מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
אופנוע המוטוקרוס של דוקאטי נחשף
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: דוקאטי
חודשים ספורים לאחר שהודיעה לראשונה על כוונתה להיכנס לקטגוריית המוטוקרוס, מחלקת מרוצי השטח החדשה של דוקאטי מציגה את ה־Desmo450 MX בגרסת אבטיפוס; ייצור סדרתי בחציון השני של 2025.
ב־24 באוקטובר דוקאטי חשפה במפתיע כי בשנים הקרובות תיכנס לעולם השטח עם סדרת אופנועי מוטוקרוס, שנמצאת כבר שנתיים בפיתוח, ועל גיוסו של טוני קאירולי לפרויקט ורוכב נוסף – אלסנדרו לופינו – שיתחרה כבר בעונה הקרובה באליפות איטליה למוטוקרוס.
עוד בהודעה הראשונה דוקאטי הצהירה כי הקו המנחה בפיתוח האופנוע היה "שילוב בין הפחתת משקל קיצונית ורכיבים ברמה הגבוהה ביותר למנוע עם עקומת כוח רחבה", וכפי ששמו של הדגם – Desmo450 MX – מרמז, המנוע החדש בנפח 450 סמ"ק עושה שימוש בראש מנוע עם מנגון הדזמודרומי המוכר, כמו בכל האופנועים שדוקאטי מייצרת. לצערנו, חשיפת אופנוע האבטיפוס שישמש את רוכבי המבחן והמרוצים שלה בשנה הקרובה לא לוותה בחשיפה של פרטים טכניים נוספים.
אלסנדרו לופינו, שמונה פעמים אלוף איטליה וזוכה MXoN 2021, ירכב תחת קבוצת המוטוקרוס של היצרנית, בניהולם של קוראדו ומרקו מאדי, בעונת המרוצים הקרובה כדי לאסוף נתונים וללמוד את אופנוע האבטיפוס במטרה לתרום לפיתוח האופנוע הסדרתי, שיגיע לייצור בחציון השני של שנת 2025. קאירולי יצטרף אליו במהלך אימונים וסבבי מבחן לפיתוח. הופעת הבכורה של ה־Desmo450 MX מתוכננת לסבב הראשון של אליפות איטליה במוטוקרוס, שיתקיים ב־16-17 במרץ.
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן
איזה יופי. סוף סוף. חולה דוקאטי.
שוב דזמו? חשבתי שעבר מן העולם.
טכנולוגיה שנולדה בימי הביניים כידי להתגבר על טכנולוגית קפיצים. תתקדמו,אף יצרן לא משתמש בזה.
זה הופך את הלקוחות לשבויים בידי מוסכים שמוכנים לגעת בזה.
בינתיים הטכנולוגיה הזו מוציאה מנועים חזקים יותר מהמתחרים בכביש וכנראה גם בשטח. .
אולי כדאי שהמכונאים המהוללים של ארץ הקודש ילמדו משהו חדש במקום להמשיך ולחרב אופנועים ללקוחות נטולי המזל שנפלו להם לידי הקצבים שלהם.
זה יכול במכירות בקלות לכבוש את הקטגוריה.