fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

רכיבה ראשונה: פיאג'ו One – סנונית ראשונה

רכיבה ראשונה: פיאג'ו One – סנונית ראשונה

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: רונן טופלברג

שורה תחתונה: קטנוע עירוני קומפקטי זריז, נוח ואיכותי, אך מוגבל במהירות ובטווח ומעט יקר.

קונצרן פיאג'ו הוא מבין יצרני הקטנועים הגדולים בעולם, וגם מבין המוכרים שבהם, שאחד ממותגיו, הווספה, הוא אייקון אדיר שהפך לשם נרדף לקטנוע. ומה בעצם מטרתו של הקטנוע? האם זה כלי מרגש שנועד לשעות הפנאי, האם זה כלי רכב שנועד לקחת שני רוכבים ושפע של ציוד ולהניע אותם מצד אחד של הארץ לצידה השני? יש כאלו שנועדו לזה, אבל הם מעטים, ורובם של הקטנועים נוצרים למטרה אחת ברורה, דרך פשוטה וזולה להתניידות יום יומית במרחב האורבני.

וכשמשלבים את הדרישות הבסיסיות האלו אין מנוס מלהכיר במציאות, קטנועים חשמליים עדיפים על אחיהם המונעים ע"י דלק בכמעט כל סעיף. הפשטות המכנית מספקת פוטנציאל לאמינות גבוהה יותר, פחות מכלולים = פחות דברים שיכולים להתקלקל. היעדר מב"פ (מנוע בעירה פנימית) אומר גם נסיעה שקטה, חלקה ונטולת פליטת מזהמים, שיוצרת מרחב ציבורי נעים יותר.

וכל זה מסתכם גם בעלויות תפעול נמוכות – עלות החשמל בחלוקה לנסועה נעה בין 10 ל־25% פחות מעלויות הדלק, והטיפולים, הביטוח וההוצאות הנלוות מגדילים את הפער לטובתו של הקטנוע החשמלי. עדיין ישנם פערים כמובן, עלות הרכישה יקרה יותר וישנו חשש מוצדק מעלויות החלפת המכלול המרכזי והיקר ביותר, הסוללה. בנוסף למכשולים נוספים – ביניהם טווח הרכיבה המוגבל והצורך בחניה נגישה לטעינה או יכולת לסחוב סוללה נשלפת, שמונעים מרוכבים רבים לעשות את המעבר.

כבר יותר מ־10 שנים שיצרניות שונות מייצרות קטנועים חשמליים, רובן פחות מוכרות וגם בשנים האחרונות בהן הקטנועים החשמליים הפכו למצרך מבוקש, היצרניות המוכרות לא מיהרו לחטוף חלק מהעוגה והציגו מעט מאוד דגמים – אם בכלל – בעלי הינע חשמלי. לפיאג'ו כבר הייתה נציגה חשמלית אחת, הווספה אלטריקה עליה רכבנו ב־2019, שהייתה נהדרת אבל יקרה למדי. לכן פיאג'ו פיתחה את ה־Piaggio 1, קטנוע חשמלי פשוט, בעל מימדים וביצועים צנועים, שמיוצר במספר גרסאות, ולישראל מגיע בגרסת ה־Active.

את הפיאג'ו וואן פגשנו לראשונה ובחנו בהשקתו המקומית, כשהיבואנית עופר אבניר העמידה לרשותנו את הקטנוע לסיבוב עירוני ארוך בתל אביב, מקצה העיר לקצה העיר, שכן לזה הקטנוע מיועד, אולי גם  גיחות קצרות לערים השכנות רמת גן, גבעתיים, בני ברק וכדומה.

לפיאג'ו וואן אקטיב יש מנוע 2kW חשמלי בעל הספק של כ־4 כ"ס, עם ביצועים מקבילים לקטנוע 50 סמ"ק ומהירות מקסימלית של 60 קמ"ש. למנוע הזה משודכת סוללת ליתיום-יון נשלפת, המותקנת מתחת למושב, במשקל של 15 ק"ג עם קיבולת של 2.3kWh, זמן הטעינה עומד על 6 שעות לטעינה מלאה בשקע ביתי, וטווח הרכיבה המוצהר נע בין 85 ק"מ במצב רכיבה Eco החסכוני, שגם מגביל את המהירות ל־30 קמ"ש, ועד ל־66 ק"מ במצב רכיבה Sport. מכאן אתם מבינים שלא מדובר בתחליף מלא לקטנוע עבודה שמיועד לעבוד במשלוחים לדוגמה ולצבור ק"מ רבים או בכלי שמסוגל לנסוע בדרך בין-עירונית. מחירו עומד על 16,950 ₪, עם אחריות לשנתיים על הקטנוע ועל הסוללה.

אז מה הפיאג'ו וואן כן יודע לעשות? באופן מפתיע לא מעט, הוא יעיל ומהנה ברכיבה עירונית ומימדיו הסופר-קומפקטיים הופכים אותו לכלי שנגיש לכל האוכלוסיות, נשים וגברים, מאותגרי גובה או מבוגרים, לכולם הפיאג'ו וואן יספק תחושת ביטחון ושליטה גבוהה, המושב בגובה 770 מ"מ, משקלו 94 ק"ג בלבד, הגלגלים בקוטר 10 אינץ' ובסיס הגלגלים קצר – 1,220 מ"מ. העיצוב של הפיאג'ו וואן צעיר ומודרני, מזכיר טיפה את התעוזה של שנות ה־90 עם שלל שילובי צבעים בוהקים וקווים חדים, זרוע קדמית חד צידית ומכלולים מעוצבים ומוקפדים. כמו שכבר אמרנו – הוא ממש קטן, אבל מרגיש מהודק ובנוי בצורה טובה מאוד, יש לו לוח מחוונים עם צג LCD בגודל 5.5 אינץ' ושפע מידע, תאורת LED מלאה, שקע טעינה USB, מערכת התנעה ללא מפתח, הילוך אחורי, מערכת בלימה משולבת ובלימה רגנרטיבית. מבחינת מקומות אחסון, גם כאן הפיאג'ו וואן נוקט בעמדה צנועה עם תא קטן מתחת למושב המספיק לקסדת 3/4 בלבד ומתלה לשקיות או תיק מתחת לכידון.

לא יפתיע אתכם לשמוע שהפיאג'ו וואן הוא קטנוע זריז ועובר כמעט כל מכשול בעיר, קל מאוד לנוע איתו גם כשהמרחב העירוני עמוס בצורה קיצונית ובתחומי העיר הספקו הנמוך של המנוע אינו מורגש ואפילו מסייע ביצירת תנועה חלקה ונעימה. הדבר המפתיע ביותר בפיאג'ו וואן הוא כמה שהוא נוח, במיוחד בהתחשב בעובדה שיש לו גלגלים קטנים ומכלולים בסיסים, כמו גם מושב די קטן שלא מתאים לשני אנשים. מערך המתלים סופג את רוב המהמורות בצורה יוצאת מהכלל, במיוחד בהתחשב במה שהורגלנו עד היום מקטנועים חשמליים, תנוחת הרכיבה טבעית ונוחה ויש הרבה מקום לרגליים, אך כל זה כמובן בטל בשניה שמעמיסים על הקטנוע נוסע נוסף, ניכר כי למרות שפיאג'ו ציידו אותו ברגליות מורכב, הם ממש לא התכוונו שיעשה בהן שימוש.

לא נמנעת ההשוואה לקטנוע מב"פ רגיל וסטנדרטי, בסעיף הביצועים, אין ספק כי הוא עדיף על הוואן, שמאיץ בצורה ליניארית ומתונה עד למהירות של 50 קמ"ש וממשיך משם טיפה יותר לאט עד למהירות המקסימלית של 60 קמ"ש. זה לא הקטנוע החשמלי המהיר ביותר שרכבנו עליו, אבל מעבר לרצון בעוד מהירות לא הרגשנו צורך בעוד כמה קמ"שים כשנסענו ברחובות העיר, ורק כשעולים לרחובות הראשיים מרובי המסלולים הפיאג'ו מזכיר לנו את נתוני ההספק שלו. מערכת הבלימה כוללת דיסק בקוטר 175 מ"מ מקדימה ואחד זהה מאחור, מייצרת עוצמת בלימה מספקת למשקלו הקל של הקטנוע ומהירותו המוגבלת, ובכל זאת היינו שמחים גם למערכת ABS, שיכולה לסייע לרוכבים מנוסים פחות וגם למנוסים יותר.

ובכך למעשה הכל מסתכם, ברצון מול צורך, קטנוע חשמלי עירוני לא-מהיר לא נועד להחליף את כל סוגי הרכב לכל סוגי הנוסעים היוממים, הוא משרת בצורה נהדרת אנשים שצריכים – או רוצים – את מה שהוא מציע, יש גם תמיד את הדיון הבלתי פוסק על קטנועים חשמליים אל מול אופניים "חשמליות" (הטעות, במקור), שמהווים כלי תחבורה זול יותר ולטענת רבים עדיף יותר, גם צפייה פיראטית "עדיפה" על תשלום מנוי לשירות סטרימינג, אבל אנחנו מרובעים ומשלמים על חמישה כאלו. אתם תחליטו האם קטנוע חשמלי בכלל והפיאג'ו וואן בפרט נכונים לכם, ואם כן – הרווחתם, ואם לא – תמתינו, זה עוד יגיע. זו רק סנונית ראשונה.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

Piaggio One Active

 

מחיר: 16,950 ₪

 

דרגת רישיון: A2

 

נתונים טכניים

 

מנוע: חשמלי, בגלגל האחורי, 2kW

 

סוללה: ליתיום-יון, 2.3kWh, משקל 15 ק"ג

 

טווח: 66-85 ק"ג

 

זמן טעינה: 6 שעות

 

בלמים: דיסק בקוטר 175 מ"מ מקדימה ומאחור, בלימה משולבת, בלימה רגנרטיבית

 

מידות כלליות: אורך 1,680 מ"מ, רוחב 750 מ"מ, גובה 1,080 מ"מ

 

מידת צמיגים: 100/80-10 מקדימה ומאחור

 

בסיס גלגלים: 1,220 מ"מ

 

גובה מושב: 770 מ"מ

 

משקל מלא: 94 ק"ג

 

תגובה אחת ל רכיבה ראשונה: פיאג'ו One – סנונית ראשונה

  1. על מה 17 אלף ועוד ביטוח…?? התחלקו על השכל שם אופנים חשמליות יקרות יעשו את העבודה ברבע מחיר ומטה ובלי ביטוח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל