מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
נותן ברייס: רוח הסקרמבלר
אביעד רייס
צילום: www.motorcyclistonline.com
לפני שנים רבות, כאשר המונחים אופנועי "אינדורו" ו "אדוונצ'ר" מקצועיים עוד לא היו קיימים, רכבו אנשים בשטח על גבי "סקרמבלרים"- אופנועי כביש במקורם שהוסבו לכאלה שיכולים לנוע בשטח. ע"י הוספת אביזרים (צמיגים למשל) והורדת אביזרים (פיירינג למשל), יצרו אופנועים שמסוגלים לעבור כברת דרך מכובדת מאד שלא ע"ג אספלט.
לפני שנים רבות, כאשר המונחים אופנועי "אינדורו" ו "אדוונצ'ר" מקצועיים עוד לא היו קיימים, רכבו אנשים בשטח על גבי "סקרמבלרים"- אופנועי כביש במקורם שהוסבו לכאלה שיכולים לנוע בשטח. ע"י הוספת אביזרים (צמיגים למשל) והורדת אביזרים (פיירינג למשל), יצרו אופנועים שמסוגלים לעבור כברת דרך מכובדת מאד שלא ע"ג אספלט.
השנים עברו, טכנולוגיות שופרו ומשקלים הושלו, וכיום מי שרוצה לרכב בשטח בדרך כלל עושה זאת על אופנוע ייעודי. אך ישנם עוד רוכבים "אולד סקול" בעולם, שרוצים לרכב כמו שהיו עושים זאת פעם. רוכבים ש "רוח הסקרמבלר" פועמת בליבם.
מס' חברות כיום מחזיקות בדגמי סקרמבלר שנוחלים הצלחה לא רעה- לדוגמת טריומף ומוטו גוצי עם הסקרמבלרים הוותיקים שלהם, ולאחרונה גם דוקאטי שהצטרפה לחגיגה עם הסקרמבלר החדש שלה.
בסרטון שלפניכם מבית האתר Motor cyclist יוצאים הבוחנים ע"ג הדוקאטי סקרמבלר "אייקון" והטריומף "סקרמבלר" לרכיבת שטח בטעם של פעם.
אמנם הסרטון מעט ארוך אך שווה את זה, כאשר יוצאים השניים לרכיבה בת יומיים בנוף המטריף של הרי הרוקי בארה"ב.
מלבד הנופים,קשה להתעלם מיכולת השטח הגבוהה והמפתיעה מאד של צמד האופנועים החביבים האלו, שכאשר נמצאים בידיים הנכונות (ועם הרבה הומור, אופטימיות ורוח טובה) מסוגלים לעבור מכשולים שלא היו מביישים אפילו אופנועי אינדורו "מקצועיים" (למעט אגזוז סורר אחד).
יכולת השטח הזאת, בצירוף עם השימושיות העירונית, הופכת את האופנועים האלה למכונות מולטיטאסק מושלמות.
פעם היה רגש, יופי פשטות. אהבתי
במחיר של כמעט חצי מהאופנועים האלה, ניתן לקבל את הקלאסיק שבכיף יעשה את העבודה … 🙂