מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מסירות 2011 – סיכום שנה
אופיר דואק
צילום: Zoobri photo team
אתמול פרסמנו בפניכם את סיכום מסירות הכלים הדו-גלגלים בישראל בשנת 2011. כאמור, השנה החולפת לא הביאה איתה בשורה גדולה והשוק המשיך לדשדש קצת מתחת לרף 15 אלף היחידות. אפשר להסתכל על הנתון באור חיובי מכיוון שההתרסקות של שנת 2009 נבלמה, אבל בפועל מדובר באכזבה שכן תנאי השוק ב-2011 היו טובים יותר הודות לירידה במחירי הביטוח, עליה במחירי הדלק והתחזקות המטבע הישראלי. עם זאת, אצל היבואנים מקווים שדווקא פרמטרים אלו יהיו מנוף שיסייע להרים את השוק בחזרה למעלה. אפשר להיות שותפים לאופטימיות אבל צריך לזכור שהמשבר הכלכלי טרם חלף, איום הביטוח מרחף מעל למרות אישור חוק ההעמסה וכמובן המצב הביטחוני תמיד יכול להביא עימו טלטלות.
בניתוח אתמול ניתן היה לראות ירידה קלה במכירות הכלים עד נפח 125 סמ"ק לעומת עליה בשיעור דומה בקרב הכלים בנפחים 125 עד 250 סמ"ק, כאשר ביתר הקטגוריות השינויים היו מינוריים.
ומה קרה בקרב ההתפלגות למותגים?
כרגיל, אין הפתעות וסאניאנג ממשיכה להוליך שת השוק הדו-גלגלי בישראל עם 5,892 כלים שנמסרו בשנת 2011 כשקימקו נמצאת מאחוריה עם 3,662 מסירות. למרות הנתונים, שני המותגים בישראל חוו ירידה לעומת 2010 כשסאניאנג יורדת ב-9.4% וקימקו ב-13.9%.
מכיוון שגודלו של השוק נותר דומה לשנה שעברה, המרוויחים הגדולים היו המותגים הקטנים יותר. פיאג'ו רשמה זינוק של 41% בשנת 2011 עם 1,466 מסירות, אבל המרוויחה הגדולה היא הונדה שגדלה ב-72.3%, הרבה הודות למכירת כלים זולים כמו הויז'ן החדש שמקורם במפעל הונדה בסין.
ימאהה היא המותג החמישי בגודלו בישראל עם מסירות של 1,018 כלים השנה (ירידה של כ-12%), כשאחריה ק.ט.מ שמפגינה עליה של 28.5% עם כמעט 300 כלים שנמסרו. סוזוקי, מי שהייתה פעם השולטת הבלעדית בשוק הישראלי, מכרה השנה רק 292 כלים (ירידה של 15.9%) וקאוואסאקי, שמוכרת אך ורק אופנועים, ירדה קלות מ-255 כלים בשנת 2010 ל-240 יחידות השנה (5.9%-).
בשנת 2011 נכנסו לא מעט מותגים חדשים לשוק הדו"ג הישראלי. חלקם הצליחו יותר וחלקם פחות. פיג'ו שחזרה לשוק הישראלי אחרי היעדרות ארוכה מסרה השנה 205 כלים, הישג נאה בהתחשב בעובדה שרובם מתומחרים באופן גבוה אך עם זאת רחוק משנות הזוהר של המותג בישראל בראשית שנות ה-2000. את הפתעת השנה מספקת גאס גאס שרושמת חדירה מוצלחת לשוק השטח המתעורר בארץ כשכבר בשנתה הראשונה מכרה 78 יחידות הודות לתמחור אגרסיבי וטריד אין נדיב. מעניין יהיה לראות כיצד תתמודד החברה בשנתה השניה בשוק שכן HM מוטו, מותג נישה דומה שנחת ב-2010, לא הצליח לזנק למספרים דומים אך בכל זאת הפגין גידול במכירות השנה.
בעיתות של משבר כלכלי וכשצרכנים רבים מחפשים כלים פשוטים וזולים, ניתן היה לצפות שהכלים המגיעים מסין יצליחו לקחת סוף סוף חלק משמעותי בענף. אמנם כלים של המותגים הגדולים המגיעים ממפעלים בסין (הונדה, פיג'ו) מתקבלים בארץ ללא חשש ואילו המותגים הסינים עדין לא מצליחים להתרומם למרות מחירם הזול. קטנועי לונסין המיובאים על ידי חברת המאגר אמנם רשמו זינוק של 440% במכירות השנה, אך עדין מדובר ב-81 כלים בסך הכל כשקיוואי לעומתה רושמת השנה רושמת מספרים הפוכים. יתר המותגים הסינים רשמו אף הם מספרים זניחים.
מסירות כלים לפי מותגים
יצרן | 2011 | 2010 | הפרש |
סאניאנג | 5,892 | 6,506 | 9.4% – |
קימקו | 3,662 | 4,254 | 13.9% – |
פיאג'ו | 1,466 | 1,039 | 41% + |
הונדה | 1,136 | 659 | 72.3% + |
ימאהה | 1,018 | 1,145 | 12.1%- |
ק.ט.מ | 297 | 231 | 28.5% + |
סוזוקי | 292 | 347 | 15.9%- |
קאוואסאקי | 240 | 255 | 5.9%- |
פיג'ו | 205 | – | – |
ב.מ.וו | 150 | 129 | 16.2%+ |
טי.ג'י.בי | 89 | – | – |
לונסין | 81 | 15 | 440%+ |
גאס גאס | 78 | – | – |
דוקאטי | 69 | 54 | 27.7% + |
הוסקוורנה | 63 | 38 | 65.7% + |
ניפוניה | 39 | – | – |
HM מוטו | 34 | 29 | 17.2% + |
אפריליה | 33 | 32 | 3.1% + |
קסנגיו | 32 | 37 | 13.5% – |
הארלי דייוידסון | 28 | 36 | 22.2% – |
קיוואי | 27 | 76 | 64.5% – |
טאיזהו הונגואי | 27 | 11 | 145.5% + |
TM רייסינג | 13 | – | – |
רויאל אנפילד | 10 | 12 | 16.6% – |
אחרים | 11 | 53 |
בניתוח השוק לפי יבואנים ממשיכה מטרו מוטור להוביל את השוק הישראלי עם 7,150 כלים שנמסרו בשנת 2011. למרות זאת מדובר בירידה של 9.6% לעומת 2010 ונתח השוק של החברה הצטמצם מ-52.8% ל-47.7%. אחריה נמצאת חברת עופר אבניר עם 5,453 מסירות (ירידה של 5.6%) ונתח שוק של 36.5% (לעומת 37.9% אשתקד). למרות הירידות לא צריך להתרגש, שתי היבואניות הגדולות עדין מחזיקות בכ-85% משוק הדו"ג בישראל. מאיר היא היבואנית השלישית בגודלה עם 7.6% מהשוק הישראלי וד.ל.ב מוטוספורט שמסרה השנה למעלה מ-500 כלים מכפילה את נתח השוק שלה שמסתכם ב-3.3%.
מסירות כלים לפי יבואנים
יבואן | 2011 | 2010 | הפרש |
מטרו | 7,150 | 7,906 | 9.6% – |
עופר אבניר | 5,453 | 5,672 | 5.6% – |
מאיר | 1,136 | 659 | 72.3% + |
ד.ל.ב | 502 | 231 | 117.7% + |
קמור | 213 | 167 | 27.5% + |
קשר ימי | 89 | – | – |
ליגל | 82 | 54 | 51.8% + |
המאגר | 81 | 15 | 440% + |
גאס גאס | 78 | – | – |
ריכמן | 39 | – | – |
HM ישראל | 34 | 29 | 17.2%+ |
נתח שוק – יבואנים
יבואן | 2011 | 2010 |
מטרו | 47.9% | 52.8% |
עופר אבניר | 36.5% | 37.9% |
מאיר | 7.6% | 4.4% |
ד.ל.ב | 3.3% | 1.5% |
קמור | 1.4% | 1.1% |
יתר היבואנים | 3.3% | 2.3% |
אז מה מצפה לנו ב-2012? נקודת האור היחידה היא כניסתו לתוקף של חוק הספורט המוטורי ובעקבותיו התקנה המתירה מכירות כלים לשימוש תחרותי עם מס מופחת. כאמור לעיל, היבואנים אופטימיים אבל צריך לקחת את האופטימיות בערבון מוגבל. ללא הוזלה משמעותית בביטוח ועידוד ממשלתי לרכב דו-גלגלי לא צפוי השוק הדו-גלגלי לשבור שיאים כפי ששוק המכוניות בארץ שובר שנה אחר שנה. יחסי הכוחות בין היבואניות אמורים להישמר והרכב השוק עדין יכיל תמהיל של 90% ומעלה של קטנועים ומיעוט זניח של אופנועים. מהפכה דו-גלגלית? תרשו לנו להיות סקפטים. עוד באירופה היינו סקפטים.
אפשר לקבל גם את הקסקוסה בטייץ?
אין הבדל גדול- בסקירתו של טל שביט- בסיכום הכללי- גם קצת מתחת ל15000 יח'. אנחנו לאחר התייקרות במחירי הביטוח כבר שנתיים. וכן כבר בדיוק שלוש שנים משינויי דרגות הרישוי.
שלא אזכיר את שמו…גנב יקר- הוא אינו קשור בלילה- רק תבוא ותיקח.
רק עשתה טוב לשוק. ובגדול.
באתם לקראתי בתשלום, מכרתם לי, אני מרוצה….אבל לא מוכן לחכות לטיפול עד הצהריים. שירות, שירות. צריך לעשות גם סקר כזה- כדי שמטרו ואבניר וכל השאר יפנימו שהיחס של החברה לא נמדד רק בכמה כלים חדשים הם מכרו. וכמה כסף הצטבר בקופתם- אלא הידיעה שיש אבא ואמא משובחים גם לאחר הרכישה. אנא תנו דעתכם על כך. אולי תנסחו מעין "קוד שירות".
אמנם הם גם פזלו בקטנועים הקטנים לכיוון אינדונזיה ושכנותיה- אבל כשיש כלי שהוא להיט, אז הוא להיט. 72% שיחקתם אותה. תמשיכו עם מסלולי המימון והפריסה לתשלומים ותעלו בנתונים עוד יותר. ותחזירו עטרה ליושנה. בהצלחה. כל R6 מוזמן לבוא, שאתן לו בראש.
כל עוד לא יורידו את מחירי הביטוח ומחירי הכלים לא ירדו לרמה סבירה נמשיך להיות שוק של ג'וירייד 125
הכי טוב