fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קוב kove מתחת לשורת menu
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
דוקאטי באנר חדש מולטיסטרדה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
קוב 140 על 70
דוקאטי קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
שרקו
סטפן

ימאהה חושפת את ה־R9 החדש

ימאהה חושפת את ה־R9 החדש

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

אחרי שנים של המתנה, ימאהה חושפת רשמית את אופנוע הסופרספורט החדש שלה, ה־YZF-R9, שיתפוס את מקומם של ה־R6 וה־R1, שהופכים לאופנועים למסלול בלבד, כספינת הדגל הספורטיבית של היצרנית בכביש הציבורי.

סדרת ה־R האגדית של ימאהה עוברת השנה שינוי משמעותי, בהתאם למגמות העולמיות וההגבלות המחמירות, כשצמד אופנועי הסופרספורט והסופרבייק המוכרים של ימאהה, ה־YZF-R1 וה־YZF-R6, ימשיכו להיות מיוצרים לשימוש במסלול בלבד, וה־YZF-R9 יתפוס את מקומם לכביש הציבורי, כמו גם באליפות העולם בסופרספורט, תחתיו יהיו ה־R125 וה־R3 המיועדים לרוכבים מתחילים וה־R7 המתקדם יותר.

ה־YZF-R9 החדש, או בקיצור ה־R9, משלב את הידע של היצרנית ממסלול המרוצים עם הבסיס הנהדר של מנוע ה־CP3. לשם כך, מנוע הטריפל מקורר הנוזל, עם גל-זיזים עליון כפול ו־4 שסתומים לצילינדר, בנפח 890 סמ"ק עובר שינויים קלים במיפוי הדלק תזמון ההצתה ויחסי העברה הסופיים להתאמה לאופי האופנוע, כשהנתונים דומים, עם הספק של 119 כ"ס ב־10,000 סל"ד ומומנט של 9.5 קג"מ ב־7,000 סל"ד.

החבילה האלקטרונית כוללת חיישן מדידת אינרציה (IMU) שש-צירי, שלושה מצבי רכיבה – Sport, Street ו־Rain – כמו גם שני מצבי Custom וארבעה מצבי Track הניתנים להתאמה אישית, כל אלו שולטים על מערכות ה־ABS, שניתנת לכיבוי בגלגל האחורי, הספקת הכוח, בקרת האחיזה, האנטי-ווילי, בקרת בלימת המנוע, ומערכות נוספות, בעלות מספר מצבי פעולה, אותן ניתן לכוונן גם דרך אפליקציית Yamaha MyRide. בנוסף, ימאהה מציידת את ה־R9 בבקרת שיגור, בקרת שיוט, מגביל מהירות, קוויקשיפטר דו-כיווני, צג TFT בגודל 5 אינץ' עם קישוריות בלוטוס, 4 מצבי תצוגה, מצב מסלול עם מד הקפות, כמו גם תצוגת ניווט וחיבור לאפליקציית Y-Trac המאפשרת לשמור ולשתף מידע רכיבה עם ניתוח נתונים מתקדם, נתוני GPS ועוד.

ימאהה בנתה שלדה חדשה לחלוטין, דלתא-בוקס מאלומיניום יצוק, שתאכלס את ה־CP3. זאת השלדה הקלה ביותר שימאהה יצרה אי-פעם לאופנוע סופרספורט, במשקל של 9.7 ק"ג. בחזית מותקן מזלג KYB הפוך בקוטר 43 מ"מ עם אפשרויות כיוונון שיכוך החזרה בבולם הימני ושיכוך כיווץ בבולם השמאלי, כמו גם כיוונון למהירות נמוכה ולמהירות גבוהה. מאחור יש בולם יחיד עם כיוון מלא לשיכוך כיווץ, החזרה ועמוס קפיץ. מהלך הגלגלים עומד על 120 מ"מ מקדימה ו־118 מ"מ מאחור.

עיצובו של ה־R9 שואב השראה כמובן מדגמי ה־R אותם הוא מחליף, כשכנפונים מובנים בולטים בחזיתו, והופכים אותו גם לאווירודינמי יותר, עם מקדם גרר נמוך משל ה־R6, עלייה של 6-7% בכוח ההצמדה של הגלגל הקדמי בהאצה בקו ישר ועד 10% יותר בפניות. תנוחת הרכיבה ספורטיבית, רכונה יותר מזו של ה־R7 ופחות קיצונית מזו של ה־R6, עם קליפ-אונים המותקנים מתחת למשולש העליון שניתנים להחלפה בקלות וכיוונון להעדפות הרוכב. מיכל הדלק בנפח 14 ליטר עוצב להציע מצד אחד נוחות הגעה קלה לקרקע, עם פרופיל צר באזור מותני האופנוע, ומצד שני צורה נוחה לאחיזה עם הברכיים. ה־R9 מקבל גם בית מתגים מעודכן.

מערכת הבלימה של ברמבו עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר Stylema מונובלוק רדיאלי בעל 4 בוכנות מקדימה, משאבת בלם רדיאלית וצינורות בלימה שזורים. הגלגלים נועלים צמיגי ברידג'סטון Battlax Hypersport RS11 במידות 120/70-17 מקדימה ו־180/55-17 מאחור. זווית ההיגוי 22.5°, המפסע 94 מ"מ, מרווח הגחון 140 מ"מ, המושב בגובה 830 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,420 מ"מ, משקלו הרטוב 195 ק"ג, אורכו הכללי 2,070 מ"מ, רוחבו 705 מ"מ וגובהו 1,180 מ"מ.

ה־R9 יוצע בצבעי Icon Blue ו־Tech Black וצפוי להגיע לאולמות התצוגה של ימאהה ברחבי העולם החל מחודש מרץ.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

     

     

     

     

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    קוב מגדל kove