fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

הונדה סיוויק חוגגת 50 שנה

הונדה סיוויק חוגגת 50 שנה

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

הונדה מסכמת יובל לדגם האייקוני, עם מעל ל־27.5 מיליון יחידות ו־10 דורות שנמכרו ב־170 מדינות, כשהיא פותחת את העשור השישי של הדגם עם דור חדש והיברידי ובגרסת Type R שתחשף ב־21.07.

לפני 50 שנים, ביולי 1972, השיקה הונדה את ה־Civic הראשונה שפותחה במיוחד לשיווק עולמי כמכונית נוסעים יום יומית ושימושית שתשרת מיליונים מסביב לעולם. זו גם הייתה המכונית הראשונה שהונדה שיווקה באירופה, וההצלחה לא איחרה להגיע. הסיוויק הייתה קומפקטית, שימושית וחסכונית בדלק, וגם הראשונה שעמדה באותם ימים בתקנות זיהום האוויר הטריות משנת 1970, תכונות אלו הפכו את הסיוויק לרכב מבוקש ובתוך 4 שנים בלבד משערי מפעל הונדה ביפן יצאו מעל למיליון יחידות. בשנת 1979 הוצג הדור השני של הסיוויק, עם מנוע 1.3 ליטר משופר כמו גם גרסאות סדאן, האצ'בק וסטיישן (Wagon באותם ימים) חדשות בעלות מנוע 1.5 ליטר, ואפשרות לתיבת 5 הילוכים ידנית. הדור השני קיבל גם עדכון למראה, עם עיצוב מעט יותר מרובע שתואם את העשור המתקרב. גם הדור השלישי, שנולד ב־1983, המשיך את אותה המגמה והשיק את גרסת ה־Si הספורטיבית, ששווקה לצד גרסאות 2 דלתות, 4 דלתות וסטיישן, והייתה בעלת מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר עם גל-זיזים עליון כפול.

הדור הרביעי של הסיוויק שנחשף ב־1987 הציג היצע מנועים חדש לחלוטין עם מערכת ה־VTEC של הונדה. מערכת תזמון השסתומים המשתנה אפשרה לסיוויק לשמור על חיסכון בדלק בסל"ד נמוך לצד ביצועים טובים יותר בסל"ד גבוה. ב־1991, עם הדור החמישי של הסיוויק, הונדה החלה להבין את הפוטנציאל הספורטיבי הגלום ברכב הקטן והציגה עיצוב חדש לחלוטין, אווירודנמי וחלק מבעבר אך שמרה על כל התכונות האהובות של הדגם, כשבדור השישי הונדה מתייחסת לעוד מגמה עולמית חשובה ומציגה דור חדש של מנועי ה־VTEC, המשודך לראשונה לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT), ומשפר גם את תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים.

ואז, ב־1997, הונדה חושפת את הגרסה הספורטיבית החדשה, ששמה יהפוך לאייקון בעשורים הבאים – הסיוויק Type R, שרותמת את התכונות הדינמיות של הרכב הקומפקטי לצד מכלולים ספורטיביים ליצירת רכב בעל ביצועים גבוהים שמכניס את הונדה לזירת ההוט-האצ' הרותחת. מאז הונדה המשיכה ובכל דור של הסיוויק הוצגה גם גרסת Type R ספורטיבית.

אבל הונדה לא שוכחת את המטרה המקורית של הסיוויק, ושנה לאחר שהדור השביעי מוצג לעולם, ב־2001 מצטרפת לראשונה להיצע הדגמים גם גרסה היברידית – והסיוויק שוברת שיא עולם, כשהיא משיגה תצרוכת דלק של 29.5 ק"מ לליטר והופכת לרכב החסכוני ביותר בייצור סדרתי עם מנוע בעירה פנימית ו־5 מקומות ישיבה. העיצוב המעט מוזר של הסיוויק האצ'בק מוחלף בדור השמיני במראה עתידני חללי שזוכה לתשבוחות רבות ובדור התשיעי הסיוויק שוברת שיא נוסף, ונכנסת לספר השיאים של גינס עם תצרוכת הדלק הנמוכה ביותר בנסיעה רצופה דרך 24 מדינות האיחוד האירופאי, עם תצרוכת ממוצעת של 2.82 ליטר ל־100 ק"מ (35.4 ק"מ לליטר) בנסיעה של 13,498 ק"מ ו־25 ימים.

בשנת 2015 הונדה חשפה את הדור העשירי הכל-חדש, שהציע שני מנועי VTEC טרובו ושיפורים לקשיחות השלדה וההתנהגות הדינמית, כששנתיים לאחר מכן הונדה חושפת את ה־Type R החדש שהגיעה להישגים חדשים ובאותה השנה הפכה למכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר במסלול הנורבורגרינג.

את עשורו השישי של הדגם הונדה פותחת עם סיוויק חדשה לחלוטין. התכונות המרכזיות שהפכו את הסיוויק למוצחלת ואהובה נשמרו ושופרו בכל דור ודור, היא אמנם גדלה והתרחבה עם השנים, אבל הסיוויק תמיד הייתה מכונית שימושית, מרווחת, חסכונית ומהנה לנהיגה. בהתאם לחזון החברה, הדור ה־11 מוצג בגרסה היברידית חדשה, כשגרסת ה־Type R צפויה להיחשף ממש בימים הקרובים.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל