fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

סוזוקי מציגה את ההיאבוסה החדש ל-2022

סוזוקי מציגה את ההיאבוסה החדש ל-2022

אסף לביא

צילום: יצרן

הבז שב לנופף בכנפיו, האייקון המוטורי מניע שוב, ה-Hayabusa של סוזוקי מחודש בדור שלישי מודרני ומתקדם יותר. היום הציגה סוזוקי את הדור החדש של אופנוע ההיפר-ספורט בתערוכה וירטואלית תלת-ממדית שאפשרה לצופים לחוות את האופנוע בצורה קצת שונה.

האופנוע שדחף את גבולות המהירות והפך לאגדה, קצת איבד מהייחודיות שהייתה לו במהלך השנים, הוא כבר לא היה המהיר ביותר, לא המתקדם ביותר ונותר רק חלוצי ופורץ דרך. אבל ב-22 השנים האחרונות ההיאבוסה צבר קהל מעריצים מושבע ואהדה רבה ולכן סוזוקי בוחרת לחדש אותו לשנת 2022, לאחר 3 שנים בהן הוא לא משווק בשוק האירופאי מכיוון שלא עמד בתקנות – אירו4 אז – אירו5 כיום.

ההיאבוסה החדש לצידם של שני הדורות הקודמים

הדגם החדש עומד בתקנות האירו5, עם מנוע ה-4 צילינדרים בנפח 1,340 סמ"ק שעבר עדכון מקיף ומפיק כעת 187 כ"ס ב-9,750 סל"ד ומומנט של 15.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד. בין השינויים שעבר המנוע תמצאו עלייה ביעילות מערכת השימון, בוכנות וטלטלים מחוזקים וקלים יותר, שינויים בתזמון השסתומים וצמד גלי-זיזים עיליים חדשים. נתוני המנוע מעידים על ירידה בהספק המירבי אך סוזוקי מציינים שההיאבוסה החדש חזק יותר בטווח הסל"ד הנמוך-בינוני מקודמו.

המנוע המעודכן מוזן בדלק ע"י מצערת חשמלית חדשה וגופי מצערת עם שני מזרקים לכל צילינדר, האוויר עובר לתיבת האוויר שגדלה בנפחה דרך מנגנון הראם-אייר של סוזוקי (SRAD) שפתחו בחזית האופנוע לצידי הפנס הראשי, מערכת הפליטה החדשה שודרגה וקלה יותר משל הדגם היוצא. בצידו האלקטרוני מצויד ההיאבוסה החדש ביחידת מדידת אינרציה שש-צירית (IMU), בקרת שיוט עם יכולת הגבלת מהירות, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת שיגור, ABS עם מערכת עמידה במדרון ומערכת לבחירת מצבי רכיבה (SDMS-α) עם 3 מצבי רכיבה קבועים, ו-3 הניתנים לשינוי ע"י הרוכב, השולטים על התנהגות המנוע, בקרת האחיזה, האנטי-ווילי, בלימת המנוע והקוויקשיפטר. מול הרוכב תמצאו לוח מחוונים חדש המשלב את השעונים האנלוגיים המוכרים של ההיאבוסה עם צג TFT מרכזי עם הרבה מידע.

כ-550 חלקים חדשים לחלוטין מרכיבים את ההיאבוסה החדש

את יחידת ההנעה המעודכנת סוזוקי משדכים לשלדה כפולת-קורות חדשה מאלומיניום, שלדבריהם מייצרת התנהגות זריזה יותר ויציבות גבוהה יותר, מקדימה מותקן מזלג הפוך של KYB בעל אפשרויות כוונון מלאות, ומערכת בלימה של ברמבו מסדרת Stylema עם קליפרים מונובלוק רדיאליים וצמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הצמיגים עליהם נוסע הדור ה-3 של ההיאבוסה פותחו במיוחד בשבילו, ה-Battlax Hypersport S22 של Bridgestone, והם מותקנים על גלגלים חדשים.

את העיצוב של ההיאבוסה החדש סוזוקי מגדירה כליטוש של המראה המקורי, מכיוון שקווי העיצוב של היאבוסה כל כך מזוהים עם הדגם. כמו הדור הראשון ב-1999, גם המעטפת של היאבוסה הנוכחי נולדה במנהרת רוח, כשבסוזוקי מנסים להגביר עוד יותר את היכולות האווירודנמיות של האופנוע, בחזית תמצאו פנס LED ראשי בתצורה המוכרת שאמורה לדמות את מראה הבז ממנו האופנוע לוקח השראה, לצידו שני פנסי LED שמשמשים כתאורת יום (DRL) וכמאותתים, תאורת הזנב גם היא LED, ושונה מאוד משל הדור הקודם וכוללת בתוכה גם את המאותתים.

ההיאבוסה החדש מוצע בשלושה שילובי צבעים, שחור וזהב, לבן ואדום, לבן וכחול. בינתיים לא נמסרו פרטים על תמחור באירופה או על זמני אספקה, ולמרות שסוזוקי מגדירה את ההיאבוסה החדש כדגם 2022 אנחנו מעריכים שהוא יגיע לשווקי אירופה עוד לפני סוף 2021.

גלריה מלאה עם כ-100 תמונות של היאבוסה החדש בהמשך העמוד.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

3 תגובות ל סוזוקי מציגה את ההיאבוסה החדש ל-2022

  1. נראה מגניב.
    אבל…. עם כל הבקרת בקרת בקרת בקרת…. מפתח??????? לא יכלו כבר לעשות KeyLess? נו באמת. לא קונה. 🙂

  2. אם סוזוקי לא מוותרים על השוק האירופאי להערכתי קוואסקי יגיבו בחידוש ה zzr והתאמתו ליורו 5 ואנחנו נהנה מאופנועים עם קדח גדול , כמו שצריך.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל