מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
תערוכת קלן: מקצה שיפורים לאפריליה RSV4
אופיר דואק
צילום: יצרן
כשהוצג האפריליה RSV4 בסוף שנת 2010 הוא היה מהראשונים לבשר על עידן האלקטרוניקה בקרב אופנועי הסופרבייק (יחד עם הב.מ.וו S1000RR). ה-RSV הציע מערכת בקרת משיכה בעלת 8 מצבים, מערכת בקרת וויליס, בקרת שיגור ומפות הצתה לבחירה אבל גם בגרסת ה-APRC הבכירה נעדר באופן תמוה מערכת ABS. כשטל שביט ז"ל בחן את האפריליה במסלול בחרז נאמר לו שאפריליה עובדים על פיתוח מערכת ABS מתקדמת שתתאים לאופי הכלי. לקראת 2013 מציגה אפריליה בתערוכת קלן את הגרסה העדכנית של ה-RSV4 שמבשרת על התווספותה של מערכת ה-ABS.
מערכת ה-ABS החדשה פותחה בשיתוף עם בוש הגרמנית ומציעה 3 מצבי פעולה (מסלול, ספורט וגשם) כששלושת מצבי ה-ABS יכולים להיות מופעלים בשלושת מפות ההצתה השונות של המנוע. משקל המערכת הוא 2 ק"ג ובעקבות התקנתה שודרגה גם מערכת הבלמים מלפנים ומאחור.שינויים נוספים בדגמי 2013 כוללים תוספת כוח קלה של 4 כ"ס ו-0.2 קג"מ (184 כ"ס ו-11.9 קג"מ בסך הכל) המושגים בסל"ד מעט גבוה יותר מבעבר ומיכל הדלק החדש גדל בתכולתו ב.1.5 ליטר לכדי 18.5 ליטרים.
אגב, את האופנוע הציג בקלן רוכב אפריליה מקס ביאג'י שאם לא יקרו לו תקלות עתיד לזכות שוב התואר אלוף הסופרבייק במרוץ האחרון של העונה שיערך במגנה-קור ביום ראשון הקרוב.
האופנוע החדש ומר מקס
לדעתי הקצה של הטכנולוגיה לצד היופי והמושלמות גם יחד
אבל גם לברטי מספיק טוב בשבילי
🙂