fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

F1 בלגיה: פרארי עם וטל, חזרו הכי מהירים מהחופשה

F1 בלגיה: פרארי עם וטל, חזרו הכי מהירים מהחופשה

מיקי כהן

צילום: יח"צ

לאחר מקצה דרוג שיצר הזדמנויות לאחדים ואכזבות לאחרים, היו שהחליטו להקדים ולהחליף חלקים ביחידות הכח ולספוג את העונשים כבר במרוץ הזה, כך שמקצה הדרוג וקו הזינוק, נראים שונים לחלוטין. ואנדורן וסירוטקין, יהיו אלו שיזנקו מסוף התור בעוד שבוטס והולקנברג קיבלו עוד שתי מקומות מתנה. בחזית, המילטון יזנק ראשון כאשר וטל לצידו.

270 מטרים עד לפניה הראשונה ולאחר שהרמזור האדום כבה והמילטון הוא הראשון בפניה לפני וטל אבל הולקנברג הוא זה שגורם לקאוס בזינוק ומעיף את אלונזו מעל להקלר. נפגעים נוספים במהומה אחרת הם רייקונן עם תקר וריקארדו עם כנף אחרוית שבורה אחרי מגע עם רייקונן. כמו כן, בוטס גורם נזק לכנף הקדמית. מכונית הבטיחות מוכרזת ויוצאת למסלול אך שניה לפני כן, וטל במהלך מבריק, עובר את המילטון בפניה 5 ועולה למקום הראשון.

הקפה חמישית והמרוץ יוצא שוב לדרך והפעם כולם עוברים את הפניה הראשונה בשלום כאשר וטל מוביל לפני המילטון, פרז, אוקון, ורשטפן וגרוז'אן. ריקארדו חוזר למסלול אך הוא שתי הקפות מאחורי כולם. DRS מאופשר ומכוניות הפורס אינדיה נכנסות לכוונת של ורשטפן. לא עובר זמן רב ואוקון נעקף ע"י ורשטפן. הקפה תשיעית ורייקונן נכנס לרחבת הטיפולים על מנת להחנות את הפרארי שלו עם מערכת DRS תקולה. הקפה נוספת וגם פרז נעקף ע"י ורשטפן שכבר ממוקם שלישי אחרי המילטון אולם מעל 10 שניות מפרידות בניהם.

המילטון פותח את סבב החלפת הצמיגים בהקפה ה-22 בהחלפת צמיגים מהירה ויוצא מייד אחרי ורשטפן. פרארי מגיבים מיידית ומכניסים את וטל להחלפת צמיגים מייד בהקפה הבאה, וטל מצליח לצאת לפני ורשטפן. המילטון עם צמיגים טריים יותר ובעזרת מערכת ה-DRS, עובר את ורשטפן ושומר על מרחק של שתי שניות מוטל.

5 הקפות לוקח לכל הנהגים שנשארו על המסלול, מלבד הארטלי, להכנס ולהחליף צמיגים והעשיריה הראשונה היא וטל שמוביל בכ-5 שניות מהמילטון, חצי דקה מאחור ורשטפן כשבוטס רביעי, פרז ואוקון שומרים על המקומות חמישי ושישי, גרוז'אן ומגנסון במכוניות ה-האס במקומות השביעי והשמיני, גאסלי בטורו רוסו תשיעי ואריקסון סוגר את העשיריה. בוטס, שהחליף צמיגים כבר בהקפה הראשונה, לא מצליח לשמור על הצמיגים ונכנס שוב להחלפת צמיגים ויוצא למקום השישי. רדבול, מחליטים ש-31 ההקפות של ריקארדו במקום האחרון, שתי הקפות פחות מכולם, זה מספיק וקוראים לריקארדו להחנות את המכונית ברחבת הטיפולים.

בוטס, לאחר החלפת הצמיגים, מתחיל לעבוד קשה ובהקפה ה-40 הוא עובר גם את הפורס אינדיה השניה של פרז וחוזר להיות רביעי כמו שהיה ממוקם לפני החלפת הצמיגים.
המילטון מבין שכבר לא יצליח לעבור את וטל ומוריד מעט מהקצב בעוד שורשטפן מנהל מרוץ די לבדו מהמקום השלישי. וטל משייט לקו הסיום ומצמצם את הניקוד בטבלת האליפות מהמילטון.

עשרת המקומות הראשונים:
1. סבסטיאן וטל
2. לואיס המילטון
3. מקס ורשטפן
4. ואלטרי בוטס
5. סרחיו פרז
6. אסטבאן אוקון
7. רומן גרוז'אן
8. קווין מגנסון
9. פייר גאסלי
10. מרקוס אריקסון

לאחר המרוץ, קבעו שופטי המסלול, כי הולקנברג אשם בתאונה שהוציאה אותו, את אלונזו ואת להקלר והולקברג, מקבל עונש של 10 מקומות בזינוק למרוץ הבא. לכל אלו שטענו כי מתקן ה-HALO בעייתי ומיותר, הגיע היום התאונה בפניה הראשונה והוכיחה כי ה-Halo הוא מה ששמר על ראשו של להקלר מלהיפגע.

לולא התכנון הלא נכון של פרארי בכמות הדלק של רייקונן במקצה הדרוג, כנראה שפרארי היו מסיימים עם שתי המכוניות בפודיום, אבל אנחנו לא משחקים בניחושים ורייקונן שזינק שישי, הסתבך בארועים שהיו בפניה הראשונה ולמעשה, חיסלו כל סיכוי. לוטל לעומתו, שיחק המזל ועקיפה נועזת על המילטון והגנה מצויין בזינוק מחדש, סידרו לוטל מרוץ נוח ללא סיכונים עד לדגל השחמט. פרארי עשו עבודה טובה על המנוע שהפך את המכוניות האדומות למהירות ביותר ומלבד מקצה אחד גשום, הן היו מהירות לאורך כל סוף השבוע. אולם לא רק פרארי היו מהירים אלא כל הקבוצות הנושאות את המנוע של הסוס הצוהל.

כיסא אחד פנוי יש בפרארי לעונה הבאה והקבוצה לרוב נוטה להכריז על הנהגים שלה לעונה הבאה, במרוץ הביתי. כפי שנראים הדברים, גדולים הסיכויים שרייקונן ישאר לעונה נוספת בקבוצה ממראנלו.

לפני הפגרה, נראה היה שמעבר לטעויות של פרארי ונהגיה, מרצדס סוגרת את הפער וטבלאות אליפות, גם ליצרנים וגם לנהגים, מראות שכך הדבר. מרצדס מובילה, אמנם במעט, על פרארי בטבלת אליפות היצרנים והמילטון מוביל ב-24 נקודות על וטל. כל זה טוב ויפה רק שפרארי, כמו שכבר נכתב מעלה, הצליחו לחזק את המנוע ללא מענה מצידה של מרצדס, להמילטון לא היה שום סיכוי מול ההתקפה של וטל בהקפה הראשונה וזה עוד לפני שבכלל ניתן היה להשתמש ב-DRS. בוטס, שבעצמו היה חלק מהמהומה בפתיחה, הצליח להוציא מהמרצדס שלו את המקסימום ללא תחרות משאר הנהגים. לרדבול החלשה יחסית של ורשטפן, הוא כבר לא הצליח להתקרב.

ריקארדו הפתיע את כולם כולל את בעלי ומנהלי הקבוצה. כריסטאן הורנר טען שלא רק שלא ידע על מו"מ של ריקארדו מול רנו, אלא שהיה לריקארד חוזה מוכן ברדבול וברגע האחרון, הנ"ל שינה כיוון וחתם ברנו. מבחינת ורשטפן, הרווח כולו שלו. ממצב שבו בקבוצה ישנם שני נהגי מספר 1, החל מהעונה הבאה, ורשטפן יהיה נהג מספר 1 ואילו גאסלי שהוחתם במקומו של ריקארדו, ישמש כמספר 2. ריקארדו "יהנה" עד לסוף העונה ממכונית קצת פחות תחרותית על מנת לא להעביר מידע לרנו. אין ספק שאת כל החידושים, פיתוחים ומרכיבים ניסיוניים שישפרו את מכוניות רדבול לעונה הבאה, יקבל ורשטפן.

מהלך של הצרחה בין ריקארדו לסינז שיחזור לשרות השור האדום רק הפעם בקבוצה הבכירה, מתורפד דווקא ע"י רדבול עצמם כאשר הקפיצו את גאסלי מטורו רוסו לרדבול. לסינז ג'וניור, לא נותרה ברירה ולמרות שאביו (קארלוס סינז, פעמיים אלוף העולם בראלי) עדיין מקושר לחברת משקאות האנרגיה מאוסטריה, ג'וניור יחליף את גיבור הילדות שלו, פעמיים אלוף עולם, פרננדו אלונזו שהודיע כי יפרוש מפורמולה 1 בסוף העונה.

בזמן שכולם בחופש, סהרה פורס אינדיה פשטו את הרגל והקבוצה חדלה מלהתקיים. קבוצת אנשי עסקים קנדיים כשבראשם לורנס סטרול, אבא של, רוכשים את הקבוצה על חובותיה, מפעליה, עובדיה וכל נכסיה. ה-FIA מאפשר לקבוצה החדשה, שעד לסוף העונה תיקרא רק פורס אינדיה, להתחרות אך כקבוצה חדשה ללא ניקוד כלל ולמעשה הקבוצה מתחילה לצבור ניקוד רק מהמרוץ בבלגיה. מזל גדול במקצה הדרוג וכנראה חומר אנושי שמעודד מעתיד בטוח יותר, ושני הנהגים מסיימים גבוה בניקוד וכבר במרוץ הראשון, הקבוצה אוספת 18 נקודות.

בשנים עברו, קבוצה חדשה היתה מקבלת את המוסכים האחרונים ברחבת הטיפולים אולם, לפורס אינדיה, ישאר אותו המקום עד לסוף העונה. שתי סיבות לכך: האחת, כל הקבוצות מקבלות ארבעה מוסכים בניגוד לשנים קודמות בהן הקבוצות הקטנות היו מקבלות רק שתי מוסכים. והסיבה השניה והעיקרית, כל הקבוצות שלחו טכנאים לכל המוסכים במסלולים עד לסוף העונה על מנת שיפרסו סיבים אופטיים למערכות המחשוב ואף אחד אין חשק לפרק ולהעביר למוסכים אחרים. אי לכך, פורס אינדיה ישארו באותו מיקום ברחבת הטיפולים.

הקבוצה הישנה/חדשה עדיין לא החתימה נהגים לעונה הבאה. בקבוצה נותים להשאיר את פרז ונראה כי השם סטרול יככב לא רק כבעלי הקבוצה.
לאלונזו נמאס. אחרי שנים עם מנוע כושל ושנה בה נראה כי דבר לא משתנה ומקלארן לא תספק לאלונזו מה שהוא רוצה, מכונית שאיתה הוא יוכל לקחת אליפות שלישית, אלונזו מחליט לחפש אתגרים אחרים למרות שקיבל הצעות מקבוצות שונות בפורמולה1 כאשר האחרונה היא מרדבול, מבין אלונזו שלחזור להרפתקאה עם הונדה, זה הדבר האחרון שהוא צריך בחיים. אלונזו הולך לחפש אתגרים חדשים. לא מן הנמנע שנראה אותו מתחרה באינדי בעונה הבאה.

לאחר פרישתו של אלונזו והגעת סיינז למקלארן, הכיסא השני נותר פנוי, אולי ואנדורן יחתום לעונה נוספת או שדווקא יהיה זה אוקון שרוב הסיכויים לא ימצא לו כיסא פנוי בפורס אינדיה.
אבל כיסאות לא חסרים והפזל עוד רחוק מלהיות מושלם, לטורו רוסו אין חוזה עם אף נהג לעונה הבאה, כמו גם לסאובר ולהאס. גם לוויליאמס אין חוזה עם אף נהג, אולי זו תהייה ההזדמנות של קוביצה לחזור?

מתי נדע? אולי בשבוע הבא נקבל חלק מהתשובות, את זו של פרארי כנראה שכן.

בשבוע הבא, הקרקס מגיע למסלול המהיר ביותר בסבב, בבית של הקבוצה האדומה. כבר ביום שישי הקרוב, יחלו האימונים במסלול מונזה שבאיטליה.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 375
2. פרארי – 360
3. רדבול – 238
4. רנו – 82
5. האס – 76
6. מקלארן – 52
7. טורו רוסו – 30
8. סאובר – 19
9. פורס אינדיה – 18
10. וויליאמס – 4
11. סהרה פורס אינדיה – 0

טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 231
2. סבסטיאן וטל – 214
3. קימי רייקונן – 146
4. ואלטרי בוטס – 144
5. מקס ורשטפן – 120
6. דניאל ריקארדו – 118
7. ניקו הולקנברג – 52
8. קווין מגנסון – 49
9. פרננדו אלונזו – 44
10. סרחיו פרז – 40
11. אסטבאן אוקון – 37
12. קארלוס סיינז – 30
13. פייר גאסלי – 28
14. רומן גרוז'אן – 27
15. שארל להקלר – 13
16. סטופל ואנדורן – 8
17. מרקוס אריקסון – 6
18. לאנס סטרול – 4
19. ברנדון הארטלי – 2
20. סרגיי סירוטקין – 0

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל