fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מוטו טסט | קסדת LS2 Pioneer EVO

מוטו טסט | קסדת LS2 Pioneer EVO

מיקי כהן

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קסדה דואלית המגיעה לכביש מעולם השטח, מאווררת ונוחה במחיר משתלם.

אם נביט במבט חטוף, מלבד הצביעה השונה, לא נראה הרבה הבדלים בין ה־Pioneer לממשיכתה ה־Evo, אולם מבט מעמיק יותר מגלה שיפורים כמעט בכל חלק בקסדה.
נפתח דווקא במה שנשאר זהה, אותם שבעה פתחי אוורור מקדימה נשארו וגם כאן רק זה של הסנטר ניתן לסגירה, אך צורתו שונתה על מנת ליצור זרימת אוויר טובה יותר. המשקף הענק והמפתח שלו עם מספיק מקום למשקף אבק, כמו גם המצחייה הגמישה עם שני ברגי הכוונון אשר אינם מצריכים כלים. לצערנו גם כאן כאשר המשקף פתוח במצבו העליון הוא נוגע במצחייה, אולם עם שנתיים של ניסיון כבר למדנו לחיות עם זה ומראש התקנו פיסת גומי במקום המפגש, למניעת שריטות על המשקף.
גם משקף השמש עם מנגנון הכבל נותר זהה לגרסה היוצאת, שם גם אחרי שנתיים של שימוש אינטנסיבי הפגין יכולת הישרדות מרשימה. כמו כן, גם מנגנון השחרור המהיר של ריפודי הלחיים, אותו אהבנו מאוד, נשאר מהדגם היוצא.

כמו קודמתה, ה־Pioneer Evo מיוצרת בשלוש מידות מעטפת (SHELL) – ממידה XXS ועד 3XL, מבנה המעטפת מעט אובלי אבל מתאים למגוון רחב של מבני ראש. החומר הפולימרי ממנו עשויה הקסדה, שילוב בין פוליקרבונט לטרמופלסטיק מעידן החלל וחומרים נוספים, נקרא Kinetic Polymer Alloy, או KPA, והוא ייחודי ל־LS2, שונה מאוד מהחומרים שלרוב מאפיינים קסדות בטווח המחיר הנמוך. המשקל אמנם עלה, אך רק ב־30 גרם, ובמידה M היא שוקלת 1,390 גרם.

ונעבור מבחוץ, לשיפורים שבפנים, ואלו אכן שיפורים, כאלו שמצדיקים את הצמדת התואר Evo ל־Pioneer, שאכן עברה אבולוציה. כאמור, מבנה פתח האוורור הקדמי השתנה על מנת לאפשר זרימת אוויר טובה יותר, כמוהו גם מבנה האפון שונה ונוספו פתחי אוורור בצידי הקסדה ובראשה על מנת לתעל אוויר מעלה גם כאשר מורכבים משקפי אבק. בחלקה האחורי נוספו שני פתחים ליציאת אוויר בנוסף לפתח הישן, שוב, על מנת לתעל את האוויר הזורם בתוך הקסדה בצורה מיטבית. הריפוד עבר גם הוא אבולוציה וכעת הוא עשוי מחומר נעים יותר למגע והוא כמובן היפואלרגני ופריק לטובת ניקוי וכיבוס.

אחד הדברים אשר היו חסרים לנו ב־Pioneer ושופר מאוד ב־Evo, הוא מקום לערכת שמע. ולמרות שהסתדרנו בדגם הקודם, באה ה־Evo וסיפקה לא רק מקום לרמקולים (גם אלו הגדולים יותר נכנסים בקלות) אלא גם מקום ייעודי למיקרופון עם תעלה לכבל.

למזלנו יצא לנו לרכוב עם ה־Pioneer Evo גם בתנאי גשם שוטף וגם בתנאי חמסין, גם ברכיבות יום יומיות בעיר ומחוצה לה וגם בטיולי כביש ושטח. כטבעה של קסדה שעברה הסבה מהשטח לשימוש דואלי, אין לצפות מה־Pioneer Evo להיות קסדה שקטה. עד למהירות רכיבה במסגרת החוק, גם בכביש 6, עוצמת הרעש היא סבירה, כאשר עולים על מהירויות אלו מתחיל להיות לא נעים כל כך באוזניים, המצחייה לעומת זאת אינה מפריעה בשום שלב בגלל פתחי זרימת האוויר שבה והיא אינה מושכת את הראש לאחור. עם משקף פתוח או סגור, עם משקפי מגן ובלעדיהם, בימי השרב בהם רכבנו, הרגשנו זרימת אוויר נעימה מעל הראש בכל מהירות בה רכבנו, בין אם על האספלט או מחוצה לו.

במזג אוויר קר לעומת זאת, היה מעט קריר ברכיבה משום שמלבד פתח האוורור הקדמי, כל שאר הפתחים אינם ניתנים לסגירה. הנושא הדאיג אותנו במיוחד ברכיבה בימים גשומים, אך מלבד כמה טיפות שהצליחו לחדור מבעד לפתחים באחת הרכיבות בגשם שוטף, הוסר החשש מחדירת מים לקסדה.

לסיכום, ה־Pioneer Evo היא בהחלט אבולוציה ל־Pioneer היוצאת. הבסיס הטוב לכשעצמו נותר זהה ושופרו כמה דברים אשר היו חסרים, כמו מקום למערכת שמע שהפכה להיות דבר בסיסי לכל רוכב וכמובן ריפודים נוחים ונעימים יותר. קסדת המבחן שלנו הייתה בצביעת White Cobalt שחיבבנו מאוד, וקסדת הפייוניר איבו משווקת במגוון צביעות נוספות.

אם לשפוט לפי איך שהגרסה הקודמת החזיקה מעמד לאחר שנתיים של עבודה קשה, יש לצפות כי ה־Pioneer Evo תתנהג דומה ואולי אפילו טוב יותר ובמחיר שלה, 790 ₪, קשה למצוא חבילה אטרקטיבית יותר בשוק.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל