fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

'וולטסווגן': מתיחת 1 באפריל שיכולה לעלות ביוקר

'וולטסווגן': מתיחת 1 באפריל שיכולה לעלות ביוקר

מערכת מוטו

צילום: יח"צ

ב-30 במאי הוציאה פולקסווגן אמריקה הודעה לעיתונות שהיא משנה את שמה מ-Volkswagen ל-Voltswagen, שם שמתאים יותר ליעוד החדש, במקום המכונית העממית – המכונית החשמלית. כ-48 שעות לאחר הפרסום פולקסווגן חזרה בה והצהירה שזו בסך הכל מתיחת 1 באפריל שהשתבשה ובכלל נועדה לקדם את הרכב החשמלי החדש שלה, ה-ID.4.

ההודעה נראתה רשמית ורצינית ולא עוררה חשד, מה שגרם – בצדק – למספר גופים עיתונאים מכובדים לדווח על המעשה כאמת לאמיתה – אבל זו לא הבעיה – כמה עיתונאים מובכים לא יסבכו את פולקסווגן, אבל הטעיית משקיעים – יכולה לסבך אותם מאוד.

הפרשה כבר זכתה לכינוי 'וולטסגייט' (אחרי שפולקסווגן כבר הסתבכה בעבר עם הדיזלגייט), ומומחים בשוק ההון מסבירים שמדובר במעשה מאוד לא אחראי מצד VW, שכן קיים סיכוי שאנשים לקחו את ההודעה השקרית של החברה ברצינות רבה. משקיעים וסוחרים במניות החברה בבורסה יכולים להתנהל לפי ההצהרה המאוד משמעותית הזו, שאם הייתה נכונה, הייתה משפיעה על עתידה הכלכלי של החברה.

מצידה של פולקסווגן מדובר בסך הכל בצעד שיווקי שהשתבש, ואולי לא השתבש לחלוטין, כי בכל זאת אתם כרגע קוראים עליו. מתיחות כאלו אפילו די מקובלות בענף הרכב (אפילו אנחנו עשינו אחת), אבל ההודעה קיבלה הרבה חשיפה ועדיין קיימת אפשרות שאנשים יתנהלו לפיה. אחרי ההודעה המטעה של פולקסווגן שווי המניה שלה קפץ בכ-10% לזמן קצר ובסגירת יום המסחר נותר יציב, עם זאת, אתמול ירדה מניית החברה בכ-4%.

הפרשה הקטנה הזו יכולה לשים את פולקסווגן תחת חקירה של ה-SEC (הוועדה לניירות ערך ולבורסות), וביחד עם עננת הדיזלגייט שעדיין מרחפת מעל VW, התעלול הזה עלול לעלות לחברה הרבה מאוד כסף – בין אם בקנסות ובין אם בבריחת משקיעים וירידת שווי.

ב-2018, ציוץ של אילון מאסק בו הוא מתלוצץ בנוגע לשווי המניות של טסלה עלה לו בקנס של 20 מילון דולר, על סעיף הטעיית המשקיעים – אותו הסעיף בו פולקסווגן יכולה להיות מואשמת.

ההודעה שהוציאה פולקסווגן ב-30 במאי 

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל