fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו זוכר, מיכאל שומאכר

מוטו זוכר, מיכאל שומאכר

מיקי כהן

צילום: יח"צ

ב-3/1/1969 בעיירה קטנה בשם 'הירט הרמילהיים', ליד קלן בגרמניה, נולד לרולף ואליזבט ילד קטן שהוריו החליטו לקרוא לו מיכאל. כשהיה הפרחח הקטן בן 4, בנה לו אביו קארטינג מאולתר והנהג החדש מיהר והתנגש בעמוד תאורה ברחוב. ראו הוריו כך ולקחו את מיכאל הקטן למסלול קארטינג, שם לפחות אין עמודי תאורה להתנגש בהם. בגיל שש כבר זכה באליפות המועדון הראשונה שלו ואביו נאלץ לעבוד בעבודה נוספת כמשפץ רכבי קארטינג, על מנת לאפשר לבנו להמשיך להתחרות.

בגיל 12 הוציא מיכאל שומאכר רישיון נהיגה בלוקסמבורג – משום שהחוק הגרמני מתיר להוציא רישיון רק בגיל 14 ואכן, שנה לאחר שהוציא רישיון גרמני, זכה מיכאל באליפות גרמניה לנוער. בגיל 18 כבר זכה באליפות גרמניה ואירופה גם יחד ובשנה שלאחר כך זכה מיכאל באליפות פורמולה פורד ופורמולה גרמניה.

ב-89' התחרה מיכאל בפורמולה 3 הגרמנית ושנה לאחר מכן זכה באליפות, הצטרף לתוכנית פיתוח הנהגים של מרצדס והתחרה דווקא במרוצי סיבולת כאשר השיא היה מרוץ ה-24 שעות של לה מאן.

1991 היתה שנת המפנה – מרצדס שילמה לאדי ג'ורדון, הבעלים של קבוצת ג'ורדון פורמולה 1, 150,000$ על מנת לתת למיכאל שומאכר כיסא למרוץ בספא אשר בבלגיה. לאחר שלושה מקצי אימון, כשהוא נוהג לראשונה בחייו במכונית פורמולה 1, הגיע שומאכר למקום השביעי במקצה הדרוג. במרוץ עצמו הסתיים הקרב לאחר שבע הקפות ולאחר ששומאכר נאלץ לפרוש בגלל תקלה במכונית הג'ורדון, אולם הקרב עבר לבתי המשפט לאחר שלטענת ג'ורדן הגרמני חתום עד לסוף העונה בעוד שהאחרון כבר חתם בקבוצת בנטון. ג'ורדון הפסיד ושומאכר התחיל את המסע בקבוצת בנטון, בסופו זכה בשתי אליפויות העולם הראשונות שלו.

בשנת 1996 מתחיל העשור של "שומי" במדי הסוס הצוהל ממראנלו והשנה הראשונה קשה מאוד, בעוד שבשנה השניה במדי פרארי, כבר מנהל שומאכר קרב על אליפות העולם ובמרוץ האחרון, אשר "שומי" מוביל בנקודה על וילינב, תקלה בפרארי גורמת לשומי לבצע את אחד המהלכים היותר שנויים במחלוקת והלתנגש בכוונה בוילינב על מנת שיפרשו שניהם ושומאכר יזכה באליפות, (הוא עוד יחזור על כך בעתיד) אולם לרוע מזלו של שומאכר, בעוד שהוא עצמו נאלץ לפרוש, המשיך וילינב וזכה במרוץ. בעקבות התאונה, נשללו משומאכר כל הנקודות שצבר במהלך העונה.

שנת 1999 היתה יכולה להיות השנה שלו, שומאכר ובריקלו מביאים לפרארי זכיה באליפות היצרנים ושומאכר מוביל את טבלת אליפות הנהגים, עד המרוץ הבריטי בסילברסטון – שם, ב-200 קמ"ש, מאבד "שומי" את הבלמים בפרארי ועף ישירות אל גדר הבטיחות. שבר ברגל והיעדרות מ-6 מרוצים, מחסלים את הסיכוי לזכות בתואר האליפות.

שנת 2000 ומילניום חדש מסמנים את תחילת הדומיניטיות של שומאכר ופרארי במרוצי הפורמולה 1. בסוף אותה עונה, לראשונה מאז 1979, זוכה נהג של פרארי באליפות העולם. עונות 2001, 2002, 2003 ו-2004, לא שונות. בכולן זוכים שומאכר ופרארי באליפות העולם לנהגים וליצרנים ולמעשה בסוף עונת 2004, מדורג שומאכר כנהג עם הכי הרבה זכיות באליפויות עולם: 7. בדיוק אותו מספר כמו המיקום במקצה הדרוג במרוץ הראשון של שומאכר בפורמולה 1.

 

 

עונת 2005 לא הטיבה עם שומאכר בעיקר בגלל שינוי תקנות וההסכם של פרארי עם צמיגי ברידג'סטון שלא הצליחו להעמיד צמיגים תחרותיים מספיק. עונת 2006 התאפיינה בקרב אדיר בין "שומי" לבין אלונזו ובמרוץ האחרון בעונה קיבלנו הצצה ליכולותיו הנפלאות של "שומי" אשר התדרדר עד למקום האחרון – אבל סיים את המרוץ במקום הרביעי, גם אם לא הצליח לזכות שוב בתואר האליפות. בסוף אותה עונה, פרש שומאכר מנהיגה בפורמולה 1 והפך להיות יועץ לקבוצת פרארי.
הפרישה נמשכה שלוש שנים אשר בסופן חזר להתחרות בקבוצת מרצדס שנבנתה על שברי קבוצת בראון ג'יפי, אולם במהלך שלוש עונות ההישג היחיד היה מקום שלישי בגרנד פרי אירופה. מרצדס עוד הציעה לשומאכר חוזה ל-3 שנים, אולם הוא דחה את ההצעה ופרש סופית מעולם הפורמולה 1.

במהלך הקריירה שבר "שומי" הרבה שיאים ובחלקם הוא מחזיק עד עצם היום. שומאכר סיים את הקריירה לאחר 308 מרוצי פורמולה 1, 155 מקומות בפודיום, 68 פול פוזישן ו-7 תארי אליפות עולם.

ב- 29/12/2013, בזמן חופשת סקי עם משפחתו – במריבל שליד הגבול השוויצרי, נפגע שומאכר קשה בראשו בעת מפגש עם סלע ונכנס לתרדמת. ביוני 2014, לאחר שיצא מהתרדמת, הועבר "שומי" להמשך שיקום בביתו אשר בשוויץ.

מצבו הרפואי הנוכחי של גדול נהגי הפורמולה 1, אינו ידוע משום שמשפחתו מקפידה לשמור על פרטיותה, בדיוק כפי שעשה שומאכר במהלך כל חייו, אולם השמועות מעודדות גם אם כנראה לעולם לא יחזור להיות אותו "שומי".

היום, 3/1/2019, חוגג הברון האדום יום הולדת 50. יום שמח\עצוב.

Viel Glück Schumacher.

גלריה

תגובה אחת ל מוטו זוכר, מיכאל שומאכר

  1. הציטוט האהוב שלו בעיני הוא: "כל אחד יכול לנהוג מהר בקו ישר, החוכמה היא בסיבובים…"

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל