מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
כתבת חג: כל מה שרציתם לדעת על הנורבורגרינג ולא העזתם לשאול

כתב וצילם: משה פינצ'בסקי.
תמונה ראשית: דייל לומאס BRIDGE TO GANTRY
״לעזאזל, זה בכלל לא מסלול, זאת רכבת הרים!״. זאת התגובה גם של נהגי מסלול מנוסים למפגש ראשוני עם הנורבורגרינג. ישנם מקומות שהמוניטין שיצא להם מוצדק לחלוטין וה"רינג" הוא אחד מהם. נהיגה או רכיבה בנורבורגרינג היא חלום עבור רוב חובבי הספורט המוטורי. מעטים מגשימים אותו פעם בחיים ורק אחדים יכולים לחזור על החוויה. לאחר שלאחרונה ארגנתי לראשונה עצמאית טיול לנורבורגרינג, אשמח לשתף אתכם בכמה תובנות / המלצות, אבל קודם כל החוויה.
נהיגה או רכיבה מהירה ברינג זה אקסטרים מטורף. לא רחוק מצניחה חופשית- ואני לא מגזים. הסכנה המוחשית וההתגברות על הפחד יחד עם המהירות והשליטה במכונית / אופנוע, מייצרים אדרנלין מזוקק והגשמה עצמית שאולי נשמעים מנופחים, אבל חפשו מישהו שהתנסה ברינג והתאכזב. אנחנו מדברים על המסלול שמוכר כמסוכן והמאתגר ביותר בעולם ללא ויכוח. בכל הקפה אתם תרדו ותעלו מעל ל- 300 מטר. הירידה ל"פוקסהורה" והעלייה המיידית לכיוון "אדנאופורסט" משתווים לפחות לאו-רוג' בספא.
ישנם לפחות 3 מקומות בהם עשויים לקפוץ באוויר (עם שם כמו "פלוגפלאץ" – שדה תעופה, מה ההפתעה). למעשה זהו כביש הררי דרך היער ולא מסלול מירוצים. ג'קי סטיוארט כינה אותו "הגיהינום הירוק" וטובי הנהגים והרוכבים בעולם התחרו עליו משנות העשרים ועד תחילת שנות השמונים. כאן נובולארי ניצח באלפא הישנה והנחותה את מיטב "החיצים הכסופים" של גרמניה הנאצית בשנת 35. כאן פאנג'יו ניצח את מירוץ חייו ב 57. ניקי לאודה התרסק ונשרף ב 76 במירוץ האחרון של ה 1F וכאן אגוסטיני נלחם שנה אחר שנה בטובי הרוכבים בעולם וקני רוברטס האב בישר על הפלישה האמריקאית.
כל קטע בנורדשלייפה (המסלול הצפוני – בניגוד למסלול המודרני שנבנה על גבי החלק הדרומי של המסלול העתיק) מיוחד, אבל כמה מהווים בשבילי חוויה מיוחדת. הראשון הוא פלוגפלאץ, שמגיעים אליו בהילוך חמישי במהירות גבוהה (140 – 160) בעלייה שמסתיימת בפתאומיות וגורמת לרכב כמעט לקפוץ באוויר (לאחרונה התרחשה שם תאונה קטלנית במירוץ של GTR שהתעופפה באוויר ונחתה על צופה) ומייד המסלול פונה ימינה. זאת פנייה שמצריכה אומץ ויכולת ומחברת שני קטעים מאד מהירים על המסלול שמגיעים לשיא בפניית ה"שוויידנקרוץ" אליה מגיעים במעל ל- 200 קמ"ש, ישנה קפיצה קטנה, בלימה קצרצרה ומיד פנייה שמאלה בהילוך חמישי בגז ניטרלי במהירות של מעל 160 קמ"ש ועם קיר הבטיחות במרחק מטר בודד מקצה המסלול.
ונעבור למספר המלצות / תובנות. קודם כל, זהירות!זה לא צחוק – הקליקו ביו טיוב Crash + Nurburgring. כל מילה נוספת מיותרת. למתעצלים, הנה כמה סרטונים, הראשון במיוחד לרוכבים:
חשוב מאד לזכור שביום פתוח, המסלול עשוי- בעצם לא עשוי: בוודאות, המסלול יהיה סגור זמן מה בשל תאונות / הפרעות / שמן שנשפך וכו'. בביקור האחרון, המסלול נסגר אחרי תאונה והעברנו את הזמן עם חבורת רוכבים הולנדית-גרמנית שהייתה עסוקה בכוונון האופנועים לאחר שהחליפו לסליקס. עוד אנו מתפעלים משלל השיפורים, הודיעה הנהלת המסלול, על כך, שכאשר המסלול יפתח מחדש, ייאסר על אופנועים לעלות עליו בשל תנאי המסלול. ככה. ברגע אחד כל החבורה הזאת הייתה צריכה לארוז הכל ולחזור רק למחרת.
מה שמביא אותי להמלצה משונה משהו. כדאי דווקא למי שמתכנן טיול חד פעמי או בפעם הראשונה, להגדיל את ההוצאה, ולהשתתף ביום מסלול סגור. ניתן לארגן זאת דרך חברות השכרת הרכב ברינג. לצערי ולמיטב הבנתי אין ימי מסלול סגורים לאופנועים אלא רק למכוניות, אז ההמלצה הזאת אינה רלוונטית לרוכבים. בעבר לפחות היו הדרכות ייעודיות לאופנוענים, אבל לא הצלחתי למצוא לכך זכר כיום.
אין ספק שנהיגה על המסלול עם המוני מכוניות ואופנועים אחרים, מוסיפה לטירוף שבחוויה, אבל הרינג לבדו הוא אתגר אולטימטיבי גם לשועלי מסלול ותיקים, בלי להוסיף קמיקזות ב GTRים; מקומיים בפורשה וסופרבייקס על סליקס וסתם תיירים איטיים. אפילו צמד האמריקאיים, שהצטרפו אלינו ליום הסגור, נהגי מועדון מירוצים בלגונה סקה, הסתובבו עם עיניים פקוחות לרווחה והתנצלו על השימוש בצרפתית: ״פאק דה קורק-סקרו״… בשל מיעוט המכוניות הצליח חבר שלי לשכנע בחורה אוסטרלית שזאת הפעם הראשונה שלה שם עם הבן זוג, לנהוג בעצמה על הפורשה קיימן S. כמו שנאמר: "what could possibly go wrong"…
לינקים לאתרים של השכרות רכבים לרינג, דרכם אפשר לברר ולקבוע גם ימי מסלול סגורים:
כתובת לGPS שאתם באירופה:
capricorn NÜRBURGRING GmbH
וואווווו איזו כתבה !!!!
מעולה , מושקעת , מעניינת ומדוייקת !!
כל הכבוד !!!
איפה זה בארץ?
מאוד מקיפה ומעניינת. הבנתי שבאמת ניתן להיכנס למסלול עם וספה אפילו ואו משאית.
משוגעים .
כאילו חסר מקום בנגב.
אתם רוצים לעורר את הנגב. פיתחו מסלול כזה עוד תרויחו כסף ותעשו הרבה חברה מאושרים. למה לא ? למה לא?
מה זה הסיבוב הזה כלום מתפרקים שם. כאילו שמו להם שמן על הכביש.
כתבה מדהימה. מעולה
מניסיון ממליץ לקחת מדריך וגם חוית Taxi מומלצת.
1) בחורף המסלול סגור רב הזמן. צריך לבדוק את הלו״ז של המסלול באתר הרשמי. כשהמסלול פתוח, הוא יישאר פתוח כל עוד התנאים מאפשרים. גשם לבד לא יגרום לסגירה, אבל ערפל או שמן או שלג כן.
2) רב התאונות בסרטים, ובמיוחד של האופנועים, צולמו ברצף של שתי פניות שנקראות ברונשן. מעבר לכך שהן קשות (עם שינוי גובה, זוית שפיעה ואחיזה) ובאמצע רצף פניות אחרות, בקטע הזה יש שטח פתוח לצופים, שבאים לראות מי הירו ומי זירו. ההבדל דק מאד…