fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

מוטו פאן | פאנטיק XF1 אינטגרה אנדורו 160

מוטו פאן | פאנטיק XF1 אינטגרה אנדורו 160

כתב: כפיר וקנין | צילום: אריק רוזנבלום

מתוך מגזין מוטו, גיליון 372, פברואר 2019, לקריאה דיגיטלית כאן.

אופניים חשמליים לשימוש שטח הם טרנד מתפתח בעולם כבר כמה שנים , אך בישראל כמו בישראל אנחנו תמיד מחכים להבשלת, על סף מיצוי, התחום – וכך אנחנו רואים מספר מצומצם של יבואנים שמייבאים אופנים חשמליים עם מנוע עזר בתחום האנדורו, זאת בניגוד לתחום העירוני הפרוץ – שם אפילו נדרשת רגיעה.

אני רוכב דאון-היל וחובב ירידות, ככזה אני פשוט שונא עליות, לפעמים אפילו מזמין רכב להקפצות. כל שנות הרכיבה שלי פיללתי ליום בו שיכניסו מנוע עזר שיגאל אותי מייסורי העליות בשטח. אופנועים היו מפלט אבל זה ממש לא אותו הדבר. לשמחתי אני מקבל את INTEGRA למבחן, ובעצם זוכה בפעם ראשונה להתנסות באופני שטח עם מנוע עזר חשמלי.

הכיתוב פאנטיק מעורר בי, ובכל אופנוען בגילי, רגשות רבים – שמחה ועצב, געגוע ו… מה ההפך? בקיצור, ערב רב. בתור מי שהיה בבעלותו אופנוע פאנטיק מוטור בנפח 50 סמ"ק אי שם בשנות ה-80 וגם באחד שהתחיל את דרכו בתחום הדו-גלגלי על אופני BMX, לרכב על אופניים מתקדמים ומודרניים מחברת אופנועים, ועוד אחת אליה אני קשור בעברי, זה מבחינתי סגירת מעגל.

אופני ה-FX1 INTEGRA 160, אותם קיבלנו למבחן, מכוונים לאנדורו טהור וזאת ניתן לראות במכלולים – בולמים שיכוך מלא עם מהלך של 160 מ"מ מלפנים ומאחור, סוללת ליתיום-יון 36 וולט בעלת הספק של 630 וואט/שעה, זווית ראש 65 מעלות, בסיס גלגלים של 1,228 מ"מ, משקל רטוב של 25 ק"ג (איפה זה ואיפה אופנוע השטח הכי קל שיש…), גלגל קדמי בקוטר 29 אינץ' וגלגל בקוטר 27.5 אינץ' מאחור, כל הנתונים האלה מתייחסים לשלדה במידה M המתאימה לבוחן.

יחידת ההינע מרמות הגבוהות ביותר בשוק כיום, המנוע החדש של בוש גרמניה, קל יותר, קטן יותר ועוצמתי מרוב המנועים המתחרים, המנוע הזה מככב בדגמי אופניים רבים.
סוללת הליתיום-יון 36 וולט בעלת הספק של 630 וואט/שעה, גדולה מאוד ומאריכה את טווח ומשך הרכיבה באופן משמעותי, אך החיסרון שלה בא לידי ביטוי במשקל כבד יותר מסוללות בעלות קיבולת נמוכה יותר, הסוללה מספקת טווח רכיבה של עד 50 ק"מ בתנאים משולבים.

לאופניים מערכת הילוכים Sram nx ובלמי Guide T, עם דיסקים בקוטר 200 מ"מ שמספקים בלימה מצוינת.

בנושא הגלגלים יש כאן חידוש ושינוי משמעותי, עם גלגל 29 אינץ' מקדימה, עליו צמיג ברוחב 2.35 וגלגל 27.5 אינץ' עם צמיג ברוחב 2.6 מאחור, זהו סטנדרט חדש ומתפתח שפנטיק מאמצים ויתרון הגלגל הגדול במעבר מכשולים ברכיבת סלעים מורגש מאוד.

הסיוע החשמלי נכנס לעבודה רק בפידול ומסייע בדיווש עד למהירות 25 קמ"ש (מוגבלת כמובן) למערכת יש 5 מצבים בין 0-4 הנשלט ע"י מסך קטן הממוקם על הכידון משמאל, על המסך ניתן לראות את מצב הסוללה ומכיל אפילו כפתור קטן עבור סיוע עלייה רגלית, תוספת נחמדה לאופניים במשקל 25 ק"ג.

בתור מי שרוכב על אופנועי אנדורו וגם על אופניים באותו הסגנון בסינגלים, הקונספט של החשמל הוא חידוש מרענן ושילוב של 2 העולמות יחד – מרגישים קצת כמו אופניים וקצת כמו אופנוע. כמו כל דבר בחיים יש רווח והפסד, הרכיבה מאוד זורמת, ממש כמו באופנוע, גם בעליות, אבל המשקל של הפאנטיק גבוה משמעותית מאופניים, ששוקלים כ-10 ק"ג, בקפיצות מרגישים זאת היטב.

זווית ההיגוי מצוינת והאופניים מבצעים פניות מאוד מהירות, למרות הגלגל הקדמי הגדול – שמרגיש מעולה במעבר מכשולים ומהווה יתרון משמעותי.

בולמי הרוקשוקס עם מהלך של 160 מ"מ מלפנים ומאחור מספקים שיכוך מצוין ואפילו בקפיצות גבוהות המהלך לא נסגר, מרוב שנהניתי בסינגל יצאתי לסיבוב נוסף במהירות גבוהה יותר ובנינוחות מסוימת ונראה שכל "החבילה" מתפקדת מצוין ומספקת פאן טהור.

עולם אופני השטח מיישר קו עם שאר הענפים שמשלבים את החשמל והיתרונות מורגשים, תוספת החשמל באופני האנדורו מספקת משב רוח מרענן ובעצם פותחת נישה חדשה של סגמנט רכיבה שלא היה קיים עד היום. פותח צוהר לרוכבים חדשים הרוצים להיכנס לתחום וחוששים מהעלויות של אופנוע אנדורו ונמאס וקשה להם לדווש בעליות, האינטגרה יספק להם פאן וכיף בלי סוף

באופן אישי: שמחתי לגלות שהיצרן האיטלקי האהוב עליי נכנס לתחום האהוב עלי ומייצר מוצר מצוין, בזכות הידע הרב שיש להם בעולם אופנועי האנדורו, והאינטגרה מדברים בעד עצמם, מי שמחפש רכיבת הובי במחירים שפויים (22,900 ש"ח), משקלים ומימדים שמאפשרים לאחסן את הכלי בבית, בעלויות תחזוקה נמוכות ולא להזיע יותר מדי – יכול לפזול לתחום שעד היום נקרא ע"י רוכבי האנדורו בזלזול 'הטייציונרים'.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל