מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
בשורות טובות: החל מ-1.9.2016 רישיון נהיגה A1 אוטומט
גיא בן ברק
צילום: אריק רוזנבלום
משרד הרישוי משנה החל מהראשון לספטמבר הקרוב את תקנות לימוד הנהיגה והרישיון הנוגעים למדרגת הרישוי הדו גלגלית A1 כלומר עד 47 כוח סוס: אם עד עתה נדרש כול מי שרצה רישיון כזה ללמוד רכיבה על אופנוע של ממש עם הילוכים – מעתה ניתן יהיה ללמוד על קטנוע אוטומטי בהספק מינימאלי של 23 כוח סוס ולקבל בהתאם רישיון מוגבל לאוטומט כלומר על קטנוע שהספק מנועו עד 47 כוח סוס. תנאים אלה יאפשרו למורי הנהיגה ללמד על קטנועי 250 סמ"ק ולא ידרשו להחזיק קטנועים גדולים ויקרים ושבירים – התלמידים מצידם יוכלו לרכוש מייד עם מעבר הטסט מאקסי סקוטר מאלה שעומדים בתנאי ההספק ובראשם כמובן ימאהה טי מקס שעומד בדיוק עם 46 כוח סוס, ודגמים נוספים כמו-גם סוזוקי בורגמן 400, ימאהה איקס מקס 400, קימקו דאון טאון 350. וכמובן כול קטנועי ה-250 המאוד פופולאריים יזכו גם הם לבוסט מצד מי שרצו קטנוע אך נרתעו מלימוד הנהיגה והטסט על אופנוע עם הילוכים. זו ללא ספק התפתחות חיובית לענף הדו גלגלי בישראל ואנו בדוגרי מברכים עליה.
מה עם הביטוח? ושהרוח הגבית תהיה איתנו.
מוזר אבל משרד הרישוי בכלל לא מוכן עדיין לשינוי הזה. לא טופס ירוק מיוחד ולא במענה הקולי בקול סנטר שלהם