה לא נגמרת רק במנוע. המתלים הלא שגרתיים מצוידים במערת ה-ESA II לשליטה אלקטרונית במאפייני השיכוך, ישנה מערכת בקרת משיכה (DTC), מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים וכמובן גם מערכת ABS.
רשימת האבזור הארוכה כוללת מעבר לזיווד המקורי גם תאורה אדפטיבית מלפנים בשילוב נורות LED, משקף מתכוונן חשמלית, מחשב דרך מתקדם, הכנה למערכות שמע וניווט לוויני ועוד.מחיר ה-K1600GTL עומד על 235 אלף ₪ לפני תוספות.
ב.מ.וו K1600GTL – מפרט טכני
מנוע | 6 צילינדרים, 1,649 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים |
הספק | 160 כ"ס ב-7,750 סל"ד |
מומנט | 17.8 קג"מ ב-5,250 סל"ד |
קדחXמהלך | 67.5X72 מ"מ |
יחס דחיסה | 12.2:1 |
הזנת דלק | הזרקה, גופי מצערת 52 מ"מ |
מתלים | קדמי: דואלבר, שליטה אלקטרונית אחורי: פרלאבר, זרוע חד צידית, שליטה אלקטורנית |
בלמים | קדמי: דיסק כפול 320 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות, ABS אחורי: דיסק 320 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS |
צמיגים | קדמי: 120/70-17 אחורי 190/55-17 |
בסיס גלגלים | 1,618 מ"מ |
גובה מושב | 750 מ"מ |
מיכל דלק | 26.5 ליטר |
משקל | 348 ק"ג (רטוב) |
חלום להחזיק יצירה שכזאת בבית – מכונית על שני גלגלים.
אם לקנות את זה או אופנוע ואוטו משפחתי.
אבל חלום
לא נראה לי שיש התלבטות…
מה תעשה עם כזה כלי הארץ? אופנוע תיור כבד בקטגוריית הגולדווינג — מה תעשה איתו בארץ? אם אין לך ימי ריכיבה שגרתיים של 1000+ ק"מ עם מורכב ומטען מלא, אני רואה כאן רק חסרונות. לא נוח לחניה, מסורבל בתימרון בתוך העיר, תחזוקה יקרה ובעייתית: לאו דווקא מערכת ההינע — תחשוב על כל האביזרים המיוחדים. לא נראה לי שקמור תחזיק חלקים במלאי עבורו (ייקנו 3 כאלה בשנה במקרה הטוב).
לא רואה שום יתתרון מול אף אופנוע ליטר בגוון ספורט-תיור אחר.