fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

ציפור טרף: סוזוקי היאבוסה חוגג 25 שנה

ציפור טרף: סוזוקי היאבוסה חוגג 25 שנה

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן 

סוזוקי חושפת גרסת 25 שנה לאופנוע הדגל שלה, ה־Hayabusa, שהיה האופנוע המהיר ביותר בייצור סדרתי ומכר מעל ל־200,000 יחידות, ומצהירה "האבולוציה של ההיאבוסה לא תעצר לעולם".

סוזוקי חוגגת את יום הולדתו ה־25 של ההיאבוסה, הדגם האייקוני וספינת הדגל של המותג היפני, עם מהדורת 25th Anniversary מיוחדת שתימכר ברחבי העולם החל מהחודש. מהדורת יום ההולדת מקבלת צביעה חדשה בכתום ושחור המוכרים, הכוללת נגיעות זהובות במותחני השרשרת ומרכז הדיסקים הקדמיים. על מיכל הדלק ודוד הפליטה יש לוגו יעודי למהדורת ה־25 שנה ולוגואים נוספים, הכוללים את ה־Kanji האייקוני של ההיאבוסה וצורת V מיוחדת, מעטרים את האופנוע במקומות נוספים – כולל על שרשרת ההינע. לבסוף, מהדורת ה־25 מגיעה עם כיסוי מושב אחורי כסטנדרט.

הדור הראשון של ה־GSX1300R Hayabusa הוצג בשנת 1998 בתערוכת Intermot שבגרמניה, ושיווקו באירופה ובצפון אמריקה החל בשנת 1999. העקרונות שעמדו מאחורי דגם ה־"Ultimate Sport", כפי שהוגדר ע"י סוזוקי, היו שילוב בין ביצועי מנוע גבוהים במיוחד, התנהגות ספורטיבית ועיצוב אווירודינמי ייחודי, זאת במטרה לקחת את תואר "האופנוע המהיר ביותר בייצור סדרתי" מההונדה CBR1100XX Super Blackbird, תואר בו החזיקה עד שנת 2001, אז הסכימו יצרני אופנועי הספורט להתקין הגבלת מהירות ל־300 קמ"ש שעצרה את קרב היצרניות על התואר.

● עוד בנושא: סיפורו של אייקון מוטורי – סוזוקי GSX1300R היאבוסה

שם הדגם, "היאבוסה", הוא שמו של הבז הנודד, הנודע כציפור המהירה ביותר שמסוגל להגיע בצלילה  למהירויות גבוהות מ־320 קמ"ש. הבחירה בשם הושפעה ככל הנראה גם מהרגלי התזונה של הבז הנודד הכוללים את ציפור השחרור, או Blackbird, כהצהרת הכוונות של סוזוקי להביס את האופנוע של הונדה, ממנו ההיאבוסה היה לבסוף מהיר בכ־16 קמ"ש.

בשנת 2007 השיקה סוזוקי את הדור השני של ההיאבוסה, עם מנוע שצמח בנפח מ־1,299 סמ"'ק ל־1,340 סמ"ק והספק שעלה בהתאם מ־175 כ"ס ל־197 כ"ס – אך כאמור, עם מהירות מירבית מוגבלת ל־299 קמ"ש לעומת 312 קמ"ש לפני הסכם היצרניות. הדור השני נהנה גם ממתיחת פנים עיצובית ועדכון טכנולוגי וזנח את מיתוג ה־GSX1300R לטובת שימוש רק בשם "Hayabusa".

● עוד בנושא: ביואל מציינת 40 שנה עם גרסת Freedom ל־Hammerhead

בשנת 2008 הדגם הגיע לישראל לראשונה ביבוא רשמי, מה שייצר חשיפה תקשורתית ערה שעסקה ברובה בחשש של הציבור הכללי מהגעתו של האופנוע האוחז בתואר "האופנוע המהיר ביותר בייצור סדרתי", למרות הגבלת המהירות. בשנת 2014 החל שיווק הדגם בגרסה מופחתת הספק בשוק היפני ושווקים נוספים.

 

לפני שנתיים, ב־2021, החל להימכר הדור השלישי של ההיאבוסה, עם מנוע מעודכן לצורך עמידה בתקן אירו5 – אך עם ירידה קלה בהספק – שדרוגי שלדה ומתלים, מתיחת פנים עיצובית וחבילה אלקטרונית חדשה הכוללת מערכת בקרת אחיזה, קוויקשיפטר דו-כיווני ועוד.

● עוד בנושא: חדש בישראל: סוזוקי היאבוסה 1300 דור שלישי

נשיא החברה טושיהירו סוזוקי אמר "ההיאבוסה היה אופנוע הדגל וייצג את סוזוקי וצבר מעריצים בכל העולם. ברצוננו להביע את תודנו העמוקה על כך שהדגם הזה יכול לחגוג את יום הולדתו ה־25 ועל האהבה הרבה שקיבל לאורך השנים", והוסיף "האבולוציה של ההיאבוסה לא תעצור לעולם. אנחנו מבקשים להמשיך ליהנות מהאהבה והתמיכה שלכם".

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל