fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

מתיחות ה־1 באפריל 2024: אופנועים ומכוניות

מתיחות ה־1 באפריל 2024: אופנועים ומכוניות

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

ענף הרכב בשנים האחרונות נקלע לכמה פאדיחות ותקריות בגלל מתיחות ה־1 באפריל, ויכול מאוד להיות שבגלל זה אנחנו רואים את יצרניות האופנועים והמכוניות לוקחות צעד אחורה ומשתתפות פחות בפסטיבל המתיחות, ומותירות את הבמה בעיקר לנציגותיהן השונות ברחבי העולם המפעילות את המוח ויוצאות מהקופסא ובעיקר נזהרות מלעשות שימוש יתר בבינה מלאכותית; בישראל השתתפות מצומצמת אך מכובדת.

● עוד בנושא: מתיחות ה־1 באפריל של עולם הרכב 2023 

 

יונדאי 'Dogbility'
יצרנית הרכב הקוריאנית היא אחת מבין שלוש היצרניות הגדולות שהציגו מוצרים ייעודיים לחברו הטוב של האדם, כשהיא מגייסת את עזרתה של הבינה המלאכותית ליצירת רכבים אוטונומיים מיוחדים לתחבורת כלבים, ומוסיפה למתיחה מידה של רצינות כשהיא מכסה את סאול בשלטי פרסומת של המוצר החדש בגובה העיניים, של הכלבים…

 

מרצדס-בנץ MBUX
יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית מציגה מערכת זיהוי קולי לנביחות כלבים, המסוגלת לפענח אותן ולאפשר להם לעשות שימוש בפיצ'רים שונים ברכב, דוגמת שליטה על המוזיקה, מיזוג האוויר, קבלת עדכונים ותוצאות של אירועי ספורט, דיווחי מזג אוויר, שליטה על הבית החכם ואפילו הזמנת מזון וציוד. במרצדס בחרו לשמור על מסורתיות וליוו את השקת המוצר הפיקטיבי בצילומי קמפיין אמיתיים עם דוגמנים כלביים מתוקים.

 

הונדה בריטניה PAW-S
הנציגות האנגלית של הונדה מכוניות הציגה גם היא טכנולוגיה חדשה לשיפור נוחיותם של הכלבים, ה־PAW-S, או Pet Activated Wireless System, להתקנה ברכב הפנאי החשמלי של היצרנית, ה־e:Ny1, הכוללת קולר ממותג עם שבב לפתיחת דלתות הרכב, מערכת ניווט עם התראה על פארקים ויערות מומלצים לטיול, רשימת 'אנשי קשר' עם כל החברים הכלביים של הכלב, אינטרקום בין הכלב לנהג, סרטוני וידאו אינטראקטיביים של ציפורים ודגים בסביבתם הטבעית וחיבורי ISOFIX לרתמת הכלב.

 

פולקסווגן ID.3 בגרסת Harlequin
יצרנית הרכב הגרמנית הצליחה שוב לפרסם מתיחת 1 באפריל שמכה גלים, אחרי פיאסקו וולטסווגן מגיעה האכזבה למעריצי המותג שקיוו בימים האחרונים לחשיפת גרסה מודרנית לפולו Harlequin הצבעונית האייקונית, לאחר קמפיין שרמז על כך, במקום זאת קיבלו חשיפה פיקטיבית של דגם ה־ID.3 בגרסת ארלקינו בעל פאנלים צבעוניים מוארים. המעריצים ימשיכו לקוות שבעקבות הרעש סביב התעלול, בשנה הבא, שנת ה־30 לפולו ארלקינו המקורית, פולקסווגן תייצר גרסה מודרנית אמיתית לרכב האייקוני – ממנו יוצרו רק 3,000 יחידות.

 

סיטרואן Ami להרכבה עצמית
השובבים בצרפת החליטו להיות קצת איקאה השנה ולכבוד ה־1 באפריל השיקו קיט הרכבה עצמית לרכב הזעיר של סיטרואן, ה־Ami, המכיל מעל ל־15,000 חלקים לבניית הרכב החשמלי המסוגל להגיע למהירות של 45 קמ"ש ולטווח נסיעה של 75 ק"מ וכמו שכתוב על הקופסא – מיועד לבני 14 ומעלה.

 

הריחות של לקסוס GX
לקסוס מרשה לעצמה לצחוק על לקוחותיה ההרפתקנים שלרוב עסוקים במשימות היום יום ומציעה להם מערכת מיוחדת להפצת ריחות טבע ברכב, המאפשרת להם ליהנות מריחות של עדרי באפלו בעת עמידה בפקק וטיול לצד חיות בר שונות בזמן סידורים נוספים.

 

בושם DRIVEN של איסוזו בריטניה
אם בריחות עסקינן, קבלו את הבושם הפיקטיבי של איסוזו אנגליה שעל פי הפרסומת המצחיקה יעניק לכם את כל הריחות הגבריים הכוללים גשם, בוץ, לכלוך ודשא – כל מה שמסמל את ההרפתקנות של נהג ה־D-Max הממוצע.

 

מכונת הרעש והעשן הלבן של ימאהה ארה"ב
חיבתם ארוכת השנים של האמריקאים לדינג-טינג-דינג של אופנועי המוטוקרוס הדו-פעימתיים של היצרניות היפניות עומדת במבחן הזמן וזיהום האוויר, ואם למי מהם אין מספיק מהרעש והעשן, לימאהה ארה"ב הפיתרון – מכונת עשן ורעש לבן בצורה של דוד פליטה מהשמיעה את קולות הדו"פ הנעימים ופולטת אדי שמן דו"פ שרוף, לשינה טובה יותר.

 

פולריס RZR Razor
עוד פרסומת גברים בומבסטית – ולמען האמת, די משכנעת – למוצר פיקטיבי ליום המתיחות, שנוצרה ע"י פולריס, משתמשת במשחק מילים בין שמו של דגם הסייד-ביי-סייד הפופולרי של היצרנית האמריקאית, ה־RZR או רייזר, ומשיקה סכין גילוח – או, ניחשתם נכון, רייזר – רשמי של מותג השטח הקשוח. הרייזר רייזר מוצע במספר צבעים לצורך התאמה לרייזר ואין לנו מה עוד לומר, זה מצחיק ושנון, כמו שכל מתיחה כזו צריכה להיות.

טופ גיר בדיווח חשוב
האובססיה העמוקה של טופ גיר לרכבי דאצ'יה, בשילוב חוש ההומור האנגלי שאנחנו כל כך אוהבים, הניבו את הידיעה המרעישה על דאצ'יה ספרינג, הרכב החשמלי הזול ביותר באנגליה, שהפך בין לילה ליקר ערך בגלל מעלליו את האומן המפורסם בנקסי שצייר על הרכב את דמותו של הסטיג, ובכך הפך אותו מכלי רכב זול ליצירת אומנות שתימכר בעתיד במכירה פומבית. הידיעה מלווה בטקסט קורע מצחוק המגולל את פרטי האירוע האפקטיבי.

 

ק.ט.מ לשמאליים
אחרי שגרמה לבהלה גדולה במתיחת ה־1 באפריל של 2022 כשהודיעה שתנטוש את הכתום ותחזור לצבע הסגול שאפיין אותה לפני שנות ה־2000, השנה ב־KTM נרגעים טיפה ומודיעים על דגם חדש, ה־450 SML, כשה־L המתווספת היא התאמתו של אופנוע הסופרמוטו הקרבי לרוכבים שמאליים, זאת בעזרת מצערת שמאלית, גריפים ארגונומיים מיוחדים ומערכת תפעול נגדי.

 

משקף הקרניים של CFMOTO ארה"ב
נדמה שדבר אחד בלבד היה חסר לאדוונצ'ר 800MT של CFMOTO, דבר שבסטודיו קיסקה שעיצב את הדגם כנראה לא חשבו עליו – זוג קרניים. מזל שבארה"ב מצאו לזה פיתרון וכעת מי שירצה יוכל לרכוש ישירות מקטלוג ה־CFMOTO CRAFTED צמד מגני רוח כהים בצורת קרניים ארוכות המכסות את הרוכב גם מעליו, אבל רק מעל הכתפיים. אולי הם בעצם שילבו את ה־1 באפריל עם פסחא?

 

קאן-אם עם יותר מדי גלגלים
בקנדה החליטו לקחת את יום המתיחות ברצינות ופרסמו שני כלי רכב מיוחדים – ופיקטיביים… – לכבוד יום החג, הראשון הוא ה־Can-Am Defender 8×8 xTreme Nomad Edition, רכב שטח ענק בעל הנעה לשמונה גלגלים, מערכת מתלים הידראולית, מערכת מצלמות 360° ופיצ'רים נוספים הרבה יותר הזויים – מרכב ננוטכנולוגי לתיקון עצמי, מערכת ניווט אוטונומית, מערכת Ai לניתוח הקרקע, ראיית לילה, תצוגת מציאות רבודה, מצב התגנבות סמויה, מערכת טיהור מים ויכולת אמפיבית. הרכב השני לא פחות ביזארי, אבל כולל בעיקר את הפיצ'ר האחרון ברשימה, ה־Sea-Am Road Amphibian, המגלם את שיתוף הפעולה בין סי-דו לקאן-אם ומשלב בין היתרונות של הספיידר התלת-גלגלי לאופנוע-ים.

 

קוואסאקי מצטרפת לפורמולה 1
במה שלא נראה כמו רעיון כה גרוע, קוואסאקי חושפת את רכב המרוץ החדש שלה, ה־KW H2R, איתו היא תתחרה בעונה הבאה באליפות הפורמולה 1. הרכב שואב כמובן הרבה השראה מהנינג'ה H2R הדו-גלגלי, עם מרכב קרבון פייבר מלא ומרשים, שקצת מבאס שלא נראה בפעולה בעולם האמיתי.

 

גם Tech3 Racing רוצה פורמולה 1
קבוצת המרוצים הודיעה כי בעונה הבאה, בשנת 2025, בנוסף לאליפות המוטוGP היא תעמוד על הגריד של הפורמולה 1 עם קבוצה כל-צרפתית ושני נהגים צרפתים, אולי היא התכוונה להשתלט על אלפין שכבר מחזיקה שני נהגים צרפתים?

 

אופנועי זירו אנגליה נכנסים תחום חטיפי האנרגיה
הנציגות האנגלית של יצרנית האופנועים החשמליים האמריקאית הציגה חטיף אנרגיה חדש שיימכר רק אצל המשווקות הרשמיות שלה, אך הזהירה שהוא עלול להכיל שאריות סוללות ליתיום-יון.

 

קחו ת'תינוק לסיבוב עם RevZilla
אתר ציוד האופנועים המוכר יצא השנה באחת מהמתיחות המצחיקות והמושקעות, למוצר החדש E-Z Rider, כיסא בטיחות לטף להרכבה על האופנוע. לצד תיאור סופר-רציני של המוצר ההזוי, הושקע מאמץ רב ולצד תמונות אילוסטרציה של תינוקות ישובים במושב בטיחות על גבי האופנוע צולמו גם תמונות אקשן המדגימות את השימוש במוצר על מסלול המרוצים ובשטח. אף ילד לא נפגע בצילומים…?

 

המתיחות המקומיות
ראשית אנחנו רוצים להביע הערכה רבה לכל העסקים המקומיים – יבואני הציוד, האופנועים והרכב – שהשתתפו באירועי ה־1 באפריל וגם לאלו שבעקבות המצב בחרו שלא; אנחנו מבינים אתכם לחלוטין ומכבדים מאוד את ההחלטה שלא להשתתף, ובאותה עת מודים לאלו שהצליחו למצוא את הכוחות להומור במציאות המורכבת שלנו, בתקווה שבשנה הבאה נצליח כולנו לצחוק וליהנות בלב שלם.

● עוד בנושא: כל מתיחות ה־1 באפריל של עולם הרכב 2022

 

קסדת ה־Kinetic הממוזגת של מטרו מוטור
הבינה המלאכותית שימשה השנה את כל המותחים המקומיים, שהציגו קונספטים משונים יותר ומשונים פחות, רצויים או מיותרים, כשהקסדה הפיקטיבית של חברת Kinetic בעלת מערכת מיזוג אוויר היא מבין הרצויות יותר, במיוחד בכניסתנו אל האביב בואכה הקיץ.

 

מוצרי הטיפוח של שרקו ישראל
יבואנית שרקו לישראל הציגה ליין של מוצרי טיפוח לרוכבים בניחוח שמן מנוע, נושא שחוזר על עצמו במתיחות השנה, כשהיא משקיעה בוויזואליה של מוצרים בכחול וצהוב, שכמו המוצר הפיקטיבי של מטרו מוטור, נוצרה גם היא ע"י בינה מלאכותית.

 

הנעליים של סובארו ישראל
נציין לשבח את סמלת שהשתתפה השנה במתיחות ה־1 באפריל עם לא פחות מ־3 מותגים, ביניהם סובארו, שהשיקה את נעלי הטיולים Suba Shoes, שכמו רכבי החברה בעלות ביצועים טובים בשטח ובעיר.

 

 

מכונת הקפה של פיאט ישראל
עוד ביצירות ה־AI, מכונת האספרסו האיטלקית של פיאט, הצ'ינקווצ'נטו – 500 באיטלקית – מכונת מעוצבת בסגנון הרכב האופנתי של פיאט שטוחנת פולי קפה ליצירת קפה איטלקי משובח.

 

הגריל של ג'יפ ישראל
הניגוד לעדינות והרוך של מכונת הקפה של פיאט 500 הוא הגריל של ג'יפ שנראה כמו, ניחשתם נכון, גריל של ג'יפ, ומיועד לצרוב בשר על אש ועשן, למי שפחות התחבר לקפה האיטלקי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל