מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
סוזוקי מציגה את ההיאבוסה החדש ל-2022
אסף לביא
צילום: יצרן
הבז שב לנופף בכנפיו, האייקון המוטורי מניע שוב, ה-Hayabusa של סוזוקי מחודש בדור שלישי מודרני ומתקדם יותר. היום הציגה סוזוקי את הדור החדש של אופנוע ההיפר-ספורט בתערוכה וירטואלית תלת-ממדית שאפשרה לצופים לחוות את האופנוע בצורה קצת שונה.
האופנוע שדחף את גבולות המהירות והפך לאגדה, קצת איבד מהייחודיות שהייתה לו במהלך השנים, הוא כבר לא היה המהיר ביותר, לא המתקדם ביותר ונותר רק חלוצי ופורץ דרך. אבל ב-22 השנים האחרונות ההיאבוסה צבר קהל מעריצים מושבע ואהדה רבה ולכן סוזוקי בוחרת לחדש אותו לשנת 2022, לאחר 3 שנים בהן הוא לא משווק בשוק האירופאי מכיוון שלא עמד בתקנות – אירו4 אז – אירו5 כיום.
הדגם החדש עומד בתקנות האירו5, עם מנוע ה-4 צילינדרים בנפח 1,340 סמ"ק שעבר עדכון מקיף ומפיק כעת 187 כ"ס ב-9,750 סל"ד ומומנט של 15.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד. בין השינויים שעבר המנוע תמצאו עלייה ביעילות מערכת השימון, בוכנות וטלטלים מחוזקים וקלים יותר, שינויים בתזמון השסתומים וצמד גלי-זיזים עיליים חדשים. נתוני המנוע מעידים על ירידה בהספק המירבי אך סוזוקי מציינים שההיאבוסה החדש חזק יותר בטווח הסל"ד הנמוך-בינוני מקודמו.
המנוע המעודכן מוזן בדלק ע"י מצערת חשמלית חדשה וגופי מצערת עם שני מזרקים לכל צילינדר, האוויר עובר לתיבת האוויר שגדלה בנפחה דרך מנגנון הראם-אייר של סוזוקי (SRAD) שפתחו בחזית האופנוע לצידי הפנס הראשי, מערכת הפליטה החדשה שודרגה וקלה יותר משל הדגם היוצא. בצידו האלקטרוני מצויד ההיאבוסה החדש ביחידת מדידת אינרציה שש-צירית (IMU), בקרת שיוט עם יכולת הגבלת מהירות, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת שיגור, ABS עם מערכת עמידה במדרון ומערכת לבחירת מצבי רכיבה (SDMS-α) עם 3 מצבי רכיבה קבועים, ו-3 הניתנים לשינוי ע"י הרוכב, השולטים על התנהגות המנוע, בקרת האחיזה, האנטי-ווילי, בלימת המנוע והקוויקשיפטר. מול הרוכב תמצאו לוח מחוונים חדש המשלב את השעונים האנלוגיים המוכרים של ההיאבוסה עם צג TFT מרכזי עם הרבה מידע.
את יחידת ההנעה המעודכנת סוזוקי משדכים לשלדה כפולת-קורות חדשה מאלומיניום, שלדבריהם מייצרת התנהגות זריזה יותר ויציבות גבוהה יותר, מקדימה מותקן מזלג הפוך של KYB בעל אפשרויות כוונון מלאות, ומערכת בלימה של ברמבו מסדרת Stylema עם קליפרים מונובלוק רדיאליים וצמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הצמיגים עליהם נוסע הדור ה-3 של ההיאבוסה פותחו במיוחד בשבילו, ה-Battlax Hypersport S22 של Bridgestone, והם מותקנים על גלגלים חדשים.
את העיצוב של ההיאבוסה החדש סוזוקי מגדירה כליטוש של המראה המקורי, מכיוון שקווי העיצוב של היאבוסה כל כך מזוהים עם הדגם. כמו הדור הראשון ב-1999, גם המעטפת של היאבוסה הנוכחי נולדה במנהרת רוח, כשבסוזוקי מנסים להגביר עוד יותר את היכולות האווירודנמיות של האופנוע, בחזית תמצאו פנס LED ראשי בתצורה המוכרת שאמורה לדמות את מראה הבז ממנו האופנוע לוקח השראה, לצידו שני פנסי LED שמשמשים כתאורת יום (DRL) וכמאותתים, תאורת הזנב גם היא LED, ושונה מאוד משל הדור הקודם וכוללת בתוכה גם את המאותתים.
ההיאבוסה החדש מוצע בשלושה שילובי צבעים, שחור וזהב, לבן ואדום, לבן וכחול. בינתיים לא נמסרו פרטים על תמחור באירופה או על זמני אספקה, ולמרות שסוזוקי מגדירה את ההיאבוסה החדש כדגם 2022 אנחנו מעריכים שהוא יגיע לשווקי אירופה עוד לפני סוף 2021.
גלריה מלאה עם כ-100 תמונות של היאבוסה החדש בהמשך העמוד.
נראה מגניב.
אבל…. עם כל הבקרת בקרת בקרת בקרת…. מפתח??????? לא יכלו כבר לעשות KeyLess? נו באמת. לא קונה. 🙂
אם סוזוקי לא מוותרים על השוק האירופאי להערכתי קוואסקי יגיבו בחידוש ה zzr והתאמתו ליורו 5 ואנחנו נהנה מאופנועים עם קדח גדול , כמו שצריך.
ואולי ימאהה עם ה FJR.