fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן

בלגיה F1 מרוץ: שמחה ועצב

בלגיה F1 מרוץ: שמחה ועצב

רק 150 מטרים מפרידים בין העמדה הבכירה ועד לנקודת הבלימה לפניה הראשונה. ורשטפן מנסה להדחק לפניה לפני רייקונן, שאין לו שום סיכוי לראות את ההולנדי והמגע בין השניים בלתי נמנע. בעוד שרייקונן מצליח לדדות חזרה לרחבת הטיפולים, ורשטפן שובר את מוט ההגה והמפגש עם הקיר מסיים עבורו את המרוץ כבר בהקפה הראשונה. מכונית הבטיחות יוצאת למשך שלוש הקפות אולם רגע לפני שהיא חוזרת לרחבת הטיפולים, מערכת הכח במקלארן של סיינז שובתת ובעוד המרשלים מנסים לפנות את המכונית המושבתת, מכונית הבטיחות ממשיכה להוביל את החבורה לעוד הקפה נוספת.

להקלר מצליח לנהל את הזינוק המחודש ולשמור על ההובלה בעוד שוטל לוחץ מעט יותר מידי ונועל צמיגים בפניה הראשונה מה שמאפשר להמילטון להיצמד אליו, אולם המילטון לא מצליח לעקוף ונאלץ להדוף ניסיון עקיפה של בוטס שצמוד אליו.
המרוויח הגדול של המירוץ עד עתה הוא נוריס הממוקם חמישי אחרי שתי מכוניות הפרארי ושתי מכוניות המרצדס, וגרוז'אן שנמצא במקום השישי.

בהקפה ה-16, וטל שסבל מהצמיגים לאחר שנעל אותם בחידוש המירוץ, נכנס להחליף צמיגים ויוצא אחרי נוריס במקום החמישי ומהר מאוד עובר את נוריס ועולה לרביעי.
כאשר להקלר, מוביל המרוץ, מתחיל את ההקפה ה-19, כלל הצופים הממלאים את המסלול, נעמדים ומוחאים כפיים לאות הוקרה וזיכרון לאנת'ואן הוברט, נהג הפורמולה 2 שנהרג יום לפני המרוץ בבלגיה בתאונה מחרידה על המסלול. 19 היה המספר אותו נשאה מכוניתו של הוברט.

להקלר נכנס להחלפת צמיגים בהקפה ה-22 ויוצא רביעי אחרי וטל, בן קבוצתו. מרצדס מגיבים ומכניסים את המילטון הקפה אחרי, וכעת הוא רביעי ותורו של בוטס מגיע. לאחר החלפת הצמיגים של רוב הנהגים, וטל מוביל לפני להקלר, המילטון, בוטס ונוריס שמצליח לשמור על המקום החמישי.

להקלר מהיר יותר מ-וטל ולאחרון לא נותרת ברירה אלא לתת ל-להקלר לעבור ולקחת חזרה את הובלת המרוץ. המילטון מצמצם את הפער מ-וטל שמצידו מודיע כי הצמיגים איתם הוא נוהג, לא יחזיקו מעמד עד לסוף המרוץ. וטל מחזיק מעמד עד להקפה ה-32 אז הפרארי נכנעת למהירות של המרצדס של המילטון שמתחיל עכשיו לנסות לסגור את הפער מלהקלר. בוטס מצידו, שם את וטל כמטרה וסוגר ממנו את הפער, אולם וטל לא נותן לבוטס את העונג לעקוף ונכנס שוב להחליף צמיגים, הפעם יוצא וטל עם צמיגים בתרכובת הרכה.

שתי הקפות לסיום המרוץ ולהקלר מעבר לכך שנתקל בסממנים אחוריים, גם הצמיגים כבר כמעט ולא מייצרים אחיזה ומי שמנצל את המצב הוא המילטון שכעת נמצא רק שתי שניות אחרי להקלר – אולם כל זה לא עוזר לבריטי ולהקלר מנצח לראשונה מרוץ פורמולה 1. וטל יוצא עם נקודת הבונוס על ההקפה המהירה ביותר, אלבון שזינק 17, הצליח לעלות עד למקום החמישי ולצערו של נוריס, גם יחידת הכוח במקלארן כשלה ונוריס מצא את עצמו מחוץ לניקוד.

עשרת המקומות הראשונים:
1. שאלר להקלר
2. לואיס המילטון
3. ואלטרי בוטס
4. סבסטיאן וטל
5. אלכסנדר אלבון
6. סרחיו פרז
7. דינאל קוויאט
8. ניקו הולקנברג
9. פייר גאסלי
10. לאנס סטרול

נצחונו של להקלר מהול בעצב רב, חבר ילדותו ומי שהתחרה איתו עוד בגיל ילדות בקארטינג, אנטואן הוברט בן ה-22, נהרג בהקפה שניה במהלך מרוץ הפורמולה 2 שהתקיים בשבת. הוברט היה מעורב בתאונה רבת נהגים בשקיין ריידילון המהירה המובילה מתחתית ה-אורוז', אותה הנהגים לוקחים במצערת מלאה בעליה המסתירה את המשך המסלול. הוברט איבד שליטה במכונית, התנגש בגדר הבטיחות ומכוניתו נתזה חזרה למסלול. לחואן מנואל קוראה, שהגיע מאחור, לא היה שום סיכוי לראות את שברי מכוניתו הוברט ובמהירות של מעל 200 קמ"ש, התנגש קוראה בצידי שאריות המכונית של הוברט מה שלא הותיר להוברט שום סיכוי.
שנה שלמה מאז מכונית פרארי חצתה ראשונה את דגל השחמט.

במרוץ בלגיה בשנה שעברה, היה זה וטל שהביא את הניצחון האחרון לקבוצה האדומה, השנה, וטל שיחק את תפקיד נהג מספר שתיים על מנת להבטיח לאדומים את הניצחון. קל זה לא היה, אמנם שלט להקלר במהלך כל סוף השבוע אולם אימונים ומקצה דירוג לחוד ומרוץ לחוד. פרארי לא מצליחים העונה לייצר מהירות אחידה לאורך מרוץ שלם, לשם כך נשלח וטל על מנת שיעכב את מכוניות המרצדס ואת המילטון בפרט.

תנאי המסלול ברובו מתאימים יותר לפרארי בעלת המנוע החזק אולם הסקטור השני מתאים דווקא למרצדס ובהקפות האחרונות המילטון סגר על להקלר בקצב של מעל שניה להקפה, כולם מודים כי אילו היתה נותרת הקפה אחת נוספת, התוצאה בסיום היתה אחרת לחלוטין.
פרארי חסכו לעצמם ולוטל מבוכה בכך שהכניסו את וטל שוב להחלפת צמיגים שניה לפני שבוטס היה בעמדת עקיפה על הגרמני. וטל התלונן על שחיקה מוגברת בצמיגים ועל חוסר אחיזה וטען כי לא יחזיקו מעמד עד לסוף המרוץ. בפרארי שוב טעו בכך שהכניסו את וטל מוקדם מדי להחלפת צמיגים הראשונה, מה שהותיר את וטל חסר סיכוי מול המילטון ובהמשך מול בוטס. אולם וטל נשלח הפעם להגן על להקל מפני מכוניות המרצדס ובמשך חצי מרוץ התרגיל עבד.

ורשטפן אשם בתקרית עם רייקונן שהובילה לפרישתו. מעולם לא היה מקום לשלוש מכוניות פורמולה 1 בפניה הראשונה בספא ובמיוחד השנה כאשר כל מכונית נושקת לרוחב של שני מטרים. ורשטפן התבגר מאוד בשנתיים האחרונות וראינו הרבה החלטות שקולות של ההולנדי העונה, אולם מדי פעם צץ ועולה לו ה"ורשטפן" והנ"ל מבצע החלטות שגויות.

הרבה גבות הורמו בזמן החופשה על הקפצתו של אלבון מטורו רוסו לקבוצה הבכירה. בעיני רבים, היה זה דווקא קוויאט אשר היה צריך לתפוס את מקומו של גאסלי הכושל. אם כך, מדוע הוחלט לעלות את אלבון? התשובה לכך פשוטה, רדבול הינה הקבוצה היחידה בסבב המחזיקה קבוצת בת מלאה על ידי אותם הבעלים ומאפשרת משחק בין ארבע נהגים כראות עיניה. בעוד מעמדו של ורשטפן איתן, ברדבול מחפשים נהג אשר יעזור לורשטפן לזכות באליפות הנהגים בעונת 2020 ולרדבול לזכות באליפות הקבוצות. אחד עשר מרוצים הספיקו בקבוצה להבין מה מסוגל לספק גאסלי, על קוויאט כבר יש מידע, הרי הוא כבר נהג בקבוצה בעבר והעונה נראה כי התבגר והתמתן, רק על אלבון הרוקי אין עדיין אינפורמציה, לכן הוקפץ הויאטנמי הצעיר לקבוצה האם, ואם יספק תוצאות טובות משל גאסלי ואולי אפילו יעזור לקחת את המקום השני בטבלת אליפות הקבוצות – מה טוב. מקום חמישי בסוף המרוץ הבלגי, התחלה טובה.

מרוץ טוב גם לרייסנג פוינט שהצליחו לאסוף נקודות בעזרת שני הנהגים, פרז שהגיע שישי וסטרול שהגיע עשירי. כמו גם לטורו רוסו עם מקום שביעי לקוויט ותשעי לגאסלי.
נוריס כמעט והצליח להגיע לתוצאה הטובה ביותר שלו בפורמולה 1 אחרי שרוב המרוץ היה במקום החמישי והבטוח, רחוק מארבעת המובילים וללא איום ממשי מאחור. רק חבל שמנוע הרנו לא שיתף פעולה והחליט לעלות בסערת עשן לבן השמימה, הקפה אחת בלבד לפני סוף המרוץ, מה שהותיר את נוריס במקום ה-11 ומחוץ לניקוד. בכלל מקלארן ומערכות כח לא הסתדרו ביום המרוץ אחרי שסיינז נאלץ לפרוש בהקפה השלישית בדיוק מאותה סיבה.

גם באלפא-רומאו ירצו לשכוח את המרוץ האחרון, בעוד שרייקונן שהסתבך עם ורשטפן בפניה הראשונה, נשר לאחור וסבל נזק בלתי ניתן לתיקון ברצפת המכונית, ג'ובנצי דווקא הצליח להתמקם בתוך הניקוד, כלומר עד הנקודה בה איבד את האלפא שלו ישירות לתוך גדר הבטיחות.
בסוף השבוע הקרוב, הקרקס מגיע למקדש המהירות, הבית האדום, למסלול מונזה שבאיטליה, כמו בספא, גם במונזה, היתרון הולך עם מכוניות הפרארי. האם ניצחון שני של בפרארי העונה מתקרב?
ביום ראשון, התשובה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל