fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

חקלאי פיקח

חקלאי פיקח

אריק רוזנבלום

בתחילתו של כל חודש ינואר, מחכים העוסקים בענף הדו-גלגלי לראות את דו"ח המכירות השנתי, כדי לאמוד את השנה החולפת. כבר עשר שנים שלנו אישית הדו"ח הזה עושה רק כאבים בחזה, כי גם כשהנתונים מצביעים על עליה במכירות, כשקוראים את השורות הנכונות מבינים שאנחנו בדרך לאסון. למה, אתם שואלים? הפער שבין 5,150 קטנועי 125 סמ"ק ל־231 אופנועים בלבד באותו הנפח שנמכרו השנה הוא לא סממן או תסמין אלא המחלה עצמה, מחלה שביום מן הימים תגרום לענף עליו יושב כל התחום הדו-גלגלי בישראל לקרוס.

אני לא אלך איתכם יותר מדי אחורה, אלא רק ל־2007, אז השתנו דרגות הרישיון ואופנועי 125 סמ"ק, כמו גם הקטנועים, כמובן, היו להיטי מכירות, כלים נחשקים, חשובים, ואם תשאלו רוכבים בני בערך 30, תגלו שהם פינטזו על הכלים האלו, אולי גם רכשו אותם, ובלעדיהם אולי לא היו רוכבים היום. במשך מספר שנים, עד לפני עשור בערך, האופנועים האלו היו מושא התשוקה של רוכבים צעירים וכאלו שעומדים להיות בגיל שמותר כבר להוציא רישיון. היו הונדה CBR125 וימאהה R125, ואפילו קימקו קוואנון, דיאלים, יוסאנג ועוד כמה, שנלחמו על ההערצה של הצעירים, ליבואנים היו אופנועי מבחן שיכולנו לבחון, הם היו מפרסמים הודעות לעיתונות כשאלו הגיעו לישראל, הם היו משווקים אותם, הם, או בעצם אתם – כי אני פונה אליכם – זרעתם את התשוקה לאופנועים, אותה אתם קוצרים היום. אבל כל חקלאי יודע שאם לא זורעים, שום דבר לא יצמח, ובלי להשקות במים, שום דבר לא יצמח. תזרעו!

אנחנו יודעים, אתם מוכרים במהירות וקלות את הקטנועים, וגם את האופנועים הגדולים (למרות שגם שם, הדגם הנמכר ביותר לא עובר את ה־300 יחידות בשנה), ואנחנו באמת מבינים אתכם, זה עסק ועסק זה כאן ועכשיו. אבל אנחנו מבקשים מכם להסתכל לרגע אחורה על השדה שאתם קוצרים ולראות שכמעט ואין שום דבר חדש שצומח, ואם תסתכלו קצת יותר קדימה, תראו שמה שכבר צמח, עומד לנבול. אם לא נשכיל לזרוע את אהבת הדו-גלגלי בצעירים, כשהם יתבגרו – הם יסעו באוטו, בתחבורה הציבורית או אפילו על אופניים וקורקינטים. ילד בן 16 לא מפנטז יותר מדי זמן על אופנוע ספורט או נייקד גדולים, והוא כנראה לא מתלהב מקטנוע, ובעוד שנה כבר יוכל לנהוג בכל אוטו שירצה, אתם חושבים שבגיל 18 או 21 עוד יעניינו אותו אופנועים?

מה אני מציע? לתת עזרה לחקלאים שלנו. אתם תכינו את אופנועי המבחן, אנחנו נבחן אותם. אתם תשלחו הודעה לעיתונות כשמגיע אופנוע 125 חדש, אנחנו נכתוב על זה. אתם תשקיעו את המאמץ להגיע לקהל הצעיר עם האופנועים שלכם ואנחנו נעשה בדיוק את אותו הדבר בצד שלנו. ויש לי עוד הצעה – קמפיין משותף, שננהל יחד, לעידוד רכיבה בקרב הצעירים, אנחנו נקדיש מאמץ משותף ונגיע לצעירים, נלמד אותם לאהוב אופנועים, נוודא שכשהם עולים על האופנוע הם מוכנים לזה ועושים את זה בבטיחות. בסופו של דבר אתם תראו התעוררות במכירות של הקטגוריה הזו, אולי לא במספרים גדולים כמו של הקטנועים, ואולי זה אפילו ינגוס קצת במכירות שלהם, אבל בעתיד יהיו לכם אופנוענים שיהפכו ללקוחות ולחברים, שאם לא נעשה משהו – כנראה שלא יהיו הרבה מהם. ובסופו של דבר אנחנו נראה עוד רוכבים צעירים. דור חדש, שירכב איתנו, יעבוד איתנו, יקרא אותנו ויצפה בנו, ויום אחד גם יחליף אותנו כשאנחנו נהיה זקנים מדי לרכוב או לכתוב.

ואתם הקוראים, אנחנו יודעים שגם אתם קראתם את זה למרות שאתם לא יבואנים ולא קשורים אליהם, אז אולי גם לכם יש בזה תפקיד, אתם תתנו לדור הצעיר את האפשרות להיכנס וללמד, תדאגו לשמור עליהם, לתת להם להשתלב, להראות להם למה אתם אוהבים אופנועים ולשמש מודל חיובי לחיקוי.

כתריסר מותגים מוכרים היום בישראל אופנועי 125 סמ"ק, אנחנו נשמח כבר החודש לבחון כמה שיותר מהדגמים שלהם, נשמח כבר החודש לכתוב על כמה שיותר מהם, נשמח שאתם היבואנים תשימו אליהם לב ותפנו אליהם חלק מהמאמץ ואנחנו מקווים שאתם הקוראים תעזרו בדרך שלכם. אנחנו בטוחים שאפשר לשנות את השוק, ואפילו להגדיל אותו. נכון, יש לנו דרך ארוכה, אבל יחד יש לנו את הכוח לשנות.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

7 תגובות ל חקלאי פיקח

  1. הכתב צודק אבל מפספס את הסיבה האמיתית לכך שלא נמכרים אופנועים בישרעהל והיא חזירות היבואנים ,חזירות חברות הביטוח ,חזירות כולם בכל הענפים ,לא רק בענף הרכב. אנחנו עם רקוב שאוהב לדפוק איש את רעהו ,החרבנו שני בתים ואנו לא חסים על השלישי ,עצוב מאוד.

    • לא נראה לי שהרבה בני 16 קוראים פה.
      אם היבואנים היו רוצים לקדם מכירות בקרב צעירים, הם היו פונים לאיזה אושיית טיקטוק.
      כך שאין שום היגיון מסחרי בלספק לכם כלי מבחן. עם כל הצער שבדבר.

  2. הכתבה לא ברורה לי כלל….בתור אחד שמתקרב (במהירות רבה מדי…) לגיל 50 אני רואה שההיצע היום מטורף בהשוואה למה שהיה לפני 30 שנה. המחירים גם כן מצוינים יש זול ויש יקר ויש מלא יד שניה….הסיבה האמיתית להדלדלות האופנוענות האמיתית היא החזירות של המדינה , הקושי ההחזקה, הפחד מגניבה והפחד בכביש שם הנהגים (גם פחיות וגם דו"ג) לא יודעים להתנהג ולכבד.
    הגזירה האחרונה שבעטה אלפי כלים שנרכשו עד 250 סמק במטרה להקל קצת על המחיר הפסיכי של הביטוח-בטח לא עזרה…

  3. כנראה שדו גלגלי בארץ לא ישרוד למעט שליחים שגם הרבה מהם רוכבים על אופנים חשמליים . אם המחיר של 125 סמ"ק בתאילנד עולה 1200 דולר ובישראל פי 5 והאופנוע מגיע מאותו קו יצור והביטוח שאלוהים יעזור אז מה הסיכוי פה ? יאללה נעבור לאופנים חשמליים

  4. פעם דוגלגלי היה עממי וזול מכל הבחינות היום זה מותרות ואופנועים כבדים הפכו לסטיגמה של ממון
    פעם זה היה כדי למזער הוצאות
    היום דו גלגלי זה וואחד הוצאה
    מי לא יעדיף אופניים חשמליים שטסים על 80 פלוס
    ללא לוחית רישוי
    ללא ביטוח
    ללא טסט
    אופנוע וקטנוע היום יקר מאוד
    הקנייה התחזוקה הביטוח
    עדיף אלטו 4 מקומות ידני מאופנוע באותו סכום ברור
    4 נפשות ולא 2 מזגן גג מגשם דמוי בטיחות סימלית
    עובר טסט בקלות ועוד

  5. אכן מדינה בבעיה הכמות רכבים שנוסעת בפקקים היא לא נורמלית ואף אחד לא מרים את הכפפה לפתרון שהוא הנפח הקטן ככלי להיתניידות

  6. כולכם מקשקשים שטויות – הכל נעוץ בעובדות – מה לעשות שכמעט כל קטנוע 125 משפיל כמעט כל אופנוע בנפח דומה – גם ביציאה מהמקום וגם במהירות סופית (מבלי להתחשב בנוחות פרקטיות מחיר ועוד … )

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל