fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ראלי דקאר 2023: סוף מהאגדות

ראלי דקאר 2023: סוף מהאגדות

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, DPPI, GASGAS Factory, Yamaha Racing, KTM Red Bull, Husqvarna Monster Energy, Rieju

וואו. פשוט וואו. לא משנה אם אתם בעניין של כלים ממונעים על גלגלים השועטים במהירות קיצונית במדבר, אם אתם אוהבים ספורט וסיפורים טובים, הנה אחד טוב. בכל שנה לא חסרים סיפורים מרגשים מהמרוץ הנחשב לקשוח בעולם, אבל נראה שהסיפורים לא נגמרים והשנה חזינו במרוץ הצמוד אי פעם בקטגוריית האופנועים.

טובי פרייס מצטייר כרוכב אגדי שייזכר לעוד שנים רבות ואולי הגדול ביותר בעשור האחרון, גם בגלל דמות האוסטרלי המצחיק, גם בגלל תספורת המאלט האייקונית שלו, גם בגלל יכולות האילתור שלו בשטח ובגלל שגם בני קבוצתו מגדירים אותו כרוכב המשוגע ביותר בתחום, כזה שלא מפחד לקחת סיכונים ברכיבה ומצד שני מנווט בצורה פנומנלית. נזכיר כי ב־2013 שבר פרייס חוליה בצוואר רק בשביל לעשות את הבלתי אפשרי 3 שנים לאחר מכן ולנצח את המרוץ. לפני המרוץ הנוכחי אמר הרוכב בן ה־35 כי "יהיה נהדר לנצח עוד דקאר לפני הפרישה" וגרם להמוני מעריצים (כולל כותב שורות אלו…) לקוות שיסיים את המרוץ בסטייל.

בשנה שעברה, קווין בנאבידס הארגנטינאי איבד 36 דקות בסטייג' הראשון, מה שהיה גורם לרוכבים מסוימים להתייאש, גרם לנו לכתוב בסטייג' ה־11 כי "בנאבידס היה במרחק של 10 דקות בלבד מהמוביל ועם אפשרות ריאלית לנצח את המרוץ בפעם השניה ברציפות, ולראשונה אי פעם עם שתי קבוצות שונות". 10 דקות בלבד? השנה, ערב הסטייג' האחרון, לאחר למעלה מ־4,000 קילומטרים ו־43 שעות מרוץ ההפרש בסיכום בכללי בין פרייס במקום הראשון לבנאבידס במקום השני עמד על 12 שניות בלתי נתפסות. קצת מאחוריו, סקיילר האוס במרחק של 1:31 דקות מהפסגה. הנהלת המרוץ החליטה לא לתת לבנאבידס את היתרון בניווט בכך שיעקוב אחרי פרייס, והפכה את סדר ההזנקה למרוץ ה"ספרינט" האחרון באורך 136 קילומטרים, אותו ניצח בנאוידס ב־55 שניות בלבד, שהעניקו לו את הניצחון בהפרש המצטבר של 43 שניות לאחר מותחן של שבועיים.

אם במנצחים עסקינן, סאם סנדרלנד הבריטי שניצח את המרוץ בשנה שעברה ואמר שהוא מגיע בלי לחץ למרוץ השנה, התהפך בסטייג' הראשון עם חבלה בגבו. גם מתיאס וולקנר, האוסטרי מקבוצת ק.ט.מ, שסיים במקום השלישי בשנה שעברה, התהפך בסטייג' הלפני אחרון ופונה על ידי מסוק. מי שמצא אותו ונשאר איתו 24 דקות עד שהתאושש הוא לא אחר מאשר קווין בנאבידס. בהתאם לחוקי הראלי, הנהלת המרוץ החזירה לו את אותן הדקות.

לפני שנתיים, מתמודד פרטי מארה"ב בשם סקיילר האוס התפרסם לאחר שמכר את כל רכושו כדי להשתתף בדקאר, והגיע למקום החמישי. קבוצת הוסקוורנה החתימה אותו לאחר מכן כבן קבוצתו של לוסיאנו בנאבידס (אח של…) אך בשנה שעברה הוא נחבל בראשו ולא סיים את המרוץ. השנה הגיע האוס מפוקס והציג יציבות לאורך המרוץ, כשהוא מוביל את רובו בדירוג הכללי, אך סיים במקום השלישי והמכובד בהפרש של 5:04 מהמקום הראשון. תמיד כיף לראות את הפרגון והרוח של הדקאר, שבאה לידי ביטוי במילותיו של האוס על קו הסיום: "זהו חלום שמתגשם לחלוק את הפודיום עם 2 אגדות כמו טובי וקווין".

ציפינו לראות סיפור סינדרלה נוסף השנה, לאחר שמייסון קליין מארה"ב הגיע בשנה שעברה למקום התשיעי במרוץ הראשון שלו אי פעם, כשהוא בן 19 בלבד ומתחרה באופן פרטי. קליין הציג שבוע ראשון נפלא כשהוא גם מדורג במקום הראשון לאחר הסטייג' השני, אך הדקאר הוא מרתון ולא ספרינט. הוא נחבל בראשו בתחילת השבוע השני, מה שגרם לאיבוד זמן ופגע ביכולותיו. הוא התנגש מאחור באדריאן ואן בוורן שלאחר הסטייג' אמר בראיון שהוא לא מבין איך זה קרה, קליין עצמו אמר שהוא לא ממש זוכר את מה שקרה. הוא פרש לאחר סטייג' מספר 12, לאחר שכבר התדרדר למקום ה-42, חווה מספר התהפכויות נוספות והיה נראה מעט מבולבל בראיונות.

במקום הרביעי והחמישי נמצאים בהתאמה שני רוכבי הונדה, פבלו קינטנייה מצ'ילה, שמוגדר כ"אגדת דקאר" לאחר שהתשתתף ביותר מעשרה מרוצים ואדריאן ואן-בוורן הצרפתי שעבר מקבוצה יפנית אחרת – ימאהה – לאחר שזו החליטה שלא להשתתף יותר במרוץ היוקרתי.

במקום השישי הגיע לוסיאנו בנאבידס לאחר שניצח שלושה סטייג'ים. במקום השביעי הגיע מי שהרבה ראו בו מועמד לניצחון, דניאל "צ'אקי" סנדרס מקבוצת גאסגאס. עוד לפני המרוץ אמר סאנדרס כי לא החלים לגמרי, לאחר שבשנה שעברה שבר את המרפק. האוסטרלי הצעיר, הידוע בקשיחותו וביכולתו לסיים סטייג'ים כשהוא פצוע או עם אופנוע חבול, חטף במהלך המרוץ זיהום ממקור לא ידוע ולאחר פתיחה מהירה מאוד ירד אט אט בדירוג. נאחל לו החלמה מהירה ומיצוי הפוטנציאל בשנה הבאה.

במקום השמיני נציג נוסף להונדה, חוסה "נאצ'ו" קורנחו. במקום התשיעי, לורנסו סנטונילו מקבוצת שרקו הקטנה שתמיד כיף לראות נציגים שלה מגיעים למיקום בעשירייה הראשונה. סוגר את העשירייה הוא פרנקו קאימי הארגנטינאי מקבוצת הירו ההודית. בן קבוצתו, רוס "קלהארי פרארי" בראנץ', שעבר מקבוצת ימאהה, חווה תקלה במערכת הדלק שהורידה אותו מהמקום ה־15 ל־104, ולא מנעה ממנו לנצח את הסטייג'ים השמיני והעשירי ולהביא הרבה כבוד לקבוצה קטנה נוספת.

את קטגוריית ה"מאל מוטו", בה הרוכבים לא מקבלים סיוע ומגיעים ללא מכונאים או אנשי צוות בכלל, ניצח צ'אראן מור מדרום אפריקה. הוא התראיין יחד עם מי שהיגע במקום השני, חאבי ווגה הספרדי, כשכל אחד מנסה לפרגן לשני כמה שיותר והיה ניתן לראות את הרוח הספורטיבית הנהדרת של הקטגוריה המרתקת הזו. בה השתתפו השנה 15 רוכבים.

3 רכבים חשמליים של חברת אאודי הגיעו השנה לדקאר. סטפן "מיסטר דקאר" פטרהנסל וקרלוס סאינס, שתי אגדות ראלי, התהפכו כל אחד במכוניתו ופרשו במהלך המרוץ, לאחר תקלות והתמודדויות רבות. דווח כי סאינס בן ה־60 ביקש מהמסוק להסתובב ולהחזיר אותו למרוץ, אך סורב. מתיאס אקסטרום הצליח להביא את האאודי RSQ e-tron שלו לקו הסיום במקום ה־14. סבסטיאן לואב מקבוצת BRX שבר את שיא רצף הנצחונות בסטייג'ים לאחר שישה כאלה, אבל היה רק אחד שהיה מעל כולם, נאסר אל-עטייה, מלך הדיונות מקטאר. אל-עטייה ניצח בהפרש של למעלה משעה, על אף הרצף המרשים של לואב, כשהוא ניצב במקום הראשון החל מהסטייג' השלישי, ולאחר פרישתם של אקסטרום וסאינס הבין כי הוא רק צריך להגיע לק הסיום כדי לקטוף תואר נוסף.

בטרקטורונים ניצח אלכסנדר ז'ירו הצרפתי מקבוצת ימאהה SMX, לאחר שהוביל בבטחה ברוב המרוץ.
בקטגוריית המשאיות נפל דבר. לאחר שליטה בלתי מעורערת בשנים האחרונות של קבוצת קאמאז' הרוסית, היא לא הורשתה להשתתף השנה במרוץ ובעצם פתחה את התחרות. קבוצת Boss Machinery Team De Rooy Iveco עם הנהג ההולנדי יאנוס ואן קסטרם הצליחה לנצל את היעדרותם של הרוסים לניצחון, לאחר לא מעט צילומים מרהיבים של המפלצות כבדות המשקל שועטות במדבר הסעודי.

את קטגוריית "דקאר קלאסיקס", בה משתתפים רק אמיצים במיוחד בעזרת רכבים שיוצרו לפני שנת 2000, אפשר להגדיר כחביבת הקהל. ניצחו אותה הנהג חואן מוררה והנווטת לידיה רובה כשהם משייטים על גבי טויוטה לנד קרוזר HDJ80. נתון מעניין הוא שבכל קטגורייה ניצח רוכב\נהג ממדינה אחרת: ארגנטינה, קטאר, צרפת, פולין והולנד.

גם במהדורה ה־45 של הדקאר הוא לא אכזב. ראינו יריבות בריאה, פרגון, תחרות, מתח, קרב צמוד, נופים מרהיבים והוכחות נוספות לכמה מדהים הספורט הזה. לאחר הניצחון הענק של נבחרת הכדורגל, מגיע קווין בנאבידס ומביאה עוד כבוד למדינה הדרום אמריקאית. אנחנו רק מחכים שיגיע כבר ינואר 2024.

גלריה מלאה של התמונות הטובות ביותר מהמרוץ למטה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל