fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: סמארט #1

מבחן דרכים: סמארט #1

כתב: אריק רוזנבלום | בחנו: רון לב, אריק רוזנבלום | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: סמארט #1 החדשה נוטשת את הגימיקיות והופכת למתחרה ראויה בעלת ביצועים וממדים מכובדים, נוחה וגם די נאה.

סיפור לידתו של מותג סמארט הוא, כראוי, סיפור לא שגרתי. סמארט נולדה בשנת 1998 בעקבות שיתוף פעולה בין swatch השוויצרית, המפורסמת בזכות השעונים שלה, ובין יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס-בנץ. השם SMART לא רק מרמז על הקונספט החכם, אלא נוצר בשילוב האותיות הראשונות בשמות סווטש ומרצדס והמילה Art (אומנות). הרעיון העיקרי היה ליצור רכב קטן, יעיל וחכם שנועד לשימוש עירוני עם אפשרות חניה לרוחב, מרווח מספק לשני נוסעים ותחושת גובה של רכב סטנדרטי בתא הנוסעים. לאורך השנים, סמארט הרחיבה את טווח הדגמים שלה, כולל דגם רודסטר וגרסה לארבעה נוסעים. למרות החדשנות והייחודיות, הפרויקט לא הצליח להשיג את ההצלחה הכלכלית הרצויה, מה שהוביל למכירת חלק מהזכויות לקונצרן הסיני של ג'ילי.

עברו לא מעט שנים ובשנת 2022 מוצג דגם חדש, סמארט #1, המייצג צעד גדול קדימה בהתפתחות המותג. בשיתוף ג'ילי ומרצדס כמובן, סמארט מציגה רכב שנראה ומתנהג אחרת לחלוטין מהדגמים הקודמים שלה. ה־#1 הוא רכב קרוסאובר חשמלי אשר חולק את פלטפורמת ה־SEA2 של ג'ילי עם רכבים כמו וולוו EX30 וזיקר X – בעל 5 דלתות, הנעה אחורית, 272 כ"ס וטווח נסיעה של עד 430 ק"מ לטעינה. הוא משלב עיצוב חדשני בסגנון ייחודי עם הטכנולוגיה והיכולות ההנדסיות של ג'ילי, מה שמציב אותו כמתחרה ראוי בשוק הרכבים החשמליים עם סמל מוכר על ההגה וכפי שמרמז שמו – הוא הדגם הראשון לעידן חדש של המותג.

השינוי בממדים ובתכונות בין הדגמים הראשונים של סמארט לבין ה־#1 ממחיש את האבולוציה של המותג ואת המעבר לשוק הרכב החשמלי והקרוסאובר, תוך שמירה על ערכים של חדשנות ועיצוב ייחודי. נראה שרוב רכבי הפנאי והסדאן החשמליים מעוצבים באופן אגרסיבי וחד, ניתן לומר אפילו ספורטיבי וכאן רואים קו עיצוב יותר מעוגל, יותר מזמין ופחות תוקפני. גם בפנים הרכב העיצוב נעים וממשיך את קווי החוץ, אפשר להגיד שעיצוב הפנים מייחד בעינינו את ה־#1 משאר הרכבים החשמליים בשוק שנראים כמוטציות שונות של טסלה. פנים הרכב משדר יוקרה, בהחלט מרגישים כאן את אווירת המרצדס, אם זה בפתחי המיזוג, כפתורי השליטה על ההגה או סגירת תאי האחסון.

לסמארט רשימת אבזור נכבדת הכוללת מסך מולטימדיה גדול של 12.8 אינץ', לוח מחוונים בגודל 9.2 אינץ', חלון גג פנורמי, תאורת אווירה וחימום למושבים הקדמיים. בגרסה הנבחנת – פרימיום – תקבלו גם תצוגה עילית בגודל 10 אינץ', תאורת מטריקס LED, מערכת שמע משודרגת, טעינה אלחוטית לנייד ועוד. הסמארט #1 משווק בארץ בשלוש רמות גימור שונות, כשהבסיסית (+Pro) עולה 175,000 ₪, רמת הגימור האמצעית (Premium) עולה 190,000 ₪, ורמת הגימור הבכירה (Brabus) עולה 210,000 ₪ ומוסיפה לכך פריטי עיצוב ספורטיביים וכמובן מנוע חזק יותר עם 428 כ"ס ויכולת להאיץ מ־0 ל־100 ב־3.9 שניות.

במשקל של כמעט 2 טון ובאורך של כ־4.2 מטר מדובר ברכב לא קטן עם נוחות טובה בתא הנוסעים, גם לשורת המושבים האחורית, אם כי תא המטען מעט צנום – 273 ליטרים בלבד, אלא אם מקדמים את שורת המושבים האחורית על מסילה, שמאפשרת הגדלה שלו לנפח של 411 ליטרים – וכאן נפגעת נוחות הנוסעים שהוזכרה קודם. בקדמת הרכב ניתן למצוא תא מטען נוסף בנפח 15 ליטר המשמש בעיקר למטען או 'כבל סבתא' ופחות לעגלות של הילדים. אם אנחנו כבר בנתונים משעממים נזכיר את סעיף הידידותיות למשתמש שהסמארט כמעט ומצטיינת בו עם תפעול אינטואיטיבי מהקונסולה המרכזית. כמובן שנתלונן על תפעול מהמסך בלבד, כן? אנחנו כנראה לא נשחרר את זה אף פעם. Apple CarPlay ו־Android Auto מתחברים במהירות וניתן לגשת אליהם בכל עת כמו גם למצלמות ה־360° של הרכב. בנוסף, יש כאן שלושה מצבי נהיגה ורגנרציה אשר ניתנים לבחירה באמצעות המסך בלבד ואופציית נהיגה בדוושה אחת המוכרת לנו מרכבים חשמליים אחרים.

את הסמארט מזיז מנוע חשמלי בהספק של 200kW – המייצר 35 קג"מ, תאוצה של 6.7 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש. את כל זה מחזיקה סוללת 66 קוט"ש כאשר הטווח המוצהר עומד על 440 ק"מ (בפועל, בתנאי המבחן, קיבלנו 390 ק"מ), וזאת בהנעה אחורית. בסעיף הטעינה תקבלו טעינת AC ביתית בקצב של עד 22kW או טעינת DC מהירה בקצב של עד 150kW המאפשרת לטעון את הסמארט שלנו תוך חצי שעה מ־10% ל־80%.

כשמסתכלים על הסמארט מבפנים ומבחוץ קשה שלא לראות את ההשפעה של מרצדס בתכנון ובעיצוב, עם תחושת יוקרה ברורה, ורק כשמתחילים לבחון את הרכב לעומקו מגלים גם את הנוכחות של ג'ילי באיכות החומרים וההרכבה, שאיננה גרועה – להפך, מדובר ברמה טובה למדי – פשוט לא כמו שמצופה ממרצדס. המושבים מקדימה מזכירים לנו שמדובר בסמארט בממדים שמתאימים לבעלי גזרה נאה ואולי קצת יותר, אך מעבר לכך מרווח המחייה בתוך הרכב גדול ושופע, עם מקום אפילו ל־5 מבוגרים בזכות מבנה הרצפה השטוח. הסמארט רחבה למדי ובחניות צרות בולטת טיפה. הרכב מאוד נוח וקל לתפעול, בכל המובנים, מפנק בשפע של תאי אחסון ומזכיר מאוד את המחייה עם רכבי מרצדס. אפשרויות הכיוונון למושב הנהג מאפשר למצוא תנוחת נהיגה נוחה וטובה, קצת גבוהה, והמושבים נוחים גם בנסיעה ארוכה. הסמארט גם מצטיינת בתחום בידוד הרעשים עם שקט מרשים גם בשיוט.

ניכר שבסמארט תלו על לוח ההשראה שלהם תמונות של רכבי מיני, מכיוון שה־#1 מרגיש מאוד דינמי ומרצה חובבי נהיגה, ההגה בעל תקשורת נהדרת ואפילו שהרכב מכוייל קצת קשה לעיר – בבאמפרים וכו', בעיקר בגלל קוטר הגלגלים הגדולים והחתך הנמוך – זה נסבל ומתגמל כשמגבירים קצת את הקצב. כאן חשוב להדגיש שצריך להיזהר בכמה שדורשים מהסמארט בכביש מופתל וכיוב' כי היא, עם כמה שהיא זריזה, היא לא נועדה לעומס כבד. הבלימה הרגנרטיבית של הסמארט ראויה להערכה, שכן זו מבין המורגשות ביותר בהן התנסינו, עם בלימה עוצמתית שכמעט ומאפשרת להרגיש את האנרגיה החוזרת מעוצמתה. גם נהיגה בדוושה אחת מאוד נוחה ונכונה ברכב הזה.

למרות נתון התאוצה המתון, אולי בזכות השקט, הסמארט #1 מאיצה (או מרגישה כך…) בזריזות מרשימה, המנוע החשמלי שמספק את כל המומנט מהרגע הראשון בשילוב ההנעה האחורית הם מתכון להפחדת כיכרות ומעשי קונדס עירוניים. יש לו שפע של עוצמה לכל מה שצריך ואם זה לא מספיק לכם – יש גרסה עם הרבה הרבה יותר מזה. את הכל הוא עושה בצורה חלקה, נטולת מאמץ ומלאת ביטחון. כג'יפון, לסמארט #1 יש גם יכולת שבילים מתונה, הוא די גבוה ולא צריך לפחד ממראה של שביל לבן. בסופו של יום שמנו לב שרוב הזמן היינו על מצב נהיגה Eco, הוא הרגיש נכון ולא היה צורך לעבור ממנו למצב נהיגה אחר.

לסיכום, הסמארט #1 הוא באמת רכב מרשים, הוא מרגיש חדשני ואיכותי, מספק נוחות, ביצועים ומרווח מחייה נהדרים, מזכיר מאוד את מרצדס – גם בעיצוב המאוד שונה מהנוף ועושה את זה ב־190,000 ₪ לגרסה הנבחנת, שמצוידת בלא מעט מערכות ופינוקים לנהג, עם טווח נסיעה מספק לכמעט כל שימוש וסמארט יכולה בקלות להתמודד מול היוקרתיות ביותר בקטגוריה שלה, גם מול ההיצע החשמלי הגדול, ומוכיחה שהיא באמת חברה חכמה.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

     

     

     

     

    תגובה אחת ל מבחן דרכים: סמארט #1

    1. מוטו, תעשו עדכון בבקשה לכתבה, היא אומנם פורסמה רק היום אבל המחירים שהצגתם לסמארט מעודכנים לחודש מרץ.
      הבראבוס עולה 240 אלף והפרימיום 210.

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל