fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מוטו טסט | דיבורית מידלנד BT Rush

מוטו טסט | דיבורית מידלנד BT Rush

מיקי כהן

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: ה־BT Rush היא מבין הדיבוריות הטובות ביותר שחובבי מוזיקה יכולים למצוא היום

בחודש יוני השיקה מידלנד את הדיבורית החדשה שלה, ה־BT Rush, שמהווה קפיצת מדרגה טכנולוגית בתחומים רבים והראשונה לשלב בתוכה רמקולים בקוטר 40 מ"מ מתוצרת RCF האיטלקית, הכוללים גם ריפודים מיוחדים להגברת עוצמת הבס, תקשורת Mesh ועיצוב חדש. לישראל היא מגיעה ממש בסמוך להשקתה העולמית ואנחנו לוקחים אותה מהיבואן שחורי תקשורת למבחן ראשון.

רוכבים רבים בוחרים היום להתקין דיבורית לקסדה, בין אם לצרכי ניווט או לצורך ניהול שיחות בסלולרי (שאנחנו ממליצים למעט בהן, משום שהן מסיחות את הדעת מהרכיבה), על מנת לשמוע מוזיקה או את הפודקסט התורן בדרכים (ממליצים, כמו רבים, על 'הקצבייה' של 'כאן 11', לחובבי הסדרה הקומית 'קופה ראשית'). בישראל נמכרות בכל שנה כ־40,000 דיבוריות, זאת מתוך היצע של עשרות דגמים ממספר יצרנים שונים, כשבקצה העליון של הסקלה יש מספר מצומצם של שחקנים ומידלנד האיטלקית היא אחת מהן.

כיאה לערכת שמע שמתוארת ע"י החברה כפסגת הטכנולוגיה, ל־BT Rush יש מפרט טכני מרשים הכולל בראש ובראשונה שילוב בין קישוריות בלוטוס לטכנולוגיית Mesh, כשהראשונה מאפשרת חיבור אינטרקום עד 500 מטר ועד ל־4 דיבוריות, גם ממותגים אחרים, והשניה יוצרת רשת של עד 10 רוכבים בשיחת ועידה בטווח שבין 1.4 ק"מ ל־3.5 ק"מ, תלוי במספר הרוכבים. יש לה תושבת בעלת חיבור מגנטי חזק, מערכת סינון רעשים, רדיו FM כמובן, אפשרות לחיבור GPS וגם התממשקות עם צג TFT באופנועים תומכים ומערכת הגברה אוטומטית. הסוללה אמורה להספיק עד 23 שעות שימוש, או 15 בשימוש בתקשורת Mesh.

מערכת השמע מגיעה באריזה מהודרת, כיאה למעמדה כמוצר הדגל של המותג, ובתוכה כלל האביזרים להתקנה על סוגי הקסדות השונות – בין אם בהדבקה או בעזרת קליפס, על קסדה מלאה או נפתחת. בנוסף, נמצא באריזה זוג ספוגים מיוחדים המיועדים להגברת הבס וניתנים להרכבה, אם יש מספיק מקום בקסדה. כמו ברוב הדיבוריות, גם כאן תוכלו לבחור בין מיקרופון קבוע לכזה עם מוט, סטייל 'מיקרופון מדונה' – אמירה שמסגירה באיזו מאה נולדנו, והוראות משתמש בשלל שפות, אך לצערנו בשלב זה עברית איננה אחת מהן.

מעבר לתכונות להן הורגלנו ברוב ערכות השמע שבחנו – חיבור לטלפון ו־GPS, אינטרקום עם רוכב נוסף, אטימות למים, לחצני שליטה גדולים ונוחים (יותר מבעבר), פקודות קוליות, הגברת ווליום בהתאם למהירות, סינון רעשים ואפליקציה ייעודית – ה־BT Rush כוללת כמה תכונות שנכון להיום חלקן ייחודיות רק לה – כבל טעינה USB Type-C מהיר יותר, חיבור 'המוח' לתושבת בעזרת מגנט חזק, שיחות ועידה בטכנולוגית Mesh, שמעבר לחיבור של עד 10 רוכבים, מאפשרת גם לחבר אפילו 100 רוכבים כמאזינים, ללא יכולת לדבר חזרה, הוראות ניווט מושמעות ברקע ולא קוטעות שיחת טלפון או האזנה למוזיקה ומה שכנראה ניתן להגדיר כגולת הכותרת – רמקולים בקוטר 40 מ"מ, מהטובים ביותר בשוק, המיוצרים ע"י חברת RCF שמייצרת בין היתר רמקולים למופעי מוזיקה ומבטיחה לספק תחושה דומה בתוך הקסדה.

וכך היה. את ההפתעה שציפתה לנו בהפעלה הראשונה קשה לתאר, ברגע ששומעים בפעם הראשונה מוזיקה דרך מערכת השמע מרגישים את השינוי בעוצמה וצלילות השמע, אבל שיפור נוסף נמצא ביכולת השמיעה, או ההבנה, כפי שמידלנד מספרת – לבדיקת החברה, שמע הדיבור בערכה החדשה ברור יותר בכ־50% לעומת דיבוריות אחרות, כלומר יותר מילים נשמעות ברורות יותר מבעבר. אנחנו לא יודעים לומר מתחושתנו בכמה אחוזים מבינים יותר את דיבור הצד השני, אבל בבירור שומעים טוב וברור יותר.

הכפתורים נוחים מבעבר, אם כי כפתורי הווליום עדיין לא נוחים מספיק לשימוש, ומראה הדיבורית שופר פלאים. מדובר עדיין ביחידה יחסית גדולה, הכוללת גם אנטנה לא מתקפלת, ואורכה של היחידה 85 מ"מ, היא בולטת מהקסדה בכ־25 מ"מ וגובהה – כולל האנטנה – 65 מ"מ. לא מהדקות ביותר, אך לרוב גם לא הפריעה לנו. הסוללה אגב, כמעט כמו בכל מערכות השמע של מידלנד, מספיקה מעל ל־20 שעות בשימוש אינטנסיבי. לחובבי הסאונד אנחנו ממליצים לשחק קצת באפשרויות השמע באפליקציית מידלנד, המציעה אפשרויות כיוון רבות, כמעט לכל טעם. רוצים יותר בס? אין בעיה. להגביר את המיד? קלי קלות. להנמיך את הטרבל? בלחיצת כפתור קלילה. לאחר מכן, מתקבלת איכות שמע טובה עוד יותר, ומבין הטובות שחווינו.

מעבר לשיפור בעוצמת השמע והבהירות שמובאת לידי ביטוי בעיקר בשיחות, ה־BT Rush נושאת בונוס נוסף – הוראות הנסיעה של אפליקציות הניווט נשמעות ברקע ואינן קוטעות את הזרמת המוזיקה או השיחה. וכך אנחנו מוצאים עצמנו, לא פעם ולא פעמיים, מאריכים את הדרך רק על מנת להספיק לשמוע עוד שיר או שניים מתוך רשימת ההשמעה המועדפת. מידלנד הבטיחה קונצרט בתוך הקסדה, ואנחנו חושבים שהיא עמדה בהבטחה.

ה־BT Rush מוצעת כיום במחיר השקה של 1,190 ₪ כשמחיר המחירון עומד על 1,390 ₪. ניתן לרכוש גם ערכה זוגית במחיר של 2,290 ₪ בתקופת ההשקה. אין ספק שכיום זו אחת ממערכות השמע הטובות ביותר, במיוחד למי שאוהב לשמוע מוזיקה ברכיבה – אבל לא רק.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל