fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

האחים סופר מארקז

האחים סופר מארקז

תמי גורלי | צילום: גרסיני

זה היה נראה כמשהו לא ריאלי מכל כך הרבה סיבות. משהו שלא יקרה אף פעם. תחילה היה זה אלכס מארקז שחתם על חוזה בקבוצה האיטלקית שהוקמה ע"י פאוסטו גרסיני, למרות שאלכס סיפר בעבר שימאהה סירבו להחתימו בגלל העבר המשפחתי, הקבוצה האיטלקית והיצרן מבולוניה שמו בצד את שם משפחתו. החתמה של מארק מארקז נראתה כאופציה רחוקה מהמציאות גם בגלל החוזה בהונדה, גם בגלל יריבות ארוכת שנים עם הרוכב האיטלקי הפופולרי אי פעם וגם בגלל שדוקאטי העדיפו שלא תהיה עוינות בין רוכבי היצרן, בעיקר עם אלוף העולם המכהן פקו באניאיה.

"אנחנו לא פנינו למארק, יצרו עמנו קשר", אמרה על הבמה בעלת הקבוצה נדיה פדובני, אשר מנהלת אותה מאז שבעלה פאוסטו גרסיני מת כתוצאה מנגיף הקורונה, "דיברתי עם חברי הקבוצה וחשבנו שבגלל שיש חוזה עם הונדה (*לעונת 2025) זה לא יקרה, הסכמנו לחכות למארק עד אוקטובר ללא ציפיות אבל בסוף הבאנו אותו לכאן". "אני רוצה להתחיל, כי אני לא יכולה לחכות להיות איתם על המסלול", הוסיפה בהתרגשות, "השנה זו שנה נהדרת, זכינו, כי יהיו לנו בקבוצה 10 אליפויות עולם ולא דמיינו שיהיו לנו כל כך הרבה".

קרלו מריליני, מי שהיה יד ימינו של פאוסטו גרסיני וממשיך לכהן כמנכ"ל השיווק של הקבוצה, אמר "זו עונה מיוחדת, שיש לנו פרוייקט חזק כל כך, ואני חייב להגיד שאני מתקשה להאמין. מהשיחה הראשונה ועד ההודעה – וכל הצעדים שנלקחו ביניהם – היו רגעים שמחים ועצובים, מהרגע שהתחלנו לחלום, אבל חלומות גורמים לדברים להתגשם. רצינו להיות חולמים שמצליחים לגרום לדברים לקרות. זה היה תהליך ולפעמים אנחנו מסתכלים אחד על השני ותוהים מה היה קורה אם לא היינו מחליטים לחלום".

הרבה אנשים נראו נרגשים בהשקה, בקהל היו חברי הקבוצה שמתחילים להאמין במכרה הזהב בו הקבוצה זכתה. זו לא הפעם הראשונה שרוכבים עבור הקבוצה המאוד איטלקית רוכבים ספרדים "בעייתיים" עבור האוהדים המקומיים. בעונות 2003-5 היה זה סטה ג'יברנאו שפאוסטו בחר להחתים, למרות יריבותו עם אותו רוכב איטלקי מסוים. שנה אחר כך פאוסטו החתים את טוני אליאס, שעכשיו חזר לקבוצה כמדריך רכיבה של קטגוריות המוטו2 ומוטוE. "מארק יתאים לקבוצה למרות התחרותיות שלו. זו קבוצה משפחתית, אבל מאוד תחרותית, שנלחמת מול המפעלים ורוכבי המפעל, המטרה ברורה וגדולה, זה משהו שלא קרה בעבר. הוא יודע את זה והוא מבין שזו ההזדמנות שלו, אז הוא יהיה מאוד מסוכן", אמר אליאס והוסיף כי הוא סבור שהניצחון הראשון יגיע בקרוב מאד. "אי אפשר לדעת, אבל מהיכרות איתו הוא ילך על זה מהרגע הראשון. אי אפשר להמר נגדו אף פעם", אמר בין ביס לביס בתום ההשקה.

גם אחרי ההשקה המאוד איטלקית, מלווה בריקודים בסינרגיה מרשימה של גרפיקה ממוחשבת, עדיין היה מוזר לראות את המספר 93 מתנוסס על אחד מאופנועי דוקאטי הצבועים בתכול המזוהה עם הקבוצה והגוון האדום של יצרן האופנועים. המארקזים נראו משועשעים מההשקה ומארק נראה כבר די בבית, אבל הודה שזה יהיה תהליך. "ליצור את אותה אווירה כמו הצוות הקודם שלי יהיה בלתי אפשרי, כי מערכת היחסים בתוך הקבוצה נרקמה במשך 13 שנים. בעונה אחת זה בלתי אפשרי. בסופו של דבר צריך ליצור אווירה מקצועית, עם אנשים טובים. מהרגע הראשון הרגשתי מאוד בנוח והשוואה של האווירה בקבוצות היא לא המטרה. אנחנו כאן כדי לנסות למצוא את הביצועים והתוצאות. עם הזמן, אחרי המבחנים והמרוצים, מערכת היחסים תהיה טובה עוד יותר. הם יתחילו להבין אותי טוב יותר, ואני אתחיל להבין אותם טוב יותר. זה תהליך טבעי", סיפר הרוכב בתום ההשקה כשהוא נפרד מהצוות שהקיף אותו ומביא לגרסיני רק את חאבי אורטיז, מכונאי שעובד עמו מאז 2011. את סאנטי הוא משאיר מאחור וחובר לפרנקי קארצ'טי שהיה ראש הצוות של ג'ואן מיר ושל דיג'אנאנטוניו.

"זו הייתה החלטה מאוד קשה" מארקז סיפר על המעבר מהונדה לדוקאטי, "בגלל זה חיכיתי עם ההחלטה עד אחרי יפן. המטרה זהה לזו שהייתה בתחילת עונת 2013. אמרתי פעמים רבות, אם אני כאן, זה בגלל שאני מרגיש שיש לי סיכוי והיכולת להיות בחמשת המקומות הראשונים. אני לא יכול להגיד שאלחם על תואר האליפות, כי בשביל זה צריך אקסטרה בהרבה מאוד מובנים. אבל אני חושב שאני יכול להילחם על החמישייה הראשונה. בגלל זה הם שכרו אותי, הם היו היחידים שהסכימו לחכות. זה היה סיכון גדול עבורם לחכות שאקבל את ההחלטה שלי. אבל הם לקחו אותה, כי הם יודעים שאני יכול לעשות עבודה טובה. בחרתי בכיוון הזה כדי להאריך את הקריירה שלי. הדרך הקלה הייתה להישאר בהונדה. היה פחות לחץ עלי, יותר כסף בחשבון הבנק שלי. אבל זו לא הייתה המטרה. אולי בעתיד דרכי תצטלב שוב עם הונדה, אבל כדי שיפתחו עבורי דלתות בעתיד אני צריך להיות מהיר על המסלול".

טוני אליאס היה נלהב מההשתלבות של מארק מארקז בקבוצה "אני מאוד שמח שרוכב חזק מצטרף למשפחה הזו, כי זו אחת מהקבוצות הטובות, הקבוצה שהיא הכי חזקה מבחינת המשפחתיות והוא ירגיש בבית, הוא ירגיש שמתייחסים אליו טוב וזה מדהים, מדהים!". מנואל פוג'יאלי, מדריך הרכיבה של הקבוצה אשר יתמקד מהעונה רק ברוכבי המוטוGP, ניסה להישמע קצת יותר מאופק "מוקדם מדי לשאול מה מארק היה צריך לשפר על האופנוע אחרי יום מבחנים אחד. ברור שאנחנו צריכים להשתפר ולעשות כמה קילומטרים על האופנוע ורק אחרי זה יהיה אפשר להראות ולתת לו עוד אינפורמציה כדי לשנות את סגנון הרכיבה שלו או את היכולות שלו באופן כללי, זה כך גם עבור אלכס וכל אחד מהרוכבים האחרים".

"זה קל יותר לעבוד עם רוכב מנוסה כמותו, כי מארק, אלכס, באניאיה, אנאנה – הם אלופי עולם וזו נקודה חשובה ואנחנו בודקים צעד-צעד מה אנחנו צריכים לעשות ומה אנחנו יכולים לעשות", הוסיף האיטלקי ואלוף עולם פעמיים בעצמו. "היה לנו רק יום אחד, אבל כבר אתמול ניסינו להבין את הסטייל שלו ושל הרוכבים האחרים על דוקאטי, סטייל שונה, אבל שניהם ניצחו. אני לא משווה, לכל אחד יש סגנון משלו. הסיטואציה כל כך ייחודית וקבוצת גרסיני רק תרוויח מזה".

בכלל, הגישה של כל מי שלוקח חלק בקבוצת גרסיני היא לא להתעלם מכך שדווקא לאח הצעיר מבין המארקזים יש את הוותק בקבוצה, פודיום וניצחון בספרינט. בגלל זה הייתה זו נדיה שהכריעה לטובתו של אלכס בוויכוח בין האחים מי יקבל את המוסך הימני של הקבוצה. מארק הבטיח להמשיך לנסות להשתלט על הצד המועדף עליו. השניים נראו מאושרים מהניסיון הנוסף להיות חברי קבוצה. זה לא צלח בעונת 2020 עם הפציעה של מארק בחרז והשניים מנסים לשמור על פרופורציות בכל הנוגע לציפיות. אלכס רוצה להמשיך את עקומת הלמידה ומארק משווה את המעבר לילד עם נעליים חדשות. הוא גם מדגיש שזה היה החורף הראשון מאז 2018 בו היה בריא ולא עבר ניתוח או טיפול רפואי שהשפיע על ההכנה לעונה.

"במבחן בוולנסיה הצלחתי לעשות זמנים טובים כי הרגשתי בנוח. ביציאה הראשונה, כשהתחלתי לדחוף קצת, הצלחתי לקבוע זמן הקפה מהיר. אני יותר סקרן לנסות את האופנוע בספאנג או בקטאר – מסלולים שבהם אני מתקשה יותר. אני תמיד מהיר בוולנסיה. זו הייתה דרך טובה להתחיל. רכבתי רגוע כי היה לי רק אופנוע אחד במוסך – בדרך כלל במבחן בוולנסיה יש לי ארבעה! הם אמרו לי שאם אהרוס את האופנוע המבחן יופסק. אני צריך להבין את ההתנהגות של האופנוע כשאני דוחף. אבל מיד מהיציאה הראשונה הגישה לכניסה לפניות שונה לחלוטין. להונדה יש ​​כמה נקודות חזקות מאוד. אבל עם הדוקאטי היציאה מהפניה הייתה ממש טובה, ממש חלקה. אני עדיין צריך ללמוד איך להשתמש בכוח והאחיזה הנוספים שיש לנו", סיפר.

"אחי ניצח הרבה", אמר אלכס "אני אחשוב על עצמי, אבל אם אחד מבני הקבוצה ינצח זה אומר שהניצחון נשאר בבית, אבל אם אני אנצח זה יהיה טוב יותר", הוסיף בבדיחה ואז הזכיר שזו הפעם השניה שקבוצת גרסיני עוזרת לאחים מארקז בעת צרה. "הגעתי שנה שעברה במהלך תקופה קשה מבחינת הקריירה אבל האמנתי בפרויקט הזה. עשינו טעויות ונתקן אותן, אבל הרבה פעמים זה ככה בקבוצה חדשה ויצרן חדש, אני לא רוצה להגיד תוצאה או מיקום אלא להתקדם ולהתפתח". "עולם הספורט המוטורי היה בשוק  מההחלטה של מארק והעצה שלי כשהוא שאל אותי הייתה מנקודת מבט של אח, כי אני יודע מה עבר מאז 2020 ודיברתי כאח. אני מאחל למארק שהוא יהנה שוב ושיהיה לו שוב הדחף והיכולת להיות חלק מהקרבות על המסלול".

מארק הקשיב לאחיו הצעיר ונראה נרגש, אך הוא קצת פחות רגיש כאשר אומר מה הוא מאחל לבן קבוצתו "אמרתי לו שהוא רוכב מוטוGP, אלוף עולם פעמיים והוא מסוגל". רגע לפני שהשניים עלו חזרה לבמה לפתוח בקבוק שמפניה מארק נשאל אם יוכל לחזור לנצח על כל כלי, אפילו על תלת אופן ואלוף העולם ענה עם חץ ששלח לכיוון הונדה "לנצח עם אופניים תלת גלגליים? עונת 23 הוכיחה שאני לא יכול…"

כשהקהל החל להתפנות והקבוצה החלה להתכונן לשלב הבא, לרגע שבו העבודה האמיתית מתחילה, שאלתי את קרלו לגבי התחושות בהחתמה של רוכב שאינו אהוד על האיטלקים. מנהל השיווק של הקבוצה השיב במורת רוח "לא, זה לא נכון למען האמת, אנחנו מודעים ליריבות שלו עם רוכבים אחרים, אבל שני הרוכבים שלנו מהירים וחזקים, רוכבים שמספקים כיף וריגוש על המסלול ואני בטוח שכשמארק ואלכס יהיו במיקומים גבוהים הם יתנו לנו המון תמיכה – אין בי דאגה". נראה שלכל האחרים על המסלול ובפאדוק יש מה לדאוג…

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל