fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

השקה מקומית: אפריליה RS660 וטואנו 660 במסלול פצאל

השקה מקומית: אפריליה RS660 וטואנו 660 במסלול פצאל

כתב: מיקי כהן | צילום: אסף רחמים וערן שלמה

שורה תחתונה: אפריליה חוזרת למשחק עם שני דגמים חדשניים ומהנים גם לרוכבים חדשים וגם למנוסים, גם ביום-יום וגם על המסלול.

אין קטגוריה שמכירותיה ספגו בעשור האחרון צניחה קשה כמו שספגה קטגוריית הסופרספורט. אופנועים נחשקים ורבי-מכר הפכו בתוך כמה שנים לזן נכחד, והסיבה לכך ברורה – הם הפכו קיצוניים יותר, שימושיים פחות, צפופים וקטנים מדי ובשביל ליהנות מיכולותיהם האמיתיות צריך להביא אותם לקצה, כשמהצד השני אופנועים יום-יומיים "שפויים" יותר הפכו חזקים במידה מספקת, יכולותיהם השתפרו פלאים וההנאה איתם מגיעה מרף ביצועים נמוך יותר – וביחס ישיר, בבטיחות גבוהה יותר. ליכולות המופלאות של אופנועי הסופרספורט לא היה עוד משקל מספק בשביל להמשיך ולהטות את כף המאזניים, אופנועי ה-600 סמ"ק וארבעת הבוכנות שלהם שזעקו יללות מקפיאות דם בסל"ד חמש-ספרתי דממו כעת. תם עידן.

ואז אפריליה המציאה מחדש את אופנוע הסופרספורט. העקרונות הבסיסיים שהיו סוד הקסם של אופנועי הסופרספורט מהדור הקודם תורגמו למכונה חדשה ומודרנית, במקום מנוע 4 צילינדרים נטול מומנט וחובב סל"ד – טווין בשרני, גמיש ולא מאיים, במקום צפיפות – נוחות וקלות תפעול, במקום חוסר סלחנות – צייתנות וידידותיות, ובמקום תג מחיר שנושק לאופנועי סופרבייק – תג מחיר דרומית ל-90,000 ₪, שהם יותר משחשבנו טרם חשיפת הדגם הרשמית, אבל נכונים וסבירים אחרי שרכבנו עליו על המסלול.

הציפיה לבואם של דגמי ה-660 לישראל הייתה גבוהה עוד כשרק הוצג הקונספט של ה-RS660 בתערוכת מילאנו 2018. לקח לאפריליה קצת זמן והקונספט תורגם כמעט במלואו לאופנוע סדרתי, עם מנוע טווין מקבילי שהוא למעשה חצי מה-V4 של ה-RSV4 1100, מימדים קומפקטיים, חבילה אלקטרונית מכובדת ועיצוב איטלקי מגרה. זמן לא רב לאחר מכן הוצג גם הטואנו 660, על בסיס דומה עם שינויים קלים, תנוחת רכיבה זקופה יותר וחצי פיירינג.

מבחנים לשני הדגמים מההשקה העולמית פורסמו במגזין מוטו עוד טרם הגיעו לארץ, ולרשמיו של סר אלן קאת'קארט אין לנו מה להוסיף ובטח ובטח שלא להתנגד, אבל ההזמנה של עופר אבניר לבחון את שני הכלים בהשקה המקומית במסלול פצאל, בשעתיים אינטימיות של גז עם תאומי ה-660 הכה-מצופים, אפשרה לנו לטעום מיכולתם לתפקד ככלים לימי מסלול וגם להשוות בין השניים בתנאים האלו. בשנים האחרונות צומח תחום רכיבת המסלול בישראל, עם שני מסלולים – פצאל ומוטורסיטי – שפועלים באופן כמעט יום-יומי ומספר גופים המארגנים ימי מסלול עם תפוסה גבוהה של רוכבים, רובם אגב, העבירו את כל רכיבת הקצה שלהם מהכביש הציבורי למסלול.

ואם נסתכל רגע בביצה הישראלית שלנו, אז ה-RS660 הוא לא רק כלי מהפכני, הוא אחד מהאופנועים הנכונים ביותר לרוכב הישראלי שמעוניין לשלב רכיבה יום-יומית, טיולים, רכיבת מסלול ורכיבה למסלול – הכל בחבילה אחת ובלי ויתורים. והטואנו לא רחוק ממנו, לישראל שניהם מגיעים בהספק של 94 כ"ס ב-10,500 סל"ד – זאת בשביל האופציה להגביל אותם ל-47 כ"ס המתאימים לרישיון A1, למרות שה-RS660 משווק בחו"ל בגרסה עם 99 כ"ס, שלא הרגשנו בחסרונם – הוא אפילו קל ומהיר מה-RS בשינוי כיוון ומהנה לא פחות. בטואנו 660 רגליות הרוכב הונמכו וזזו טיפה קדימה, הקליפ-אונים הוחלפו בכידון גבוה ורחב, צוואר ההיגוי קיבל זווית היגוי חדה יותר וכתוצאה מכך בסיס הגלגלים התקצר גם הוא, לצורך שמירה על תג מחיר נמוך, לא מותקן בטואנו ה-IMU השש-צירי שמותקן ב-RS, בכך מבוטלת ההתחשבות בזווית ההטייה של מערכות ה-ABS ובקרת האחיזה והתאורת עוקבת הפניה, וגם הקוויקשיפטר הופך לאופציה בתוספת תשלום.

כמצופה מהם, תאומי ה-660 מתנהגים על המסלול בדיוק וקלילות, עם תגמול רב לרוכבים שעושים צעדיהם הראשונים בתחום וגם למנוסים ביותר. אין לו הספק מפלצתי שצריך לרסן והמנוע לא מרגיש חלש, גם בהתחשב בגודל המסלולים שקיימים בישראל ולמעשה גם באופן כללי יותר. מדובר בפנינה של ממש, מנוע גמיש ולא מאיים שיודע גם לרגש ולתגמל רוכבים מהירים. הגיר, עם ובלי קוויקשפיטר, חלק ומדויק וחולקת ההילוכים נכונה. חבילת השלדה-מתלים יוצרת תקשורת נהדרת והתנהגות נשלטת וצפויה, האופנוע מרגיש קצר וקל מאוד והבולמים של KYB סופגים ושומרים על אחיזה בצורה טובה, גם בטואנו שמציע מהלך קצר יותר. מערכת הבלימה של ברמבו עושה עבודה נהדרת עם רגישות רבה ועוצמה מספקת.

החבילה הטכנולוגית כוללת הרבה מערכות עזר לרוכב שניתנות לכיוונון ומציעות מספר רב של מצבים, עברנו דרכם בזריזות על המסלול עד שמצאנו את המצבים שהתאימו לנו, בעיקר עשינו שימוש במצב Track שנועד בדיוק למשימה הזו, עם התערבות מועטה יותר של בקרת האחיזה ותגובת מצערת חדה יותר.

בין סשן לסשן עברנו מהטואנו ל-RS שוב ושוב, בין לבין דייקנו את כיוונון המתלים ומסשן לסשן הקצב התגבר, בכל הזדמנות אחרת ההבדלים בין האופנועים היו מורגשים הרבה פחות מבסיטואציה הזו, כשאנחנו רוכבים על שניהם בסמיכות ויכולים ממש להשוות את הדקויות. ה-RS כצפוי שומר טוב יותר על הקו הנבחר ויציב יותר במהירויות גבוהות, באופן מפתיע, למרות שמערכת הבלימה של התאומים זהה, בטואנו הייתה חסרה מעט נשיכה ראשונית, אבל כשרוכבים עליהם מהר והמערכת מתחממת, שניהם מאבדים הרבה מהעוצמה. מי שירצו להשתמש בטואנו או ב-RS לימי מסלול תכופים יעשו בחכמה אם ישדרגו לצינורות בלם שזורים. תנוחת הרכיבה של ה-RS660 מאפשרת לשים יותר משקל על הפרונט, היא לא מרגישה צפופה ונשארת נוחה גם בהשוואה לטואנו.

אז טואנו או RS? זה לא משנה. אפריליה עשו כאן עבודה מדהימה ויצרו צמד דגמים שונים כל כך, אך עם זאת כל כך דומים. לאחר שעתיים אינטנסיבית על תאומי ה-660 של אפריליה, ניתן לסכם כי על המסלול, לא משנה אם תבחרו את ה-RS או את הטואנו, ההנאה מובטחת. ההבדלים בין השניים מתבהרים במסלול, ומצטמצמים בכביש הציבורי ובמיוחד בשימוש יום יומי, שם הבחירה תהיה תלויה בטעמו האישי של הרוכב, הנוחות והשימושיות שמציעים, האביזרים האופציונליים (אפריליה מציעה לא מעט ציוד תיור מקורי לטואנו), פרופיל השימוש וכמובן – תג המחיר, שבטואנו 660 עומד על 78,900 ₪ וב-RS660 על 82,900 ₪. ניתן להוסיף לטואנו את ה-IMU והקוויקשיפטר שאפריליה בחרה להציע כאן כאופציה, מה שיביא את האופנוע למחיר די דומה לזה של ה-RS660 וישפר את הבטיחות וההנאה מהאופנוע.

לקריאת מבחן הדרכים המלא של הטואנו 660 ומפרט טכני לחצו כאן >>> מבחן דרכים: אפריליה טואנו 660 – אל תקראו לו בינוני!

לקריאת מבחן הדרכים המלא של ה-RS660 ומפרט טכני לחצו כאן >>> מבחן דרכים: אפריליה RS660 – סופר-טווין!

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובה אחת ל השקה מקומית: אפריליה RS660 וטואנו 660 במסלול פצאל

  1. כתבה יפה ותצלומים יפים.
    כל הכבוד ליבואן שמתעקש להביא לארץ אופנועים זאין להם קהל כאן בשוק אסייתי
    מה שחשוב לרוכב הישראלי זה רק תמורה למחיר. בקניה ובמכירה. איכות, יחודיות וסטייל לא בישראל. וחבל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל