fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

דבר העורך | חכם, לא צודק

דבר העורך | חכם, לא צודק

אסף לביא בנארי

מגיל צעיר ועד לפני כמה שנים עזרתי לאבי במוסך, בין שלל המשימות שיכולתי למלא דווקא במשימת "המסירה" הצטיינתי – מסירה, כלומר שיחה קצרה ודי קבועה ללקוח שרוכש אופנוע או קטנוע חדש, רגע לפני שהוא יוצא לדרך. מעולם לא זלזלתי בחשיבות המשימה מכיוון שמדובר ללא ספק בחי אדם, ומסירה טובה ומקיפה יכולה לסייע לאותו הרוכב, שלא פעם נמצא ממש בראשית דרכו עם רישיון שעוד לא יבש עליו הדיו, לא להיפצע או לפחות לא למות.

לרוב מדובר בהנחיות להרצה ותפעול הכלי, אבל תמיד הוספתי מעין הרצאת בטיחות זריזה כדי לוודא שאותו רוכב יוכל לחזור – או אפילו ללכת למקום אחר – לטיפול הבא כשהוא בריא ושלם. אחד הדברים עליהם התעכבתי וחזרתי הוא שבכביש, כשאתה רוכב על אופנוע, אין משמעות לצדק, רק לחוכמה, זה משהו ששמעתי מאבא שלי לא מעט פעמים עוד לפני שיכולתי ללמוד לתיאוריה, "אתה רואה ואינו נראה", "דנידין", וכמובן – "תמיד תהיה חכם, לא צודק״.

ובתקופה הזו יותר מתמיד, מכיוון שהסכנות רק גדלות, אני רוצה לחזור ולומר, הפעם לקהל גדול הרבה יותר – בבקשה, תזכרו את זה. אתם צריכים להיות חכמים, כלומר, תמיד להתרכז בהמשך הרכיבה ובסכנות המתקרבות, לצפות את הבלתי צפוי, ולא לסמוך על שום דבר ואף רוכב או נהג אחר; ולא להיות צודקים, כלומר, לא להתעסק במי היה צריך לתת זכות קדימה, או לאותת, או לעצור בעצור, ובטח, בטח שלא לנסות לחנך את הסובבים אתכם, לא את זו שזרקה סיגריה מהחלון, לא את זה שנצמד אליכם ולא את זה שעקף אתכם כמו משוגע וסיכן אתכם, הוא מבחינתכם העבר, ומה שקורה קדימה הוא העתיד.

אופנוע יוצא מתאונה ללא פגע – סצנות כאלו יש רק בסרטים, וביצירות AI…

אבא שלי אוהב לומר שרוכב טוב נמדד בכך שגם כשיגיע לרמזור ויעמוד לצד נהג שעשה דבר שסיכן את חייו, לא יפנה אפילו את המבט אליו, בטח שלא יצעק ויריב איתו. וזה נכון ממספר סיבות – הראשונה היא שבזמן שאתם מתעסקים באותו הנהג, אתם מורידים את תשומת הלב שלכם מהכביש ומעבירים אותה להתעסקות בו, ובינתיים מסכנים את עצמכם. אחרת, לדוגמה, היא די פשוטה – הטיעון שלכם, לא משנה כמה טוב יהיה, כנראה יפול על אוזניים ערלות. סיבה נוספת היא שזה יכול לגרור בעיות נוספות. ממש בזמן שאני כותב את הטור הזה מפורסם סרטון של רוכב קטנוע שעצר לצד מונית ובסה"כ אמר לנהג שיסע לאט, בתגובה הנהג סובב את ההגה לכיוון הרוכב ונתן גז, הפיל את הרוכב והקטנוע, גרר אותם כמה מטרים ורק במזל לא פצע את הרוכב קשות.

אנחנו החוליה החלשה ביותר על הכביש, לא רואים אותנו, וכשרואים אותנו לרוב מתעלמים, לא חושבים עלינו, לא שאר הנהגים ולא שאר הרוכבים, כמות הפעמים שרוכב אופנוע סיכן אותי ברכיבה כפולה מהפעמים שנהג רכב עשה זאת, וכשנהגים עושים זאת הם לרוב לא עושים זאת בכוונה, הם יושבים בתוך הקופסה המוגנת שלהם, בטמפרטורה נוחה, אולי שומעים מוזיקה ואולי מדברים, לעיתים קרובות מדי דעתם נתונה בכלל בידיו של מכשיר הטלפון המרושע או בבעיותיהם האישיות. כשמכרו להם את הרכב לא הפסיקו להדגיש כמה הוא בטוח, וכשחס וחלילה קורה להם משהו אז מעורב בזה לרוב שמאי וביטוח, כשאצלנו במקרה הטוב זה נגמר בניתוח. לכן אני קורא לכם לקחת את האחריות על חייכם בידכם, לשמור על עצמכם ולזכור, "אתם רואים ואינכם נראים" והכי חשוב – "בכביש תהיו חכמים, לא צודקים".

בברכת רכיבה ערנית ואחראית,
שלכם תמיד, אסף.

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל