fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

קלן 2022: הונדה חושפת את ה־CB750 הורנט החדש

קלן 2022: הונדה חושפת את ה־CB750 הורנט החדש

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

הונדה לא מחכה לתערוכת מילאנו שתתקיים בחודש הבא וחושפת את ה־CB750 Hornet החדש שלה בתערוכת Intermot 2022 שנפתחה היום בעיר קלן, במרכזו של הנייקד מותקן מנוע הטווין המקבילי החדש של היצרנית המייצר 90 כ"ס ו־7.6 קג"מ, כשההורנט החדש מצויד בחבילה טכנולוגית מרשימה ושוקל 190 ק"ג רטוב.

ההורנט של הונדה החל את דרכו בשנת 1998 עם ה־CB600F, אופנוע נייקד מבוסס סופרספורט שהיה הצלחה כמעט מיידית באירופה, כשבמהלך השנים מוצגות גרסאות שונות ואפילו גרסאות מרוצים. בשנת 2007 ההורנט עובר שדרוג מקיף על בסיס מנוע ה־CBR600RR ועם עיצוב חד וקשוח יותר, שמקבל עדכונים קלים ב־2011 ומסיים את דרכו בשנת 2013 כשאת מקומו בליין הדגמים תופס ה־CB650F. כמעט 10 שנים אחר כך, ו־25 שנה אחרי הופעתו הראשונה, הונדה מחזירה את ההורנט בגרסה חדש ומותאמת לעידן הנוכחי בו הוא יתחרה מול דגמי הטווין 660-890 של אפריליה, ימאהה ו־KTM.

כבר לפני שבועיים נחשפנו למנוע הכל-חדש שמניע את ההורנט, כשהונדה פרסה את נתוניו. מנוע הטווין המקבילי בנפח 755 סמ"ק מקורר נוזל ובעל גל-ארכובה 270°, שמונה שסתומים, ראש מנוע Unicam עם גל-זיזים עליון יחיד וסליפר ואסיסט קלאץ', המייצר 90 כ"ס ב־9,500 סל"ד ו־7.6 קג"מ ב־7,250 סל"ד. בנוסף, ניתן להגביל את הספקו ל־47 כ"ס לרישיון A1.

מצערת רכב-על-חוט אלקטרונית מציעה בחירה בין 4 מצבי רכיבה המשפיעים על מיפוי הספק המנוע, בלימת המנוע ובקרת האחיזה – הניתנת לכיבוי מלא. מצב ספורט עם מיפוי ההספק הגבוה ביותר (רמה 3), בלימת המנוע הנמוכה ביותר וההתערבות המינימלית של בקרת האחיזה (רמה 1), מצב סטנדרט מציב את כל אלו בהגדרת הביניים (רמה 2), מצב גשם שם את מיפוי ההספק הנמוך ביותר (רמה 1), בלימת המנוע במצב הביניים (רמה 2) ואת בקרת האחיזה ברמת ההתערבות הגבוהה ביותר (רמה 3), כשמצב 'משתמש' מאפשר לרוכב לבחור את מצב העבודה של כל אחת מהגדרות לטעמו האישי.

המנוע החדש מותקן בתוך שלדת יהלום קלת משקל העשויה מפלדה ושוקלת 16.6 ק"ג, אליה מחובר מקדימה, בזווית של 25° ועם מפסע של 99 מ"מ, מזלג SFF-BP (ר"ת Separate Fork Function Big Piston) מתוצרת Showa בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 130 מ"מ וללא אפשרויות כיוונון. לזרוע האחורית העשויה גם היא פלדה מחובר בעזרת מנגנון Pro-Link בולם יחיד עם מהלך של 150 מ"מ ו־5 מצבי עומס קפיץ. הגלגלים בקוטר 17 אינץ' נושאים צמיגים במידות פופולריות, 120/70-17 מקדימה ו־160/60-17 מאחור, ומערכת הבלימה של ניסין עם צמד דיסקים בקוטר 296 מ"מ וקליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות מקדימה, דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ וקליפר חד-בוכנה מאחור, ומערכת ABS שלא ניתנת לביטול.

על עיצובו של ההורנט החדש אחראים המעצבים של מרכז המחקר והפיתוח של הונדה ברומא, ששאפו לשוות לו מראה חד, דינמי ומודרני. לשם כך בחרו המעצבים את הצרעה, מקור שמו של הדגם (Hornet, צרעה באנגלית), כהשראה לעיצוב. כך כיסוי מיכל הדלק מדמה את כנפיי הצרעה, הפנס והזנב החדים את העוקץ והצרעה הופכת לסמלו של הדגם. ההורנט מוצע ב־4 אופציות צביעה שונות – לבנה עם שלדה ומזלג אדומים, שחורה עם שלדה ומזלג אדומים, אפורה מטלית, וצהובה בגימור מט.

לוח המחוונים בעל צג TFT צבעוני בגודל 5.5 אינץ', עם 4 אפשרויות תצוגה שונות, מידע מקיף הכולל תצרוכת דלק, מצב רכיבה, הילוך נבחר, התראת העברת הילוך ועוד, כמו גם קישוריות בלוטוס ומערכת שליטה קולית. להורנט תאורת LED מלאה ומערכת איתות בעלת כיבוי-עצמי ואיתות חירום בבלימה חזקה.

אורכו הכללי של ה־CB750 הורנט החדש עומד על 2,090 מ"מ, רוחבו 780 מ"מ וגובהו 1,085 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,420 מ"מ, המושב בגובה 795 מ"מ, מרווח הגחון 140 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 15.2 ליטר ומשקלו הרטוב עומד על 190 ק"ג. הונדה מציעה מגוון רחב של אביזרים בתוספת תשלום, אותם ניתן לרכוש בנפרד או כחבילת אבזור – חבילת הספורט כוללת קוויקשיפטר, מגן רוח, כיסוי מושב אחורי ורגליות רוכב משופרות; חבילת הסטייל כוללת משקולות וגשר כידון מעוצבים, פד מיכל, מדבקות דקורטיביות לגלגלים וסליידרים; חבילת הטורינג כוללת תיקי צד קשיחים ותיקי מיכל וזנב רכים. ההורנט 750 צפוי להגיע לישראל בתחילת 2023.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

13 תגובות ל קלן 2022: הונדה חושפת את ה־CB750 הורנט החדש

  1. הונדה מספר 1 נראה לי שהמתחרים פה מתחילים לחשב מסלול.

    • אין ספק אפריליה רועדים, להונדה כמעט אותו ההספק אבל מכוער ברמה
      קטמ צריכים לתבוע על החיקוי פלסטיקה, אבל ל- 790 / 890 יש הרבה יותר מהכל

  2. הרעיון מעולה אבל נראה בסוף כמו CB500, למה לא עיצוב קצת יותר ייחודי ומוחצני?
    מעניין שבחרו במידת צמיג אחורי 160 ולא 180 (שאפילו ל-MT07 יש)

    • כמו תמיד הונדה עשו משהו עם עיצוב מלפני עשור ומשעמם , צפוי מהונדה .

  3. אין ולא יהיה אופנוע שיכול להתחרות בנתונים ובמחיר של הקוואסאקי z900 125 כח סוס ארבע צילינדרים שמיוצר ביפן ולא בתאילנד במחיר 62 אלף שקל

  4. מאכזב למדי!
    אין… הונדה איבדו את זה.
    מאז ההורנט האגדי הם לא השכילו לפתח לו מחליף כראוי.
    חבל מאוד.

  5. איזה מכןער נראה כמו אופנוע תאילנדי הודי

  6. מעבר לצביעת מזלג+שלדה המזעזעת העוקת שמן של המנוע הזה אומרת דבר אחד, שהטראנסלפ החדש לא יוכל להיכנס לשום שטח אמיתי.
    או שהכל יהיה נורא למעלה כמו בטנרה או שיהיה צריך וואחד מגן גחון במיוחד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל