fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

השקה מקומית: CFMoto CFORCE 1000

השקה מקומית: CFMoto CFORCE 1000

כתב: רון לב | צילום: אסף רחמים

שוק הטרקטורונים גדל באופן מתמיד ב־5 שנים האחרונות, אך בזכות השפעות הקורונה והסגרים כל שוק רכבי הפנאי-שטח התפוצץ כמו בקבוק קולה חם עם מנטוס שניערו היטב. אנשים חיפשו את הריגוש, את החופש, את מקום המפלט מהטירוף שאפף אותם, ובזכות זה מכירות ה־SBS והטרקטורונים בישראל זינקו ביותר מ־120% בשנתיים וחצי האחרונות.

הצמיחה האדירה הזו והביקוש הרב הביאו את עופר אבניר להרחיב את היצע דגמי הטרקטורונים של המותג הסיני CFMoto עם צמד דגמים קשוחים בעלי מנוע וי-טווין בנפח 1,000 סמ"ק המייצר 75 כ"ס. ה־CFORCE 1000 XC וגרסתו המאובזרת יותר, ה־CFORCE 1000 OVERLAND. את CFMoto כבר לא צריך להציג, הישגי החברה הולכים לפניה – ביניהם ניצחונות במרוצי ראלי ואפילו השתתפות באליפות המוטו3 הדו-גלגלית בזכות קשרי החברה עם קונצרן KTM, שגם מסייע בעיצוב כל דגמי CF בעזרת סטודיו קיסקה האוסטרי. אחרי כעשור בשוק הישראלי ואחרי הצלחה יחסית של דגמי ה־520, 625 וה־850 של המותג, צמד דגמי ה־CFORCE 1000 הם השלב הבא הטבעי למי שחפץ בטרקטורון חזק.

ההשקה המקומית נערכת בזכרון יעקב ובתוואי השטח הסובב את המושבה, אחרי סקירה קצרה של הדגמים אנחנו יוצאים לרכיבה. ה־CFORCE 1000 בשתי גרסאותיו חולק פלטפורמה עם ה־CFORCE 850, והוא בעל מנוע וי-טווין מוזרק דלק ומקורר נוזל, בנפח 963 סמ"ק, המשודך לתמסורת CVT אוטומטית ומייצר הספק של 75 כ"ס ב־7,000 סל"ד ומומנט של 8 קג"מ ב־6,500 סל"ד.

רשימת האבזור כוללת הגה כוח חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת LED, כננת קדמית, וו גרירה, משענות גב לרוכב והנוסע ושקעי טעינה 12V ו־USB. דגם ה־OVERLAND מוסיף חבילת מיגונים וארגז אחסון מודולרי בנפח 146 ליטר. שני הדגמים מצויידים בגלגלי אלומיניום בקוטר 14 אינץ' עם צמיגים במידות 27X9.00R14 מקדימה ו־27X11.00R14 מאחור, צמד זרועות A מקדימה ומאחור עם עבודת מתלים נפרדת ובולמי גז עם אפשרויות כיוונון שיכוך כיווץ ועומס קפיץ. מיכל הדלק בנפח 30 ליטר, המשקל הרטוב 490 ק"ג, מרווח הגחון עומד על 300 מ"מ ובסיס הגלגלים באורך 1,420 מ"מ.

הרכיבה מתחילה בתוואי שטח עדין ושטוח למדי ובהתאם לכך אנחנו נשארים במצב 2X4 בהילוך High, התמסורת מתוצרת CV-Tech הקנדית עושה עבודה טובה במהירויות שיוט, עצירה, ותאוצה ומשווה לכלי החזק תחושה ידידותית ולא אלימה. כשהשטח הופך מאתגר יותר וטכני, עם אבנים, מעברי מים ועליות, אנחנו משלבים ל־4X4 ולעיתים גם ל־Low ועוברים גם את זה.

הספק של 75 כ"ס אמנם לא נשמע כמו נתון מטורף, בטח לא לאוזניים שרגילות למספרים של אופנועים, או חס וחלילה של מכוניות, אבל ה־CFORCE 1000 לרגע לא מרגיש כאילו חסר לו כוח, יש לו מומנט בריא שדוחף אותו בקלות בכל סל"ד ובכל מהירות, כשבקצה קשת הסל"ד יש פרץ נשלט של כוח ממכר ומשכר. השילוב בין התמסורת למנוע הנשלט מאפשרים מצד אחד גם לשחרר רסן כשרוצים, אבל הוא עושה את כל זה בצורה מבוקרת ומדויקת. אנחנו אוהבים מאוד מנועים דו-פרצופיים שכאלו שמסוגלים לנגן מוזיקה קלאסית או רוק כבד בהינף ידית גז.

בין אם אתם אוהבים רכיבה טכנית ומאתגרת יותר, או שמא אתם מטיילים למרחקים, ה־CFORCE 1000 הוא פרטנר נהדר ומגוון מאוד ביכולותיו. המושב נוח ומספק תמיכה טובה, הבולמים בעלי שיכוך טוב כל עוד כמובן לא דוחקים אותם לקצה וניתנים לכיוונון, ובמצב 4X4 הוא שומר על אחיזה טובה ודחף משמעותי ומאפשר לכלי לצלוח עליות ואתגרים בקלות רבה, ומצד שני בעזרת דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, ברגע שמשלבים למצב 2X4 ניתן ליהנות גם מרכיבה קצת יותר שובבה, עם דריפטים ומשחקים משמחים.

מחירו של ה־CFORCE 1000 עומד על 74,959 ₪ לגרסת ה־XC, ו־81,950 ₪ ל־OVERLAND המאובזרת, הוא מצויד במנוע חזק ושימושי ומתאים למגוון רחב של משתמשים, החל ממחפשי הרפתקאות ואתגרים ועד למטיילים מרחיקי לכת, הוא ספורטיבי במידה ומאפשר להשתובב, נוח מספיק לרכיבה ארוכה ובגרסת האוברלנד גם מאובזר בהתאם, ומרכיבת ההתרשמות הלא-ארוכה שלנו נראה כמו כלי שמהווה תמורה טובה למחירו, כזה שעושה את מה שתבקשו ממנו בקלות וללא דרמות.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל