fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

סובארו פורסטר במבחן

סובארו פורסטר במבחן

יובל לוי, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: עיצוב שמרני ואבזור ספרטני ביחס למחיר, אולם מרווח הפנים טוב ויכולות השטח מצויינות. הדור החמישי של הפורסטר נשאר נאמן למורשת.

העיצוב של הפורסטר החדש שומר על הקו של קודמו וניתן לזהות מיד כי מדובר בפורסטר. יש סיבה לכך – לסובארו חשוב לשמור על המיתוג של הפורסטר כרכב פנאי שטח אמיתי, בניגוד לשאר רכבי הפנאי המצויידים בהנעה קדמית בלבד וללא יכולות משמעותיות בשטח. הגרסה אותה קיבלנו היא גרסת ה"ספורט" המצויידת ב"נגיעות" של צבע כתום בחצאיות הצד ובגגון המובנה.

הצבע הכתום ממשיך לפנים הרכב באיזור הקונסולה המרכזית כאשר שאר העיצוב הפנימי עומד בקונטרסט מושלם ואינו מעורר השראה. לפורסטר שלושה צגים: בלוח השעונים, במרכז הקונסולה המרכזית ובחלקה העליון. הצג העליון כולל נתונים חשובים לטובת נסיעה בשטח כגון שעוני חום שמן, חום מים, זוויות גלגול ו… נתוני בקרת אקלים שמיקומם תמוה במקצת והיה עדיף אילו היו מוצגים במסך התחתון, ליד כפתורי התפעול הרלוונטיים. עוד נציין כי ההגה המותקן בפורסטר מלווה את דגמי סובארו כבר לא מעט שנים ושכפתורי החימום של זוג המושבים הקדמיים ממוקמים במקום תמוה ונראה שכבר היו צריכים להעלם מזמן ממחסני החברה. רכב מודרני היה משלב את הכפתורים בקונסולה, עם חיווי לד המציג את עוצמת החימום. ועוד תלונה קטנה לפני שנעבור לתשבחות – מיקום מחבר ה-USB אינו נוח לתפעול.

בצד החיובי נציין את איכות ההרכבה, את גג השמש הגדול שנפתח מעל, את המושבים המחוממים, את מושב הנהג המתכוונן באופן חשמלי, את תא המטען הנסגר בלחיצת כפתור, את פתחי המזגן מאחור, את מרווח הרגליים המצויין ליושבים מאחור ואת הכיס הכפול בגב המושבים הקדמיים. פשוט, פרקטי וחכם. פורסטר.

ההנעה תזכיר לנו כי סובארו נשארים נאמנים למנועי הבוקסר, עם הצליל הייחודי הבוקע מהם. את בלם היד האלקטרוני נאלץ לשחרר עצמאית על מנת להתחיל לנוע, בניגוד לרכבים אחרים בהם הוא משתחרר באופן אוטומטי. הפורסטר הזו מחומשת במנוע 2.5 ליטר המפיק 182 כוחות סוס ב-5,800 סל"ד ומומנט מרבי של 24.3 המגיע ב-4,400 סל"ד. סל"ד קצת גבוה ביחס למנועי הטורבו המודרניים, מה שאומר שצריך "למשוך" את ההילוכים על מנת להינות מהביצועים. הגיר הרציף יעשה זאת בחדווה וידמה תוך כדי פעולה של גיר אוטומטי רגיל עם 7 יחסי העברה הניתנים לשליטה מההגה.

המתלים מכויילים על הצד הרך יחסית, מה שמספק נוחות נסיעה בכבישים השבורים ובשטח אך לא משרה הרבה בטחון בנהיגה זריזה בפיתולים. בבלימה חזקה יצלול האף מטה ובפניה חדה תורגש זווית גלגול משמעותית ביחס למתחרים המיועדים לכביש בלבד. ברכב עמוס בטכנולוגיה עכשווית, הצליל שבקע כשצפרנו לנהג שכמעט נכנס לנתיב שלנו מבלי לשים לב, זרק אותנו שלושים שנה אחורה לימי הסובארו לאונה. ואם כבר הזכרנו טכנולוגיה עכשווית, הפורסטר מצויידת בבקרת שיוט אדפטיבית שעובדת מצויין. הסובארו תאט באופן אוטומטי אם הרכב ממול יאט ותאיץ חזרה למהירות שהגדרנו כאשר יתפנה הנתיב. עוד מערכת שאהבנו תתריע לנהג החולמני כאשר הרכב לפנים התחיל בנסיעה במהלך עמידה בפקק או ברמזור. תיקון הסטיה מנתיב לעומת זאת, עובד פחות טוב ו"יזרוק" אותנו מצד אחד של הנתיב לצידו השני במקום לשמור על הרכב במרכז נתיב הנסיעה.

מספיק לנהוג בכביש, הפורסטר מיועד כאמור לשטח ושם הוא באמת מככב. נכון, אין לפורסטר הילוך כח, אך מערכת ההנעה הכפולה והעבירות הטובה מספקים יכולות שטח נפלאות. המנוע חזק מספיק והפורסטר צולחת בקלות שבילים ומעברי בוץ. לאחר כמה דקות בשטח, כל המגרעות שציינו עד כה נשכחו והחיוך עלה. הפורסטר הוא כלי עבודה לשינוע משפחה בשטח. כשירד הערב נוכחנו לראות כי אורות הדרך מאירים מצויין את הכביש ועוקבים אחרי הפניה עם סיבוב ההגה.

לסיכום
במחיר של 200 אלף ש"ח לא תקבלו את כל האבזור שיגיע אצל המתחרות, אך כן תקבלו משהו שאין אצל רוב וזה יכולות שטח מצויינות והרבה מורשת "סוברואידית". מי שאוהב לטייל בטבע וקצת ספרטניות לא מפחידה אותו, ישמח לגלות שהפורסטר יהיה לו פרטנר מצויין.

Subaru Forester Sport
פורסטר ספורט נתונים טכניים:

מנוע: בנזין 4 צילינדר אטמוספרי

נפח מנוע: 2,500 סמ"ק

הספק: 182 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 5,800 סל"ד

מומנט: 24.3 קג"מ

סל"ד למומנט מרבי: 4,400 סל"ד

הנעה: כפולה

תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה

0-100 קמ"ש: 9.3 שניות

מהירות מרבית: 207 קמ"ש

כריות אוויר: 7

אורך: 4.63 מטר

רוחב: 1.82 מטר

גובה: 1.73 מטר

בסיס גלגלים: 2.67 מטר

משקל עצמי: 1,610 ק"ג

נפח תא מטען: 520 ליטר

נפח מיכל דלק: 60 ליטר

צמיגים: 225-55-18

מרווח גחון: 22 ס"מ

זווית גישה: 23 מעלות

זווית נטישה: 25 מעלות

צריכת דלק (מבחן): כ-10 ק"מ לליטר

מחיר (גרסת ספורט): 199,990 ש"ח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל