fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

סיכום: מרוץ אליפות העולם בסופר-אנדורו בירושלים

סיכום: מרוץ אליפות העולם בסופר-אנדורו בירושלים

תמי גורלי | צילום: רונן טופלברג

אליפות הסופר-אנדורו נוסדה לספק לרוכבי ההארד-אנדורו תעסוקה כאשר הם ממתינים במהלך חודשי החורף לתחילת הפעילות. האליפות הנערכת באולמות משלבת מספר ענפים יחדיו – טריאל, הארד-אנדורו ומוטוקרוס, לכדי ענף שדורש מהרוכבים כושר, דיוק, התמדה, סיבולת ומהירות – וזה אפילו יותר מהנה לצפייה ממה שזה נשמע. זו השנה השנייה שהאליפות נוחתת לסבב בישראל, בארנה ירושלים.

אליפות העולם קצרה יחסית, שישה סבבים לעונה, כאשר כל סבב כולל שלושה מרוצים של כ־6 דקות והקפה וסופר-פול. העונה הנוכחית התקצרה עם ביטולו של סבב ניס, דבר שהוביל לפגרה ארוכה בין המרוצים.

רוכב הוסקוורנה בילי בולט, הרוכב האנגלי שזכה בשני התארים האחרונים (עונת 2019-2020 ועונת 2021-2022) הגיע לסבב הרביעי כאשר הוא מוביל את הטבלה ב־26 נקודות על פני הרוכב האנגלי ג'וני ווקר על בטא וב־60 נקודות על פני קודי ווב האמריקני על השרקו. בעקבות פציעות של אלפרדו גומז, וויל הואר (אשר האופנוע שלו אפילו הוטס לישראל) וקופר אבוט – וכפי הנראה קשיים כלכליים של שאר הרוכבים באליפות – אל השלישיה המובילה הצטרפו רק עוד חמישה מרוכבי הפרסטיג': טדי בלזוסיאק ודומיניק אולסובי הפולנים, דייגו ויארה הפורטוגלי, נורברט זיסקוביץ' ההונגרי וג'ורדן סקוט האנגלי.

"המסלול טוב, אבל הוא לא פשוט מכיוון שאין רגע לנוח", אמר טדי אחרי האימון הראשון בארנה, כאשר יתר הרוכבים אמרו דברים דומים. היכל הארנה קטן יחסית ולכן אורכו של המסלול, שעוצב ע"י קורי נמט, 200 מטרים בלבד ולאורכו פוזרו עשרה מכשולים: גזעים, בולדרים, פירמידת בטון (*אשר תהיה אסורה לשימוש בעונה הבאה), גלגלי ענק, גלגלי כבלים ובריכת סלעים בתוך סיבוב פרסה – שהתגלתה כמאתגרת ביותר.

כבר מהרגע הראשון שלט בילי בולט בזמנים. באימון החופשי הוא היה מהיר בשבע עשיריות מג'וני ווקר. במקצה הזמנים, אשר קבע את סדר הרוכבים בסופר-פול, הוא היה מהיר מווקר ביותר משניה. אחרי מספר עדכונים למסלול, כולל הזזה של מספר סלעים באזור המסלעה, ולמרות שהרגיש פחות בטוח בקו הרכיבה הנכון קבע הבריטי זמן של 32.759 בסופר פול, זכה בשלוש הנקודות ובפול פוזישן בפעם הרביעית העונה.

בולט פתח חזק את המרוץ הראשון, כאשר קבע את ההקפה המהירה בהקפה הראשונה ולמרות שעשה מספר טעויות והתקשה במספר מכשולים – משם כבר לא הסתכל לאחור. ווקר הגיע שני וקודי ווב שלישי.
סדר הגריד התהפך לקראת המרוץ השני ובולט זינק מהשורה השניה. הוא בחר לשמור פער משאר הרוכבים בזינוק ובהגיעו למכשול הראשון היה אחרון, שלושה מכשולים לפני תום ההקפה הראשונה כבר הוביל את הרוכבים אחרי בלוק פס נפלא לאולסובי. הבריטי עשה מספר טעויות, לדבריו בגלל המסלול הקטן והצפוף נלחץ וחשב שווקר היה קרוב יותר ממה שהיה באמת. הוא לא הצליח להימנע מדרמה באזור המסלעה כאשר לא יכול היה לראות דגל צהוב ונכנס בוויארה, לשמחתו שניהם יצאו ללא פגע ובולט צבר עוד 20 נקודות. למרות מרוץ חלש יחסית ורכיבה במקום השישי, ווקר, אשר רוכב ללא תמיכת יצרן וללא מכונאי אישי והתמודד בירושלים עם מהירות האצה נמוכה שהתקשה לתקן, סיים שני ואילו טדי בלזוסיאק משפר מקום אחד מהמרוץ הראשון ומסיים שלישי.

את ההקפה המהירה בארנה בולט שמר למרוץ השלישי. רוכב הוסקוורנה קבע זמן של 30.377 שניות, שלוש וחצי שניות מהיר מכל שאר הרוכבים במרוץ הסוגר של הסבב. הוא חוצה את הקו בפער ענק של 17.528 שניות מג'וני ווקר וסוגר יום כמעט מושלם. "לנצח בסופר-פול, ובהמשך בשלושה מרוצים, ובכך לצבור את מקסימום הנקודות זה פשוט נפלא, היה לי לילה ממש ממש טוב. אך אני מאוד ביקורתי כלפי האופן בו רכבתי במרוץ הראשון. עשיתי יותר מדי טעויות וכאשר צפיתי בווידאו (*בין המרוצים) ראיתי כיצד אני יכול להשתפר. המרוץ השני היה הרבה יותר טוב ולא יכולתי לבקש יותר – כי במרוץ השלישי הכול הלך אפילו טוב יותר. אבל למרות שאני מנצח, אני תמיד מנסה להשתפר. עם עוד סבב אחד בלבד באליפות, נראה שדברים מסתדרים עבורי, יש לי יתרון חזק בניקוד האליפות ואני מתקדם לעבר התואר השלישי בעוד שבועיים".

בסיכום הניקוד ווקר סיים שני, בלזוסיאק שלישי וקודי ווב רק במקום השישי, מאחר שלא הצליח לסיים את המרוץ השלישי. כמו בלזוסיאק, גם ווב עדיין מתמודד עם החלמה של שבר בשורש כף היד, אך הוא גם סובל מאגודל מאולחשת מסיבה שאינה ברורה.

סוף סלע לא השתתף השנה באליפות העולם, עקב פציעה הדורשת החלמה ארוכה, אך הרוכבים הישראלים סיפקו לא מעט דרמה באליפויות התומכות ובסבב השני של אליפות ישראל בסופר־אנדורו.
בקטגוריות הילדים 65 סמ"ק היה זה אמיתי סנדרוביץ' שניצח שני מרוצים מתוך השלושה ומסיים ראשון בדירוג, וב־85 סמ"ק היה זה נעם ביאלי שניצח את שלושת המרוצים וצבר 60 נקודות. בקטגוריית ההובי אנדרי יום טוב מסיים את היום כמנצח, בפער של שתי נקודות בלבד מעבד רבה אלאסד, למרות שאלאסד ניצח שניים מתוך שלושת המרוצים.

14 רוכבים התחרו בקטגוריית האקספרט ורון רוזנבוים היה המנצח הגדול של היום, עם מתן כהן שני ושגיא מרקוביץ' שלישי. הצפיפות על המסלול הקצר והמאתגר הוסיפה לאקשן ולבידור שהפגינו הרוכבים הישראלים.

בגלל פרישה של שלושה רוכבים ברגע האחרון, קטגוריית הפרו כללה הפעם רק ארבעה רוכבים אך למרות זו הרביעייה – יפתח פרנקו, בועז סאסי, רז עידן ורן שמאי – בידרו היטב את הקהל. למרות שהוביל בהקפה הראשונה, פרנקו טועה במרוץ הראשון ושובר את זנב האופנוע, אך מנצח את שני המרוצים הבאים. סאסי מסיים את היום שני אחרי שסיים במקום השני בכל המרוצים ושמאי הצעיר מסיים שלישי, למרות התרסקות לא נעימה בתחילת היום.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל