fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

חדש בישראל: סוזוקי היאבוסה 1300 דור שלישי

חדש בישראל: סוזוקי היאבוסה 1300 דור שלישי

אסף לביא

צילום: יצרן

עופר אבניר החלה בשיווק ההיאבוסה החדש של סוזוקי שנחשף מוקדם יותר השנה וקיבל בדורו השלישי חידושים רבים וכ-550 חלקים חדשים, הכוללים מנוע ארבעה צילינדרים מעודכן, בנפח 1,340 סמ"ק, המייצר 187 כ"ס ו-15.2 קג"מ, בולמים של KYB בעלי אפשרויות כיוונון מלאות, מערכת בלימה של ברמבו מסדרת Stylema וחבילת אלקטרוניקה מקיפה. מחירו 174,000 ₪.

אחרי 3 שנים בהן לא נמכר בשוק האירופאי מכיוון שלא עמד בתקנות, סוזוקי חשפה בתערוכה וירטואלית בחודש פברואר את הדור החדש של אופנוע ההיפר-ספורט האייקוני, ה-GSX1300R היאבוסה, שהחל את דרכו לפני 22 שנים בתור האופנוע המהיר בעולם, תואר שאיבד את יוקרתו במהלך השנים אבל הפך את הבז הנודד של סוזוקי לאבן דרך. כמו קודמו, גם הדור החדש מוגבל אלקטרונית ל-299 קמ"ש, אך מאיץ יותר מהר מהדגם היוצא, עם 3.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ו-6.8 שניות מ-0 ל-200 קמ"ש.

מנוע ה-4 צילינדרים המוכר בנפח 1,340 סמ"ק עבר עדכון מקיף ועומד כעת בתקנות האירו5, מפיק 187 כ"ס ב-9,750 סל"ד ומומנט של 15.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד. בין השינויים שעבר ישנה מערכת שימון יעילה יותר, טלטלים ובוכנות מחוזקים וקלים יותר, שינוי בתזמון השסתומים וצמד גלי-זיזים עליונים חדשים. הנתונים אמנם מעידים על ירידה בהספק המרבי, אך סוזוקי מציינים שהמנוע החדש חזק יותר מקודמו בטווח הסל"ד הנמוך-בינוני. המנוע המעודכן מקבל מצערת חשמלית חדשה וגופי מצערת עם שני מזרקים לכל צילינדר, תיבת האוויר גדלה בנפחה ומוזנת ע"י מנגנון ראם-אייר (SRAD) שיונק אוויר מפתחים בחזית האופנוע לצידי הפנס הראשי ומערכת הפליטה החדשה קלה יותר לעומת זו של הדגם היוצא.

ההיאבוסה החדש מצויד ביחידת מדידת אינרציה (IMU) שש-צירית, בקרת שיוט עם אפשרות להגבלת מהירות, בקרת שיגור, קוויקשיפטר דו-כיווני, ABS, מערכת עצירה במדרון ובחירת מצבי רכיבה (SDMS-α) עם 3 מצבי רכיבה קבועים מראש, ו-3 מצבים הניתנים להגדרה ע"י הרוכב, ושולטים על אופי המנוע, התערבות בקרת האחיזה, האנטי-ווילי, בלימת המנוע ותפקוד הקוויקשיפטר. לוח המחוונים החדש משלב את השעונים האנלוגיים המוכרים של ההיאבוסה עם צג TFT במרכזו שמציג מידע רב.

המנוע החדש מותקן בשלדה כפולת-קורות חדשה מאלומיניום, שלדברי היצרן מייצרת התנהגות זריזה ויציבות גבוהה יותר, מקדימה מותקן מזלג הפוך מתצורת KYB בעל אפשרויות כוונון מלאות, ומערכת בלימה של ברמבו מסדרת Stylema עם קליפרים מונובלוק רדיאליים וצמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ. צמיגי ה-Battlax Hypersport S22 של Bridgestone פותחו במיוחד עבור הדור ה-3 של ההיאבוסה ומותקנים על גלגלים חדשים וקלים יותר.

העיצוב של ההיאבוסה החדש שואב הרבה השארה מהמקורי ובסוזוקי מגדירים אותו כליטוש של המראה המקורי, המזוהה כל כך עם הדגם. גם בדור החדש של ההיאבוסה, כמו במקורי מ-1999, בעיצוב המעטפת נעשה שימוש במנהרת רוח, שמגבירה את האווירודינמיקה של האופנוע. הדגם המקורי הוא לא ההשראה היחידה בעיצוב הדור הנוכחי, שכן גם שמו של ההיאבוסה, הבז הנודד בשפה היפנית, תרם את חלקו בעיצוב תאורת החזית, עם פנס LED שמדמה את חזותו של הבז. לצד תאורת החזית מותקנים שני פנסי LED המשמשים כתאורת יום (DRL) ומאותתים, תאורת הזנב גם היא LED, ושונה מאוד בעיצובה משל הדור הקודם וכוללת בתוכה גם את המאותתים. ההיאבוסה החדש מוצע בשלוש סכמות צבע: שחור וזהב, לבן ואדום, לבן וכחול ומחירו בישראל נקבע על 174,000 ₪.

בנוסף, עופר אבניר מעדכנת את המחירים של דגמי הסופרבייק, ה-GSX-R1000 וה-GSX-R1000R, שמקבלים השנה מגוון צבעים חדשים הכוללים גם צביעה בהשראת קבוצת המוטוGP, ל-155,000 ₪ ו-179,000 ₪ בהתאמה.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובה אחת ל חדש בישראל: סוזוקי היאבוסה 1300 דור שלישי

  1. הייתי מחליף אבל רפליקה של אגדה ב 179 אלף ש"ח לא מחליפים הגיב:

    עיצוב מעלף!
    אף אחד לא עשה את זה לפניהם.
    אפילו היצרן המקורי לא היה חושב לחזור על היצירה המדהימה שלו, רק מתוך כבוד למקור.
    עכשיו רק על היאבוסה, קבלו במחיאות כפיים, רפליקה לאגזוז של הדגם הסופר ספורטיבי והאלמותי ה- CBR250R,
    בהיאבוסה לא פעם אחת, אלה שני אגזוזים, משני צדדיו של האופנוע, שלא נפספס, WOW! איזה שיחוק!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל