מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
CRF250M קטן קטן אבל גדול
אנאבל ברוס עטאר
צילום: אנאבל ברוס עטאר
אני חייבת להודות שאופנוע הסופרמוטו CRF250M של חברת הונדה מאוד הפתיע אותי. חיפשתי אופנוע שיתאים לי לדרגת הרישוי הבינונית, אופנוע שיוביל אותי למצדה בטיול לילי של מועדון האופנועים הישראלי. ומצאתי אותו.
כששמעתי על ה- CRF250M לא ממש ידעתי למה לצפות וקצת נלחצתי. שמעתי רבות על אחיו התאום חובב השטח, ההונדה-CRF250L והיה ברור לי שכיוון שהוא אופנוע דו שימושי ומיועד גם לשטח, יש סיכוי שהוא יהיה גבוה עבורי ושכפות רגליי לא תגענה בקרקע. המתלים ומרווח הגחון שלו מבטיחים לרוכב בטחון בשטח ובנויים בצורה כזו שהאופנוע יימנע ממכשולים בדרך. לא ממש ידעתי מהו גובהו של דגם הסופרמוטו וקיוויתי שיהיה נמוך יותר. החלטתי לבדוק מה היבואן מספר עליו וגיליתי שגובה המושב של הסופרמוטו זהה והינו 875 מ"מ. אני, על 161 ס"מ שלי, חייבת להרגיש בטוחה, חייבת להרגיש קרקע נוחה מתחת לרגליים. אך לא ויתרתי מראש ונסעתי לפגוש אותו.
הוא עמד מולי, שחור יפהפה עם גלגלי זהב וקרץ לי. "בואי, אני לא מאיים", אמר לי. ואני הקשבתי לו והתיישבתי עליו. ומיד חיוך רחב עלה על פניי. תחושת הקרקע מתחת לרגליי העלתה בי הרגשת בטחון, הרגשת ניצחון. מיד ידעתי, ה-CRF250M יוביל אותי למצדה.
האופנוע קטן ונח, צר מאוד, משתחל בקלות בין מכוניות בעיר וברמזורים פותח כמו גדול. אני זכיתי לצאת איתו מהעיר ולרכוב איתו למרחקים ובמרחבים פתוחים – סביבה זרה לו. למצדה לקחתי אותו או שהוא לקח אותי, אינני יודעת, כבר מזמן הפכנו לאחד. אני והוא רוכבים יחד דרך כביש 6 המהיר. הסופרמוטו הקטן בעל 23 כוחות סוס לא מאכזב ומגיע למהירות של עד 138 קמ"ש, בלי הפרעות וללא שום רעידות. הוא רוכב בקלות תחת משקל גופי הקל ומשתלב היטב בין שיירת שבעים האופנועים הגדולים שרוכבים לעבר מצדה.
האופנוע גבוה ואני אוהבת את הישיבה הזקופה עליו. מאוד נח לרכוב עליו, למרות המושב הצר, אך לאחר כמאה קילומטר, הטוסיק מתחיל לכאוב.
עיניי כל הזמן על לוח השעונים, בודקת את מצב הדלק. חוששת להתקע באמצע שום מקום. מיכל דלק מלא עומד על 7.7 ליטר לפי היצרן. אני יודעת שתדלקתי בתל אביב ואחרי 150 קילומטר הסופרמוטו שולח את אותותיו. בערד אני עוצרת לתדלק, ממלאה 5.6 ליטר וממשיכה בדרכי.
לוח השעונים הדיגיטלי מאוד ברור. מסומנים בו מהירות, מיכל דלק, שעה וקילומטרז'. חסרים לי רק מד הסל"ד וההילוכים. לא נוח לי לרכוב מבלי לדעת באיזה הילוך אני במיוחד כשאני מגיעה לכיכר או רוכבת בעיקולים. אך אני מסתדרת.
אני יורדת בכביש מפותל ומשובש לעבר הסוללה המערבית של מצדה. הכביש אינו מוכר לי ולמרות תנאי הדרך הקשים הסופרמוטו דוהר בחשיכה המוחלטת. אני עוברת לאור גבוה שמאיר לי את הדרך אך לא מספיק. הייתי שמחה לאור חזק יותר.
את מבחן ה-180 קילומטר לכיוון, בלילה, עבר האופנוע בקלות יתרה, בכבישים מהירים ובדרכים משובשות. למחרת בבוקר אני מחליטה לבחון באור יום את הסטטוס של הסופרמוטו שלו ורוכבת לכיוון הפס של נס הרים. אחרי רכיבה לילית של כ-360 קילומטרים ושלושה תדלוקים אני מרגישה מוכנה לעוד 120 קילומטרים של פיתולים. אני עולה על כביש 1 לכיוון ירושלים ומתחברת לדרך לבית שמש, עוברת את מערת הנטיפים ונס הרים. הכביש חדש וריח האספלט הטרי רק מעצים את החוויה. בהמשך אני פוגשת במחסום, עבודות שתהפוכנה את הכביש למושלם לרכיבה. בינתיים חלק קטן ממנו מקורצף, אך גלגלי האופנוע מסתדרים עם תנאי "השטח". אני רוכבת לכיוון הסטף ומבשרת ציון. הכביש מדהים. הנופים מרהיבים ואני נהנית להשכיב את האופנוע מצד לצד. האות M של דגם הסופרמוטו מתאימה בהחלט לאופנוע הקטן.
ה-CRF250M הפתיע אותי מאוד. אופנוע קטן מידות עם מנוע בנפח 250 סמ"ק שמסוגל לרכוב למרחקים ארוכים, בדרכים מפותלות ומשובשות, בנוחות ובקלות.
התאהבתי, כבר אמרתי?
אני חושש מאוד שאם תמשיכי לכתוב ככה- יש סיכוי טוב שבסוף אשתכנע לנסות דו"ג…
אני רוכבת שנתיים על קטנוע פיאגו אקסאבו מתה לנסות מעבר לאופנוע, רוב הנסיעות בעיר. מה דעתך?
עדי, בחנתי לא מזמן את האקסאבו והוא קטנוע מעולה. לגבי הCRF, הוא נח ומאוד צר, מעולה לרכיבה בתוך העיר, אבל קחי בחשבון שכמו בכל אופנוע, אין לו מקום אחסון ותצטרכי להוסיף לו ארגז. ממליצה לך לקחת אותו לנסיעת מבחן. בבצלחה.